Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Allita

Allita

Kvinna ·

Jag är inne på 400.. Går runt med mina ristuttar och velar. Hade bestämt mig för kanske en månad sen men nu när man är så nära op så börjar man tveka och noja och undra ifall ens beslut är rätt. Ska ringa kliniken imorgon och se ifall jag blir lugnare av de
Gilla
mandy

mandy

Kvinna ·

Är så avundsjuk på er som är klara med operation!! Har också velat lite kring storlek. Tycker att de ser ut att bli så små på min 3D-bild (utifrån mina förväntningar), så jag kontaktade faktiskt Mattias för några veckor sedan och frågade om det var möjligt att prova stötte på op-dagen. Dock svarade han ganska kort att han helst inte ville operera större, så får helt enkelt lita på honom och hoppas att det blir bra. Verkade på honom som om att det inte var möjligt med större på min kropp, men jag vet inte. Litar ändå på honom och allt som är större än det jag har nu är bättre!
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Just nu känner jag inte alls något av brösten. Som att jag inte gjort något alls. Fick nån starkare iprenvariant i flytande form innan 12 tror jag så den kanske verkar än. Har dock mer ont i revbenen typ på sidorna baktill. Kan vara för att jag ligger knasigt. Eller så trycker bhn så pass mycket. Märker av i mitten av bröstkorgen när jag ska upp o röra på mig. Stelt o lite ont. Den tröttheten jag kände innan har lagt sig är betydligt piggare nu. Fick första koppen kaffe för dagen nyss o lite frukt... märker inte av nån hunger direkt. Det är nästan mysigt att ligga här o bli omhädertagen :). Nån som står på tur imorgon? Hoppas allt är väl med er som har gjort era :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

AndreaC. Bra att allt gått bra för dig. Vem opererade dig? :) Joxie. Samma här med svidande och brännande , men under mitt högra bröst. Skönt för dig att allt såg bra ur under tejpen så Du kan slappna av lite. Kram
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

SS81: stort grattis till dina nya kompisar :) Förstår precis känslan när man vaknar och är alldeles groggy , ochvdet förbaskade trycket över bröstet . Men de blir bättre om Några dagar med trycket . Härligt att allt gått bra!
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Hej på er alla :) inte varit inne på ett par dagar. Har idag tagit tåget ned till Landskrona och citadellkliniken för att klippa tråden vid stygnen (suturtagnkng som de så fint heter, haha ) Fick info om hur jag skall massera brösten, tittade på såren och bytte tejp. Jag har ju varit så orolig sista dagarna över att se känns som de e vatten som liksom flyter runt eller knastrar som om man går på snö. Men sköterskan lugnade mig och sa att allt är nomalt och ser fint ut. Fick även en extra bh idag, hack gode Gud, min e så ofräsch, haha. Så ikväll tvättning av bröstband och bh. Fan, haft bröstnandet åtta dagar o 2 veckor och 6 dagar kvar med det. Så filt och obehagligt. Ska trycka ned mitt vänstra inplantat lkte extra varje dag då de sitter lite längre upp. Mycket med det här med nya tuttar, haha. Men jag älskar dem :)
Gilla
Allita

Allita

Kvinna ·

Svar till Mandy. (Så ny på det här!!) Ja man får ändå lita på sin läkare där och tänka på att dom har mest erfarenhet. Sen är alla kroppar så himla olika så det är så individuellt. Min läkare sa att jag max ska ha 450cc och då har jag även mycket egen hm vad säger man, vävnad? Sen bröstbredd? När är din operation?
Gilla
AndreaC

AndreaC

Kvinna ·

Allt har gått bra för mig och hade nog klarat mig fint på bara Alvedon just nu dag 2. Det som gör mest ont är bhn tycker jag. Fick 60 i omfång och har alltid köpt 70/75 till mig förut (förmodligen helt fel) men den sitter sååå tight och der känns som att bygeln skär rakt in. Jörg opererade mig och jag är supernöjd med hans insats och bemötande.
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Allita skrev:

8 dagar kvar!! Nästa vecka på onsdag.
Nu är jag så sjukt nervös!!!
Och väldigt obeslutsam gällande storlek.

