LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Ailosliv
Kvinna ·

AndreaC
Kvinna ·

SS81
Kvinna ·
Tog av mig alla compeed-plåster ikväll som jag hade runt bygeln. Satte några själv när jag fick en helt för liten tortyr-bh och hade skavsår redan andra dagen efter OP så jag fick bytt till större omfång. Hann därför sätta på en del compeed-plåster själv men det gjorde f*n så mer ont att ta av dem än hela operationen och första dagarna. Trodde att hela huden skulle gå av. Så tjejer, om ni inte verkligen behöver plåstra så gör inte det haha.

Joxie
Kvinna ·

Pynner
Kvinna ·

Marie
Kvinna ·
För exakt två veckor sen låg jag på hotellrummet och väntade på att infinna mig på citadell kliniken kl 07 dagen efter. Känns som nyss men ändå känns de som de va längre sen.
Lycka till ni som ska opas i morgon

Clove
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
Jag upplever att jag fryser väldigt mycket om brösten och typ överarmarna. Är varm på kroppen och känner mig normalvarm överlag förutom på brösten. Någon annan som har det så? Låter kanske lite konstigt haha

Ailosliv
Kvinna ·

Ketlin
Kvinna ·
Godmorgon allesammans! Nu har vi påbörjat vår resa Sundsvall-Umeå, om några timmar är det dags! Jag är faktiskt inte minsta lilla nervös över operationen, utan det som gör mig mest nervös just nu är bilresan... Det är mörkt, det snöar, det är massvis med andra bilar - och jag har en sambo som tycker om att köra fort trots alla dessa faktorer... Usch vad jag inte tycker om att åka bil på vintern...

Pynner
Kvinna ·
Jag upplever att jag fryser väldigt mycket om brösten och typ överarmarna. Är varm på kroppen och känner mig normalvarm överlag förutom på brösten. Någon annan som har det så? Låter kanske lite konstigt haha
Implantaten är kallare än resten av kroppen, så man får tyvärr vänja sig vid att brösten kommer vara kallare numera. Min man klagar lite över att det känns otäckt, så jag försöker värma dom själv med mina händer innan han ska känna på dom, haha :P

SS81
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
Usch jag gav mig på att tvätta håret igår o nu efter natten o sen jag steg upp känner jag jättemycket i mitt högra bröst. Det stramar på sidan o gör ont på ovansidan där implantatet sitter. Det gör typ lite ont på undersidan av bröstet också. Återbesök imorgon med lång tågresa fram o tillbaka. Hoppas det inte är nåt tokigt nu som hänt på insidan :(. Såhär ont har inte jag haft sen efter op vad jag kan komma ihåg o då blir man ju orolig. Det gör ju inte ont konstant utan bara om jag gör nåt eller om bröstbandet hamnar för långt ner. Ja vi får se håller tummarna.

SS81
Kvinna ·
Usch jag gav mig på att tvätta håret igår o nu efter natten o sen jag steg upp känner jag jättemycket i mitt högra bröst. Det stramar på sidan o gör ont på ovansidan där implantatet sitter. Det gör typ lite ont på undersidan av bröstet också. Återbesök imorgon med lång tågresa fram o tillbaka. Hoppas det inte är nåt tokigt nu som hänt på insidan :(. Såhär ont har inte jag haft sen efter op vad jag kan komma ihåg o då blir man ju orolig. Det gör ju inte ont konstant utan bara om jag gör nåt eller om bröstbandet hamnar för långt ner. Ja vi får se håller tummarna.
Jag tror inte du behöver oroa dg, jag hade ungefär samma problem och det började ca 1 vecka efter operationen. Det är så mycket som händer i kroppen, vi har varit med om en stor operation!
Ta det bara lugnt. Ta smärtstillande (jag var tvungen att börja knapra mer alvedon efter att ha klarat mig utan i några dagar) och prata med sköterskan/kirurgen på återbesöket så kan dom lugna dig :)

Joxie
Kvinna ·
Jag tror inte du behöver oroa dg, jag hade ungefär samma problem och det började ca 1 vecka efter operationen. Det är så mycket som händer i kroppen, vi har varit med om en stor operation!
Ta det bara lugnt. Ta smärtstillande (jag var tvungen att börja knapra mer alvedon efter att ha klarat mig utan i några dagar) och prata med sköterskan/kirurgen på återbesöket så kan dom lugna dig :)
Åh tack för de lugnande orden. Ska inte göra några utsvävande rörelser idag så får vi se vad kirurgen säger imorgon. Det borde ju inte vara så lätt att skada insidan. Jag tänker att man förmodligen har nåt som är ganska likt träningsvärk nu när man har använt en muskel som redan är ganska härjad sen operationen. Får ladda med lite mer smärtstillande som jag ändå har använt ganska sparsam hittills.

Testare
Kvinna ·

Ailosliv
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·

AndreaC
Kvinna ·
Tog av mig alla compeed-plåster ikväll som jag hade runt bygeln. Satte några själv när jag fick en helt för liten tortyr-bh och hade skavsår redan andra dagen efter OP så jag fick bytt till större omfång. Hann därför sätta på en del compeed-plåster själv men det gjorde f*n så mer ont att ta av dem än hela operationen och första dagarna. Trodde att hela huden skulle gå av. Så tjejer, om ni inte verkligen behöver plåstra så gör inte det haha.
Funderade på detta idag faktiskt... tack för tipset! Hoppas det läker fint efter allt besvär.