Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Marie

Marie

Kvinna ·

LT123 skrev:

Marie skrev:

Alltså jag har panik. Opereras på tisdag och har tjock hals och näsan rinner. Ingen feber dock. Kommer jag kunna opereras ändå??

Det tror jag nog men ring din klinik och fråga för säkerhetsskull :)

Har skrivit till min kirurg men kan inte ringa dem då jag är otroligt hes och de inte hade hört vad jag säger.. :/ Ska kurera mig som en galning idag och imrogon.
Gilla
Hjort

Hjort

Kvinna ·

Opererades för 3 dagar sen. Brösten är stenhårda och pekar rakt ut, hoppas de mjuknar och sjunker lite med tiden. Det har börjat klia och sticka i dem. Men antar att det är läkningsprocessen. Är nöjd för övrigt, så härligt att ha bröst i stället för skinnpåsar! :-)
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Hjort skrev:

Opererades för 3 dagar sen. Brösten är stenhårda och pekar rakt ut, hoppas de mjuknar och sjunker lite med tiden. Det har börjat klia och sticka i dem. Men antar att det är läkningsprocessen. Är nöjd för övrigt, så härligt att ha bröst i stället för skinnpåsar! :-)

Härligt!! Kliandet och stickandet är också nerver som kommer försöka hitta tillbaks till varandra. Det tar sin lilla tid =)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Mammatax: snygg bh! Största problemet som jag ser det är väl att jag inte får ha bh med bygel...känns som om de flesta bh:arna från Change har det? Men i övrigt har dom jättefina bh:ar, har alltid handlat där! :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Liten fråga, hur såg det ut för er första gången nu bytte tejpen? Blodigt? Inget blod alls? Fult? Fint?
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

Liten fråga, hur såg det ut för er första gången nu bytte tejpen? Blodigt? Inget blod alls? Fult? Fint?

Några små torra sårskorpor + inte helt ihopläkt på ett ställe vid bröstvårtan.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Tack för svar Joxie! Hur länge hade det gått sen op då? Jag tog min andra dusch idag, och bytte så tejp (fick dusch-schema från kliniken: dusch 1 i torsdags då jag tog bort yttre förbandet, dusch 2 idag + byta tejp). Bytte efter duschen för att det skulle vara enklare att ta bort tejpen. Under var det blodigt, mest skorpor men även lite typ färskt... Kanske var skorpor som lösts upp av duschen eller nåt? Jag satte på en ny tejp bara, fort innan det han komma något smuts dit. Men är mest bara orolig att det ska bli något...har inte fått några riktiga instruktioner på hur jag ska göra med tejpbytet, bara att jag inte skulle byta den förrän idag... Det är nog säkert ingen fara, men jag är en rätt orolig person haha
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Joxie: slutar aldrig förundras över alla kirurgernas olika regler och så gällande Bh, topp, massage, träning, bygel eller inte. Enligt min kirurg Peter på citadellkliniken så ska det vara bh med bygel med bra stöd mellan brösten , sen mär ja förhoppningsvis blir av med tortyren om en vecka. Tortyren har ju oxå bygel. Ja de e mest byglar på change, älskar deras bh, även om de e sjuka priser egentligen enligt mig. Alldeles lagom nu med 40 procent :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Ailosliv. Var ju på återbesök efter en vecka på kliniken då sköterskan bytte tejp. Då va de lire lite torkat blod på tejpen. Efter två veckor när jah bytt själv var det inget blod, hoppas det fortsätter Läka fint :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Ailosliv : tänk på att alla opereras av olika kirurger vilka har olika restriktioner gällande dusch, byte av tejp, förband, bh och massage. Så bäst att fråga de som opererats av samma kirurg, men allra helst kontakta kliniken :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Ailosliv : tänk på att alla opereras av olika kirurger vilka har olika restriktioner gällande dusch, byte av tejp, förband, bh och massage. Så bäst att fråga de som opererats av samma kirurg, men allra helst kontakta kliniken :)

