Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

LT123

LT123

Kvinna ·

SS81 skrev:

Är så himla nöjd med mina bröst. Känns underbart! De känns inte som mina än... de stramar lite o är bara 3 veckor gamla så det är inte så konstigt. Men det känns bättre o bättre för varje dag :)
Hur ska man tänka med sport bh? Hur hårt ska den sitta. Antar att de inte ska skumpa omkring så mycket när man rör på sig. Hur har ni andra gjort o några tips på bra sportbh tas tacksamt emot. När började ni träna igen? Lite smått kan man väl börja nu efter 3v? :)

Tuve skrev samma sak om sport-bh som vanlig bh, något som inte formar brösten åt något håll du inte vill. Så antar man bara ska ha en bh som håller dom på plats och har bra stöd(?). Efter 4 v kan man börja träna står det på papperna, tror dock man ska undvika bröstmusklerna och det området, annars maila och fråga :)
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

LT123 skrev:

SS81 skrev:

Är så himla nöjd med mina bröst. Känns underbart! De känns inte som mina än... de stramar lite o är bara 3 veckor gamla så det är inte så konstigt. Men det känns bättre o bättre för varje dag :)
Hur ska man tänka med sport bh? Hur hårt ska den sitta. Antar att de inte ska skumpa omkring så mycket när man rör på sig. Hur har ni andra gjort o några tips på bra sportbh tas tacksamt emot. När började ni träna igen? Lite smått kan man väl börja nu efter 3v? :)

Tuve skrev samma sak om sport-bh som vanlig bh, något som inte formar brösten åt något håll du inte vill. Så antar man bara ska ha en bh som håller dom på plats och har bra stöd(?). Efter 4 v kan man börja träna står det på papperna, tror dock man ska undvika bröstmusklerna och det området, annars maila och fråga :)

Har mailat honom o inväntar besked. Tycker det är jättesvårt med just sportbh. Jag får väl prova mig fram :)
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Hej tjejer! Sitter på tåget hem från Stockholm nu. Har precis varit på efterkontroll och suturtagning. Allt såg jättefint ut, sköterskan var väldigt nöjd med ärren. Jag frågade om brösten kommer att sjunka snart och både sköterskan och min läkare säger att de kommer att sjunka och jag får mer underpol och att det kommer att se väldigt naturliga ut. Jippi!! Fick rådet om att köpa en ny sport-bh från Abecita... Jag kommer nog inte att köpa den utan istället försöka hitta någon som ser mer ut som en riktig bh. Hittade en på Lindex med formpressade kupor, hög täckningsgrad och utan byglar. Desire tror jag den hette. Jag provade storlek 75 C och den passade bra. Vad tror ni, kan jag köpa den och varva med istället för sport-bh? Det är så trist med de här bh:Arna så går upp så högt.. man kan ju inte ha några urringade kläder alls, inte ens vanliga t-shirts liksom...
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Inne på sjätte dagen på antibiotikakur 2, + omslag med alsollösning och luftning en gång om dagen lika länge. Ärren ser mycket bättre ut nu (finns en ny bild på dem på min sida) och hela brösten känns bättre också! Och inatt vaknade jag, hör och häpna, av att jag låg på sidan! Jag har testat lite smått att ligga på sidan innan, men det har aldrig gått. Jag har ej heller kunnat ligga plant, utan har alltid behövt vara halvsittande med hjälp av kuddar. Men nu kan jag plötsligt, bara över en natt, både ligga på sidan OCH plant - helt utan kuddar. Det går sakta men säkert framåt, och nu hoppas jag bara på att ärren tar och läker riktigt så jag inte behöver oroa mig för dem...
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Ailosliv: vad skönt att det ser så mycket bättre ut! :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Nu är mina bröst lite över 1 månad gamla men dom är fruktansvärt torra, dom typ fjällar(?)... vad kan jag smörja in dom med? Vanlig body lotion hjälper inte :(
Gilla
CMA

CMA

Kvinna ·

Mandelolja kanske funkar?
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Joxie: Verkligen superskönt! :) LT123: Jag har upplevt att mina också blivit väldigt torra nu, så jag har börjat smörja med kokosolja - vilket jag upplever är det enda som hjälper någorlunda.
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

CMA och Ailosliv: tack för tipset får testa!
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

LT123: hag har dubbla sport toppar när kah tränar, även om de bara är gym, crosstrainer o spinning. Vill de ska sitta åt så allt är på plats :) ska köpa en shock abSorber som ett par opererade vänner till mig har, den har fått bäst i test av många !!
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Pynner. Exakt den känslan du beskriver hade jag till och från under de två första veckorna. Det var jätte obehagligt. Pratade med min klinik, och det är helt normalt. En dag var det plötsligt bara borta tack ovh liv!! Håll ut :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Ailosliv: din stackare som har det så jobbigt! Men så skönt att det går åt rätt håll :)
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Idag är flickorna 2 veckor, woho! Helst sjukt att det bara är 2 veckor sen jag vi den här tiden satt och var super nervös, känns som en hel evighet sen! Ska tillbaka på torsdag och får då äntligen se mina stygn, hoppas de ser fina ut :) Ni som opererades tidigt i november har era bröst börjat sjunka? Mina har sjunkit mycket sen dag 1 men har fortfarande ingen direkt underpool eller fin rund form. Tänkte om man vet när man "ungefär" kan förvänta sig det? :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

cargirl. Hej tjejen :) Fem veckor sedan min operation nu, galet hur snabbt man vänjer sig. Kan inte säga att jag tycker det sjunkit så himla mycket. Vet ju inte hur mycket de ska sjunka. Tycker de e fina men rätt mycket bulligt upptill fortfarande, :) Så har ingen aning. Jag är så lycklig varje morgon att gå ur sängen, o de sitter där de ska.. hahah.
Gilla
CMA

CMA

Kvinna ·

Idag är det två veckor sedan op. Och då var det också dags för återbesök och att byta tejp för första gången. Det ser ut att läka bra. Jag provade ut en Freya active som jag ska ha i 6 månader. Men jag ska vänta i två veckor till, så svullnaden har lagt sig lite till. Har just nu inte känsel i bröstvårtorna, men de reagerar på beröring.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Tre veckor sedan operationen idag för mig. Var på mitt första återbesök kl 18 ikväll, ett återbesök som skulle ta typ 10 minuter - men som istället tog 45 minuter. Kom därifrån med fyra nya stygn och en tredje kur antibiotika... Precis som jag trodde så var det några stygn som låg kvar och störde, då de inte hade lösts upp av kroppen, och detta resulterade i lite var och gegga.. Så kirurgen kom in och plockade bort de stygn som satt kvar, rengjorde och sydde ett par sk. stödstygn i ytterkanten av ärren på varje bröst. Och så blir det en tredje vecka med antibiotika, byta omslag med aquacel varannan dag, och om 10-12 dagar ska jag uppsöka en distriktssköterska för att ta bort stödstygnen.
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Cargirl: mina är lite mer än 5 veckor och har inte sjunkit sådär jättemycket än, har ingen rund och fyllig underpol direkt. Ska lägga in nya bilder ikväll. Ailosliv: men åh vad jobbigt med en till kur antibiotika! Hur klarar din mage av det? Jag bytte tejp idag, ser ut att läka fint. Hoppa VERKLIGEN att brösten kommer bli mer fina och naturligt formade för än så länge är dom otroligt kantiga. Det är skönt att dom sitter där dom ska men jag blir lite ledsen när jag tar av bh:n och ser att dom är kantiga :( Lägger upp bild framifrån samt närbild på ärren.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Joxie: Magen klarar det förvånansvärt bra! Har nog funnit den enda antibiotikan som INTE dödar magen totalt, som tur är! Nu hoppas jag på att detta blir den absolut sista antibiotikakuren, att det läker ihop ordentligt och fint med stödstygnen...
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Joxie; Ja visst är det underbart att de bara sitter där men ja jag känner precis som du att man blir lite ledsen när man tar av sig BH:n och formen inte alls är fin. MEN! Vi har måååånga veckor kvar framför oss så det är klart de kommer bli fina i slutändan, men man skulle ju vilja ha slutresultatet nu ;) Ailosliv; Nej men ushc så tråkigt att vara tillbaka på ruta 1 i stort sätt. Hoppas detta blir din sista kur och att det får läka normalt sen. Är lite nervös för hur mina ska se ut på torsdag då jag haft lite ont i dem men ingen rodnad eller värme runt dem. Hoppas de är fina iallafall :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

joxie. Jag förstår preciiiiis vad du menar. Alltså man har ju inte koll på hur mkt de skall sjunka, så vet inte vad man ska förvänta sig. Tycker mina e superfina, de sitter där de ska, men är ännu rätt bulliga upptill, så de kommer väl glida ner en bit antar jag. Men säger som du, när man tar a bh så känner man sig lite fyrkantig, Missförstå mig rätt, men ändå lite skönt att du säger samma sak, då vi opades ungefär samtidigt, så man ändå vet att de e vanligt att det är så: För även om läkaren sa det till en, så är man j otålig och vill att de ska v fina nuuuuuuu :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem