Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

LT123 skrev:

Sandralk skrev:

Fy vad jag har ont i vänster bröst. Känns även i revbenen. Trycker jag på revneben skulle jag nästan kunna tro att dom är av! Så himla ömt! Någon som haft liknande? Känns under vänster bröst också som värst då jag sätter mig upp. Väldigt ömt då jag går, vill typ gå lutad framåt och hänga fram. Känns så tungt och ont! :(

Känner mig också oerhört framtung och kan inte så rakt.. stackare att du har så ont. Jag har bara så jävla svårt att resa mig från soffan och sängen...

Känner likadant plus att brösten är som två hårda bollar, svårt att sova nu på nätterna när man bara kan ligga på rygg, längtar efter att kunna ligga på sidan :). Första duschen idag va så skön, har så mycket plåster så har inte sett hur ärren ser ut, det skulle sitta tills återbesök på torsdag, men ser att det har kommit mera sårvätska och blod under vänstra bröstet och inget under högra, hoppas allt ser bra ut på torsdag när dom byter tejp och plåster, lite orolig. Kliar det för dig också uppepå bröstet?
Gilla
Tessan22

Tessan22

Kvinna ·

Ok hoppas allt går bra och att du slipper rippling denna gång.
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

Sandralk skrev:

Usch hoppas vi mår bättre snart!
Jag har inga problem att ta mig upp eller sträcka upp armar eller så. De gör lite ont. Men då har jag lagt framför så antar att de beror på de. Håller tummarna att värsta smärtan snart är över för oss :)

Det hoppas jag också att det vänder snart och man känner sig bättre :)! Krya på nu alla!
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Sandralk: jag förstår precis. Jag har jätteont i höger bröst. Känns som de liksom bubblar runt när ja reser mig. Hugger och sticker både sidan och över. Skit jobbig känsla just när de bara e på ena bröstet. Haft så sen igåer, hoppas bättre i morgon :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Och fan vad det kliar till och från , under alla plåster. Längtar så till återbesöket på tisdag, åtta dagar efter op, då de e dags att byta plåster ovh se allt på brösten , så nyfiken :)
Gilla
RubyRose

RubyRose

Kvinna ·

Mammatax: Kliar för mig också under alla plåster/tejp och bandage. Har återbesök på onsdag, en vecka efter op för att ta bort allt och få se resultatet för första gången. Så du har inte heller sett dem ännu? Verkar nästan annars som att det bara är vi som gjort det i Luleå som är inlindade en vecka och som inte fått se något alls förrän återbesöket
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Rubyrose: alltså jo jag har sett dem, men ska bli Najs att se bröstvårtorna nu efter vårtgårdsplasriken, samt hur sår och sånt läker. Själva brösten ser jag :) Jaså, så ni i Lule är inlindade en vecka, undra hur det kommer sig då?
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Jo Precis, vi är inlondade med bandage och kompresser sen bhn över de. Så vi som opererat oss i lule har ingen aning hur våra nya bröst ser ut. Vet inte vad de beror på egentligen? Ni andra är inte alls inlindade då eller?
Gilla
jenniiferu

jenniiferu

Kvinna ·

Inget bandage, men däremot en jäkla massa tejp som sitter kors o tvärs över brösten! Så jag vågar inte göra något alls fram till återbesök faktiskt! Lyfte lite på stödbhn för att tjuvkika lite men vågar faktiskt inte ta av den! Opades i fredags!
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Har också lyft lite på stödbhn för att tjuvkika lite men vågar heller inte ta av den faktiskt! :D får vänta med spänning till mitt återbesök ;)
Gilla
jenniiferu

jenniiferu

Kvinna ·

Det är lite frustrerande faktiskt! Vill ju ha det färdiga resultatet nu :D Man önska ju man kunde snabbspola förbi läkningsprocessen och all smärta :( Nu har ju jag fettsugit vid armhålan också vilket har gjort mig lite extra svullen och öm just där, så kommer nog ta lite extra tid för mig..
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

Man får ju duscha efter 2-3 dagar och då måste man ju ta av bh? Jag duschade igår första gången hela kroppen då hade gått 3 dagar och lufttorkade efteråt utan bh ett tag, gick jättebra :). Undrar bara när svullnaden kommer lägga sig, jättehårda just nu fortfarande. Har massor av tejp och plåster också. Ska bli skönt att bli av med dom på torsdag efter återbesöket och bara ha tejp, enklare att duscha då.
Gilla
jenniiferu

jenniiferu

Kvinna ·

Jo vet att man får ta av den korta stunder om man ska duscha eller tvätta, men vågar verkligen inte.. Men vill inte vara snuskig heller och inte duscha.. Är rädd att det ska göra väldigt ont också, men det var inga problem för dig eller? Funderar på att ge det iallafall 2 dagar till innan jag duschar, har ju bara gått 2 dygn sen operation än så länge :)
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Vad skönt ni som får duscha så snabbt efteråt! Jag måste vänta till efter återbesöket innan jag får duscha :) jag får ju tvätta alla andra kroppsdelar men inte just över brösten så det ska bli spännande att äntligen få se dem på återbesöket! :)
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Vi som opererat oss i Luleå får inte duscha fören återbesöket som är 1-2 veckor efter op. Tvättar håret i badkar och duschar från magen och ner. Tvättlappar under armarna, de funkar ju ett tag iallafall. Men jag känner mig inte ren ;)
Gilla
Kaawin

Kaawin

Kvinna ·

Jag opererades av Karl Bremer på ArtClinic i Jönköping i torsdags (9 november) :)
Gilla
Sia80

Sia80

Kvinna ·

Jag opererades i torsdags, 9/11, och duschade hemma dagen efter. Inga restriktioner förutom att inte "skrubba" i armhålorna där snitten är lagda. Opererad på Citadellkliniken i Landskrona.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Appropå att duscha så är det idag en vecka kvar tills jag gör min först descutandusch innan op, och imorgon är det en vecka till dusch no 2 och sedan är det dags för operationen! Snart är det min tur att (äntligen) få bröst!
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Känns som att jag mår för bra för att ha gjort en bröstoperation. Jag har inte alls ont förutom lite i ärret. Men jag kan sova på sidan, lyfta på armarna, kan lyfta upp min son(bör kanske inte göra det ändå) men som sagt..känns konstigt att må så pass bra. 6 dagar sedan operationen. La upp en ny bild från idag :)
Gilla
xBeatricex

xBeatricex

Kvinna ·

Jag planerar också operation och hade tänkt mig 375 cc eller 400, svårt val det där med storlek. Undrar om någon ångrat att de gick upp en storlek?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem