Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

mandy; wiho, i morgon är det dags för dig :) Hur känns förkylnignen?`Var oxå skitnojig dagarna innan op att bli sjuk, och kände efter för minsta lilla. Är u inte så kosntigt när man väntat så länge på att få göra sin op, då vill man ju inte att en förkylning skall få allt att skjutas upp. Idag är det för min del dag tio efter mitt ankarlyft och bröstförstoring, Jag känner för var dag som går att jag blir mer rörlig. Ät fortfarande öm i bröstmskel och såren såklart, men känner verkligen att det blir bättre för var dag. Älskar verkligen mina nya tuttar, hihi :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

boobso: Hur mår du nu då? :)
Gilla
mandy

mandy

Kvinna ·

Mammatax skrev:

mandy; wiho, i morgon är det dags för dig :) Hur känns förkylnignen?`Var oxå skitnojig dagarna innan op att bli sjuk, och kände efter för minsta lilla. Är u inte så kosntigt när man väntat så länge på att få göra sin op, då vill man ju inte att en förkylning skall få allt att skjutas upp.

Idag är det för min del dag tio efter mitt ankarlyft och bröstförstoring, Jag känner för var dag som går att jag blir mer rörlig. Ät fortfarande öm i bröstmskel och såren såklart, men känner verkligen att det blir bättre för var dag. Älskar verkligen mina nya tuttar, hihi :)

Ja imorgon är det dags! Har fått reda på att min operation blivit framflyttad från 10.30 till 13.30, lite skönt på ett sätt då jag slipper åka hemifrån innan06 då jag åker en bit för att komma till kliniken.. känner inte av någon direkt förkylning men jag är täppt och nyser lite då och då, hoppas verkligen inte att det blir värre än så! Åh vad skönt att det känns bra för dig, längtar tills jag också har ett par egna snygga tuttar! Äter du fortfarande smärtstillande?
Gilla
mandy

mandy

Kvinna ·

Är det någon här som gjort sin op och har slutat med de starkaste tabletterna och kan köra bil? Eller gör det kanske för ont fortfarande? Hur är det där med att köra bil efter op egentligen, finns det nån rekommendation för när man kan börja med det (bortsett från att man inte går på morfin el liknande såklart)
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Clove skrev:

Hej!

Jag har skrivit här ett par gånger, men ingen som märkt en :/

Jag ska med opereras denna månad, om 6 dagar.
Jag är nervös då jag aldrig gjort en operation förut och just med att narkosen, känns lite läskigt men jag ser också fram emot det, då jag har velat göra en bröstförstoring sen jag var 20 år gammal.
Anledning till varför jag väntade med operationen var, att jag var för ung och tänkte vänta och se ifall om jag vill göra det verkligen.

Jag är nu 28 och snart 29, den 28:e nov :) så har jag inte ändrat mig och nu äntligen ska man göra en bröstförstoring!

Jag jobbar på ett gym, lyfter tunga vikter och städar en hel del, kommer börja jobba den 5:e dec.

Jag har lite ont i halsen nu, och hoppas det går över! för vill inte skjuta på operationen!

Hej, Det där med narkosen kommer gå så bra så :) Det är som att somna väldigt fort och det känns som att man sover i 5 min och att man sen vaknar upp med ett par nya bröst. OM du mår illa lätt dvs. åksjuk eller bara har lätt att må illa så säg det till narkosläkaren! Då kommer man få medicin mot det. Jag fick massa med medicin mot det då jag oftast kräks av narkosen annars. Du kanske kommer behöva vara hemma längre om du ska tillbaka och lyfta tungt och städa och flaxa med dina armar. Be din kirurg skriva en längre sjukskrivning och berätta vad du har för arbete. Snart har du dina efterlängtade bröst! KRAM
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

mandy skrev:

Är det någon här som gjort sin op och har slutat med de starkaste tabletterna och kan köra bil? Eller gör det kanske för ont fortfarande? Hur är det där med att köra bil efter op egentligen, finns det nån rekommendation för när man kan börja med det (bortsett från att man inte går på morfin el liknande såklart)

Jag började köra bil redan dag 5 och då kändes det lite när man sträckte sig och så, men kunde köra utan problem. Nu är jag inne på dag 11 och kör som innan. Utan smärtstillande :)
Gilla
mandy

mandy

Kvinna ·

Boobso skrev:

mandy skrev:

Jag började köra bil redan dag 5 och då kändes det lite när man sträckte sig och så, men kunde köra utan problem. Nu är jag inne på dag 11 och kör som innan. Utan smärtstillande :)

Oj men såpass, det måste vara väldigt skönt! Trodde att det skulle ta kanske 2 veckor eller något innan man kunde göra de rörelserna, så jag hoppas att jag kan komma igång så tidigt också med tanke på att jag måste ha bil till jobbet osv.
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

mandy skrev:

I mina papper så står det att man får köra efter en vecka, såklart får man också lyssna på sin egna kropp. Det har gått 8 dagar sen op för mig nu och jag hade nog kunnat köra bil då jag känner mig ganska rörlig men väntar nog några dagar till tills jag behöver :)
Gilla
mandy

mandy

Kvinna ·

LT123 skrev:

mandy skrev:

I mina papper så står det att man får köra efter en vecka, såklart får man också lyssna på sin egna kropp. Det har gått 8 dagar sen op för mig nu och jag hade nog kunnat köra bil då jag känner mig ganska rörlig men väntar nog några dagar till tills jag behöver :)

Okej tack för svar, det var ju inte så farligt med en vecka! Ja såklart ska man inte stressa med olika sysslor och aktiviteter, och handlar det bara om en vecka och eventuellt några dagar extra har jag inge bråttom! :)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Jag är på dag 15 efter operationen och är bara lite smått öm här och där. Kan klä mig utan problem, köra bil, tvätta håret osv. Äter smärtstillande vid behov (brukar ta 2 alvedon kl 14 eftersom jag annars kan känna av lite extra smärta kvällstid efter en dag på jobbet, men inte mer än så).
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Joxie skrev:

Jag är på dag 15 efter operationen och är bara lite smått öm här och där. Kan klä mig utan problem, köra bil, tvätta håret osv. Äter smärtstillande vid behov (brukar ta 2 alvedon kl 14 eftersom jag annars kan känna av lite extra smärta kvällstid efter en dag på jobbet, men inte mer än så).

Åhh vad skönt! Hoppas jag också kan klä på mig oxh duscha utan att ha ont när det har gått 15 dagar för mig med. Jag var på återbesök igår och pratade med min kirurg om att jag var orolig att jag inte kan börja jobba igen på måndag för känner mig fortfarande ganska öm och spänd. Men då sa han att mycket händer dom här dagarna så nu känner jag hopp igen. Annars känns det som jag hade behövt vara sjukskriven i 4 veckor typ haha.
Gilla
Emba89

Emba89

Kvinna ·

Jag opererades i tisdags och allting gick så bra! Vi ändrade storlek till 375 cc istället för 400cc då jag va orolig att de skulle bli för stort och även om de är sååå lite som skiljer så är jag jätte glad att jag tog de beslutet ! :) Mådde väldigt dåligt vid uppvaket men fick komma in på rummet, fick smärtstillande och lite macka, sen sov jag en hel del och har sen mått väldigt bra! Inne på andra dagen hemma och är redan sjukt rastlös. Va ute på en liten promenad igår så de blir nog en längre idag om de inte är för halt (livrädd att halka) ! Mina bröstövningar går jätte bra att göra och de känns bättre för varje timme som går! Läst att många har problem med bh’n som sitter hårt och skaver, min sitter jätte skönt och ska bara ha den 1 vecka dygnet runt sen gå topless dagtid och bara sova i den fram till återbesöket! Har inga problem med att klä av eller på mig redan nu, klart de spänner lite och känns underligt men det går ändå jätte bra! Ska ner på salongen där jag jobbar och få håret tvättar och fönat imorgon, för de kan kanske va lite knepigt att orka själv! Sammanfattningsvis är jag såå nöjd med teamet på proforma och med brösten hur dom ser ut nu även fast jag vet att dom inte riktigt är ”färdiggräddade” förrän om 3-6 månader :) men dom känns som en del av mig :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

mandy Segt med framflyttad operation , men skönt att du inte behöver åka hemifrån så tidigt då :) Jag hade operation kl 07, och 20 mil till kliniken, så fick åka dagen innan och bo på hotell, dock slapp jag bli hungrig av fastan på morgonen, för och nackdelar med allt. Igår tog jag alvedon morgon och kväll bara, första kvällen igår utan starkare medicin på kvällen. Känns som att det räcker nu med morgon och kväll med alvedon, skönt när det sakta går framåt. Underbart att det inte blivit något mer med din förkylning. Är du spänd inför i morgon eller hur känns allt ?`:)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

jag fick inte köra bil första veckan, gjort lyft och förstoring. Vet inte om det påverkar vilken bröst om man gjort. Jag hde aldrig klarat av att köra dag fem, så det är ju så himla individuellt :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Emba89 skrev:

Jag opererades i tisdags och allting gick så bra! Vi ändrade storlek till 375 cc istället för 400cc då jag va orolig att de skulle bli för stort och även om de är sååå lite som skiljer så är jag jätte glad att jag tog de beslutet ! :)

Mådde väldigt dåligt vid uppvaket men fick komma in på rummet, fick smärtstillande och lite macka, sen sov jag en hel del och har sen mått väldigt bra! Inne på andra dagen hemma och är redan sjukt rastlös. Va ute på en liten promenad igår så de blir nog en längre idag om de inte är för halt (livrädd att halka) ! Mina bröstövningar går jätte bra att göra och de känns bättre för varje timme som går!

