Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Joxie: innan min andra op hade jag Rippling. Men det behöver inte betyda att ripplingen kommer synas. För det gjorde inte min. Jag kände den bara när jag böjde mig ner (som Örjan förklarade) och det var ingenting jag tyckte påverkade mig eller brösten på något vis. Är ju inte ofta man står böjd om man ska visa brösten för någon haha! Hellre att man har det på sidan än ”framsidan” utav brösten tycker jag! :*
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Nu är jag klar! :D känns super bra. Ligger här i sängen och har nyss ätit och gått och kissat. Väldigt snurrig i huvudet, känns som om jag är väldigt onykter. Jag känner att de stramar och känns lite i sidorna av brösten då jag tar i med armarna och drar mig upp i sängen åså. Men annars är jag smärtfri. Men de kommer ju sen då lokalbedövningen släppt så klart. I de stora hela sa dom att allt gått bra och operationen tog ca 30 minuter :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Mili.90. Välkommen hit i våran tutt tråd :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Boobso: verkar ju som allt annat; vissa säger att man kan ligga på sidan från dag ett, andra inte. Min kirurg sa att ja får ligga på sidan efter en vecka, så ja kan tyvärr inte hjälpa dig i din fråga :) Jag har hela dagen haft så himla ont innan högra bröst muskel , det drar liksom ,sol typ när man har senfrag. Inte alls så på vänster sida? Konstigt och jätteobehagligt. Nån som haft samma? Dag fyra efter op idag, jämnt mig väldig trött idag, men de börjar bli lättare att resa sig ur sängen och dra upp trosorna när man varit på toa. Baby steps, Hahah
Gilla
Evolina

Evolina

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Boobso: verkar ju som allt annat; vissa säger att man kan ligga på sidan från dag ett, andra inte. Min kirurg sa att ja får ligga på sidan efter en vecka, så ja kan tyvärr inte hjälpa dig i din fråga :)

Jag har hela dagen haft så himla ont innan högra bröst muskel , det drar liksom ,sol typ när man har senfrag. Inte alls så på vänster sida? Konstigt och jätteobehagligt. Nån som haft samma? Dag fyra efter op idag, jämnt mig väldig trött idag, men de börjar bli lättare att resa sig ur sängen och dra upp trosorna när man varit på toa. Baby steps, Hahah

Jag känner som dig, jätte ont i högra bröstmuskeln medan vänstra inte alls gör så ont.. Men tog mig ut på en promenad och vågade duscha första gången med nya tuttarna, väldigt speciell känsla.. :p
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Tuttlisaan: skönt att höra! Precis som du så känner jag att utsidan är mer okej än inne vid klyftan. Mammatax: jag har samma, det drar och stramar i höger bröstmuskel. För mig är det muskelfästet framme vid klyftan, sköterskan sa att det kan ha blivit lite irriterat. Bör försvinna inom någon vecka.
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Joxie. Ja de kan ju vara så att man använt den högra armen för mkt igår och därav lite trött i den muskeln då de ju e så känsliga just nu :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Evolina: ja, känns som vi e fler, borde väl ha nåt med att man använder höger arm mer och att muskeln lätt blir väldigt trött!!! Vi får kämpa på; försökt vila höger arm typ hela dagen
Gilla
Rabarber94

Rabarber94

Kvinna ·

Boobso skrev:

Rabarber94 skrev:

Opererades igår, gick jättebra och jag är nöjd över resultatet. MEN jag har så fruuuuktansvärt ont i både brösten och ryggen. Inte kunnat sova pga smärtan, kan inte resa mig upp själv och mår illa pga smärtan. Tar maxdos av smärtstillandet jag fick av kliniken.
Ni som har opererats och haft problem med mycket smärta, när gick det över för er? Behöver lite peppande ord här i sängen som jag inte lyckats ta mig ur än...

Men usch stackare! Jag har verkligen inte alls haft så ont som du verkar beskriva. Jag är inne på dag 5 men mina nya bröst och kan till och med liggande på sidan och sova.

Men jag hittade många nålstick på mig och antar att det var bedövning. Men jag hade runt brösten (massor), hade även nålstick på ryggen och rumpan. Vet du om du fick något sånt? För jag tror det hjälpte mig en del i början att man bar lite bedövad.

Åh vad härligt! Längtar tills jag också kan lägga mig på sidan och sova. Tyvärr känns det som att det är långt bort i tiden haha... Inte hittat några nålstick heller. Men pratade däremot med kliniken som gav mig ok att öka dosen för smärtstillande. Så skönt!
Gilla
Rabarber94

Rabarber94

Kvinna ·

Evolina skrev:

Rabarber94 skrev:

Opererades igår, gick jättebra och jag är nöjd över resultatet. MEN jag har så fruuuuktansvärt ont i både brösten och ryggen. Inte kunnat sova pga smärtan, kan inte resa mig upp själv och mår illa pga smärtan. Tar maxdos av smärtstillandet jag fick av kliniken.
Ni som har opererats och haft problem med mycket smärta, när gick det över för er? Behöver lite peppande ord här i sängen som jag inte lyckats ta mig ur än...

Usch lider med dig Rabarber94 :(
Har också fruktansvärt ont i både bröst och rygg, inne på min 3e dag nu.. Läste dock att smärtan kan öka dom första dagarna innan de vänder och blir bättre, så hoppas jag är där nu.
Får du göra bröstgympan? Tycker det är den som hjälper mest, samt smärtstillande såklart!

Åh, hoppas det vänder för dig nu och för mig också snart. Blir nog en natt på soffan känner jag. Hmm, vad är bröstgympa? Det nämnde inte min klinik någonting om.. låter som något jag skulle kunna prova!
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Mili.90 skrev:

Hej jag är ny här och hoppar in i tråden om det går bra :)
jag ska opereras den 20 november på polarkliniken i Umeå, kommer att lägga in 400 cc bakom muskeln och börjar bli sjukt nervös, mest nervös inför sövningen men också all smärta efteråt.

Hej och välkommen till tråden! Du och jag opereras samma dag OCH samma klinik! :D Vilken tid har du fått?
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Rabarber94 skrev:

Evolina skrev:

Rabarber94 skrev:

Usch lider med dig Rabarber94 :(
Har också fruktansvärt ont i både bröst och rygg, inne på min 3e dag nu.. Läste dock att smärtan kan öka dom första dagarna innan de vänder och blir bättre, så hoppas jag är där nu.
Får du göra bröstgympan? Tycker det är den som hjälper mest, samt smärtstillande såklart!

Åh, hoppas det vänder för dig nu och för mig också snart. Blir nog en natt på soffan känner jag.

Hmm, vad är bröstgympa? Det nämnde inte min klinik någonting om.. låter som något jag skulle kunna prova!

Tänk på att inte alla bör göra bröstgympa. Kolla med din kirurg innan du börjar gympa loss! :)
Gilla
Mili.90

Mili.90

Kvinna ·

Hej tack så mycket :) ja jag såg det, jag op kl 08.00 du själv? :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Jag ska vara på plats kl 10, men har inte op förrän kl 14 :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Viktigt som joxie säger att inte gympa loss, (haha) om inte din kirurg sagt något. Jag opererades på Citadell kliniken o ska börja med massage efter ca en vecka när jag varit på återbesök .
Gilla
Tessan22

Tessan22

Kvinna ·

Hur är det nu efter din andra operation har det försvunnit då? Trodde man bara kunde få rippling med koksalt inplantat.
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Tessan22: om du menar mig så har jag inte sett/känt någon rippling än. Men huden är så spänd fortfarande så dröjer nog ett tag innan jag märker av det om jag får det. Nej det tror jag inte stämmer. Jag hade ju inte koksalt innan :)
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Fy vad jag har ont i vänster bröst. Känns även i revbenen. Trycker jag på revneben skulle jag nästan kunna tro att dom är av! Så himla ömt! Någon som haft liknande? Känns under vänster bröst också som värst då jag sätter mig upp. Väldigt ömt då jag går, vill typ gå lutad framåt och hänga fram. Känns så tungt och ont! :(
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Sandralk skrev:

Fy vad jag har ont i vänster bröst. Känns även i revbenen. Trycker jag på revneben skulle jag nästan kunna tro att dom är av! Så himla ömt! Någon som haft liknande? Känns under vänster bröst också som värst då jag sätter mig upp. Väldigt ömt då jag går, vill typ gå lutad framåt och hänga fram. Känns så tungt och ont! :(

Känner mig också oerhört framtung och kan inte så rakt.. stackare att du har så ont. Jag har bara så jävla svårt att resa mig från soffan och sängen...
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Usch hoppas vi mår bättre snart! Jag har inga problem att ta mig upp eller sträcka upp armar eller så. De gör lite ont. Men då har jag lagt framför så antar att de beror på de. Håller tummarna att värsta smärtan snart är över för oss :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem