Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Tack! :) Hela tiden mellan konsultationen igår och samtalet med koordinatorn idag tänkte jag "hoppas det finns en tid måndagen v 47 (20/11), hoppas hoppas" och jag berättade det när jag pratade med koordinatorn och hon utbrast "åh! Det är ju som ett tecken på att det är då du ska göra det!"
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Boobso skrev:

Känner precis som er, har också betalat in hela 42 000 kr! Jäkligt mycket pengar. Ska OP 6/11.. Börjat bli skapligt nervös nu! Tänk om det inte blir bra, fy.

Jag har berättat för chefen och det ända jag sa att jag kommer vara sjukskriven från den 6/11 och en vecka fram. Men han frågade inte varför utan jag sa bara att jag skulle göra en operation. Kändes så skönt att ha det avklarat.

På fredag ska jag på min sista konsultation för att gå igenom det sista inför OP.

ja, det är mycket pengar, jag betalde 45 000 kr. Man är ju rädd för att man inte kommer få det resultatet man önskar, men jag hoppas att det blir bra i alla fall. Får jag bara ett par bröst som är fina så kommer jag vara nöjd typ.. Jag har min sista konsultation på torsdag (19/10) och ska gå igenom storleken och annan info, sen är det bara att vänta på att det ska bli den 8/11. Är så förväntansfull men ändå så nervös..
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

Jag ska eventuellt opereras 20/11! :D
Har bokat tid 21/12 men det var en tjej som velade lite med tiden den 20/11, så jag hoppas jag får den istället... Tre dagar innan julafton känns nämligen lite sisådär, tråkigt att sitta helt drogad hos svärföräldrarna eller ligga helt ensam hemma...

Håller tummarna att du får den tidiga tiden! :D Man vill ju bara få det gjort så man slipper vänta och räkna ner dagarna...
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Tusen tack för alla tummhållningar! Koordinatorn hörde precis av sig igen och jag fick tiden 20 november!!!! :D :D :D
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Ailosliv Åhhh är det sant? Vad roligt :D det var ju verkligen meant to be!
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Tänker också på det här med pengarna, det är så sjukt mycket pengar verkligen! Hoppas verkligen att vi alla får de resultat vi önskar :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Eller hur! :D Gud vad glad jag blev när hon sa att vi kunde boka om tiden!
Gilla
Mirre

Mirre

Kvinna ·

Oxå betalat in idag. Känns jättekul och lite pirrigt samtidigt. Nu är det "point of no return" :)
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

LT123 skrev:

Boobso skrev:

Känner precis som er, har också betalat in hela 42 000 kr! Jäkligt mycket pengar. Ska OP 6/11.. Börjat bli skapligt nervös nu! Tänk om det inte blir bra, fy.

Jag har berättat för chefen och det ända jag sa att jag kommer vara sjukskriven från den 6/11 och en vecka fram. Men han frågade inte varför utan jag sa bara att jag skulle göra en operation. Kändes så skönt att ha det avklarat.

På fredag ska jag på min sista konsultation för att gå igenom det sista inför OP.

ja, det är mycket pengar, jag betalde 45 000 kr. Man är ju rädd för att man inte kommer få det resultatet man önskar, men jag hoppas att det blir bra i alla fall. Får jag bara ett par bröst som är fina så kommer jag vara nöjd typ.. Jag har min sista konsultation på torsdag (19/10) och ska gå igenom storleken och annan info, sen är det bara att vänta på att det ska bli den 8/11. Är så förväntansfull men ändå så nervös..

Så spännande! Jag ska på en andra konsultation 26/10 hos Tuve och sen är det dags för mina nya bröst 14/11 så vi har en vecka mellan oss :). Jag tyckte verkligen om både honom och Kerstin. Var där i augusti när de var nyöppnade då jag hade en tid bokad på CItadell hos honom och flyttade över den till den nya kliniken. Hur som helst. Ska bli kul att följas åt här allihopa!
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

SS81 skrev:

LT123 skrev:

Boobso skrev:

Så spännande! Jag ska på en andra konsultation 26/10 hos Tuve och sen är det dags för mina nya bröst 14/11 så vi har en vecka mellan oss :). Jag tyckte verkligen om både honom och Kerstin. Var där i augusti när de var nyöppnade då jag hade en tid bokad på CItadell hos honom och flyttade över den till den nya kliniken. Hur som helst. Ska bli kul att följas åt här allihopa!

Åhh vad kul att det bara är en vecka mellan oss, då kan vi följas åt och tagga varandra :D ja, jag var också på konsultation i augusti när dom precis hade öppnat. Bokade spontant en konsultation kvällen innan. Men fick jätte bra känsla av både honom och Kerstin och bokade min operation samma dag. Har du bestämt dig för storlek? :)
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

LT123 skrev:

SS81 skrev:

LT123 skrev:

Boobso skrev:

Åhh vad kul att det bara är en vecka mellan oss, då kan vi följas åt och tagga varandra :D ja, jag var också på konsultation i augusti när dom precis hade öppnat. Bokade spontant en konsultation kvällen innan. Men fick jätte bra känsla av både honom och Kerstin och bokade min operation samma dag. Har du bestämt dig för storlek? :)

Alltså storlek... ja vi kom fram till 400 high på vänster o 510 corsé på höger sida oga ojämn bröstkorg. Detta har ställt till det lite för mig så jag ska tillbaka för att träffa honom igen och även se om inte jag ska ta större storlek. Är lite rädd att det ska bli lite för litet med tanke på att det ska sitta under muskeln. Han sa att man tappar 10% av volymen då o man vill inte vakna o känna att de är för små ;). Är ca 177 lång o väger strax över 70 så jag kanske kan bära upp lite större än 400/510 :). Jag längtar verkligen efter bröst nu. Är i princip helt platt efter amning o viktnedgång.
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Joxie skrev:

Boobso skrev:

Ja jag funderar också mycket på resultatet...
Samtidigt vet jag att jag inte kan förvänta mig mirakel. Jag är 35 år, har genomgått 3 graviditeter och ammat 3 hungriga barn. Jag ska göra både ett ankarlyft och förstoring - man måste ju vara realistisk.
Inga underverk, men jag tänker att det iallafall bör bli en förbättring mot för hur det är nu :)

Jag har förebild (för silvermedlemmar) på min sida, tänk vad kul när vi kan lägga ut efterbilder också!

Jag har också en före bild (för silvermedlemmar). Ser ut som att vi har ganska lika bröst. Har också ammat 3 barn så nu är dom väldigt vissna, haha. Ska bli skönt att kunna ha en BH där brösten sitter kvar i.. just nu känns det som två skinnlappar, haha. Men du skriver att du ska ha lyft. Min kirurg trodde inte jag skulle behöva det men däremot sa han OM du sen efter operationen skulle känna att du vill ha lyft så fixar vi det till ett bättre pris men han menade att han vill inte göra det då det blir mer och större ärr och behövs det inte så vill han inte göra det i "onödan". Men men, vi får se helt enkelt var resultatet blir :) Du ska ha din OP 5 dagar innan mig, gud så spänannde :)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Boobso skrev:

Joxie skrev:

Boobso skrev:

Ja jag funderar också mycket på resultatet...
Samtidigt vet jag att jag inte kan förvänta mig mirakel. Jag är 35 år, har genomgått 3 graviditeter och ammat 3 hungriga barn. Jag ska göra både ett ankarlyft och förstoring - man måste ju vara realistisk.
Inga underverk, men jag tänker att det iallafall bör bli en förbättring mot för hur det är nu :)

Jag har förebild (för silvermedlemmar) på min sida, tänk vad kul när vi kan lägga ut efterbilder också!

Jag har också en före bild (för silvermedlemmar). Ser ut som att vi har ganska lika bröst. Har också ammat 3 barn så nu är dom väldigt vissna, haha. Ska bli skönt att kunna ha en BH där brösten sitter kvar i.. just nu känns det som två skinnlappar, haha.

Men du skriver att du ska ha lyft. Min kirurg trodde inte jag skulle behöva det men däremot sa han OM du sen efter operationen skulle känna att du vill ha lyft så fixar vi det till ett bättre pris men han menade att han vill inte göra det då det blir mer och större ärr och behövs det inte så vill han inte göra det i "onödan".

Men men, vi får se helt enkelt var resultatet blir :) Du ska ha din OP 5 dagar innan mig, gud så spänannde :)

Ja jag skulle gärna slippa lyft men Örjan sa att han tycker jag ska lyfta med en gång eftersom han inte tror jag kommer bli nöjd med resultatet annars :( Förvisso pratade vi om mindre storlek på implantaten då (250-275) men han sa ändå att jag skulle behöva runt 450 för att slippa lyfta. Jag vill inte ha mer än 350-375, så jag får lita på honom angående lyftet och hoppas att ärren läker superfint! Ja nu längtar man! Vill bara ha det gjort, haha :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

SS81 skrev:

LT123 skrev:

SS81 skrev:

LT123 skrev:
Boobso skrev:

Alltså storlek... ja vi kom fram till 400 high på vänster o 510 corsé på höger sida oga ojämn bröstkorg. Detta har ställt till det lite för mig så jag ska tillbaka för att träffa honom igen och även se om inte jag ska ta större storlek. Är lite rädd att det ska bli lite för litet med tanke på att det ska sitta under muskeln. Han sa att man tappar 10% av volymen då o man vill inte vakna o känna att de är för små ;). Är ca 177 lång o väger strax över 70 så jag kanske kan bära upp lite större än 400/510 :). Jag längtar verkligen efter bröst nu. Är i princip helt platt efter amning o viktnedgång.

Det där med storlek är så himla klurigt, man vill ju inte vakna upp och ångra sig.. Men det är också så himla svårt att föreställa sig hur det kommer kännas och se ut 100%. Man får bara lite på sin kirurg och hoppas på det bästa. Jag litar på Tuve och tror det kommer bli bra i slutändan. Får se vad han säger i eftermiddag när jag ska träffa honom :)
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Nej storlek är verkligen jättesvårt! Jag börjar nu gå i tankarna om att lägga in 375 och 400 vilket är 75CC mer än vad jag tyckte kändes bra på konsultationen. Men som sagt jag vill ju inte vakan med för små och inte heller för stora - bara helt lagom och perfekta haha! Vet någon förresten om risken för DB ökar eller minskar om man går upp i storlek på implantaten?:)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Var precis på min andra konsultation och bestämde mig för motiva ergonomix full 400 cc, det kändes så himla bra. Tror och hoppas på att det kommer bli perfekt! Nu längtar jag bara ännu mer och räknar ner dagarna, drygt 3 veckor kvar!! :D
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

LT123 skrev:

Var precis på min andra konsultation och bestämde mig för motiva ergonomix full 400 cc, det kändes så himla bra. Tror och hoppas på att det kommer bli perfekt! Nu längtar jag bara ännu mer och räknar ner dagarna, drygt 3 veckor kvar!! :D

Vad skönt! Här är en till som längtar just nu... så bävar jag för att jag kommer att få panik när det väl blir dags :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Jag räknar nästan ner minuterna tills det är dags för mig! En månad och en dag kvar nu!
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

13 dagar kvar för mig! Helt galet. Haha, stackars Örjan är nog galet less på mig, jag har nog skickat åtminstone 5 mail sedan jag var där på konsultation... Min kille börjar också ledsna på att få bröstbilder upptryckt i ansiktet och höra mig fråga vilken storlek jag ska ha :P
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Hoppas att det går snabbt nu! Mindre än 3 veckor kvar för mig :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem