LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Joxie
Kvinna ·

malinsjoberg79
Kvinna ·
Hörni, jag måste fråga om någon fler upplevt att dom fått plitor/finnar på brösten sedan operationen? Väldigt irriterande, fullt med små knottror på översidan brösten/ner mot klyftan :(

Hjort
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
Hörni, jag måste fråga om någon fler upplevt att dom fått plitor/finnar på brösten sedan operationen? Väldigt irriterande, fullt med små knottror på översidan brösten/ner mot klyftan :(
Ja! Jag trodde typ att det var hormonellt eller så... Konstigt? :-P

Marie
Kvinna ·
Nu är det snart 4 veckor sen op, och jag tycker de fortfarande är rätt ömma alltså. Om man kommer emot dem med armen så smärtar det. Jag har precis börjat ligga på sidan igen och då är de väldigt ömma på morgonen när jag vaknar.
När jag måste ta i med bröstmusklerna (alltså ingen träning, utan tex stoppa i i sladd i en förlängningssladd, dvs att jag pressar utifrån och inåt) så känns det jättelustigt. Inte direkt ont men musklerna sitter ju på så lustig plast numera och brösten pressas utåt av musklerna. Hur känner ni det? Kommer det bli normalt sen eller alltid kännas så?

Ketlin
Kvinna ·

Sporttjejen
Kvinna ·
Nu är det snart 4 veckor sen op, och jag tycker de fortfarande är rätt ömma alltså. Om man kommer emot dem med armen så smärtar det. Jag har precis börjat ligga på sidan igen och då är de väldigt ömma på morgonen när jag vaknar.
När jag måste ta i med bröstmusklerna (alltså ingen träning, utan tex stoppa i i sladd i en förlängningssladd, dvs att jag pressar utifrån och inåt) så känns det jättelustigt. Inte direkt ont men musklerna sitter ju på så lustig plast numera och brösten pressas utåt av musklerna. Hur känner ni det? Kommer det bli normalt sen eller alltid kännas så?

malinsjoberg79
Kvinna ·

Clove
Kvinna ·

CarGirl
Kvinna ·

Ailosliv
Kvinna ·

malinsjoberg79
Kvinna ·
Kör väl en uppdatering jag med;) 4 veckor idag och inte alls ont, kan sova nästan helt på sidan och de börjar mjukna. Dock fortfarande väldigt strutiga så ska skicka bilder till Magnus på onsdag och se om jag ska göra något för att hjälpa dem på traven.
Läste dock i mina papper att jag nu "ska" börja sova utan bh?! Sover någon av er utan bh? Känns som att man gärna vill ha stöd då med men å andra sidan kanske det hjälper inplantaten att trilla ner. Är dock väldigt rädd för töjda fickor.

Joxie
Kvinna ·

malinsjoberg79
Kvinna ·
Malinsjoberg79: jag tror faktiskt det är olika rekommendationer beroende på vilken kirurg man haft, detta för att alla kirurger har olika åsikter om hur brösten blir finast :)
Så även om man är op:ad på samma klinik så kan rekommendationerna se olika ut.
Jag vill för övrigt också börja träna....känner mig så ur form nu :(

Hjort
Kvinna ·

SS81
Kvinna ·
Testade en minut planka idag. Hua det kändes. Testade också en halv armhävning på knä. Kändes jättekonstigt. Det lär dröja tills det funkar att göra. undrar hur lång tid det tar att bröstmusklerna pallar med det?

Hjort
Kvinna ·
Testade en minut planka idag. Hua det kändes. Testade också en halv armhävning på knä. Kändes jättekonstigt. Det lär dröja tills det funkar att göra. undrar hur lång tid det tar att bröstmusklerna pallar med det?
Hur kändes plankan... har läst att en del har svårt för den då den kan aktivera bröstmusklerna litegrann.

Joxie
Kvinna ·

malinsjoberg79
Kvinna ·

CMA
Kvinna ·