Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Clove

Clove

Kvinna ·

Idag blev det en dusch för mig! Fick också se mina bröst! Jag är nöjd :) Min kille hjälpte mig med duschen:) Jag känner mig fräsch igen! Har ni tips på hur man torkar tejpet? Sköterskan sa föna, kallt luft?
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Helt rätt Mammatax på måndag är det min tur! Tar tåget upp till Stockholm imorgon eftermiddag för att vara på plats och även käka middag med en gammal vän:) Ska försöka få upp några före-bilder under morgondagen, även fast jag hatar dem har jag nästan börjat fått lite seperationsångest haha!
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Hoppas alla som fått sina bröst repar sig bra nu:). Är jättenyfiken på hur ni ser ut. Vilka har bilder upplagda? Jag har lagt upp några för den som också är nyfiken ;)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

SS81 skrev:

Hoppas alla som fått sina bröst repar sig bra nu:). Är jättenyfiken på hur ni ser ut. Vilka har bilder upplagda? Jag har lagt upp några för den som också är nyfiken ;)

Dom ser jättesnygga ut! Bra val på storlek också :) Jag har också lagt ut bilder. Kommer byta tejp igen den 3/12 och då ska jag fota igen. Brösten kommer vara 4 veckor och 3 dagar då.
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Joxie skrev:

SS81 skrev:

Dom ser jättesnygga ut! Bra val på storlek också :)
Jag har också lagt ut bilder. Kommer byta tejp igen den 3/12 och då ska jag fota igen. Brösten kommer vara 4 veckor och 3 dagar då.

Oj vilka fina du har :) Tack... jag är rätt nöjd såhär långt :)
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

SS81 skrev:

Joxie skrev:

SS81 skrev:

Dom ser jättesnygga ut! Bra val på storlek också :)
Jag har också lagt ut bilder. Kommer byta tejp igen den 3/12 och då ska jag fota igen. Brösten kommer vara 4 veckor och 3 dagar då.

Oj vilka fina du har :) Tack... jag är rätt nöjd såhär långt :)

Fina bröst ni båda har :), har också bilder uppe och ska ta nya på tisdag när jag ska till mitt andra efterbesök och byter tejp också, just nu känns som att högra är större men det säkert för att vänstra inte har sjunkit ner lika mycket. Skönt att vädra dom nån gång på dagen också ;) haha.
Gilla
Testare

Testare

Kvinna ·

Clove skrev:

Idag blev det en dusch för mig!
Fick också se mina bröst!

Jag är nöjd :)
Min kille hjälpte mig med duschen:)
Jag känner mig fräsch igen!

Har ni tips på hur man torkar tejpet?
Sköterskan sa föna, kallt luft?

Clove visst var det skönt att se resultatet, sedan fortsätter det ju att bli bättre när svullnaden minskar och brösten "sjunker ned" lite också! Jag har fönat med ljummen luft och snällt blås. Microporehäftan som jag fick med torkar snabbt och duger inte åt sig så mkt vatten i duschen. Vilken tejp ska du använda?
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

SS81 skrev:

Jag är inne på dag 5 nu och mår förvånansvärt bra! :) Har både före- och efterbilder upplagda på min sida. :) Dina är superfina!
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

SS81 skrev:

Jag är inne på dag 5 nu och mår förvånansvärt bra! :) Har både före- och efterbilder upplagda på min sida. :) Dina är superfina!

Så kul att se... kommer bli jättefint!
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Jag har lagt upp en klädd bild samma dag som jag opererades men den stämmer inte längre då brösten är så mycket mer svullna nu än då... Hur länge tar det innan de svullnar av och sjunker? Vill inte lägga upp en avklädd bild då de ser så konstiga ut... :-\ Mer fyrkantiga än runda liksom.
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

malinsjoberg79 skrev:

Jag har lagt upp en klädd bild samma dag som jag opererades men den stämmer inte längre då brösten är så mycket mer svullna nu än då... Hur länge tar det innan de svullnar av och sjunker? Vill inte lägga upp en avklädd bild då de ser så konstiga ut... :-\ Mer fyrkantiga än runda liksom.

Mina var också mer kantiga i början. Dom är fortfarande inte helt runda men det blir lite bättre vecka för vecka :)
Gilla
Clove

Clove

Kvinna ·

Ja helt underbart :) Har op tejp. Fick föna med kall luft och det gick super :) Men kändela obehagligt idag när jag var ute usch som att ryggen skulle spricka :/
Gilla
Testare

Testare

Kvinna ·

Alltså, jag har kli/klåda nu på undersidan brösten... Precis som på gravidmagen när det begav sig! Funderar på att smörja med sån anti-bristningsolja. Sover på saken!
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Cc81: dina bröst är jättefina!!! Jag la upp en bild för en vecka Sen, ska ta en ny i dag eller i morgon då de i morgon är tre veckor gamla. Bara älskar mins nya bröst :) Cargirl: åh i morgon r det äntligen din tur , Gud så spännande! Är du nervös? Kommer bli så bra :) Joxie. Ja den där spegelbilden har blivit lite fylligare på alla håll sen op, skönt man kan börja träna lite lätt snart igen :) Tios till er Alla. Denna helgen har bh kedjan change 40 procent på alla bh. Köpte två nya bh igår , kände mig så himla fin i provhytten, aldrig kännt mit snygg i en bh förut . (Lagt in bild).
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Så snygga tuttar joxie!!! Hojta när du lagt upp näta bild så ja får se utvecklingen, då ja ligger en vecka efter dig med läkningen :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Testare. Hoppas ditt kliande är böttre idag! Blev tokig ibland i början då de kliade som fan, men de släppte efter några dagar för mig!! Bara kämpa på :)
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Mammatax: tack för tipset och vilken fin bh du köpt :). Väldigt fina bröst När vågar man titta på bhar? Mina blir 2 veckor imorgon har de svällt av då tror vi? Tänker mest storleksmässigt när vet man vilken kupa man har?
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Alltså jag har panik. Opereras på tisdag och har tjock hals och näsan rinner. Ingen feber dock. Kommer jag kunna opereras ändå??
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Marie skrev:

Alltså jag har panik. Opereras på tisdag och har tjock hals och näsan rinner. Ingen feber dock. Kommer jag kunna opereras ändå??

Det tror jag nog men ring din klinik och fråga för säkerhetsskull :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

SS81 skrev:

Mammatax: tack för tipset och vilken fin bh du köpt :). Väldigt fina bröst
När vågar man titta på bhar? Mina blir 2 veckor imorgon har de svällt av då tror vi? Tänker mest storleksmässigt när vet man vilken kupa man har?

Hur känns brösten? Har dom börjat mjuka? Tror nog du kan börja kika, man ska nog bara inte köpa för många ifall storleken skulle ändra (har läst att det har hänt vissa) Tänkte kolla om man kan fynda någon bh idag. Mina bröst blir ju 3 veckor på onsdag så bara 1,5 vecka kvar med tortyren nu förhoppningsvis! :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem