LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Joxie
Kvinna ·

CMA
Kvinna ·

Pynner
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Mirre
Kvinna ·

CMA
Kvinna ·
Cma: svårt att säga med svullnaden, men kanske två veckor på ett ungefär?!

Marie
Kvinna ·
Lagt ut ett par bilder oxå nu :) Bytte från 560cc till 800cc för en månad sen. Längtar oxå till att få börja träna ordentligt igen. Men snart så :)

Mirre
Kvinna ·
Lagt ut ett par bilder oxå nu :) Bytte från 560cc till 800cc för en månad sen. Längtar oxå till att få börja träna ordentligt igen. Men snart så :)
Härligt! Superfina! Är du nöjd? Jag bytte också från 550 till 825 och jag är supernöjd och så glad att jag gjorde det. Helt smärtfritt var det. Var det samma för dig?

Marie
Kvinna ·
Härligt! Superfina! Är du nöjd? Jag bytte också från 550 till 825 och jag är supernöjd och så glad att jag gjorde det. Helt smärtfritt var det. Var det samma för dig?
Tack snälla Marie :) Ja jag är jättenöjd. Vilken skillnad från första operationen! Knappt någon smärta alls ju.Och så skönt att dom satt på plats och var mjuka direkt. Helt klart värt pengarna :)

LT123
Kvinna ·

CarGirl
Kvinna ·

Marie
Kvinna ·
Idag har jag haft en underlig smärta på underpolen, typ mellan ärret och bröstvårtan fast lite in mot klyftan. För några timmar sedan kändes det som att nån högg mig på en och samma fläck när jag rörde på mig och nu gör det inte ont förutom om jag rycker där, typ som ett osynligt blåmärke. Kan det vara nerver som letar tillbaka?

Pynner
Kvinna ·

Elin-manu
Kvinna ·
Hej på er!
En vecka fyller mina tredje par nya tuttar idag hehe!
Har inom loppet av 2,5 år lyckats få nya tuttar tre gånger och två lyft på det. Jag borde ju vara rutinerad vid det här laget men jag nojjar väl mig lite extra just för att jag inte orkar genomgå en fjärde operation. Jag blir galen av att ligga på rygg, och alla kirurger ger olika riktlinjer, vill inte heller fråga en sköterska på kliniken då hon inte vet mitt fall riktigt och min kirurg är inte i landet och jag vet ju att det bästa är att fråga min kirurg men är desperat efter snabbt svar. Jag har två dränage slangar hängandes från vardera bröst som ska ut idag efter sju dagar, inte läst om någon annan här på forumet som haft i det max tiden så jag antar att jag ska vara väldigt försiktig med allt annat också, vilket min kirurg också sa. Tillbaka till frågan, sova på sidan, när får jag göra det!? Vad har era kirurger sagt till er, visst gör det lite ont och ett visst obehag men smärtstillande och alvedon slutade jag med efter två dagar så fri från de är jag sen 5 dagats tillbaks. Ligger ju uppe hela nätterna och jag Hadd verkligen planer på att dra mig till skolan imorgon men det går ju inte när man ska upp om tre timmar.
Oj, ja, det var en del. Här är det andra brösten på 9 månader och hoppas inte på fler. Jag var på återbesök idag hos min kirurg och han sa att nu får jag sova på sidan. Mina bröst blir 1 vecka imorgon. Men varför har du dränage och vad har hänt som gjort att du måste operera om? Har du haft mkt komplikationer?

Marie
Kvinna ·
Hej på er!
En vecka fyller mina tredje par nya tuttar idag hehe!
Har inom loppet av 2,5 år lyckats få nya tuttar tre gånger och två lyft på det. Jag borde ju vara rutinerad vid det här laget men jag nojjar väl mig lite extra just för att jag inte orkar genomgå en fjärde operation. Jag blir galen av att ligga på rygg, och alla kirurger ger olika riktlinjer, vill inte heller fråga en sköterska på kliniken då hon inte vet mitt fall riktigt och min kirurg är inte i landet och jag vet ju att det bästa är att fråga min kirurg men är desperat efter snabbt svar. Jag har två dränage slangar hängandes från vardera bröst som ska ut idag efter sju dagar, inte läst om någon annan här på forumet som haft i det max tiden så jag antar att jag ska vara väldigt försiktig med allt annat också, vilket min kirurg också sa. Tillbaka till frågan, sova på sidan, när får jag göra det!? Vad har era kirurger sagt till er, visst gör det lite ont och ett visst obehag men smärtstillande och alvedon slutade jag med efter två dagar så fri från de är jag sen 5 dagats tillbaks. Ligger ju uppe hela nätterna och jag Hadd verkligen planer på att dra mig till skolan imorgon men det går ju inte när man ska upp om tre timmar.
Oj, ja, det var en del. Här är det andra brösten på 9 månader och hoppas inte på fler. Jag var på återbesök idag hos min kirurg och han sa att nu får jag sova på sidan. Mina bröst blir 1 vecka imorgon. Men varför har du dränage och vad har hänt som gjort att du måste operera om? Har du haft mkt komplikationer?
Hur har det gått för dig är dem fina? Ja det hoppas jag med för dig, så jobbigt med dessa operationer för att allting ska bli fint och bra. Man blir fanemig galen!!
Jag hade en såpass okunnig plastikkirurg som inte mätte min bröstbredd förstagången och rekommenderade mig satte in ett implantat med en bredd på 11,25 + ankarlyft (jag ska ha bredd 13,5-14+). Gick med på detta och det såg förjävligt ut! Vi bestämmer oss för att byta till ett större implantat och med tanke på mitt utgångsläge (min hud är extremt tunn) var det viktigt att implantatet satt bakom muskeln, speciellt nu när vi gått till ett större och tyngre implantat. Vaknar upp och jag får veta att dem sitter framför muskeln för att jag fått en kapsel på högra bröstet (notera att jag var tvungen att betala 32.000kr för detta implantat bytet och min kapsel försäkring inte täcker detta för att "kapsel inte var tillräckligt allvarlig") börjar få extrema rygg problem och besöker ett flertal andra kliniker i Stockholm som konstaterar att implantaten halkat ner och inte sitter där dom ska. 92.000kr + vill andra klinker fixa det för. Det har nu alltså gått ett år sedan mitt implantatbyte och jag kontaktar min kirurg, vi träffas och jag får reda på att implantatet där jag fått kapsel hade gått sönder alltså mitt första implantat på bredden 11.25cm. Jag får panik och det ända jag vill är att få ut skit implantatet för att de är av samma märke och bli av med ryggsmärtorna plus att jag måste genomgå ytterligare ett lyft. Förtroende för min kirurg sprack för längesedan och vid det här laget är jag bara ledsen arg och så besviken. Jag blir tilldelad en ny kirurg som är så kunnig och förstående, som noterar att jag NU fått dubbelkapsel på båda brösten. Han gör ett nytt ankarlyft, byter implantat och fäster ett orbishape. Notera att jag är ung och denna process startades när jag var 19 år gammal. jag är nu nyligen opererad och hoppas på det bästa denna gång och jag önskar detsamma för dig/er!
Krya på er dig nu och lycka till med dina/era nya boobisar!

SS81
Kvinna ·

Clove
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
Är så himla nöjd med mina bröst. Känns underbart! De känns inte som mina än... de stramar lite o är bara 3 veckor gamla så det är inte så konstigt. Men det känns bättre o bättre för varje dag :)
Hur ska man tänka med sport bh? Hur hårt ska den sitta. Antar att de inte ska skumpa omkring så mycket när man rör på sig. Hur har ni andra gjort o några tips på bra sportbh tas tacksamt emot. När började ni träna igen? Lite smått kan man väl börja nu efter 3v? :)