Läst att många har problem med bh’n som sitter hårt och skaver, min sitter jätte skönt och ska bara ha den 1 vecka dygnet runt sen gå topless dagtid och bara sova i den fram till återbesöket! Har inga problem med att klä av eller på mig redan nu, klart de spänner lite och känns underligt men det går ändå jätte bra! Ska ner på salongen där jag jobbar och få håret tvättar och fönat imorgon, för de kan kanske va lite knepigt att orka själv!

Sammanfattningsvis är jag såå nöjd med teamet på proforma och med brösten hur dom ser ut nu även fast jag vet att dom inte riktigt är ”färdiggräddade” förrän om 3-6 månader :) men dom känns som en del av mig :)

Vad skönt att allt gick bra och du är nöjd med valet av storlek! Det där med bh skiljer sig ganska mycket från klinik till klinik, samma sak med bröstbandet och massage. Du verkar jätte rörlig redan vilket jag känner mig avundsjuk på!! Hoppas allt läker bra nu :)
Gilla
jenniiferu

jenniiferu

Kvinna ·

Mammatax skrev:

jenniferu: Hur är du tejpad? Jag som är opad på citadell är tejpad under bröstvårtan och över, som ett golv och ett tak. Sen sidorna som ett v ned mot bröstvecket då jag har mitt sår från ankarlyftet, sen som en glad mun under. ,Ja, tänk när dessa veckor med tortyr bh och bröstband är över, när månaderna med tejpning är klara, det blir vår och vi har världens snyggaste tuttar, woop wopop :) vi får kämpa helt enkelt! krAM

Hmm hur ska jag förklara, tre breda tejpremsor från ena sidan till andra både över och under bröstet, sen tejpat ner emellan brösten antagligen så att tejpen som sitter över och under ska fixeras :) Så man kan väl säga att jag är tejpad från armhåla till armhåla både över och under. Är väl till för att fixera implantaten så de inte ska röra sig ur sina fickor så de får tid att läka fast! Ser lite ut som en liggande 8:a med tejp om de hjälper haha!
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

LT123 skrev:

Ketlin skrev:

LT123 skrev:

Vad skönt att du inte har haft ont. Hur mår du nu en vecka efter? Opererade mig också för en vecka sedan och har också bara tagit morfintablett innan läggdags. Och lite Ipren på dagen för var rädd att få ont. Ska på återbesök idag så hoppas allt ser bra ut :)

Har gått jättebra faktiskt och mår bra, har inte haft ont alls från dag 2 mera att dom är svullna och stramar lite men hoppas det går över snart. Ska till återbesök imorgon och hoppas allt ser bra ut :).
Hur gick det för dig idag på återbesök?

Återbesöket gick bra! Han behövde inte ta bort några stygn :D behöver ha bröstbandet 1-2 veckor till och tortyrbhn i 3 veckor till. Hoppas ditt återbesök går bra imorgon!

Va härligt att allt gick bra :), samma här! Kom precis därifrån och sköterskan verkade förvånad hur bra det hade läkt med bara 8 dagar :) så jag är väldigt nöjd!
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Ketlin: Vad härligt att allt gick bra för dig också på återbesöket! Förresten vad har era kirurger sagt till er ang städning, diskning och dammsugning? Har för mig att jag läste någonstans att man inte ska dammsuga på ett tag...
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

LT123 skrev:

Ketlin: Vad härligt att allt gick bra för dig också på återbesöket!

Förresten vad har era kirurger sagt till er ang städning, diskning och dammsugning? Har för mig att jag läste någonstans att man inte ska dammsuga på ett tag...

Min kirurg sa att absolut inte dammsuga eller städa med sådana rörelser som man gör när man dammsuger (fram och tillbaka med armar) i 3 månader, så min kille är inne på att skaffa robotdammsugare :) haha :D. Han har ju 2 hem att städa nu ;). Så all sorts träning eller större städning är börbjudet, fick till och med hem ett papper med det och allt annat jag ska tänka på.
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Okej, då var det som jag trodde. Känns dock sjukt att inte kunna dammsuga på 3 månader haha, när man är så van att göra det så ofta. Tur att vi har en robotdammsugare då :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem