LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Ketlin
Kvinna ·

mandy
Kvinna ·
mandy Segt med framflyttad operation , men skönt att du inte behöver åka hemifrån så tidigt då :) Jag hade operation kl 07, och 20 mil till kliniken, så fick åka dagen innan och bo på hotell, dock slapp jag bli hungrig av fastan på morgonen, för och nackdelar med allt.
Igår tog jag alvedon morgon och kväll bara, första kvällen igår utan starkare medicin på kvällen. Känns som att det räcker nu med morgon och kväll med alvedon, skönt när det sakta går framåt.
Underbart att det inte blivit något mer med din förkylning. Är du spänd inför i morgon eller hur känns allt ?`:)

Mammatax
Kvinna ·

Marie
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Pynner
Kvinna ·
Ketlin: Vad härligt att allt gick bra för dig också på återbesöket!
Förresten vad har era kirurger sagt till er ang städning, diskning och dammsugning? Har för mig att jag läste någonstans att man inte ska dammsuga på ett tag...
Min kirurg sa att absolut inte dammsuga eller städa med sådana rörelser som man gör när man dammsuger (fram och tillbaka med armar) i 3 månader, så min kille är inne på att skaffa robotdammsugare :) haha :D. Han har ju 2 hem att städa nu ;). Så all sorts träning eller större städning är börbjudet, fick till och med hem ett papper med det och allt annat jag ska tänka på.

Ketlin
Kvinna ·
Ketlin: Vad härligt att allt gick bra för dig också på återbesöket!
Förresten vad har era kirurger sagt till er ang städning, diskning och dammsugning? Har för mig att jag läste någonstans att man inte ska dammsuga på ett tag...
Min kirurg sa att absolut inte dammsuga eller städa med sådana rörelser som man gör när man dammsuger (fram och tillbaka med armar) i 3 månader, så min kille är inne på att skaffa robotdammsugare :) haha :D. Han har ju 2 hem att städa nu ;). Så all sorts träning eller större städning är börbjudet, fick till och med hem ett papper med det och allt annat jag ska tänka på.
Varför ska man inte dammsuga? Min kirurg har inte sagt något om det :o
Jag har städat och grejat idag (tagit det sakta och lugnt) men känner ingen smärta eller obehag, lite tröttare än vanligt så fick vila lite mellan momenten :)

Pynner
Kvinna ·

Marie
Kvinna ·
Marie: välkommen hit till oss :) vad innebär egentligen muskelpåverkan? Löst det på flera stället men har ingen koll på innebörden av det. Förklara gärna tack. Mvh

Clove
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·

Ketlin
Kvinna ·
Ketlin: och jag har gjort både lyft och förstoring på samma klinik som du (men hos Örjan, inte Daniel) och Örjan har inte sagt att jag inte får städa/dammsuga. Så det verkar skilja sig beroende på kirurg, inte på operation/klinik.

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

CMA
Kvinna ·

SilverXgirl
Kvinna ·

mandy
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Jag opererades igår. Känns som bröstkorgen slits sönder varje gång jag tar mig ur sängen. När vände det för er? Ni som känner igen känslan jag beskriver alltså..

LT123
Kvinna ·
Jag ska opas idag, jag är så nervös att jag spricker! Jag sitter i omklädningsrummet på nordiska kliniken nu. Har fått byta om till morgonrock, fått tabletter och träffat sköterska. Min operation blev tidigarelagd en timme så snart ska jag få träffa narkosläkare och Mattias, sen är det dax!!

Marie
Kvinna ·
Okej, då var det som jag trodde. Känns dock sjukt att inte kunna dammsuga på 3 månader haha, när man är så van att göra det så ofta. Tur att vi har en robotdammsugare då :D