Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Joxie

Joxie

Kvinna ·

Boobso: nej vad tråkigt! Låter som töjda fickor, hoppas det bara är väldigt lite <3 Mammatax: åh vad avis jag blir, vill också träna! Har fått ont i halsen så måste avvakta :( Hej alla nya, kul att se fler som kommit hit :) Mina bröst blir 5 veckor imorgon, dom är betydligt mycket mjukare nu. Större delen av dagen tänker jag inte ens på att dom är där :)
Gilla
CMA

CMA

Kvinna ·

Till er som opererades i början av november. Hur länge satt svullnaden i? Mina (en vecka gamla, utan inplantat) är stenhårda. Är det någon som har börjat silikontejpa än, eller funkar kirurgtejpen bra?
Gilla
Pynner

Pynner

Kvinna ·

Jag har lagt in en bild om någon är nyfiken på att se :) har ju lite mindre implantat än majoriteten men jag är väldigt nöjd ändå! :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Pynner: jättefina bröst :) Joxie: ja , har tränat i lördags och idag, såååå skönt . Hade dubbla sport toppar idag. Snart är din hals bra o du kan träna :) haha jag tänker på mina bröst hela tiden, hur glad jag är över dem, hihi.
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Cma: svårt att säga med svullnaden, men kanske två veckor på ett ungefär?!
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Cargirl. Mitt satt rätt löst första veckan. Sen på återbesöket spände de bandet lite. Satt åt lite lagom, men när man väl tog av det vid tvätt så var de sköööönt att ta av det, är ju äbdå så de tryckte på brösten , även om de inte va hårt Nu ligger man i sängen utan varken bh eller band, o bara d alldeles lycklig över sina tuttar, haha. Tänk att brösten kan göra en så glad , jag mår så mkt böttre i min kropp nu!!! Kram på er alla
Gilla
Mirre

Mirre

Kvinna ·

Lagt ut ett par bilder oxå nu :) Bytte från 560cc till 800cc för en månad sen. Längtar oxå till att få börja träna ordentligt igen. Men snart så :)
Gilla
CMA

CMA

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Cma: svårt att säga med svullnaden, men kanske två veckor på ett ungefär?!

OK, tack! Då riktar jag in mig på det ungefär.
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Mirre skrev:

Lagt ut ett par bilder oxå nu :) Bytte från 560cc till 800cc för en månad sen. Längtar oxå till att få börja träna ordentligt igen. Men snart så :)

Härligt! Superfina! Är du nöjd? Jag bytte också från 550 till 825 och jag är supernöjd och så glad att jag gjorde det. Helt smärtfritt var det. Var det samma för dig?
Gilla
Mirre

Mirre

Kvinna ·

Marie skrev:

Mirre skrev:

Härligt! Superfina! Är du nöjd? Jag bytte också från 550 till 825 och jag är supernöjd och så glad att jag gjorde det. Helt smärtfritt var det. Var det samma för dig?

Tack snälla Marie :) Ja jag är jättenöjd. Vilken skillnad från första operationen! Knappt någon smärta alls ju.Och så skönt att dom satt på plats och var mjuka direkt. Helt klart värt pengarna :)
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Mirre skrev:

Marie skrev:

Mirre skrev:

Tack snälla Marie :) Ja jag är jättenöjd. Vilken skillnad från första operationen! Knappt någon smärta alls ju.Och så skönt att dom satt på plats och var mjuka direkt. Helt klart värt pengarna :)

Ja, det där med mjuka direkt blev ju som en liten chock. Och jag har behållt känseln på båda bröstvårtorna också. Helt otroligt. :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Idag är brösten 1 månad!! Dom blir finare för varje dag som går och är så nöjd att jag faktiskt opererade mig. Ni som har börjat träna, har ni någon speciell träningsbh eller bara en vanlig? :)
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Idag har jag haft en underlig smärta på underpolen, typ mellan ärret och bröstvårtan fast lite in mot klyftan. För några timmar sedan kändes det som att nån högg mig på en och samma fläck när jag rörde på mig och nu gör det inte ont förutom om jag rycker där, typ som ett osynligt blåmärke. Kan det vara nerver som letar tillbaka?
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

CarGirl skrev:

Idag har jag haft en underlig smärta på underpolen, typ mellan ärret och bröstvårtan fast lite in mot klyftan. För några timmar sedan kändes det som att nån högg mig på en och samma fläck när jag rörde på mig och nu gör det inte ont förutom om jag rycker där, typ som ett osynligt blåmärke. Kan det vara nerver som letar tillbaka?

Absolut nerver och även så ska ju muskeln sätta sig lite. Inget farligt =)
Gilla
Pynner

Pynner

Kvinna ·

Måste fråga er här; jag får en konstig känsla precis under bröstvårtan på vänster bröst när jag antingen rätar mig när jag böjt mig ner (typ knutit skorna) eller när jag sträcker upp vänster arm. Känns lite som att implantatet flyttar sig eller nåt när man gör dom rörelserna, det knäpper till liksom. Gör inte alls ont men Tycker det är så obehaglig att jag får nu trycka på bröstvårtan innan jag reser mig för att undvika det. Väldigt svårt att förklara men någon som känner igen sig? :/
Gilla
Elin-manu

Elin-manu

Kvinna ·

Marie skrev:

Elin-manu skrev:

Hej på er!

En vecka fyller mina tredje par nya tuttar idag hehe!

Har inom loppet av 2,5 år lyckats få nya tuttar tre gånger och två lyft på det. Jag borde ju vara rutinerad vid det här laget men jag nojjar väl mig lite extra just för att jag inte orkar genomgå en fjärde operation. Jag blir galen av att ligga på rygg, och alla kirurger ger olika riktlinjer, vill inte heller fråga en sköterska på kliniken då hon inte vet mitt fall riktigt och min kirurg är inte i landet och jag vet ju att det bästa är att fråga min kirurg men är desperat efter snabbt svar. Jag har två dränage slangar hängandes från vardera bröst som ska ut idag efter sju dagar, inte läst om någon annan här på forumet som haft i det max tiden så jag antar att jag ska vara väldigt försiktig med allt annat också, vilket min kirurg också sa. Tillbaka till frågan, sova på sidan, när får jag göra det!? Vad har era kirurger sagt till er, visst gör det lite ont och ett visst obehag men smärtstillande och alvedon slutade jag med efter två dagar så fri från de är jag sen 5 dagats tillbaks. Ligger ju uppe hela nätterna och jag Hadd verkligen planer på att dra mig till skolan imorgon men det går ju inte när man ska upp om tre timmar.

Oj, ja, det var en del. Här är det andra brösten på 9 månader och hoppas inte på fler. Jag var på återbesök idag hos min kirurg och han sa att nu får jag sova på sidan. Mina bröst blir 1 vecka imorgon. Men varför har du dränage och vad har hänt som gjort att du måste operera om? Har du haft mkt komplikationer?

Hur har det gått för dig är dem fina? Ja det hoppas jag med för dig, så jobbigt med dessa operationer för att allting ska bli fint och bra. Man blir fanemig galen!! Jag hade en såpass okunnig plastikkirurg som inte mätte min bröstbredd förstagången och rekommenderade mig satte in ett implantat med en bredd på 11,25 + ankarlyft (jag ska ha bredd 13,5-14+). Gick med på detta och det såg förjävligt ut! Vi bestämmer oss för att byta till ett större implantat och med tanke på mitt utgångsläge (min hud är extremt tunn) var det viktigt att implantatet satt bakom muskeln, speciellt nu när vi gått till ett större och tyngre implantat. Vaknar upp och jag får veta att dem sitter framför muskeln för att jag fått en kapsel på högra bröstet (notera att jag var tvungen att betala 32.000kr för detta implantat bytet och min kapsel försäkring inte täcker detta för att "kapsel inte var tillräckligt allvarlig") börjar få extrema rygg problem och besöker ett flertal andra kliniker i Stockholm som konstaterar att implantaten halkat ner och inte sitter där dom ska. 92.000kr + vill andra klinker fixa det för. Det har nu alltså gått ett år sedan mitt implantatbyte och jag kontaktar min kirurg, vi träffas och jag får reda på att implantatet där jag fått kapsel hade gått sönder alltså mitt första implantat på bredden 11.25cm. Jag får panik och det ända jag vill är att få ut skit implantatet för att de är av samma märke och bli av med ryggsmärtorna plus att jag måste genomgå ytterligare ett lyft. Förtroende för min kirurg sprack för längesedan och vid det här laget är jag bara ledsen arg och så besviken. Jag blir tilldelad en ny kirurg som är så kunnig och förstående, som noterar att jag NU fått dubbelkapsel på båda brösten. Han gör ett nytt ankarlyft, byter implantat och fäster ett orbishape. Notera att jag är ung och denna process startades när jag var 19 år gammal. jag är nu nyligen opererad och hoppas på det bästa denna gång och jag önskar detsamma för dig/er! Krya på er dig nu och lycka till med dina/era nya boobisar!
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Elin-manu skrev:

Marie skrev:

Elin-manu skrev:

Hej på er!

En vecka fyller mina tredje par nya tuttar idag hehe!

Har inom loppet av 2,5 år lyckats få nya tuttar tre gånger och två lyft på det. Jag borde ju vara rutinerad vid det här laget men jag nojjar väl mig lite extra just för att jag inte orkar genomgå en fjärde operation. Jag blir galen av att ligga på rygg, och alla kirurger ger olika riktlinjer, vill inte heller fråga en sköterska på kliniken då hon inte vet mitt fall riktigt och min kirurg är inte i landet och jag vet ju att det bästa är att fråga min kirurg men är desperat efter snabbt svar. Jag har två dränage slangar hängandes från vardera bröst som ska ut idag efter sju dagar, inte läst om någon annan här på forumet som haft i det max tiden så jag antar att jag ska vara väldigt försiktig med allt annat också, vilket min kirurg också sa. Tillbaka till frågan, sova på sidan, när får jag göra det!? Vad har era kirurger sagt till er, visst gör det lite ont och ett visst obehag men smärtstillande och alvedon slutade jag med efter två dagar så fri från de är jag sen 5 dagats tillbaks. Ligger ju uppe hela nätterna och jag Hadd verkligen planer på att dra mig till skolan imorgon men det går ju inte när man ska upp om tre timmar.

Oj, ja, det var en del. Här är det andra brösten på 9 månader och hoppas inte på fler. Jag var på återbesök idag hos min kirurg och han sa att nu får jag sova på sidan. Mina bröst blir 1 vecka imorgon. Men varför har du dränage och vad har hänt som gjort att du måste operera om? Har du haft mkt komplikationer?

Hur har det gått för dig är dem fina? Ja det hoppas jag med för dig, så jobbigt med dessa operationer för att allting ska bli fint och bra. Man blir fanemig galen!!

Jag hade en såpass okunnig plastikkirurg som inte mätte min bröstbredd förstagången och rekommenderade mig satte in ett implantat med en bredd på 11,25 + ankarlyft (jag ska ha bredd 13,5-14+). Gick med på detta och det såg förjävligt ut! Vi bestämmer oss för att byta till ett större implantat och med tanke på mitt utgångsläge (min hud är extremt tunn) var det viktigt att implantatet satt bakom muskeln, speciellt nu när vi gått till ett större och tyngre implantat. Vaknar upp och jag får veta att dem sitter framför muskeln för att jag fått en kapsel på högra bröstet (notera att jag var tvungen att betala 32.000kr för detta implantat bytet och min kapsel försäkring inte täcker detta för att "kapsel inte var tillräckligt allvarlig") börjar få extrema rygg problem och besöker ett flertal andra kliniker i Stockholm som konstaterar att implantaten halkat ner och inte sitter där dom ska. 92.000kr + vill andra klinker fixa det för. Det har nu alltså gått ett år sedan mitt implantatbyte och jag kontaktar min kirurg, vi träffas och jag får reda på att implantatet där jag fått kapsel hade gått sönder alltså mitt första implantat på bredden 11.25cm. Jag får panik och det ända jag vill är att få ut skit implantatet för att de är av samma märke och bli av med ryggsmärtorna plus att jag måste genomgå ytterligare ett lyft. Förtroende för min kirurg sprack för längesedan och vid det här laget är jag bara ledsen arg och så besviken. Jag blir tilldelad en ny kirurg som är så kunnig och förstående, som noterar att jag NU fått dubbelkapsel på båda brösten. Han gör ett nytt ankarlyft, byter implantat och fäster ett orbishape. Notera att jag är ung och denna process startades när jag var 19 år gammal. jag är nu nyligen opererad och hoppas på det bästa denna gång och jag önskar detsamma för dig/er!
Krya på er dig nu och lycka till med dina/era nya boobisar!

Hej! Men herregud vilken resa du fått gjort och vilka pengar du fått betala!!! Så jäkla tråkigt. Jag hoppas verkligen verkligen att detta blir bra för dig nu!!! Du bårds fått något sorts skadestånd av den första kirurgen. Hoppas verkligen det blir superbra för dig nu!!! Kan inte ens tänka chocken och de känslorna när detta startade :(. Kram på dig!!!
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Är så himla nöjd med mina bröst. Känns underbart! De känns inte som mina än... de stramar lite o är bara 3 veckor gamla så det är inte så konstigt. Men det känns bättre o bättre för varje dag :) Hur ska man tänka med sport bh? Hur hårt ska den sitta. Antar att de inte ska skumpa omkring så mycket när man rör på sig. Hur har ni andra gjort o några tips på bra sportbh tas tacksamt emot. När började ni träna igen? Lite smått kan man väl börja nu efter 3v? :)
Gilla
Clove

Clove

Kvinna ·

Jag har använt Casall - Iconic Sports Bra, den är super bra! Det sitter perfekt och håller brösten på plats. Jag har stl XS, C/D kuoa, det som är bra med denna sport bh är att det står både storlek + kupa :) Jag fick en på kliniken och sen köpte själv också :)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

SS81 skrev:

Är så himla nöjd med mina bröst. Känns underbart! De känns inte som mina än... de stramar lite o är bara 3 veckor gamla så det är inte så konstigt. Men det känns bättre o bättre för varje dag :)
Hur ska man tänka med sport bh? Hur hårt ska den sitta. Antar att de inte ska skumpa omkring så mycket när man rör på sig. Hur har ni andra gjort o några tips på bra sportbh tas tacksamt emot. När började ni träna igen? Lite smått kan man väl börja nu efter 3v? :)

Det där med träning skiljer sig från klinik till klinik (och från kirurg till kirurg), så jag skulle rekommendera att du kontaktar din kirurg och får ett säkert besked :) Jag skulle vänta 5-6 veckor innan jag fick börja med lättare träning (så som spinning). Tyngre träning eller träning där brösten rör sig mycket (t.ex jogging och styrketräning) skulle jag vänta 12 veckor med.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem