LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Ketlin
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Nu har det gått 4 dygn sen min operation. Inatt sov jag totalt ca 6 timmar oavbrutet nästan helt liggandes på rygg. Upplever det som att brösten spänner på tok för mycket nör jag har legat så tidigare. Känner av det nu med men inte lika mycket kanske. Tog första duschen i torsdags kväll o skakade som ett löv hela jag. Tror att det dels var av kylan men dels av nån typ av chock. Har dragit mig för att titta på brösten för att kag undermedvetet nog är rädd för att se nåt fel på dem. Mycket som.spökar ;).
Överlag har jag haft ganska smidig övergång med allt det praktiska. Har kunnat klä på mig själv o göra det mesta som är ok. Min pojkvän har sagt att han inte har haft ett par avkopplande dagar hemma hos mig. Dag 2 sa han att man inte kan tro att jag är nyopererad eftersom jag mådde så pass bra. Tar panodil o celebra tillsammans 2 ggr om dygnet med typ 12 timmard mellanrum o morfintabletten enbart innan jag ska sova. I övrigt räcker det med en panodil emellan om det skulle behövas. Känner mig så lyckligt lottad så här långt med min åerhämtning :)
Hoppas ni andra mår bra också!

CMA
Kvinna ·

SS81
Kvinna ·
Nu har det gått 4 dygn sen min operation. Inatt sov jag totalt ca 6 timmar oavbrutet nästan helt liggandes på rygg. Upplever det som att brösten spänner på tok för mycket nör jag har legat så tidigare. Känner av det nu med men inte lika mycket kanske. Tog första duschen i torsdags kväll o skakade som ett löv hela jag. Tror att det dels var av kylan men dels av nån typ av chock. Har dragit mig för att titta på brösten för att kag undermedvetet nog är rädd för att se nåt fel på dem. Mycket som.spökar ;).
Överlag har jag haft ganska smidig övergång med allt det praktiska. Har kunnat klä på mig själv o göra det mesta som är ok. Min pojkvän har sagt att han inte har haft ett par avkopplande dagar hemma hos mig. Dag 2 sa han att man inte kan tro att jag är nyopererad eftersom jag mådde så pass bra. Tar panodil o celebra tillsammans 2 ggr om dygnet med typ 12 timmard mellanrum o morfintabletten enbart innan jag ska sova. I övrigt räcker det med en panodil emellan om det skulle behövas. Känner mig så lyckligt lottad så här långt med min åerhämtning :)
Vad skönt att din återhämtning går så bra! Men det där med att brösten spänner efter en hel natt på rygg känner jag fortfarande.. men så fort jag tar mig ut sängen släpper det så hoppas det försvinner snart, För det är lite obehagligt tycker jag.
Skalade också jätte mycket min första dusch så det är nog vanligt. Har du sett dina bröst än eller du har dragit dig helt ifrån det? Hur känns allt annars storleksmässigt? Hoppas det fortsätter lika smidigt för dig! :)

mandy
Kvinna ·
Hej allihopa och tack för lyckönskningarna! Operationen gick superbra och inga konstigheter, men sov väldigt länge efter operationen och vaknade upp och hade faktiskt inte så ont. Sen blev det värre och värre och nu sitter jag i bilen påväg hem (25 mil) med ganska stora smärtor och lite tungandad. Men det känns sjukt skönt att ha det gjort, är så glad!!
Härligt att du är nöjd och allt gick bra :), blev du utskriven redan samma dag? Förstår isåfall att det måste varit hemsk bilresa hem så långt, själv åkte hem dagen efter bara 5 mil och tyckte det va jobbigt ;). Dagen efter op så somnade hela tiden, min kille satt med mig i 4 timmar på kliniken efter jag hade vaknat och det kändes väldigt tryggt att se honom där varje gång jag vaknade till :).
Hoppas allt är bra idag och vila mycket och ta det lugnt nu, be hjälp med att komma upp från sängen och soffan för det är bäst att inte anstränga sig något första veckan.

Ailosliv
Kvinna ·

Ketlin
Kvinna ·
Nu är det nära! På måndag är det dags för min operation! Men ve och fasa, imorse vaknade jag med lite halsont - resten av dagen har det känts lite underligt i halsen... Jag trycker i mig te med honung, bafucin, coldy nässpray, etc... Måtte det inte vara en förkylning som kommer...

Clove
Kvinna ·

Ailosliv
Kvinna ·
Nu är det nära! På måndag är det dags för min operation! Men ve och fasa, imorse vaknade jag med lite halsont - resten av dagen har det känts lite underligt i halsen... Jag trycker i mig te med honung, bafucin, coldy nässpray, etc... Måtte det inte vara en förkylning som kommer...
Va kul att det är så nära nu :). Köp eller gör egen ingefära shot det brukar hjälpa kanon bra!

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

AndreaC
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

AndreaC
Kvinna ·
Andrea: det är helt normalt!! Att det sticker, bränner, drar och knastrar :) vem opererades du av?

SS81
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Marie
Kvinna ·
AndreaC. Jag hade oxå så på bara ena
Sidan. Men det ger med sig snart. Men förstår dig, det är så konstigt och oförklarligt egentligen :)
Aha, jag hade cosmo, är fantastiskt nöjd med både kirurg och kinik, älskar det stället :)

Clove
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·