Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

cargirl.Men åh, din stackare, skrapa rutorna. Förstår att det måste varit jävligt obehagligt, usch. Varje gång jag har duschat när de inte är tejp bytar dags, så blåser jag torrt tejpen med hårfön efteråt. Och om det skulle lossna lite nånstans så skulle jag om jag var du, tejpa över med lite ny tejp bara. Jag TROR att det finns ett syfte med att inte ta bort tejpen förrän ditt återbesök,s å att de skall vara stängt och inte kunna komma in massa baciller in till såret :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Jag är så lycklig idag, brösten är exakt fyra veckor gamla ,nästan på klockslaget faktiskt :) Mejlade Cosmo bilder igår framifrån och från sidan. Fick svar att det såg jättefint ut och att jag från idag slipper bröstbandet och tortyren, samt ska börja sova utan bh ikväll. Alltså lyckan efter att haft bh dygnet runt i fyra veckor. GUD så skönt det skall bli. Dock så var de lite konstig känsla i morse, så jag behöll tortyren idag oxå på jobbet tänkte jag, så tog bara av bröstbandet idag, och i morgon vanlig bh... wihoooo :)
Gilla
AndreaC

AndreaC

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Jag är så lycklig idag, brösten är exakt fyra veckor gamla ,nästan på klockslaget faktiskt :)
Mejlade Cosmo bilder igår framifrån och från sidan. Fick svar att det såg jättefint ut och att jag från idag slipper bröstbandet och tortyren, samt ska börja sova utan bh ikväll. Alltså lyckan efter att haft bh dygnet runt i fyra veckor. GUD så skönt det skall bli. Dock så var de lite konstig känsla i morse, så jag behöll tortyren idag oxå på jobbet tänkte jag, så tog bara av bröstbandet idag, och i morgon vanlig bh... wihoooo :)

Åhh så avis jag är! Jag har förhoppningsvis bara en vecka kvar exakt men kommer nog kännas konstigt att inte ha tortyren längre sen. Jag hade faktiskt en vanlig bygel bh några timmar för några dagar sedan eftersom vi var tvugna att ha speciella skjortor på jobb för ett event. Hittade inga bra nipple covers så det fick bli en vanlig bh. Vet inte hur Peter gjorde med din bh men min är ju avklippt runt byglarna. Det verkar vara lite olika hur de gör. Men vilken lättnad alltså de få timmarna! Haha
Gilla
jenniiferu

jenniiferu

Kvinna ·

CarGirl skrev:

Idag fyller damerna en vecka, woho! Kan inte förstå vilken tur jag verkar haft med smärtan...åt maxdos alvedon i 3 dagar för att sedan bara ta en på morgonen och en på kvällen i förebyggande syfte, har gått åt EN oxynorm tablett! Tycker dock brösten sjunker väldigt sakta...det bröstet med det mindre implantatet (325) börjar mjukna ordentligt men det som har det större (375) tycker jag fortfarande sitter väldigt högt upp och är hårt. Är väl dock ganska logiskt egentligen.

Tillbaka på jobbet idag så vi får väl se hur jag mår ikväll efter att ha hållt igång en hel dag. Att skrapa rutorna med jättetjock is imorse var INTE skönt! Var nog första gången jag kände muskelpåverkan eller vad man ska säga och fy så obehagligt det kändes!

En annan fråga till er: Jag ska tillbaka till kliniken om 10 dagar och jag skulle inte byta tejp innan dess. Men varje gång jag duschar är jag orolig för att den ska bli för blöt eller att tvålen ska lösa upp limmet osv. Vad gör jag om den börjar lossna? Ska jag då tejpa över den gamla tejpen med ny tejp?

Mina är nu 3,5 veckor gamla och jag har precis som du det mindre implantatet har lagt sig mer på plats och mjuknat medan de större implantatet sitter högt och är hårdare. Men inga konstigheter egentligen när man tänker efter då man har mindre vävnad där de större sitter och de lär väl behöva avsevärt mer tid :) Såg även att det skrevs om att sova på sidan, frågade aldrig min kirurg och det står inget i mina papper vad som gäller med det, står bara att man ska undvika att ligga på mage i 10-12 veckor. Men när det gäller ligga på sidan så frågade jag sjuksköterskan och hon sa att kroppen gör det själv när den känner sig redo i sömnen. Men är det inte så att om man mentalt förbereder sig för att ligga på rygg innan man somnar så sover man så eller?
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Elin-manu skrev:

Hej på er!

En vecka fyller mina tredje par nya tuttar idag hehe!

Har inom loppet av 2,5 år lyckats få nya tuttar tre gånger och två lyft på det. Jag borde ju vara rutinerad vid det här laget men jag nojjar väl mig lite extra just för att jag inte orkar genomgå en fjärde operation. Jag blir galen av att ligga på rygg, och alla kirurger ger olika riktlinjer, vill inte heller fråga en sköterska på kliniken då hon inte vet mitt fall riktigt och min kirurg är inte i landet och jag vet ju att det bästa är att fråga min kirurg men är desperat efter snabbt svar. Jag har två dränage slangar hängandes från vardera bröst som ska ut idag efter sju dagar, inte läst om någon annan här på forumet som haft i det max tiden så jag antar att jag ska vara väldigt försiktig med allt annat också, vilket min kirurg också sa. Tillbaka till frågan, sova på sidan, när får jag göra det!? Vad har era kirurger sagt till er, visst gör det lite ont och ett visst obehag men smärtstillande och alvedon slutade jag med efter två dagar så fri från de är jag sen 5 dagats tillbaks. Ligger ju uppe hela nätterna och jag Hadd verkligen planer på att dra mig till skolan imorgon men det går ju inte när man ska upp om tre timmar.

Oj, ja, det var en del. Här är det andra brösten på 9 månader och hoppas inte på fler. Jag var på återbesök idag hos min kirurg och han sa att nu får jag sova på sidan. Mina bröst blir 1 vecka imorgon. Men varför har du dränage och vad har hänt som gjort att du måste operera om? Har du haft mkt komplikationer?
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Imorgon blir mina nya bröst 1 vecka och idag var jag på återbesöket och tog stygnen. Brösten är fina. Ska göra 1 minuters massage morgon och kväll men inte så mkt mer då de redan sitter där de sitter och är fina och mjuka. Jag ska ha denna läkbh:n i 3 veckor till och kan sedan gå och köpa nya. Kan leva som vanligt nu. Sova på sidan. Göra vardagliga grejer (har iof sig kört bil sedan dag 3 och vikt tvätt sedan dag 2 - stor familj så måste). Och kan lufta brösten 3-4 timmar varje kväll. Skönt =) Då kan man tvätta den. Älskar mina bröst och är super nöjd och så himla himla glad att jag valde att göra större. Dessutom så är de perfekta och jämna i form nu då jag tog samma storlek. Sist skilde 50cc för att det ena var lite mer hängigt än det andra, men det blev inget bra. Jag är helt enkelt supernöjd. =) Oh vad man längtar efter att få handla ngn ny bh nu =))))
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Jag är så lycklig idag, brösten är exakt fyra veckor gamla ,nästan på klockslaget faktiskt :)
Mejlade Cosmo bilder igår framifrån och från sidan. Fick svar att det såg jättefint ut och att jag från idag slipper bröstbandet och tortyren, samt ska börja sova utan bh ikväll. Alltså lyckan efter att haft bh dygnet runt i fyra veckor. GUD så skönt det skall bli. Dock så var de lite konstig känsla i morse, så jag behöll tortyren idag oxå på jobbet tänkte jag, så tog bara av bröstbandet idag, och i morgon vanlig bh... wihoooo :)

Underbart =)))) Grattis =))) Den känslan är oslagbar =)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Idag är mina damer 2 veckor! Jag har kört med omslag med alsollösning på de delar av ärren som inte riktigt vill samarbeta, och det ser redan mycket bättre ut! De har redan blivit riktigt mjuka, men är ändå rätt hårda (dock SÅ mycket mjukare i jämförelse med första dagarna). För mig kliar det VÄLDIGT mycket, mest där jag inte riktigt har någon känsel, som t.ex. från bröstvårtan och neråt. Det kliar även inuti brösten på sidorna och ovanpå, och där går det ju inte heller riktigt att klia... Annars så har jag också börjat fått lite känsligare bröstvårtor, så idag fick jag gå med bomullsrondeller i bhn, haha! Men det värsta hittills är ändå nätterna. Jag ogillar verkligen att sova på rygg och jag svettas något KOPIÖST mellan brösten på nätterna - så pass att jag får kliva upp MINST en gång varje natt för att gå till badrummet och torka torrt med papper. Och jag och min sambo konstaterade igår att vi verkligen saknar att ligga och hålla om varandra. Han brukar dock försöka kompensera det lite genom att komma och krypa upp så nära han kan, så det får väl gå för stunden... Men trots de problem jag hittills varit med om och upptäckt så är jag ändå så otroligt nöjd över mitt val att genomgå min bröstförstoring. Jag mår så otroligt bra i min kropp nu, nu när den är mycket mer proportionerlig. Även mina vänner säger att det ser riktigt rätt ut, att de aldrig skulle ha gissat på en bröstförstoring om de inte visste om det. Nu hoppas jag bara att de problemområden jag har på ärren läker ihop snabbt som attan, så jag inte behöver vara orolig för att något ska hända...
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Hej tjejer, jag och mina bröst har mått så himla toppen och imorgon blir dom exakt 1 månad. MEN.. nu har jag en sak som jag funderar över. När jag ligger ned på rygg så glider brösten isär och mer ut mot armhålorna. Jag vet inte riktigt om jag är nöjd med det; :( Finns det fler? Jag skickade bilder till min kirurg inatt så hoppas han kommer med något vettigt svar.
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Boobso skrev:

Hej tjejer, jag och mina bröst har mått så himla toppen och imorgon blir dom exakt 1 månad. MEN.. nu har jag en sak som jag funderar över. När jag ligger ned på rygg så glider brösten isär och mer ut mot armhålorna. Jag vet inte riktigt om jag är nöjd med det; :( Finns det fler?

Jag skickade bilder till min kirurg inatt så hoppas han kommer med något vettigt svar.

Du har fått töjda fickor :( En viss del brukar vara godtagbart men annars brukar de sy in fickorna har jag läst. Hoppas på ett bra svar från din kirurg!
Gilla
Happy_he

Happy_he

Kvinna ·

Opererade mig 171121, ska ta bort stygnen idag. Tror det kommer bli ett bra resultat. Lägger upp bild. Vore roligt att få se fler, för att kunna jämföra svullnad etc
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Happy_he skrev:

Opererade mig 171121, ska ta bort stygnen idag. Tror det kommer bli ett bra resultat. Lägger upp bild. Vore roligt att få se fler, för att kunna jämföra svullnad etc

Jag opades 14 nov. Har lite bilder upplagda :)
Gilla
Sporttjejen

Sporttjejen

Kvinna ·

Hej alla november-tjejer! Jag är en nyopererad december-tjej men eftersom jag var så tidigt i december har jag inte så många erfarenheter att ta del av i december-tråden ännu. Hoppas det är ok att jag frågar er ”erfarna” lite :)! Jag har läst igenom heeela decembertråden och har fått så mycket bra info, tack! Mina bröst är två dagar och allt känns oförskämt bra! Fast i natt har det kliat överallt på kroppen så jag nästan blivit tokig! Någon som känner igen detta? Är det morfintabletten tror ni? Eller att jag ännu inte duschat efter operationen (smörjde in mig med kräm på hela kroppen när jag kom hem efter op, så jag borde inte vara såå torr?). Kram till er alla!
Gilla
Pynner

Pynner

Kvinna ·

Sporttjejen skrev:

Hej alla november-tjejer!
Jag är en nyopererad december-tjej men eftersom jag var så tidigt i december har jag inte så många erfarenheter att ta del av i december-tråden ännu. Hoppas det är ok att jag frågar er ”erfarna” lite :)! Jag har läst igenom heeela decembertråden och har fått så mycket bra info, tack!
Mina bröst är två dagar och allt känns oförskämt bra! Fast i natt har det kliat överallt på kroppen så jag nästan blivit tokig! Någon som känner igen detta? Är det morfintabletten tror ni? Eller att jag ännu inte duschat efter operationen (smörjde in mig med kräm på hela kroppen när jag kom hem efter op, så jag borde inte vara såå torr?).
Kram till er alla!

Åh det var likadant för mig!! Blev helt gråtfärdig på nätterna haha! Men jag duschade underkroppen och tvättade överkroppen (inte brösten) med tvättlappar och sånt typ dag 3 eller 4 tror jag, sen smörjde jag mig och då kliade det inte alls mycket faktiskt. Dock kliar det fortfarande under bh-n ibland :)
Gilla
Sporttjejen

Sporttjejen

Kvinna ·

Åh tack Pynner, då blir det dusch idag!! Fast inte tuttarna, jag har inte ens vågat ta av BH:n ännu.
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

ailosliv: Jag svettades oxå helt kopiöst mellan brösten två första veckorna. Ibland var täcket helt blött typ där, helt galet och fattar fortfarande inte varför. Väldigt nöjd att de inte håller på så längre, hahah. AndreaC. Jaha, min bh var inte uppklippt något, undra varför de görs på vissa och andra inte. Men jag gjorde även ankarlyft, kanske har lite med sånt att göra, vad för operation och vad för sorts bröst man har ÅÅÅÅÅH, sov i natt utan bh, det var en helt fantastisk känsla, Ingen tortyr bh som skavde. :) Och idag vanlig bh, känner mig så fin. Ja va på gymet i morse och körde en timme på crosstrainer, såklart utan armarna då: Alltså kände mig så dum efteråt när jag återigen stod där med hårtorken för att blåsa torr tejpen: Men de e alltid samma folk där på tisdag morgnar då ja i vanliga fall alltid går på ett morgonpass då, o de visste ändå att ja skulle operera mig. Men man kände sig ändå lite knäpp.. hahaha. Men viktigt att hålla tejpen torr ju :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

sporttjejen: Hej och välkommen hit :) Skönt att din operation gick bra. Känner igen det där med kliandet. I morgon är det en månad sen jag opererades. Kliade som sjutton på mig till o från första veckan. Vet inte om det var morfinet, men väldigt vanlig bieffekt av medicin, så inget konstigt med det. Bara hojta och fråga om det är nåt, inte för att man är så världsvan med en månad gamla bröst, hahha, men man har ju haft dem några veckor i af :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Boobso. HEEEJ, längesen du skrev :) tråkigt att höra att brösten glider ut på sidan, har tyvärr ingen erfarenhet av det. Hoppas din kirurg svarar snabbt, vad det än må vara. KRAM KRAM
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

En fråga till er tjejer som haft bröstband: Hur hårt har ni haft det? Har ni haft det "sitter åt och verkligen trycker ner brösten"-hårt eller "lite lagom och ger mest ett stöd"-hårt? Haha svårt att förklara men hårt eller lagom helt enkelt? ;)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

CarGirl skrev:

En fråga till er tjejer som haft bröstband: Hur hårt har ni haft det? Har ni haft det "sitter åt och verkligen trycker ner brösten"-hårt eller "lite lagom och ger mest ett stöd"-hårt? Haha svårt att förklara men hårt eller lagom helt enkelt? ;)

Min kirurg sa att det inte behövde sitta så hårt, så mitt satt lagom hårt tror jag ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem