Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

SS81

SS81

Kvinna ·

Idag lossade jag en hasp på tortyren. Jag vet inte men man ska väl inte få blåmärken av bhn? Den skär liksom in i bröstbenen på sidorna på mig och under brösten är det djupa skåror. Ska iaf dra åt innan natten igen. Har beundrat brösten lite mer idag. Har lagt upp 2 bilder varav en är en före o efter. Vilken skillnad ett par bröst kan göra är helt otroligt. De är idag 5 dagar gamla och jag insåg först idag hur mycket blåmärken jag har på kroppen efter op. Dels under brösten och armhålorna men jag har ett jättestort som går ner på magen. Nån mer som haft så? Nåja nu läker väl kroppen ut allt detta så sakteligen :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Mammatax: ser att du opererade dig på citadell och jag opererade mig på reform så antar vi gör samma bröstmassage, jag undrar bara hur länge du masserar dom per gång? :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

SS81 skrev:

Idag lossade jag en hasp på tortyren. Jag vet inte men man ska väl inte få blåmärken av bhn? Den skär liksom in i bröstbenen på sidorna på mig och under brösten är det djupa skåror. Ska iaf dra åt innan natten igen. Har beundrat brösten lite mer idag. Har lagt upp 2 bilder varav en är en före o efter. Vilken skillnad ett par bröst kan göra är helt otroligt. De är idag 5 dagar gamla och jag insåg först idag hur mycket blåmärken jag har på kroppen efter op. Dels under brösten och armhålorna men jag har ett jättestort som går ner på magen. Nån mer som haft så? Nåja nu läker väl kroppen ut allt detta så sakteligen :)

Jag vill också egentligen lossa en hasp men tänker vill man vara fin får man lida pin. Jag tror inte att det påverkar resultatet speciellt mycket men vågar intr riskera typ. Jag har sjukt många blåmärken, överallt. Vid armhålan, på brösten, under, över, på sidorna. När jag duschade igår såg jag att jag hade ett köttigt sår där bygeln hade skavt så fick plåstra om det. Så blåmärken är nog vanligt med tanke på hur jävla hårt den förbaskade tortyren sitter..
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

LT123 skrev:

SS81 skrev:

Jag vill också egentligen lossa en hasp men tänker vill man vara fin får man lida pin. Jag tror inte att det påverkar resultatet speciellt mycket men vågar intr riskera typ. Jag har sjukt många blåmärken, överallt. Vid armhålan, på brösten, under, över, på sidorna. När jag duschade igår såg jag att jag hade ett köttigt sår där bygeln hade skavt så fick plåstra om det. Så blåmärken är nog vanligt med tanke på hur jävla hårt den förbaskade tortyren sitter..

Och där drog jag åt den innan natten haha. Ja du har helt rätt... ska tuffa till mig och bita ihop :). Jag vill ju ha fina tuttar!
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Ja, man vill ju ha fina bröst så det är bara att stå ut! Snart blir vi förhoppningsvis av med tortyren!
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Imorgon är det dags! Vilka mer har op imorgon?
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

LT1: jag masserar 2-3 min på morgon samt samma på kvällen. Gör du oxå? Hållt på med massage en vecka i morgon, och tycker mig ändå länna att de e lite mjukare. Sen kanske de beror på att svullnaden lägger sig mer :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Ailosliv. Gud så spännande. Vilken tid har du op? Hoppas allt går bra med allt!!! :D
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Mammatax skrev:

LT1: jag masserar 2-3 min på morgon samt samma på kvällen. Gör du oxå? Hållt på med massage en vecka i morgon, och tycker mig ändå länna att de e lite mjukare. Sen kanske de beror på att svullnaden lägger sig mer :)

Oj, vad länge. Kanske får maila Tuve och fråga lite mer om massagen. Jag ska massera 3 gånger per dag och har masserat sen i onsdags men masserar bara drygt 1 minut per gång... Mina är redan ganska mjuka :)
Gilla
Mili.90

Mili.90

Kvinna ·

Jag opereras också i morgon :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Lycka till imorgon tjejer! NI får uppdatera oss när ni orkar :D
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Mammatax: Jaaa! :D Antingen kl 10 eller kl 14, det är lite osäkert just nu, haha. Vi bokade in för op kl 14, men fick sedan höra att jag skulle vara där 10 - och i smset jag fick alldeles nyss stod det "op kl 10". Men någon gång där runt mitt på dagen! :D Mili.90: Snart är det vår tur! Har ni kollat något på vart ni ska parkera när ni kommer upp imorgon? Jag vet vart kliniken är, men har dålig koll på parkeringar där uppe, haha
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Lycka till imorrn alla ni som ska opereras :)
Gilla
Mili.90

Mili.90

Kvinna ·

Ailosliv :Jag har tid kl 08 men kommer opas runt 09:15 :) Det ska finnas parkeringar precis utanför kliniken :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Ah okej! Ja, jag har suttit och kollat lite (google is my best friend) och såg då att det finns en parkering på andra sidan vägen, och p-huset som jag alltid stått i när jag varit upp är bara några hundra meter bort :)
Gilla
Amandaa

Amandaa

Kvinna ·

Åh vad jag är avundsjuk på alla som snart ska/har fått sin operation! Hur har det gått? :) Jag måste vänta tills 12/12 och tror jag spricker av förväntan snart :D
Gilla
SSL

SSL

Kvinna ·

Lycka till tjejer! Det är en vecka kvar för mig, längtarrrr!
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Jag återkommer med update imorgon kväll eller på tisdag! :)
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Lycka till imorgon alla som ska opas :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

För exakt två veckor sen låg jag på hotellrummet och väntade på att infinna mig på citadell kliniken kl 07 dagen efter. Känns som nyss men ändå känns de som de va längre sen. Lycka till ni som ska opas i morgon <3
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem