LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Pynner
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·

Marie
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Testare
Kvinna ·
Och imorgon är det min tur. Mailade min kirurg då jag är förkyld och började med mina antibiotika redan igår. Så känns lite bättre idag. Jag har inte packat eller förberett mig alls. Har glömt vad jag gjorde förra gången. Kan ni inte säga lite snabbt vad ni hade med er?

Testare
Kvinna ·
Hej på er! Första descutan-duschen gjord (inte håret för der behövde jag bara tvätta imorgon), precis krupit ner i sängen och laddat upp några före-bilder. Klockan är ställd på 04:45 för att kila ner till lobbyn och hämta en frukostpåse. Nu ska jg kika klart på Maria Wärn innan det är dags att försöka sova, hur lätt det nu blir ;)

malinsjoberg79
Kvinna ·

Marie
Kvinna ·
Och imorgon är det min tur. Mailade min kirurg då jag är förkyld och började med mina antibiotika redan igår. Så känns lite bättre idag. Jag har inte packat eller förberett mig alls. Har glömt vad jag gjorde förra gången. Kan ni inte säga lite snabbt vad ni hade med er?
Jamen vad skönt att det löste sig! Det kommer gå så bra imorgon. Att bli sövd ät rätt så skönt I min mening, och sedan får man smärtstillande efteråt så att det inte gör så ont.
Det är ändå lite svårt att ta på sig tex en vanlig t-shirt över huvudet, så ta en stretchig tröja eller rymlig kofta/skjorta som är lätt att trä I armarna i.
Ska du bo över på hotell natten innan?
Ta med lite saker som kan distrahera dig kvällen innan i så fall. Godis, bra tidning, en film eller nåt sånt. Man blir lätt nervös och tankarna börjar mala... Jag tog en postafen, receptfri åksjuketablett, som jag alltid blir väldigt sömnig av. Så somnade jag gott. (kanske inte är att rekommendera om man inte har provat innan såklart).
Lycka till! De tar hand om dig, det kommer gå bra :)

CarGirl
Kvinna ·

Ailosliv
Kvinna ·
Hej på er! Äntligen är der klart!
Hade tid vid 12 och de ville att jag skulle gå upp tidigt och äta och sen försöka sova lite mer, der gick sådär;) men allt här var försenat så Magnus kom inte förens vid 14, två låååånga timmar på rummet! Men vi gjorde ett sista test och kom fram till att det nog ändå skiljde mer är 25cc så Magnus skulle testa under operationen vad som såg bäst ut. Sen gick allt i 110 och efter att de trevliga sköterskorna sa godnatt så vaknade jag 5 minuter senare kändes det som! Blev 325(hö) och 375(vä). Har inte alls speciellt ont utan mer en träningsvärk och sköterskorna tyckte jag va oförskämt pigg från det att jag vaknade. Dock har de satt på mig bröstband så vi får väl se hur länge jag ska ha det, är iallafall jättenöjd och skönt att Magnus sa att jag inte kunde gå större än 375, då behöver jag inte ha storleksnoja :)
Nu ska jag käka lite god kyckling-pasta! Tack för att vänliga ord och lycka till, ni är bäst!

Hjort
Kvinna ·

CarGirl
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Dag 4 efter op. Brösten fortfarande stenhårda och pekar rakt ut. Inte lika ont i bröstmusklerna, dvs kan röra armarna rätt bra. Kliar lite och sticker lite i dem. Är era bröst också väldigt hårda och spända?
Ni som varit på första återbesöket, har ni behövt ta bort några stygn eller har de löst upp sig av sig självt?
Jag har rätt långt att åka till kliniken så om det inte verkar vara några komplikationer har jag tänkt gå till distriktssköterska där jag bor för att kolla såret och stygnen. Känner ni att ni fick ut mycket av första återbesöket eller kan man klara sig utan?

LT123
Kvinna ·
Godmorgon! Sovit jätteskönt mellan 23-05 och varit mer eller mindre vaken sen dess. Har även fått se fr nya flickorna för första gången och även fast de är så fula nu kom det ändå en tår för kunde se hur fina de kommer bli!! Nu myser jag i sängen och väntar på lite frukost innan det är dags att träffa Magnus :)

Hjort
Kvinna ·
Dag 4 efter op. Brösten fortfarande stenhårda och pekar rakt ut. Inte lika ont i bröstmusklerna, dvs kan röra armarna rätt bra. Kliar lite och sticker lite i dem. Är era bröst också väldigt hårda och spända?
Ni som varit på första återbesöket, har ni behövt ta bort några stygn eller har de löst upp sig av sig självt?
Jag har rätt långt att åka till kliniken så om det inte verkar vara några komplikationer har jag tänkt gå till distriktssköterska där jag bor för att kolla såret och stygnen. Känner ni att ni fick ut mycket av första återbesöket eller kan man klara sig utan?
Mina stygn löste upp av sig själva. Återbesöket gick snabbt och det enda kirurgen gick igenom var massagen men utöver det hade man nog kunnat skippa det :)

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Hjort
Kvinna ·

AndreaC
Kvinna ·
Okej! Det var inget blött blod där? Hur lång tid efter op var det? :)
Haha ja handhygien är jag alltid noga med! Har många piercingar och tatueringar, samt har opererat mig ett antal gånger förut på olika delar av kroppen. Och då jag är väldigt orolig långt in i benmärgen så har jag aldrig vågat annat än vara sjukt noga med handhygien haha!