LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

AndreaC
Kvinna ·
Jag är så lycklig idag, brösten är exakt fyra veckor gamla ,nästan på klockslaget faktiskt :)
Mejlade Cosmo bilder igår framifrån och från sidan. Fick svar att det såg jättefint ut och att jag från idag slipper bröstbandet och tortyren, samt ska börja sova utan bh ikväll. Alltså lyckan efter att haft bh dygnet runt i fyra veckor. GUD så skönt det skall bli. Dock så var de lite konstig känsla i morse, så jag behöll tortyren idag oxå på jobbet tänkte jag, så tog bara av bröstbandet idag, och i morgon vanlig bh... wihoooo :)

jenniiferu
Kvinna ·
Idag fyller damerna en vecka, woho! Kan inte förstå vilken tur jag verkar haft med smärtan...åt maxdos alvedon i 3 dagar för att sedan bara ta en på morgonen och en på kvällen i förebyggande syfte, har gått åt EN oxynorm tablett! Tycker dock brösten sjunker väldigt sakta...det bröstet med det mindre implantatet (325) börjar mjukna ordentligt men det som har det större (375) tycker jag fortfarande sitter väldigt högt upp och är hårt. Är väl dock ganska logiskt egentligen.
Tillbaka på jobbet idag så vi får väl se hur jag mår ikväll efter att ha hållt igång en hel dag. Att skrapa rutorna med jättetjock is imorse var INTE skönt! Var nog första gången jag kände muskelpåverkan eller vad man ska säga och fy så obehagligt det kändes!
En annan fråga till er: Jag ska tillbaka till kliniken om 10 dagar och jag skulle inte byta tejp innan dess. Men varje gång jag duschar är jag orolig för att den ska bli för blöt eller att tvålen ska lösa upp limmet osv. Vad gör jag om den börjar lossna? Ska jag då tejpa över den gamla tejpen med ny tejp?

Marie
Kvinna ·
Hej på er!
En vecka fyller mina tredje par nya tuttar idag hehe!
Har inom loppet av 2,5 år lyckats få nya tuttar tre gånger och två lyft på det. Jag borde ju vara rutinerad vid det här laget men jag nojjar väl mig lite extra just för att jag inte orkar genomgå en fjärde operation. Jag blir galen av att ligga på rygg, och alla kirurger ger olika riktlinjer, vill inte heller fråga en sköterska på kliniken då hon inte vet mitt fall riktigt och min kirurg är inte i landet och jag vet ju att det bästa är att fråga min kirurg men är desperat efter snabbt svar. Jag har två dränage slangar hängandes från vardera bröst som ska ut idag efter sju dagar, inte läst om någon annan här på forumet som haft i det max tiden så jag antar att jag ska vara väldigt försiktig med allt annat också, vilket min kirurg också sa. Tillbaka till frågan, sova på sidan, när får jag göra det!? Vad har era kirurger sagt till er, visst gör det lite ont och ett visst obehag men smärtstillande och alvedon slutade jag med efter två dagar så fri från de är jag sen 5 dagats tillbaks. Ligger ju uppe hela nätterna och jag Hadd verkligen planer på att dra mig till skolan imorgon men det går ju inte när man ska upp om tre timmar.

Marie
Kvinna ·

Marie
Kvinna ·
Jag är så lycklig idag, brösten är exakt fyra veckor gamla ,nästan på klockslaget faktiskt :)
Mejlade Cosmo bilder igår framifrån och från sidan. Fick svar att det såg jättefint ut och att jag från idag slipper bröstbandet och tortyren, samt ska börja sova utan bh ikväll. Alltså lyckan efter att haft bh dygnet runt i fyra veckor. GUD så skönt det skall bli. Dock så var de lite konstig känsla i morse, så jag behöll tortyren idag oxå på jobbet tänkte jag, så tog bara av bröstbandet idag, och i morgon vanlig bh... wihoooo :)

Ailosliv
Kvinna ·

Boobso
Kvinna ·

CarGirl
Kvinna ·
Hej tjejer, jag och mina bröst har mått så himla toppen och imorgon blir dom exakt 1 månad. MEN.. nu har jag en sak som jag funderar över. När jag ligger ned på rygg så glider brösten isär och mer ut mot armhålorna. Jag vet inte riktigt om jag är nöjd med det; :( Finns det fler?
Jag skickade bilder till min kirurg inatt så hoppas han kommer med något vettigt svar.

Happy_he
Kvinna ·

SS81
Kvinna ·
Opererade mig 171121, ska ta bort stygnen idag. Tror det kommer bli ett bra resultat. Lägger upp bild. Vore roligt att få se fler, för att kunna jämföra svullnad etc

Sporttjejen
Kvinna ·

Pynner
Kvinna ·
Hej alla november-tjejer!
Jag är en nyopererad december-tjej men eftersom jag var så tidigt i december har jag inte så många erfarenheter att ta del av i december-tråden ännu. Hoppas det är ok att jag frågar er ”erfarna” lite :)! Jag har läst igenom heeela decembertråden och har fått så mycket bra info, tack!
Mina bröst är två dagar och allt känns oförskämt bra! Fast i natt har det kliat överallt på kroppen så jag nästan blivit tokig! Någon som känner igen detta? Är det morfintabletten tror ni? Eller att jag ännu inte duschat efter operationen (smörjde in mig med kräm på hela kroppen när jag kom hem efter op, så jag borde inte vara såå torr?).
Kram till er alla!

Sporttjejen
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

CarGirl
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
En fråga till er tjejer som haft bröstband: Hur hårt har ni haft det? Har ni haft det "sitter åt och verkligen trycker ner brösten"-hårt eller "lite lagom och ger mest ett stöd"-hårt? Haha svårt att förklara men hårt eller lagom helt enkelt? ;)