Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Hjort

Hjort

Kvinna ·

AndreaC skrev:

Mitt återbesök tog också 10-15 min max och kändes "onödigt" då men ändå glad att jag tog mig dit för att höra att allt såg bra ut. Jag opererades på Citadell, fick inga papper angående massage däremot visade han hur han tyckte jag skulle göra på återbesöket. I mitt fall gällde det att "hålla ihop" brösten och släppa, 3 min per dag. Men de kanske ger olika övningar beroende på hur brösten ser ut och vilket resultat man vill uppnå.

Hur långt efter op gjorde du ditt återbesök?
Gilla
AndreaC

AndreaC

Kvinna ·

Jag opererades en måndag och hade återbesök på tisdagen veckan därpå!
Gilla
Hjort

Hjort

Kvinna ·

Är det fler som känner sig frusna efter operationen? Dag 5 efter op. Är orolig att det är infektion. Dock inget som syns.
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Hej tjejer, Fina bröst ni har fått! Mina är 3 veckor och 2 dagar. Har lite bilder i albumet. Jag kan sova helt normalt fast inte på mage men på sidan. Det ända jag kan känna är lite obehag i skinnet på brösten. Bröstvårtorna är extremt känsliga.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Hjort skrev:

Är det fler som känner sig frusna efter operationen? Dag 5 efter op. Är orolig att det är infektion. Dock inget som syns.

Jag har alltid varit en ganska frusen person, så jag tycker inte att det känns som något annorlunda såhär efteråt. Idag fryser jag dock lite mer, men det har även blivit lite kallare ute. Jag är även en väldigt orolig person, som alltid är rädd att något ska gå fel - t.ex. infektion. Men då jag har ätit cefadroxil (antibiotika) nu efter op. så är jag ändå liiiite mindre orolig för infektion.
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Hjort skrev:

Jag känner mig jätte frusen av mig sedan operationen. Har alltid varit väldigt varm av mig men nu fryser jag typ hela tiden... hoppas det går över för tycker det är ganska jobbigt..
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Hjort skrev:

LT123 skrev:

Hjort skrev:

Dag 4 efter op. Brösten fortfarande stenhårda och pekar rakt ut. Inte lika ont i bröstmusklerna, dvs kan röra armarna rätt bra. Kliar lite och sticker lite i dem. Är era bröst också väldigt hårda och spända?

Ni som varit på första återbesöket, har ni behövt ta bort några stygn eller har de löst upp sig av sig självt?
Jag har rätt långt att åka till kliniken så om det inte verkar vara några komplikationer har jag tänkt gå till distriktssköterska där jag bor för att kolla såret och stygnen. Känner ni att ni fick ut mycket av första återbesöket eller kan man klara sig utan?

Mina stygn löste upp av sig själva. Återbesöket gick snabbt och det enda kirurgen gick igenom var massagen men utöver det hade man nog kunnat skippa det :)

Tack för svar! Det känns ju rätt skönt om jag kan slippa åka. De sa att de kunde maila info om massagen. Hur ska du massera? Har du fått någon bra beskrivning?

Jag ska massera längst ut där implantatet börjar så dom inte fäster sig i huden. En liten stund 3 gånger per dag. Min kirurg visade vara, uppfattade inte riktigt hur länge per gång men det löser sig. Är du osäker på ifall du ska åka så maila eller ring din klinik och hör vad dom tycker :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

LT123 skrev:

Hjort skrev:

Jag känner mig jätte frusen av mig sedan operationen. Har alltid varit väldigt varm av mig men nu fryser jag typ hela tiden... hoppas det går över för tycker det är ganska jobbigt..

Det kan ju kanske eventuellt ha att göra med att implantaten är kallare än kroppen, så de måste ”värmas upp” liksom. Och det är ju en rätt omfattande operation, så det är klart att kroppen inte är sig riktigt lik efteråt. Hoppas vi alla slipper vara frusna så länge till!
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Idag är det 8 dagar sen min operation, och jag fick idag klartecken från kirurgen att jag inte behöver ha på mig bröstbandet mer! :D Har lagt upp en dagsfärsk bild på min sida. Känns ungefär tusen gånger bättre nu när det är av! Jag fick väldigt ont i ärren, ryggen och skulderbladen av det... Kunde inte vara i upprätt läge i mer än 10 minuter åt gången, sen gjorde det fruktansvärt ont. :( Hoppas på att jag slipper det problemet nu!
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Boobso skrev:

Hej tjejer, Fina bröst ni har fått! Mina är 3 veckor och 2 dagar. Har lite bilder i albumet. Jag kan sova helt normalt fast inte på mage men på sidan. Det ända jag kan känna är lite obehag i skinnet på brösten. Bröstvårtorna är extremt känsliga.

Mycket snygga bröst :). Har också obehag i huden. Sidorna och undertill... ja bröstvårtorna med ibland.
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Ailosliv: snygga! Härligt att du slipper bröstband nu :) Boobso: fina dom är! Mina är ungefär lika gamla (3 veckor och 6 dagar) men inte alls lika fina eftersom jag gjorde ankarlyft = massa extra ärr :P
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

aiosliv.herregud va snygga tuttarna är, endast åtta dagar gamla och de är i samma höjd och så symetriska :) Härligt för dig med bröstbandet. Haft det tre veckor och en dag, HATAR det. Skall skicka in bilder på Måndag, hoppas hoppas ja blir av med det då :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

hjort. Jaaaa, förstår dig helt och fullt :) Va inte meningen att göra dig ännu mer fundersam på huruvida du ska åka dit eller inte. Menar bara att du tänker över det noggrannt :) kram
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

boobso. Hej, känns som de va ett tag sen man "såg" dig här :) Härligt att allt verkar flyta på. Mina är ju tre veckor och en dag nu, kan oxå sova på sidan sen några dagar tillbaka, det är sån lycka för mig :) Dina bröst ser fantastiska ut. Mina är mycket mer bulliga upptill,. men men, alla läker vl olika. Nån mer än ja som har det ena bröstet högre än det andra? Fick efter en vecka råd av sköterska på citadell att massera och trycka ned det lite extra varje dag. Men har än så länge inte gett resultat. Hoppas verklien de åker ner lite snart. ena är typ helt fyrkanting.. så var dee inte för ett tag sen. Fler har i andra trådar skrivit att de ändrar form och så första veckorna, men inte kul när de e på en själv :)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Mammatax: inte att det ena sitter högre upp direkt, men mitt vänstra är fortfarande en smula större än mitt högra. Jag försöker att inte tänka på det, ska försöka läka i lugn och ro över jul. Hur var det förresten, hade du hunnit träna än? Jag funderar på ett spinningpass nästa vecka, ska bara maila kliniken och fråga om det är ok :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Mammatax skrev:

aiosliv.herregud va snygga tuttarna är, endast åtta dagar gamla och de är i samma höjd och så symetriska :) Härligt för dig med bröstbandet. Haft det tre veckor och en dag, HATAR det. Skall skicka in bilder på Måndag, hoppas hoppas ja blir av med det då :)

Tack så mycket! :D ja jag känner mig så otroligt glad för att jag haft sån pass tur ändå, att de är så pass fina redan nu! Och helt underbart att jag inte behöver ha bröstbandet längre :) Håller tummarna åt att du slipper det på måndag!
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Ja idag har helt klart varit lite tuffare. Som du skrev mammatax, helt pigg i huvudet men kroppen hänger inte alls med haha! Så nu väntar jag mest in sovdags så att jag kan få ta en morfintablett och sova! Hur går det med dina mammatax?:)
Gilla
Pynner

Pynner

Kvinna ·

Hjort skrev:

Jsg frös som fasen efter op! Mest om brösten. Men som någon skrev så är ju implantaten kallare, och de har ju ingen blodcirkulation heller så klart de blir kallare :) nu efter lite drygt två veckor fryser jag inte alls lika mycket, lite när jag ska lägga mig på kvällen typ :)
Gilla
CMA

CMA

Kvinna ·

Ny är jag nyopererad. Ska ta mig till där mannen har parkerad. Känd konstigt att inte längre känns tyngden. :-)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

CMA skrev:

Ny är jag nyopererad. Ska ta mig till där mannen har parkerad. Känd konstigt att inte längre känns tyngden. :-)

Jag hoppas att op. gått bra och att du mår bra också! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem