Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

AndreaC

AndreaC

Kvinna ·

Ok skönt att höra! Sen förstår jag att smärtupplevelsen är väldigt individuell. Jag opereras en måndag och hoppas att kunna jobba veckan därpå (jobbar bara 85% och framför en dator som sagt). Skulle jag må dåligt veckan efter operationen så får jag väl vara hemma sjuk i någon dag.
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Kul med så många Proforma tjejer i november! Jag går dock runt konstant nu och nojar över storleksval...på konsultationen trivdes jag i 300 och 325 rent utseendemässigt. Så då kom vi fram till att lägga in 325 och 350. Dock blev jag rädd att det skulle bli för litet och har därefter mailat och valt 350/375. Dock vill jag ju gärna ha lite naturlig klyfta och push-upp utseende (notera lite, ingen fakelook) och implantaten jag just nu valt är 11,7cm resp 12cm breda och min bröstbredd är 12cm. Borde jag gå upp en storlek till för att få lite klyfta? Idag har jag ingen klyfta naturligt.
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Cargirl: De är svårt att säga då de beror på dina egna förutsättningar. Är dina bröst ganska brett isär idag blir dom ju även de efter operation. Vid framförplacering får man till en klyfta väldigt lätt då implantaten inte sitter fast i muskeln. Du kanske kan höra med sin kirurg på op dagen, ni har väl som en till konsultation innan du lägger dig på operationsbordet :) då kan du ju även prova storlek en sista gång ifall större eller mindre känns bättre. Och berätta att kunna få en fin klyfta är något du vill :)
Gilla
Clove

Clove

Kvinna ·

Någon som ska opereras på Akademikliniken? :) Jag har storlek 75c, lite egen vävnad har man, är smal och min läkare förslog storlek 225 cc Minns inte riktigt vilken storlek på implantat då jag var där i maj, men ska på återbesök den 26:e oktober. Han sa även att det inte går och sätta in större inplantat då jag har för lite bröstkorg. Jag vill ha stora bröst, inte extrema men stora :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Går det inte att lägga in mer än 225 cc så går det inte. Din kirurg har koll så lita på honom, det är trots allt han som är experten :) Jag tror du kommer kunna få stora fina bröst av 255cc.
Gilla
monica71

monica71

Kvinna ·

jag opereras den 23/10 i Sundsvall,både stor bukplastk,och brösten.min läkare har beställt 300 (runda gelehallon)till mig,var lite klyven om jag bara skulle göra bara ett bröstlyft.jag behöver inte bestämma det innan jag kommer dit den 23! mycket att fundera på!
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Inte länge kvar till op nu!! Längtar sååå mycket :D åker utomlands nu på torsdag så känns som det kommer gå super fort tills det är dags :)
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Den här veckan är det tänkt att jag ska prata med min närmsta kollega/ HR-ansvarig på mitt jobb och berätta att jag kommer va sjukskriven v.48. För sen på måndag har jag "utvecklingssamtal" med min chef och tänkte ta upp detta då. Är så nervös verkligen. Vad säger jag om de säger att man inte får va sjukskriven för en sån sak? Har jag "rätten" på min sida nånstans? Hur har ni berättat för era arbetsgivare, om ni nu gjort det?
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Du har rätten till att bli sjukskriven ja! Det är din oförmåga att jobba som gör att du blir sjukskriven, googla lite om du känner dig osäker! Jag bara sa det till min chef, hon är super snäll och stöttande så det var inget problem alls. Det viktiga är att du står på dig och att du är ärlig! Det kommer gå bra! :)
Gilla
hejhopp123

hejhopp123

Kvinna ·

Jag opereras 22/11 på bellakliniken! Ser fram emot det så mycket men är samtidigt väldigt nervös och nojjig över storlek. Har bröstbredd 12.5 men implantaten vi valde är 11.5cm breda och jag är livrädd för att få stort mellanrum emellan. Ska kontakta kliniken imorgon och se om jag kan byta, för det blir ju hela 2cm skillnad liksom.
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

CarGirl skrev:

Den här veckan är det tänkt att jag ska prata med min närmsta kollega/ HR-ansvarig på mitt jobb och berätta att jag kommer va sjukskriven v.48. För sen på måndag har jag "utvecklingssamtal" med min chef och tänkte ta upp detta då. Är så nervös verkligen. Vad säger jag om de säger att man inte får va sjukskriven för en sån sak? Har jag "rätten" på min sida nånstans?

Hur har ni berättat för era arbetsgivare, om ni nu gjort det?

Jag förstår din nervositet, var också jätte nervös inför att berätta. Dessutom är jag helt ny på jobbet också men bokade operationen i augusti. Men jag sa bara att jag skulle operera mig och kommer behöva vara sjukskriven 1-2 veckor typ och sen får jag inte lyfta tungt. Jag känner att jag inte har någon skyldighet att berätta vad det är för operation och han godtog det och sa bara ”ok, tack för att du berättade”.
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Åh hjälp! Idag betalade jag in beloppet till kliniken (ska betala 2 veckor innan op.dag). Shit vad mycket pengar! Får ångest och har mått lite illa av och till :(
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Joxie skrev:

Åh hjälp! Idag betalade jag in beloppet till kliniken (ska betala 2 veckor innan op.dag). Shit vad mycket pengar! Får ångest och har mått lite illa av och till :(

Kände exakt så också. Betalde förra veckan 1 månad innan operation för att jag bara ville få det gjort.. Nu är det på allvar och nu kan man inte hopp av, får ont i magen av tanken även fast jag vill detta..
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

LT123 skrev:

Joxie skrev:

Kände exakt så också. Betalde förra veckan 1 månad innan operation för att jag bara ville få det gjort.. Nu är det på allvar och nu kan man inte hopp av, får ont i magen av tanken även fast jag vill detta..

Jamen precis, nu är det no turning back. Läskigt, även om jag faktiskt har längtar efter det här sedan 10 år tillbaka då jag fick mitt första barn
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Känner precis som er, har också betalat in hela 42 000 kr! Jäkligt mycket pengar. Ska OP 6/11.. Börjat bli skapligt nervös nu! Tänk om det inte blir bra, fy. Jag har berättat för chefen och det ända jag sa att jag kommer vara sjukskriven från den 6/11 och en vecka fram. Men han frågade inte varför utan jag sa bara att jag skulle göra en operation. Kändes så skönt att ha det avklarat. På fredag ska jag på min sista konsultation för att gå igenom det sista inför OP.
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Boobso skrev:

Känner precis som er, har också betalat in hela 42 000 kr! Jäkligt mycket pengar. Ska OP 6/11.. Börjat bli skapligt nervös nu! Tänk om det inte blir bra, fy.

Jag har berättat för chefen och det ända jag sa att jag kommer vara sjukskriven från den 6/11 och en vecka fram. Men han frågade inte varför utan jag sa bara att jag skulle göra en operation. Kändes så skönt att ha det avklarat.

På fredag ska jag på min sista konsultation för att gå igenom det sista inför OP.

Ja jag funderar också mycket på resultatet... Samtidigt vet jag att jag inte kan förvänta mig mirakel. Jag är 35 år, har genomgått 3 graviditeter och ammat 3 hungriga barn. Jag ska göra både ett ankarlyft och förstoring - man måste ju vara realistisk. Inga underverk, men jag tänker att det iallafall bör bli en förbättring mot för hur det är nu :) Jag har förebild (för silvermedlemmar) på min sida, tänk vad kul när vi kan lägga ut efterbilder också!
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Jag ska eventuellt opereras 20/11! :D Har bokat tid 21/12 men det var en tjej som velade lite med tiden den 20/11, så jag hoppas jag får den istället... Tre dagar innan julafton känns nämligen lite sisådär, tråkigt att sitta helt drogad hos svärföräldrarna eller ligga helt ensam hemma...
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Ailosliv Vad kul!! Hoppas verkligen att du får den tidigare tiden så du slipper göra det precis innan julafton :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Jaa! Håll gärna en tumme åt mig! Det fanns även en tid redan nästa vecka som jag kunde få om jag ville, men jag har ju SJÄLVKLART obligatorisk innevecka på min ena skola då...
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Absolut! Det ska jag verkligen göra :) men åh, vad typiskt..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem