Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Lycka till idag malinsjoberg79! Tror det kommer bli jättebra, har kollat mycket på Dr. Saidans verk och de ser fantastiska ut!
Gilla
Pynner

Pynner

Kvinna ·

SS81 skrev:

Alltså bröstbandet. Verkar som att många lider av det. Min kirurg sa att det inte ska sitta jättehårt. Men det kanske beror på förutsättningarna? Jag spänner det precis så som de gjorde innan jag åkte och jag har inga större besvär av det oftast. Gör jag fel tänker jag?

Jag spänner inte bandet särskilt hårt heller, visade min kirurg hur jag gjorde på återbesöket och han tyckte det satt bra. Har däremot sjuka utslag/skavsår som gör riktigt ont! Längtar tills jag slipper ha det :)
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

CarGirl skrev:

Lycka till idag malinsjoberg79! Tror det kommer bli jättebra, har kollat mycket på Dr. Saidans verk och de ser fantastiska ut!

Tack! Jag sitter nu i mitt rum på kliniken, ombytt och klar. Det pirrar rejält i magen... Fast det kanske är hunger?! ;-) Let's get this show on the road! :-D
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

malinsjoberg79 skrev:

CarGirl skrev:

Tack! Jag sitter nu i mitt rum på kliniken, ombytt och klar. Det pirrar rejält i magen... Fast det kanske är hunger?! ;-) Let's get this show on the road! :-D

Lycka till nu! Kommer gå jättebra, opererades av Daniel 2 veckor sen och riktigt nöjd med resultatet och hur bra man blev omhändertagen där :).
Gilla
Clove

Clove

Kvinna ·

LT123. Ja usch, man blir så trött på det och vill så gärna sova på magen :( Tänk dig min första dag och du har stått ut med det längre :o starkt av dig! Det känns ok och konstig, det lilla minsta känsla blir man orolig för, och känner mig rätt hängig och har legat i sängen bara. Skulle handla men orkade inte och började gråta och kände vad jag gjort :/ men antar så man känner nu i början. Jag la en bild, men det verkar inte sysnas?:s
Gilla
Clove

Clove

Kvinna ·

Joxie, tack så mycket :) Ja det behöver man. Känns så bra att kunna skriva här, då alla vi har gått genom det och kan prata ut om det.
Gilla
AndreaC

AndreaC

Kvinna ·

Jag frågade min kirurg ang. bröstbandet och han sa att det är till för att markera. Det ska alltså inte sitta hårt, men sedan vet jag inte om det bara gäller mig och det kanske är annorlunda om man har andra förutsättningar. Jag spänner till det lite men har det inte hårt spänt för man får ju ganska ont i ryggen med (i alla fall jag).
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

ss81. De drog åt mitt bröstband på efterkontrollen en vecka efter op. Gjorde en markering att "Här ska det sitta". Så där sitter det :) Men men, nu tolv dagar kvar, haha.
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Hej, nu är jag färdig och lite mer klar i knoppen. Allt har gått bra, jag dricker nu en kopp kaffe efter mackan och saften och teet! :-D Jag har inte jätteont men ryggen är stel så jag försöker att röra lite på mig.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

LT123 skrev:

SS81 skrev:

Alltså bröstbandet. Verkar som att många lider av det. Min kirurg sa att det inte ska sitta jättehårt. Men det kanske beror på förutsättningarna? Jag spänner det precis så som de gjorde innan jag åkte och jag har inga större besvär av det oftast. Gör jag fel tänker jag?

Har inte heller ont av bröstbandet, vi har ju iofs samma kirurg :) men ni som har ont spänner ni det super hårt? Testa att lossa det lite så blir det nog bättre :)

Mitt sitter inte heller så hårt, men ändå får jag ont. Speciellt i högra skulderbladet, vet inte om det kan ha något slags samband med att högra implantatet är större... Men men, jag får öppna bandet helt och hållet då och då för att vila ryggen lite, för trots att det absolut inte sitter hårt så börjar det ändå göra väldigt ont efter bara några minuter.
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Hmm detr verkligen olika krämpor från dag till dag. Idag känns det som små nålstick lite varstans på brösten. Och bygeln från tortyrbhn skär in som f*n på vänster sida. Har ett blåmärke som en liten punkt där den slutar liksom på sidan. Känns som att den träffar nån nerv där för smärtan är förlamande. Usch o fy! Nån annan som känner igen det här sticksiga på brösten? Känns ganska ytligt så det kanske är huden som sträcks nu.
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Får också stickningar ibland i brösten, tror det är vanligt. Har börjat få ont i skulderbladen nu också, vet inte om det är pga bröstbandet eller om det är för att jag inte går rakt(?) men det gör iaf sjukt ont...
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Jag har, som jag skrivit tidigare, den hemska smärtan från bröstbandet - men jag har även en hemsk klåda till och från! Det kliar liksom på "sideboob"-en, mest på höger sida. Jag har lite känsel kvar där, så bara jag drar fingrarna lätt över området så slutar det klia för en liten stund, men sen kommer det tillbaka igen. Men även det blir liksom under bröstbandet, så jag börjar tro att det är roten till alla mina problem just nu.
Gilla
Pynner

Pynner

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

Jag har, som jag skrivit tidigare, den hemska smärtan från bröstbandet - men jag har även en hemsk klåda till och från! Det kliar liksom på "sideboob"-en, mest på höger sida. Jag har lite känsel kvar där, så bara jag drar fingrarna lätt över området så slutar det klia för en liten stund, men sen kommer det tillbaka igen. Men även det blir liksom under bröstbandet, så jag börjar tro att det är roten till alla mina problem just nu.

Jag hade också väldigt mycket klåda! Dock fick inte jag duscha brösten första veckan så jag tror att det var därför. Klådan gick över när jag duschade och smorde in mig :) nu kliar det bara i bröstvecken, vilken jag antar är för att såren håller på att läka ordentligt och så :)
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

malinsjoberg79 skrev:

Hej, nu är jag färdig och lite mer klar i knoppen. Allt har gått bra, jag dricker nu en kopp kaffe efter mackan och saften och teet! :-D Jag har inte jätteont men ryggen är stel så jag försöker att röra lite på mig.

Grattis! Hoppas allt har gått bra! Tänkte kolla med dig ungefär när du vakande efter operation, alltså hur lång tid det tog från det att du gick i till operation tills dess att du vaknade upp och kunde smsa nära och kära, har en mamma som är väääääldigt nervös över att jag gör detta så tänkte ge henne ett hum om när hon kan höra ifrån mig :P
Gilla
Testare

Testare

Kvinna ·

Stickande, brännande och svidande känslor i huden kan komma när beröringskänseln är på väg tillbaks i huden sa de på Art Clinic. Just nu tycker jag det är värst med att använda bh som ligger och skaver på ärret/över tejpen. Går och drar ned bh:n hela tiden, haha.
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

CarGirl skrev:

malinsjoberg79 skrev:

Grattis! Hoppas allt har gått bra! Tänkte kolla med dig ungefär när du vakande efter operation, alltså hur lång tid det tog från det att du gick i till operation tills dess att du vaknade upp och kunde smsa nära och kära, har en mamma som är väääääldigt nervös över att jag gör detta så tänkte ge henne ett hum om när hon kan höra ifrån mig :P

Jag tror inte att operationen tog mer än 45 min men jag fick ligga på uppvaket i en timme eller mer tror jag. Jag fick sen hjälp till mitt rum och då messade jag alla som väntade på livstecken. Hade inte klarat det direkt då man var väldigt groggy direkt efter operationen.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Pynner skrev:

Ailosliv skrev:

Jag hade också väldigt mycket klåda! Dock fick inte jag duscha brösten första veckan så jag tror att det var därför. Klådan gick över när jag duschade och smorde in mig :) nu kliar det bara i bröstvecken, vilken jag antar är för att såren håller på att läka ordentligt och så :)

Ah, okej! Vad skönt att det gick över för dig :) Jag ska få duscha idag, och se dem för första gången! Så jag tänkte gå och göra det alldeles strax! :)
Gilla
Allita

Allita

Kvinna ·

Hej hej! Vaknade upp efter operation för 35 minuter sen. Mår ofärskämt bra! Vill bara säga att alla ni som ska opereras snart, jag var livrädd innan men det gick såå bra! Jag är så lycklig!!
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

ja, det är en jäkla massa saker man absolut inte hade en aning om innan operationen :) Det här kliandet, stickandet, att man skulle få ont i ryggen av bröstbandet,att bröstbandet skulle sitta som de gör så man skulle få svårt att välja kläder på morgonen att man skulle massera brösten, att man skulle bli svimfärdig av att byta sin tejp (gjorde själv igår för första gången). Så liksom själva operationen känns som det minsta bekymret man haft. Lite kul ändå då det i alla falll för min del är brösten som är det minsta bekymret. Nu har det gått 17 dagar efter min operation, jag har senast två dagarna sovit skönt på sidan, ÄNTLIGEN kan ja ligga på sidan och det känns liksom helt okej, så himla skönt för mig som alltid varit en sidosovare. Jag känner mig mer avslappnad och börjar känna att brösten liksom tillhör mig och min kropp. Även om jag är öm i ärren och såklart på vissa ställen i brösten, så tycker jag att de sista dagarna gått framåt och känner mig inte lika handikappad längre när jag skall köra bil, sätta upp håret eller klä på mig. Nu är det bara frustration deluxe gällande träningen. Jag är van att alltid köra fyra pass i veckan, men inget alls nu. Vikten har tyvärr gått stadigt uppåt sakta men säkert, då man i princip de två första veckorna låg i soffan, kollade på tv, och åt masssssor av gott.. hahahah. Men men, tio dagar kvar nu till pass nummr ett för min del. Blir en tur på crosstrainern nästa söndag tänker jag. WIHOOOOOOOO. hoppas ni alla har en fin dag :) KRAM
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem