Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Clove

Clove

Kvinna ·

Någon som har haft ont magen efter operationen? Jag har ont i magen och det som göt att jag mår dåligt nu :/
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Mammatax: när har dom sagt att det är ok att träna?! Jag känner som du, blir så stressad över att inte kunna gå på mina vanliga pass.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Clove skrev:

Någon som har haft ont magen efter operationen?
Jag har ont i magen och det som göt att jag mår dåligt nu :/

Jag får ont i magen lite till och från, vilket jag tror är pga svårigheterna att göra nr 2 på toan... :/ Både antibiotika och smärtstillande tabletter kan göra så att en blir förstoppad. Men jag kan tipsa om tabletterna ”frukt & fibrer” på apoteket, de gör så att magen inte gör lika ont och hjälper tarmarna att kom igång igen. Jag har också ont i magen pga träningsvärk, då det är magen en måste använda jämt nu när en ska sätta sig upp osv.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Idag fick jag se mina nya bröst för första gången! Har lagt upp en bild på dem från idag
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

Idag fick jag se mina nya bröst för första gången! Har lagt upp en bild på dem från idag

Åh ser att dina "före-bröst" påminner lite om mina och att du valt nästan samma implantat som jag ska ha! Detta ger stort stöd inför måndag då det är dags för mig! Krya på dig och ser fram emot att följa din bröst-resa :)
Gilla
Clove

Clove

Kvinna ·

Tack för tipsen :) Jag har inga problem med nr 2 men har känslig mage, då jag brukar få magkatarr :/
Gilla
Katta80

Katta80

Kvinna ·

Blev du nöjd med storleken? Om 2 v ska jag byta ut mina 500cc till 725cc... Hoppas det inte blir för stort...har gått med rispåsar för att känna efter ..
Gilla
Katta80

Katta80

Kvinna ·

Det måste vara en skön känsla att ta bort bandet, men det gör ju nytta... så det är bara att stå ut .. Ska snart göra min operation hos Peter och fasar också för att träningen får ligga nere en tid .. men lite promenader måste ju gå bra..även om det inte går att jämföra med träning på gymmet
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

CarGirl skrev:

Ailosliv skrev:

Åh ser att dina "före-bröst" påminner lite om mina och att du valt nästan samma implantat som jag ska ha! Detta ger stort stöd inför måndag då det är dags för mig! Krya på dig och ser fram emot att följa din bröst-resa :)

Men vad kul! Det är bara att ställa frågor om det är något du undrar innan eller efter op :) Tusen tack, och lycka till på måndag om vi inte hörs något innan dess! :)
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Avverkat återbesök idag. Allt såg bra ut enligt kirurgen. Har fått lite instruktioner för massage. Kändes snopet att ha kört i 2,5h för ett max 10min långt besök. hahaha... Ja ja det viktigaste är att han tyckte att brösten såg fantastiska ut för att vara lite drygt en vecka gamla. Jag är mer än nöjd så det får gärna hålla i sig o fortsätta i samma takt. Det svider lite i armhålorna nu när tejpen är borta dock och är märkbart svullen i den ena. Mend et var normalt sa han. Det kommer lägga sig. Man är lite mör efter 5h i bil bakom ratten t/r :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Ni som också har fått ont i skulderbladen, vad gör ni åt smärtan? Har fått så fruktansvärt ont i skulderbladen, samt nacke att jag knappt kunde sova inatt. Vet inte om det beror på att jag jobbade ett ganska långt och fysiskt ansträngande jobbpass igår eller vad... Har inte haft såhär ont någon gång innan under dessa 2 veckor och det oroar mig :(
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Dag två efter operationen idag. Jag har sovit hela natten och känner mig utvilad. Igår spände brösten utav bara sjutton, det kändes som man hade världens mjölkstockning! Just nu cirka en halvtimme efter att jag vaknat så känns det bättre men det blir nog sämre under dagen igen. Magen ser ut som en uppblåst ballong.... Kanske är jag gravid istället?! :-D I det stora hela mår jag väldigt bra och det känns jätteeskönt! Jag har läst om era stackare som har så ont av bröstband och dylikt. Man visste inte riktigt vad man hade att vänta sig efter operationen. Hoppas det fortsätter i rätt riktning.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

malinsjoberg79 skrev:

Dag två efter operationen idag. Jag har sovit hela natten och känner mig utvilad. Igår spände brösten utav bara sjutton, det kändes som man hade världens mjölkstockning! Just nu cirka en halvtimme efter att jag vaknat så känns det bättre men det blir nog sämre under dagen igen. Magen ser ut som en uppblåst ballong.... Kanske är jag gravid istället?! :-D
I det stora hela mår jag väldigt bra och det känns jätteeskönt! Jag har läst om era stackare som har så ont av bröstband och dylikt. Man visste inte riktigt vad man hade att vänta sig efter operationen. Hoppas det fortsätter i rätt riktning.

Vad skönt att du har fått sova och mår så pass bra! :) Ja, bröstbandet är inte att leka med inte.. Men snart slipper jag det förhoppningsvis, och jag har det ju trots allt utav en anledning. :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Joxiiiiiiiie: min kirurg har sagt att ja får börja träna efter dyra veckor, doch kanske inte burpees. Nästa söndag är de tre veckor o sju dagar, då ska ja till gymet för en timme crosstrainer har jah tänkt. Fan gått upp två kilo sen op., då ja ju ätit helt som Vanligt men typ bara legat ned och inte kört mina fyra pass i veckan som ja alltid gör, haha. Tog en 30 min PW på lunchen idag, de va skönt och kändes bra!
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Ailosliv: Gud så fina brösten är, superbra !!
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Malinsjoberg. Gud så skönt att du kunnat sova hela natten, det är nog rätt lyxigt dagen efter operation tror jag :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Cargirm: snart är det din tur? Underbart! Sen är väl de flesta i träden klara eller är det någon mer på Tur? Själv ligger jag i soffan nu, kebabsalladen i magen? Bh och bröstband av, ligger och bara är, så skönt ett par Timmar att vara utan. Ja, de e min kirurg som sagt att se kan vara väldigt skönt. Ha en fin fredag alla . Kram
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Ailosliv: Gud så fina brösten är, superbra !!

Tack så mycket! Tycker det är helt fantastiskt att de bara är några få dagar gamla och ändå är så pass fina!
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Mammatax: men fusk! Jag vill också börja träna igen :D Jag har medvetet struntat i vågen men jag märker ju tyvärr på spegelbilden och på kläderna att jag lagt på mig :P Det är såååå skönt att vara utan bh ibland. Jag har den mjuka man fick på kliniken nattetid. Dagtid har jag en stadig sport-bh (Kimberly). Sent på kvällen när barnen lagt sig så brukar jag vara utan ca 1 timme och det är SÅ skönt!
Gilla
CMA

CMA

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Cargirm: snart är det din tur? Underbart! Sen är väl de flesta i träden klara eller är det någon mer på
Tur?

Själv ligger jag i soffan nu, kebabsalladen i magen? Bh och bröstband av, ligger och bara är, så skönt ett par
Timmar att vara utan. Ja, de e min kirurg som sagt att se kan vara väldigt skönt.

Ha en fin fredag alla . Kram

Ja, jag ska opereras på tisdag, så jag är sent ute. Men jag ska göra en förminskning.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem