LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Tuttlisaan
Kvinna ·

Sandralk
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Evolina
Kvinna ·
Boobso: verkar ju som allt annat; vissa säger att man kan ligga på sidan från dag ett, andra inte. Min kirurg sa att ja får ligga på sidan efter en vecka, så ja kan tyvärr inte hjälpa dig i din fråga :)
Jag har hela dagen haft så himla ont innan högra bröst muskel , det drar liksom ,sol typ när man har senfrag. Inte alls så på vänster sida? Konstigt och jätteobehagligt. Nån som haft samma? Dag fyra efter op idag, jämnt mig väldig trött idag, men de börjar bli lättare att resa sig ur sängen och dra upp trosorna när man varit på toa. Baby steps, Hahah

Joxie
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Rabarber94
Kvinna ·
Opererades igår, gick jättebra och jag är nöjd över resultatet. MEN jag har så fruuuuktansvärt ont i både brösten och ryggen. Inte kunnat sova pga smärtan, kan inte resa mig upp själv och mår illa pga smärtan. Tar maxdos av smärtstillandet jag fick av kliniken.
Ni som har opererats och haft problem med mycket smärta, när gick det över för er? Behöver lite peppande ord här i sängen som jag inte lyckats ta mig ur än...
Men usch stackare! Jag har verkligen inte alls haft så ont som du verkar beskriva. Jag är inne på dag 5 men mina nya bröst och kan till och med liggande på sidan och sova.
Men jag hittade många nålstick på mig och antar att det var bedövning. Men jag hade runt brösten (massor), hade även nålstick på ryggen och rumpan. Vet du om du fick något sånt? För jag tror det hjälpte mig en del i början att man bar lite bedövad.

Rabarber94
Kvinna ·
Opererades igår, gick jättebra och jag är nöjd över resultatet. MEN jag har så fruuuuktansvärt ont i både brösten och ryggen. Inte kunnat sova pga smärtan, kan inte resa mig upp själv och mår illa pga smärtan. Tar maxdos av smärtstillandet jag fick av kliniken.
Ni som har opererats och haft problem med mycket smärta, när gick det över för er? Behöver lite peppande ord här i sängen som jag inte lyckats ta mig ur än...
Usch lider med dig Rabarber94 :(
Har också fruktansvärt ont i både bröst och rygg, inne på min 3e dag nu.. Läste dock att smärtan kan öka dom första dagarna innan de vänder och blir bättre, så hoppas jag är där nu.
Får du göra bröstgympan? Tycker det är den som hjälper mest, samt smärtstillande såklart!

Ailosliv
Kvinna ·
Hej jag är ny här och hoppar in i tråden om det går bra :)
jag ska opereras den 20 november på polarkliniken i Umeå, kommer att lägga in 400 cc bakom muskeln och börjar bli sjukt nervös, mest nervös inför sövningen men också all smärta efteråt.

Joxie
Kvinna ·
Ni som har opererats och haft problem med mycket smärta, när gick det över för er? Behöver lite peppande ord här i sängen som jag inte lyckats ta mig ur än...Usch lider med dig Rabarber94 :(
Har också fruktansvärt ont i både bröst och rygg, inne på min 3e dag nu.. Läste dock att smärtan kan öka dom första dagarna innan de vänder och blir bättre, så hoppas jag är där nu.
Får du göra bröstgympan? Tycker det är den som hjälper mest, samt smärtstillande såklart!
Åh, hoppas det vänder för dig nu och för mig också snart. Blir nog en natt på soffan känner jag.
Hmm, vad är bröstgympa? Det nämnde inte min klinik någonting om.. låter som något jag skulle kunna prova!

Mili.90
Kvinna ·

Ailosliv
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Tessan22
Kvinna ·

Tuttlisaan
Kvinna ·

Sandralk
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Fy vad jag har ont i vänster bröst. Känns även i revbenen. Trycker jag på revneben skulle jag nästan kunna tro att dom är av! Så himla ömt! Någon som haft liknande? Känns under vänster bröst också som värst då jag sätter mig upp. Väldigt ömt då jag går, vill typ gå lutad framåt och hänga fram. Känns så tungt och ont! :(

Sandralk
Kvinna ·