Jag med! Jag är lite otålig nu... Vill bara att veckan ska gå fort. Mest oroar jag mig över att jag ska vara tillbaka på jobbet dag 5 efter operationen och att det inte skulle funka... Vill helst inte sjukskriva mig, men om jag måste så gör jag det. Jobbar med administration...
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Åhh jag får panik på denna tortyr bh-n. Den sitter så förbaskat tight, och jag börjar få sår för att den skaver in i huden... ska på återbesök imorgon och ska fråga vad jag ska göra åt det... :(
Gilla
CMA

CMA

Kvinna ·

malinsjoberg79 skrev:

Allita skrev:

8 dagar kvar!! Nästa vecka på onsdag.
Nu är jag så sjukt nervös!!!
Och väldigt obeslutsam gällande storlek.

Jag med! Jag är lite otålig nu... Vill bara att veckan ska gå fort. Mest oroar jag mig över att jag ska vara tillbaka på jobbet dag 5 efter operationen och att det inte skulle funka... Vill helst inte sjukskriva mig, men om jag måste så gör jag det. Jobbar med administration...

Jag är i samma situation, så berätta gärna hur det går att gå tillbaka och jobba så snabbt.
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

LT123 skrev:

Åhh jag får panik på denna tortyr bh-n. Den sitter så förbaskat tight, och jag börjar få sår för att den skaver in i huden... ska på återbesök imorgon och ska fråga vad jag ska göra åt det... :(

Usch vad tråkigt! Jag är lite rädd för detta. Har 75 men har fått 70 o det känns redan nu tycker jag.
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Har lagt in bild i silvergalleriet nu. Äntligen har man lite former där fram! :)
Gilla
AndreaC

AndreaC

Kvinna ·

LT123 skrev:

Det är exakt samma för mig. Bhn sitter så tight, har stora blåmärken under brösten och känns som att bygeln skär rakt in. Sa flera ggr till sköterskan att jag nog behövde 65 i omfång i alla fall och inte 60 men hon tyckte att den passade mig perfekt och menade på att den töjer sig. Berätta gärna vad din kirurg sa på ditt återbesök!
Gilla
mandy

mandy

Kvinna ·

Allita skrev:

Svar till Mandy.
(Så ny på det här!!)
Ja man får ändå lita på sin läkare där och tänka på att dom har mest erfarenhet.
Sen är alla kroppar så himla olika så det är så individuellt.
Min läkare sa att jag max ska ha 450cc och då har jag även mycket egen hm vad säger man, vävnad? Sen bröstbredd?
När är din operation?

Jo men precis, de har ju en del erfarenhet i bagaget och vet vad som blir bäst, men ändå blir man nojig och tänker att man kanske blir missnöjd. Gör min operation på fredag (17/11), inte så långt kvar nu!! Jag har ju ganska liten egen bröstvävnad, ca 110 på högra och 140 på vänstra. Minns inte riktigt vad min bröstbredd är, men kommer ju självklart bli skillnad med 320/360cc. Har du bokat op, isåfall var och när? Har du bestämt implantat och storlek?
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Skaver det mest under bygeln eller mellan? Jabbar samma bh som du, inte för intet den kallas tortyren :( jätteskönt med compeed skavsårsplåster mellan brösten där bygeln klämmer åt, det är min räddning :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Malinsjoberg: jag opererades förra månDagen, alltså åtta dagar sen. Ska blrja jobba i morgon, dock hemma ons - fre så jah kan jobba och vile mellan. Jag hade inte klarat av Att jobba fullt från igår, men de e ju så olika, sen även såklart vad man gjort för operation. Jag gjorde bröstlyft och inplantat. Känns ok att börja jobba i morgon, är Oxå adminitratör :) Läkaren sjukskriver ju dig så de e ingen fara!
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Mammatax: ja det var skönt att titta efter, men fy vad läskigt att ta av tejpen! Trodde bröstvårtorna skulle följa med :/
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Joxie: fan, hade nog svimmat om jag skulle gjort det själv första gången. Tyckte det var läskigt mär Jon gjorde det :) men skönt att varit på kontroll, man känner sig mkt lugnare efter det tycker jag!
Gilla
AndreaC

AndreaC

Kvinna ·

Hur har ni som opererats med blåmärken? Jag opererades ju som sagt igår och har två stora mörkröda/lila blåmärken på undersidorna av brösten där bygeln slutar typ. Har för mig att sköterskan sa att det var normalt att få blåmärkwn men var lite groggy då så minns inte exakt vad som sades.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem