Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

Pynner skrev:

Joxie skrev:

Pynner skrev:

Jag upplever att jag fryser väldigt mycket om brösten och typ överarmarna. Är varm på kroppen och känner mig normalvarm överlag förutom på brösten. Någon annan som har det så? Låter kanske lite konstigt haha

Implantaten är kallare än resten av kroppen, så man får tyvärr vänja sig vid att brösten kommer vara kallare numera. Min man klagar lite över att det känns otäckt, så jag försöker värma dom själv med mina händer innan han ska känna på dom, haha :P

Jahaa! Vad spännande att det är så :D det förklarar ju också saken ganska bra :)

Även detta verkar vara individuellt, själv har inte upplevt detta alls eller varit frysen, inne på dag 12 nu :) vanligtvis brukar ha lätt att frysa.
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Ringde nyss kliniken och fick min tid - 12:00 ska jag vara på plats nästa måndag! Satt länge och höll i telefonen och "vågade" inte riktigt ringa för det blev så verkligt då, haha! Dock hade jag hoppats på en morgontid för att underlätta fastan men får väl bli att ställa klockan och gå upp och äta ;) Har faktiskt mailat hotellet jag ska bo på och frågat om det finn möjlighet att komma ner och ta nån smörgås och lite yoghurt tidigare än deras servering, får se vad de svarar. Annars låg mc donalds väldigt nära så kanske får blir en tidig frukost där ;)
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Joxie skrev:

Pynner skrev:

Jag upplever att jag fryser väldigt mycket om brösten och typ överarmarna. Är varm på kroppen och känner mig normalvarm överlag förutom på brösten. Någon annan som har det så? Låter kanske lite konstigt haha

Implantaten är kallare än resten av kroppen, så man får tyvärr vänja sig vid att brösten kommer vara kallare numera. Min man klagar lite över att det känns otäckt, så jag försöker värma dom själv med mina händer innan han ska känna på dom, haha :P

Det blir bättre med tiden :) Mina nuvarande är 8 månader och känns inte kalla. Någon gång kanske efter bad i somras eller så, då var de kallare.
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Marie skrev:

Joxie skrev:

Pynner skrev:

Det blir bättre med tiden :) Mina nuvarande är 8 månader och känns inte kalla. Någon gång kanske efter bad i somras eller så, då var de kallare.

Skönt att höra :)
Gilla
Pynner

Pynner

Kvinna ·

Marie skrev:

Joxie skrev:

Pynner skrev:

Vad skönt! Det börjar bli lite irriterande faktiskt, får ha vetekudde på mig för att inte frysa haha!
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Nu är jag klar och har varit vaken en stund! Mår förvånansvärt bra :) känns som att det sitter en elefant sitter på bröstet, men det är (enligt sköterskan Birgitta) för att det var väldigt stramt när de skulle lägga in implantatet. Men Birgitta sa också att det blev superfint!
Gilla
Mili.90

Mili.90

Kvinna ·

Hej tjejer nu är operationen över å jag är som ailosliv förvånadsvärt pigg de stramar bara till lite men jag är så glad att de är över :) väntar på att få gå över till hotellet :)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Ailosliv och Mili. 90: skönt att det gått bra och att ni är såpass pigga :)
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Idag betalde jag min op och om 8 dagar opereras jag. Fast jag gjort det innan, så är det nervöst då jag är rädd att jag gör ett misstag och resultatet kanske inte blir bra. Tänk om det blir för tungt? Tänk om det blir för stort? Tänk om brösten blir helt olika? Idag har jag 550 och 500 men ska lägga in 825 på båda. Tänk om de blir fula. Idag är de fina. Tänk om de blir stenhårda och jag ångrar att jag inte behöll mina ergonomix? Tusen tankar. Men tänk om de blir helt fantastiska. Varför opereras jag igen tänker nog många. Men jag känner att jag vill ha större och jag blir helt enkelt inte yngre. Så därför väntar jag inte. Kände att de här blev i lika storlek som varje gång jag ammade eller var gravid fast fastare så klart. Nu vill jag ha det där lilla extra. Men jag vågade inte ta det steget i februari för jag visste inte vad jag hade att vänta mig. Nu vet jag ju. Men suck. Alla dessa tankar...
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Grattis till er tjejer som opades idag! Skönt att höra att ni mår så bra :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Tack så mycket alla! :) Det mest irriterande just nu: • Kan inte klia mig på näsan, för det gör så ont att få upp armen dit • Jag är fruktansvärt trött, men kan inte gäspa pga kan inte djupandas Men annars känns det rätt bra! Att sitta upp och luta lite framåt, stödja lite på armbågarna, är väldigt avlastande för brösten :)
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Jätteskönt att höra att ni som opererats idag mår bra och är pigga trots omständigheterna, hoppas ni får en smidig återhämtning nu också :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Tack så mycket CarGirl! :)
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

Va kul att allt gick bra för er idag och vila nu mycket :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Joxie. Gaaaah, i morgon ska ja ta boet och byta tejp själv för första gången. Fy vad läskigt, tyckte de va super läskigt mär sköterskan gjorde de för en vecka sen. Jag återkommer så ni vet ja överlevde, haha.
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Marie: 08:05 startade min operation , alldeles lagom med tid från att ja kom Dit. Först fick ja duscha o sätta på morgonrock , strumpor o trosor. Sen gick till doktorn som ritade på mig, sen till rummet för att få lite medicin och lugnande, efter 20 min va de dags :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

SS81: jag säger precis som joxie, dag sex och några dagar framåt hade jag oxå så, så de va skönt att ja va på återbesök ett dygn senare och hon sa att det är jätte vanligt och normalt, är ju rätt Mkt kroppen varit med om :) säkert ingen fara!!
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Joxie. Gaaaah, i morgon ska ja ta boet och byta tejp själv för första gången. Fy vad läskigt, tyckte de va super läskigt mär sköterskan gjorde de för en vecka sen. Jag återkommer så ni vet ja överlevde, haha.

Haha, det kommer gå bra, men ja - skitläskigt! Tror jag ska vänta 14 dagar innan nästa tejpbyte (dom sa 10-14 dagar på kliniken), mest för att tejpens klister ska tappa mer av sin vidhäftningsförmåga.
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Marie: 08:05 startade min operation , alldeles lagom med tid från att ja kom
Dit. Först fick ja duscha o sätta på morgonrock , strumpor o trosor. Sen gick till doktorn som ritade på mig, sen till rummet för att få lite medicin och lugnande, efter 20 min va de dags :)

Oh då hoppas jag att jag får en tidigare operation. Sist minns jag att jag var klar och vaken vid 15. Sjukt obehaglig känsla just när man vaknar upp ur narkosen... Den är jag nervös för.
Gilla
Mirre

Mirre

Kvinna ·

Marie skrev:

Idag betalde jag min op och om 8 dagar opereras jag. Fast jag gjort det innan, så är det nervöst då jag är rädd att jag gör ett misstag och resultatet kanske inte blir bra. Tänk om det blir för tungt? Tänk om det blir för stort? Tänk om brösten blir helt olika? Idag har jag 550 och 500 men ska lägga in 825 på båda. Tänk om de blir fula. Idag är de fina. Tänk om de blir stenhårda och jag ångrar att jag inte behöll mina ergonomix? Tusen tankar. Men tänk om de blir helt fantastiska.

Varför opereras jag igen tänker nog många. Men jag känner att jag vill ha större och jag blir helt enkelt inte yngre. Så därför väntar jag inte. Kände att de här blev i lika storlek som varje gång jag ammade eller var gravid fast fastare så klart. Nu vill jag ha det där lilla extra. Men jag vågade inte ta det steget i februari för jag visste inte vad jag hade att vänta mig. Nu vet jag ju. Men suck. Alla dessa tankar...

Jag kände precis som du Marie!! La in 560cc i september-14. Råkade tyvärr ut för en allvarlig infektion och var på håret från att behöva plocka ut ena implantatet och gå utan ett halvår. Mardrömshistoria var det! Men det gick som tur var bra till slut efter mycket om och men och allt läkte. Dock kände jag ganska snart att jag ville ha större. Men rädslan för att råka ut för infektion igen gjorde att jag avstod. Men precis som du säger så blir man ju inte yngre och jag ville verkligen gå upp till 800cc, så till slut tog jag mod till mig och bokade konsultation och operation. Kan säga att jag var duktigt nervös innan och tänkte som du! "tänk om det inte blir bra eller om jag förstör nåt som faktiskt är helt okej i dagsläget" Infektioner, komplikationer mm. Men nu är det två veckor sen operation och allt har gått jättebra. Är så glad att jag tog steget och bytte. Är supernöjd nu!! Det kommer gå jättebra för dig oxå och jag lovar att du inte kommer ångra dig :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem