LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

mandy
Kvinna ·
mandy; wiho, i morgon är det dags för dig :) Hur känns förkylnignen?`Var oxå skitnojig dagarna innan op att bli sjuk, och kände efter för minsta lilla. Är u inte så kosntigt när man väntat så länge på att få göra sin op, då vill man ju inte att en förkylning skall få allt att skjutas upp.
Idag är det för min del dag tio efter mitt ankarlyft och bröstförstoring, Jag känner för var dag som går att jag blir mer rörlig. Ät fortfarande öm i bröstmskel och såren såklart, men känner verkligen att det blir bättre för var dag. Älskar verkligen mina nya tuttar, hihi :)

mandy
Kvinna ·

Boobso
Kvinna ·
Hej!
Jag har skrivit här ett par gånger, men ingen som märkt en :/
Jag ska med opereras denna månad, om 6 dagar.
Jag är nervös då jag aldrig gjort en operation förut och just med att narkosen, känns lite läskigt men jag ser också fram emot det, då jag har velat göra en bröstförstoring sen jag var 20 år gammal.
Anledning till varför jag väntade med operationen var, att jag var för ung och tänkte vänta och se ifall om jag vill göra det verkligen.
Jag är nu 28 och snart 29, den 28:e nov :) så har jag inte ändrat mig och nu äntligen ska man göra en bröstförstoring!
Jag jobbar på ett gym, lyfter tunga vikter och städar en hel del, kommer börja jobba den 5:e dec.
Jag har lite ont i halsen nu, och hoppas det går över! för vill inte skjuta på operationen!

Boobso
Kvinna ·
Är det någon här som gjort sin op och har slutat med de starkaste tabletterna och kan köra bil? Eller gör det kanske för ont fortfarande? Hur är det där med att köra bil efter op egentligen, finns det nån rekommendation för när man kan börja med det (bortsett från att man inte går på morfin el liknande såklart)

mandy
Kvinna ·
Är det någon här som gjort sin op och har slutat med de starkaste tabletterna och kan köra bil? Eller gör det kanske för ont fortfarande? Hur är det där med att köra bil efter op egentligen, finns det nån rekommendation för när man kan börja med det (bortsett från att man inte går på morfin el liknande såklart)
Jag började köra bil redan dag 5 och då kändes det lite när man sträckte sig och så, men kunde köra utan problem. Nu är jag inne på dag 11 och kör som innan. Utan smärtstillande :)

LT123
Kvinna ·

mandy
Kvinna ·
I mina papper så står det att man får köra efter en vecka, såklart får man också lyssna på sin egna kropp. Det har gått 8 dagar sen op för mig nu och jag hade nog kunnat köra bil då jag känner mig ganska rörlig men väntar nog några dagar till tills jag behöver :)

Joxie
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Jag är på dag 15 efter operationen och är bara lite smått öm här och där. Kan klä mig utan problem, köra bil, tvätta håret osv. Äter smärtstillande vid behov (brukar ta 2 alvedon kl 14 eftersom jag annars kan känna av lite extra smärta kvällstid efter en dag på jobbet, men inte mer än så).

Emba89
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Jag opererades i tisdags och allting gick så bra! Vi ändrade storlek till 375 cc istället för 400cc då jag va orolig att de skulle bli för stort och även om de är sååå lite som skiljer så är jag jätte glad att jag tog de beslutet ! :)
Mådde väldigt dåligt vid uppvaket men fick komma in på rummet, fick smärtstillande och lite macka, sen sov jag en hel del och har sen mått väldigt bra! Inne på andra dagen hemma och är redan sjukt rastlös. Va ute på en liten promenad igår så de blir nog en längre idag om de inte är för halt (livrädd att halka) ! Mina bröstövningar går jätte bra att göra och de känns bättre för varje timme som går!
Läst att många har problem med bh’n som sitter hårt och skaver, min sitter jätte skönt och ska bara ha den 1 vecka dygnet runt sen gå topless dagtid och bara sova i den fram till återbesöket! Har inga problem med att klä av eller på mig redan nu, klart de spänner lite och känns underligt men det går ändå jätte bra! Ska ner på salongen där jag jobbar och få håret tvättar och fönat imorgon, för de kan kanske va lite knepigt att orka själv!
Sammanfattningsvis är jag såå nöjd med teamet på proforma och med brösten hur dom ser ut nu även fast jag vet att dom inte riktigt är ”färdiggräddade” förrän om 3-6 månader :) men dom känns som en del av mig :)

jenniiferu
Kvinna ·
jenniferu: Hur är du tejpad? Jag som är opad på citadell är tejpad under bröstvårtan och över, som ett golv och ett tak. Sen sidorna som ett v ned mot bröstvecket då jag har mitt sår från ankarlyftet, sen som en glad mun under. ,Ja, tänk när dessa veckor med tortyr bh och bröstband är över, när månaderna med tejpning är klara, det blir vår och vi har världens snyggaste tuttar, woop wopop :) vi får kämpa helt enkelt! krAM

Ketlin
Kvinna ·
Vad skönt att du inte har haft ont. Hur mår du nu en vecka efter? Opererade mig också för en vecka sedan och har också bara tagit morfintablett innan läggdags. Och lite Ipren på dagen för var rädd att få ont. Ska på återbesök idag så hoppas allt ser bra ut :)
Har gått jättebra faktiskt och mår bra, har inte haft ont alls från dag 2 mera att dom är svullna och stramar lite men hoppas det går över snart. Ska till återbesök imorgon och hoppas allt ser bra ut :).
Hur gick det för dig idag på återbesök?
Återbesöket gick bra! Han behövde inte ta bort några stygn :D behöver ha bröstbandet 1-2 veckor till och tortyrbhn i 3 veckor till. Hoppas ditt återbesök går bra imorgon!

LT123
Kvinna ·

Ketlin
Kvinna ·
Ketlin: Vad härligt att allt gick bra för dig också på återbesöket!
Förresten vad har era kirurger sagt till er ang städning, diskning och dammsugning? Har för mig att jag läste någonstans att man inte ska dammsuga på ett tag...

LT123
Kvinna ·