Ja, det vet jag. Jag undrade inget om dusch, massage osv, utan undrade bara hur det såg ut under tejpen för andra när den byttes första gången :)
Gilla
Clove

Clove

Kvinna ·

Min 5:e idag nu, och har inte byt tejpet.duschade i lördags och det började göra ont också. Jag ska till kliniken den 28:e och då skulle de byta tejpet+ lära en hur man gör osv. Jag kommer få med mig även extra tejp så det räcker upp till 6 månader. Fick från ingenstans en bränsle smärta på höger brösten, mitten i bröstvårtan, usch, fick ta morfin tablett nu :/
Gilla
Clove

Clove

Kvinna ·

Gissa vad tjejer! Jag vägde mig och vågen visar jsg har gått upp 2 kg och det beror också på att silikonen väger :D
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Clove skrev:

Gissa vad tjejer!

Jag vägde mig och vågen visar jsg har gått upp 2 kg och det beror också på att silikonen väger :D

Haha japp lätt 1kg upp "tack vare" tuttarna ;). Min mage är så svullen... värre nu än från början. Äter typ ingen medicin... på sin höjd 2 panodil om dan. Men det kanske är för att man inte rör på sig lika mycket. Dock äter jag inte mer... men mycket för kroppen förmodligen att bearbeta på en o samma gång.
Gilla
Testare

Testare

Kvinna ·

Mammatax. Tack för pepp! Vart lite nojig igår där, men då lite bristningar som jag fick med mina jättemagar vid graviditeterna så borde det ju inte bli några på tuttarna. Dessutom, så gigantiska är de inte ju :) Men huden är alldeles blank o spänd. Riktigt snygg bh du köpte! Jag LÄNGTAR efter att köpa nya underkläder! Tänker bh med matchande trosor, kommer känns mig så fin.
Gilla
Testare

Testare

Kvinna ·

Clove skrev:

Gissa vad tjejer!

Jag vägde mig och vågen visar jsg har gått upp 2 kg och det beror också på att silikonen väger :D

Japp! Nu får man lägga på den summan på sin idealvikt. De är ju gram som man aldrig kan banta bort :)
Gilla
Pynner

Pynner

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

Mitt ena såg fint ut, skorpor som satt kvar. Det andra såg sådär ut, en skorpa hängde med tejpen, var lite "knöligt" men inga tecken på infektion. Blödde inte heller. Men tvättade rent, torkade och satte på ny tejp :) läste någonstans att det skulle va lättare att ta bort tejpen när den var blöt men det tyckte inte jag faktiskt. Det du bör tänka lite extra på när du byter tejp är din handhygien (yrkesskadad Hahha) :)
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Hej på er! Första descutan-duschen gjord (inte håret för der behövde jag bara tvätta imorgon), precis krupit ner i sängen och laddat upp några före-bilder. Klockan är ställd på 04:45 för att kila ner till lobbyn och hämta en frukostpåse. Nu ska jg kika klart på Maria Wärn innan det är dags att försöka sova, hur lätt det nu blir ;)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Clove skrev:

Gissa vad tjejer!

Själv så väger jag nästan 2 kg mindre nu än dagen innan op :o
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Pynner skrev:

Ailosliv skrev:

Mitt ena såg fint ut, skorpor som satt kvar. Det andra såg sådär ut, en skorpa hängde med tejpen, var lite "knöligt" men inga tecken på infektion. Blödde inte heller. Men tvättade rent, torkade och satte på ny tejp :) läste någonstans att det skulle va lättare att ta bort tejpen när den var blöt men det tyckte inte jag faktiskt. Det du bör tänka lite extra på när du byter tejp är din handhygien (yrkesskadad Hahha) :)

Okej! Det var inget blött blod där? Hur lång tid efter op var det? :) Haha ja handhygien är jag alltid noga med! Har många piercingar och tatueringar, samt har opererat mig ett antal gånger förut på olika delar av kroppen. Och då jag är väldigt orolig långt in i benmärgen så har jag aldrig vågat annat än vara sjukt noga med handhygien haha!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem