LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Mammatax
Kvinna ·

malinsjoberg79
Kvinna ·

Testare
Kvinna ·

CarGirl
Kvinna ·

Ketlin
Kvinna ·
Vad skönt att du inte har haft ont. Hur mår du nu en vecka efter? Opererade mig också för en vecka sedan och har också bara tagit morfintablett innan läggdags. Och lite Ipren på dagen för var rädd att få ont. Ska på återbesök idag så hoppas allt ser bra ut :)

Ailosliv
Kvinna ·
Läste att man inte får raka operationsområdet eller i närheten av OP-området på 1 vecka innan. Betyder det att jag inte får raka armhålorna innan? (Ska göra i bröstvecket)
Tänker att armhålorna ändå är ganska nära brösten.

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Läste att man inte får raka operationsområdet eller i närheten av OP-området på 1 vecka innan. Betyder det att jag inte får raka armhålorna innan? (Ska göra i bröstvecket)
Tänker att armhålorna ändå är ganska nära brösten.

LT123
Kvinna ·
Vad skönt att du inte har haft ont. Hur mår du nu en vecka efter? Opererade mig också för en vecka sedan och har också bara tagit morfintablett innan läggdags. Och lite Ipren på dagen för var rädd att få ont. Ska på återbesök idag så hoppas allt ser bra ut :)
Har gått jättebra faktiskt och mår bra, har inte haft ont alls från dag 2 mera att dom är svullna och stramar lite men hoppas det går över snart. Ska till återbesök imorgon och hoppas allt ser bra ut :).
Hur gick det för dig idag på återbesök?

jenniiferu
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
LT123: Man får leva med tanken att det faktiskt bara är 3 veckor kvar nu :'o
Mammatax: Compeed ligger nu högst upp på min shoppinglista!
Sen har jag även sett i galleriet att det endast är patienter från Art Clinic Göteborg som är tejpade precis som jag, vilket är väldigt mycket! Tejpad på ett sådant sätt att det drar i brösten och skapar en del obehag, hoppas på att dom tar bort den på återbesöket på fredag! Duschade för första gången idag sen op och kändes som tejpen drog ihop sig ytterligare *suck*....
Men det är väl synd o klaga haha! Har ju valt detta själv och jag tror att jag kommer bli mer än nöjd när resan är över :D

Testare
Kvinna ·

Clove
Kvinna ·

mandy
Kvinna ·
Hej!
Jag har skrivit här ett par gånger, men ingen som märkt en :/
Jag ska med opereras denna månad, om 6 dagar.
Jag är nervös då jag aldrig gjort en operation förut och just med att narkosen, känns lite läskigt men jag ser också fram emot det, då jag har velat göra en bröstförstoring sen jag var 20 år gammal.
Anledning till varför jag väntade med operationen var, att jag var för ung och tänkte vänta och se ifall om jag vill göra det verkligen.
Jag är nu 28 och snart 29, den 28:e nov :) så har jag inte ändrat mig och nu äntligen ska man göra en bröstförstoring!
Jag jobbar på ett gym, lyfter tunga vikter och städar en hel del, kommer börja jobba den 5:e dec.
Jag har lite ont i halsen nu, och hoppas det går över! för vill inte skjuta på operationen!

LT123
Kvinna ·
Hej!
Jag är nervös då jag aldrig gjort en operation förut och just med att narkosen, känns lite läskigt men jag ser också fram emot det, då jag har velat göra en bröstförstoring sen jag var 20 år gammal.
Anledning till varför jag väntade med operationen var, att jag var för ung och tänkte vänta och se ifall om jag vill göra det verkligen.
Jag är nu 28 och snart 29, den 28:e nov :) så har jag inte ändrat mig och nu äntligen ska man göra en bröstförstoring!
Jag jobbar på ett gym, lyfter tunga vikter och städar en hel del, kommer börja jobba den 5:e dec.
Jag har lite ont i halsen nu, och hoppas det går över! för vill inte skjuta på operationen!

jenniiferu
Kvinna ·
Hej!

Boobso
Kvinna ·
Kanske är oxycontin, de har jag fått. Ska ta en på morgonen och en på kvällen + 2 st alvedoner.
Men fy vilken smärta jag hade i morse då jag vaknade. Är inne på tredje dagen och de känns just nu som om jag blivit knivhuggen under högra bröstet!
Fruktansvärd smärta alltså.. vet inte varför de gör så ont just där.
Skulle gissa på att de är där jag är sydd. Någon som haft något liknande?
Jag har! Helt sjukt vad jag har haft ont. Min op var i fredags (10/11) och går fortfarande på narkotika. Min kirurg var tvungen att skriva ut mer tabletter då jag kräktes upp dom gamla, och för att jag inte klarade mig på alvedon. Alltså 4 dagar har gått och jag har nog aldrig haft sådan ångest i hela mitt liv. Har fortfarande ont som fasen. Läste dock någonstans och har för mig att min läkare sa att det var normalt att ha mer ont på den sidan där handen/armen man arbetar med sitter på. Har också mer ont på höger sida, är högerhänt. Vet inte om det har med saken att göra men ändå haha

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·