LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Joxie
Kvinna ·

jenniiferu
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·

AndreaC
Kvinna ·

jenniiferu
Kvinna ·
Jenniiferu: jag har kontorsjobb och var hemma i totalt 12 dagar. Lyfter dagligen tunga arkivpärmar och det går hyfsat, men jag är mycket långsammare nu än vad jag vanligtvis är.

Mirre
Kvinna ·

jenniiferu
Kvinna ·
Jag var hemma 1 dag efter operation sen var jag tillbaka på jobbet. Men jag har kontorsjobb och lyfter ingenting så det här inte varit några problem :)

Joxie
Kvinna ·
Jenniiferu: jag har kontorsjobb och var hemma i totalt 12 dagar. Lyfter dagligen tunga arkivpärmar och det går hyfsat, men jag är mycket långsammare nu än vad jag vanligtvis är.
Då var du hemma väldigt länge iallafall, du fick lov att vara sjukskriven för att du skulle operera dig eller?
Min situation blev så komplicera då jag fick ny arbetsgivare (men på samma jobb) bara veckan innan min operation.. Så jag fick aldrig en ärlig chans att fixa till det så jag är hemma nu och är "sjuk" :(

Rabarber94
Kvinna ·
Låter som de flesta av er har fått väldigt lite mediciner, jag har ipren(400mg), starka alvedon (665mg) och Oxycodone(morfin 10mg)
1 ipren + 2 alvedon ska tas 3 gånger om dagen och 1 morfintablett 2 gånger om dagen. Kan ju säga att har ju behövt de dock :o Men idag har jag för första gången lyckats klä på mig mina kläder själv och kan utan hjälp ta mig ur säng och soffa! Bränner till lite då och då i såren och i bröstvårtan men annars bara spänningar i brösten!Jag håller med dig men även det tycker jag låter lite. Jag tar utöver alvedonen, iprenen och antibiotikan två olika sorters morfin vid 8 tillfällen på ett dygn. Önskar dock att jag klarade mig på mycket mindre men det är helt omöjligt. Har så fruktansvärt ont och är nu inne på dag 4.. när släppte smärtan för er? Blir galen här haha
Var den smärtlindring du får det ”normala” eller bad du om mer? Vi har damma kirurg, så det är därför jag undrar.

Emba89
Kvinna ·

Ketlin
Kvinna ·
Joxie -->> du som är Proforma tjej. Vad har du fåt för restriktioner kring bh osv? Förlåt om jag redan frågat det men orkade inte bläddra igenom alla sidorna...

Joxie
Kvinna ·
Joxie -->> du som är Proforma tjej. Vad har du fåt för restriktioner kring bh osv? Förlåt om jag redan frågat det men orkade inte bläddra igenom alla sidorna...
Gjorde också lyft och förstoring där och jag ska ha den bh som man fick därifrån 4 veckor dag och natt. Sen en annan sport-bh i 4 veckor bara dagtid men får såklart kan ha nattetid också om det känns bättre. Så det är även olika även om det är samma klinik och likadan operation känns det som.

Ketlin
Kvinna ·
Idag är det min tur :) ligger på mitt rum och väntar på Örjan som ska in och rita! Börjar bli riktigt hungrig nu och längtar mest tills de är över. Spänd och förväntansfull, aningen nervös men främst taggad på mina nya kompisar :D snart är det dags!

LT123
Kvinna ·
Idag är det min tur :) ligger på mitt rum och väntar på Örjan som ska in och rita! Börjar bli riktigt hungrig nu och längtar mest tills de är över. Spänd och förväntansfull, aningen nervös men främst taggad på mina nya kompisar :D snart är det dags!

SS81
Kvinna ·

Ailosliv
Kvinna ·

Allita
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Sådär nu är det klart :). Tvillingarna är på plats och jag blir så väl omhändertagen här. Op gick bra men tydligen fick jag en slang i strupen under op. Vet inte varför riktigt. Var i en dimma när de berättade. Är så himla trött o nickar till lite titt som tätt :). Det trycker i mitten av bröstkorgen o gör lite ont. Har precis fått nåt flytande mot smärtan och mackor :).
Känns som att jag är på väg att somna igen :)

LT123
Kvinna ·

Ailosliv
Kvinna ·
Det där eviga tvekande om storlek! Så himla svårt, tvekade mycket inför min operation men än så länge är jag nöjd med storleken :D