Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

LT123

LT123

Kvinna ·

Tänk att det kan variera så mycket beroende på klinik och kanske ingrepp när man får duscha.. jag opererades i onsdag och fick om jag ville duscha dagen efter. Jag duschade dock först igår, lite ofräscht kanske men har inte haft ork plus jag tyckte det kändes obehagligt att ta av bh-n.. Tyckte det kändes lite obehagligt att duscha...
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

xBeatricex skrev:

Jag planerar också operation och hade tänkt mig 375 cc eller 400, svårt val det där med storlek. Undrar om någon ångrat att de gick upp en storlek?

Som jag har förstått så är det ingen nämnvärd skillnad på 375cc och 400cc, det är liksom bara 25cc (ungefär 0,25 dl). Och vid submuskulär placering "försvinner" visst mycket cc också. Allt med storleken beror på önskemål gällande utseendet, bröstbredd och utgångsläge. Jag står t.ex. nu på 375/400cc (v/h) men ska på tisdag diskutera med kirurgen att gå upp till 400/425cc, just för att det är en sån liten skillnad men ändå snäppet större. Sen beror det ju på också om denna lilla skillnad gör att det kanske inte blir det jag önskar mig i slutresultat, men det är därför det är så bra att diskutera med kirurgen innan om hur en vill ha det. :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Boobso skrev:

Känns som att jag mår för bra för att ha gjort en bröstoperation. Jag har inte alls ont förutom lite i ärret. Men jag kan sova på sidan, lyfta på armarna, kan lyfta upp min son(bör kanske inte göra det ändå) men som sagt..känns konstigt att må så pass bra. 6 dagar sedan operationen. La upp en ny bild från idag :)

Åhh vad skönt att du mår så bra! Mår också ganska hyfsat men lite stel i kroppen och det stramar till när man ska resa sig men det funkar! :D
Gilla
jenniiferu

jenniiferu

Kvinna ·

Boobso skrev:

Känns som att jag mår för bra för att ha gjort en bröstoperation. Jag har inte alls ont förutom lite i ärret. Men jag kan sova på sidan, lyfta på armarna, kan lyfta upp min son(bör kanske inte göra det ändå) men som sagt..känns konstigt att må så pass bra. 6 dagar sedan operationen. La upp en ny bild från idag :)

Jätteskönt att må så bra! Men ja du ska nog ändå bete dig som om du hade haft lite ont! Även fast kroppen svarar bra på medicinen eller på implantaten så behöver ju kroppen fortfarande läka i sin takt :) Jag hoppas jag mår som du snart! ska tillbaka till jobbet nästa måndag och vill helst inte visa att jag gjort något då jag håller min operation hemlig för de flesta! Igår mådde jag fruktansvärt och ångrade till och med operationen men idag mår jag avsevärt mycket bättre och kan resa mig ur soffan själv vilket jag inte kunde alls igår!
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

xBeatricex skrev:

Jag planerar också operation och hade tänkt mig 375 cc eller 400, svårt val det där med storlek. Undrar om någon ångrat att de gick upp en storlek?

Det är ingen stor skillnad mellan 375 och 400 om det är i samma profil. Lägger du bakom muskeln så försvinner ju en viss procent. Jag fick testa 375 och trivdes i det därför la vi i 400 cc för att ca 25 cc försvinner. Prata med din kirurg om du är osäker annars tycker jag att du ska ta det större :)
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

jenniiferu skrev:

Jo vet att man får ta av den korta stunder om man ska duscha eller tvätta, men vågar verkligen inte.. Men vill inte vara snuskig heller och inte duscha.. Är rädd att det ska göra väldigt ont också, men det var inga problem för dig eller? Funderar på att ge det iallafall 2 dagar till innan jag duschar, har ju bara gått 2 dygn sen operation än så länge :)

Det gick jättebra att dusch faktiskt, min kille fick hjälpa och torka hela kroppen bara efteråt ;) haha. Tar starka smärtstillande bara en tablett varje kväll för att kunna sova lite, har inte ont alls annars, bara lite obehaglig och spänd känsla och såklart ont i ryggen efter att bara kunna sova ligga på rygg. Det kommer gå bra :), tänker positivt, till sommaren har vi fina tuttar allihopa ;)!
Gilla
jenniiferu

jenniiferu

Kvinna ·

Ketlin skrev:

jenniiferu skrev:

Jo vet att man får ta av den korta stunder om man ska duscha eller tvätta, men vågar verkligen inte.. Men vill inte vara snuskig heller och inte duscha.. Är rädd att det ska göra väldigt ont också, men det var inga problem för dig eller? Funderar på att ge det iallafall 2 dagar till innan jag duschar, har ju bara gått 2 dygn sen operation än så länge :)

Det gick jättebra att dusch faktiskt, min kille fick hjälpa och torka hela kroppen bara efteråt ;) haha. Tar starka smärtstillande bara en tablett varje kväll för att kunna sova lite, har inte ont alls annars, bara lite obehaglig och spänd känsla och såklart ont i ryggen efter att bara kunna sova ligga på rygg.
Det kommer gå bra :), tänker positivt, till sommaren har vi fina tuttar allihopa ;)!

Gud vad skönt! Än så länge kör jag maxdos med tabletter, kommer nog göra det veckan ut innan jag börjar avvänja mig! Jag ställer också in mig på att allt kommer bli kanon, det säger min pojkvän också och han är jättestöttande så det känns riktigt bra! Längtar till jag får dra på mig bikinin och visa mina snygga bröst!! :D
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

Boobso skrev:

Du borde nog inte lyfta ännu, min kirurg sa att jag får inte ens dammsuga på 3 månader ;) haha. Så all städning får min kille sköta ;), han funderar på robotdammsugare :D haha.
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Boobso: dom ser jättebra ut! Skönt också att du mår så himla bra :)
Gilla
mandy

mandy

Kvinna ·

Hallå tjejer! Gör min op på fredag och börjar nu bli väldigt nervös men längtar så mycket! Har lite funderingar till er som gjort er operation, eller till er som eventuellt vet: är det nån större skillnad på descutan och hibiscrub? Läste att någon skrev att man inte blir lika torr av hibiscrub, nån som upplevt det? Har väldigt torr hud överlag och får panik om jag inte har ansiktskräm eller hudkräm, så vore bra om någon utav dem kanske är lite mildare men ändå ger full effekt. Annars får jag väl stå ut, det är det ju iofs värt
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Åhh vad spännande att du ska opereras på fredag. Jag duschade på min klinik på morgonen innan operationen och dom använde hibiscrub. Tyckte det fungerade toppen. Upplever inte att jag har blivit torr :)
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

Jag blev inte torr av descutan heller, så det är nog väldigt individuellt. Tyckte det va bra att håret inte blev så fett efter duschandet med descutan för man kan inte duscha hela kroppen på några dagar, duschade nedre delen bara första dagar och det gick bra att vänta sen med resten av kroppen :).
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Jag opererades på citadellkliniken. Skulle duscha med descutan hemma kvällen innan samt på morgonen. Nu duschad gick jah till kliniken. Väl där fick ja duscha en gång till, då med hibiscrub. Är nog bara att gilla läget i detta fall. Men en tuv med bodylotion stod bredvid min säng som jah smörjde ansiktet med direkt efter operationen :)
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Jag blev inte torr av descutanet. Kanske beror på hur känslig hy man har samt ålder. Upplevde bara att håret blev lite mer tovigt och torrt.
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Åh, vad ont jag har fått under vänster bröst nu, det sticker och svider konstant i ärret. Livrädd för infektion, men jag har ingen feber, bröstet är inte rött eller varmare än resten av kroppen, så jag försöker coola ner mig. Har försökt sluta med värktabletter, så det kan ju helt enkelt vara så att jag har samma smärta som tidigare men att alvedonen bedövat bra tidigare. Tidigare har jag kört maxdos alvedon (2 tabletter var 6:e timme). Igår och idag har jag dock bara tagit 2 tabletter var 12:d timme.
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Som några av er skriver så kanske jag ändå ska ta det lugnt fast jag känner att jag klarar av många moment redan. Ska bli spännande att gå tillbaka till kliniken på tisdag och höra vad dom säger :)
Gilla
mandy

mandy

Kvinna ·

Men vad skönt att ni inte kände att ni blev så torra av varken hibiscrub eller descutan, får hoppas på att jag klarar mig ifrån det också! Hur upplever ni läkemedlen ni fått utskrivna av kirurgen? Hur mår ni av dem?
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Idag kan jag säga att jag opereras nästa vecka! :-D Om 8 dagar för att vara exakt! Ju närmare det kommer desto mer nervös blir jag... Och samtidigt kan jag knappt vänta på att det ska bli onsdag den 22/11… jag ringde till Proforma ifredags för att höra om op-tid men det var för tidigt. Får hålla mig till tåls till onsdag... :-$
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

mandy skrev:

Men vad skönt att ni inte kände att ni blev så torra av varken hibiscrub eller descutan, får hoppas på att jag klarar mig ifrån det också!

Hur upplever ni läkemedlen ni fått utskrivna av kirurgen? Hur mår ni av dem?

För mig har läkemedlena fungerat hyfsat, fick celebra (?) utskrivet men slutade efter 2 dagar så jag mådde så fruktansvärt illa av dom. Sen fick jag bara panodil och något som hette oxy någonting av kliniken som är morfin. Tagit en morfintablett vid läggdags och har klarat mig till morgonen på det, då jag inte orkade sätta alarm mitt i natten. Igår tog jag bara en panodil på hela dagen så det går framåt för mig :)
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Fick idag ett SMS från kliniken om att jag från och med idag inte får a värktabletter med acetylsalicylsyra - Det betyder att det närmar sig!! känner mig som ett barn som väntar på julafton, kan dessa 14 dagarna gå fort nu! :D Jag har: bokat tvättid dagarna innan, ordnat med skjuts hem, bokat hotell för natten innan, börjat ladda upp frysen med matlådor, betalat OP Jag ska: köpa descutan, hämta ut medicinerna, leta fram mina glasögon (använder linser) Något mer jag bör tänka på? Har säkert glömt en del här ovan som jag egentligen vet att jag ska göra :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem