LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Ailosliv
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
13 dagar kvar för mig! Helt galet.
Haha, stackars Örjan är nog galet less på mig, jag har nog skickat åtminstone 5 mail sedan jag var där på konsultation...
Min kille börjar också ledsna på att få bröstbilder upptryckt i ansiktet och höra mig fråga vilken storlek jag ska ha :P
Hahaha jag känner igen mig i det du skriver! Jag och kirurgen kom fram till 325/375 i måndags. I tisdags kväll smsade jag och frågade om jag kunde ta större och höjde då till 375/400. Igår kväll smsade jag igen, bad om ursäkt för att jag inte kan bestämma mig och frågade om det skulle gå att testa storlekar igen på operationsdagen, eller om jag måste bestämma mig en viss tid innan op. Han svarade att jag absolut kan få testa storlekar en sista gång på operationsdagen, och idag bokade jag även in en sista konsultation (6 dagar innan op). Allt för att jag ska bli riktigt säker på storlekarna!
Och jag gör knappt något än kollar på bröstbilder och frågar vad sambon tycker och tänker om dem hahaha

Ailosliv
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
Jaa, det är ju inget litet en gör liksom! Min sambo säger varje gång att även fast man tycker om mig som jag är så får jag göra precis vad jag vill med min kropp, och att han ändå kommer älska mig - no matter what. Så det är otroligt skönt med stöttning!

LT123
Kvinna ·

elenatiana
Kvinna ·

elenatiana
Kvinna ·
Haha, stackars Örjan är nog galet less på mig, jag har nog skickat åtminstone 5 mail sedan jag var där på konsultation...
Min kille börjar också ledsna på att få bröstbilder upptryckt i ansiktet och höra mig fråga vilken storlek jag ska ha :P
Hahaha jag känner igen mig i det du skriver! Jag och kirurgen kom fram till 325/375 i måndags. I tisdags kväll smsade jag och frågade om jag kunde ta större och höjde då till 375/400. Igår kväll smsade jag igen, bad om ursäkt för att jag inte kan bestämma mig och frågade om det skulle gå att testa storlekar igen på operationsdagen, eller om jag måste bestämma mig en viss tid innan op. Han svarade att jag absolut kan få testa storlekar en sista gång på operationsdagen, och idag bokade jag även in en sista konsultation (6 dagar innan op). Allt för att jag ska bli riktigt säker på storlekarna!
Och jag gör knappt något än kollar på bröstbilder och frågar vad sambon tycker och tänker om dem hahaha

Ailosliv
Kvinna ·
Min kille börjar också ledsna på att få bröstbilder upptryckt i ansiktet och höra mig fråga vilken storlek jag ska ha :PHahaha jag känner igen mig i det du skriver! Jag och kirurgen kom fram till 325/375 i måndags. I tisdags kväll smsade jag och frågade om jag kunde ta större och höjde då till 375/400. Igår kväll smsade jag igen, bad om ursäkt för att jag inte kan bestämma mig och frågade om det skulle gå att testa storlekar igen på operationsdagen, eller om jag måste bestämma mig en viss tid innan op. Han svarade att jag absolut kan få testa storlekar en sista gång på operationsdagen, och idag bokade jag även in en sista konsultation (6 dagar innan op). Allt för att jag ska bli riktigt säker på storlekarna!
Tycker det är jättebra att du går dit igen så att du känner att du kommer fram till rätt val! Känn inte att du är besvärlig, det är din kropp och jag tror kirurgerna verkligen förstår att man vill göra ett genomtänkt val! Inför min första op var jag bara på en konsultation, gick på kirurgens bestämda åsikt om vilken storlek jag skulle ha och funderade inte så mycket mer. Sen tyckte jag de var för små när den värsta svullnaden lagt sig. Hade jag funderat lite mer hade jag nog kommit fram till att jag ville ha ett större implantat.
Nu inför min andra operation har jag varit på fyra konsultationer på tre olika kliniker. Den klinik jag gick till två gånger hade jag först tänkt välja men efter den andra konsultationen insåg jag att kirurgen inte ville lyssna på mig utan bara ville göra det han tyckte skulle bli snyggast. När jag på ett vänligt sätt sa att jag nog inte trodde att storleken han rekommenderade skulle ge det resultat jag önskade blev han rätt otrevlig och dumförklarade mig typ. På nästa ställe kom som sagt kirurgen fram till samma storlek som jag själv så jag rekommenderar verkligen att göra egen research och titta på måtten på implantaten osv!

elenatiana
Kvinna ·

Ailosliv
Kvinna ·

elenatiana
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·

CarGirl
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
På konsultationen kändes det som att jag trivdes bäst i 300/325cc så vi bestämde att lägga in 325/350. Men efter att ha gått runt hemma nu med ristest så känns det som jag även trivs i 350/375 så det lutar åt att jag nu kanske vill lägga in 375/400! Dock ska vi ha en sista konsultation på OP-dagen så jag får testa alla storlekar en sista gång så det ska bli skönt! :)

Ailosliv
Kvinna ·
LT123 Ja, jag har förstått det jag också, att det oftast är att en har valt för små än för stora. Och jag kan nog faktiskt ändå leva med förstora, för jag har redan provat på att leva med för små hela mitt liv haha
CarGirl Hoppas det går bra för dig, och skönt med en sista konsultation på op-dagen så att en blir helt säker på storlekarna! :)

Sandralk
Kvinna ·

elenatiana
Kvinna ·

Ailosliv
Kvinna ·
Ailosliv spännande! Tror det är många som inte tänker på att testa även en större storlek när de hittar något som känns bra. Eller som kanske testar en större storlek och tänker "NEJ" för att det ser konstigt ut vid första anblicken.. Man vänjer ju sig med storleken och det som kändes helt enormt när man testade på konsultationen kan kännas litet när de sitter på plats och har läkt. Nu försöker jag inte förespråka gigantiska bröst haha men tycker man ska våga prova större eftersom det inte alls blir samma konstiga look när implantaten sitter på plats.. Hoppas du kommer fram till något som känns bra! Själv har jag precis lyckats få till ristestet här hemma utan att se ut som jag stoppat in hela fyrkantiga rispaketet innanför tröjan så nu går jag runt och känner efter :)

Hjort
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Jag trodde alla hade en sista konsultation på op dagen? Liksom för att känna efter en sista gång och gå igenom allt så man är helt 100 på storlek osv.