Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Joxie skrev:

13 dagar kvar för mig! Helt galet.
Haha, stackars Örjan är nog galet less på mig, jag har nog skickat åtminstone 5 mail sedan jag var där på konsultation...
Min kille börjar också ledsna på att få bröstbilder upptryckt i ansiktet och höra mig fråga vilken storlek jag ska ha :P

Hahaha jag känner igen mig i det du skriver! Jag och kirurgen kom fram till 325/375 i måndags. I tisdags kväll smsade jag och frågade om jag kunde ta större och höjde då till 375/400. Igår kväll smsade jag igen, bad om ursäkt för att jag inte kan bestämma mig och frågade om det skulle gå att testa storlekar igen på operationsdagen, eller om jag måste bestämma mig en viss tid innan op. Han svarade att jag absolut kan få testa storlekar en sista gång på operationsdagen, och idag bokade jag även in en sista konsultation (6 dagar innan op). Allt för att jag ska bli riktigt säker på storlekarna! Och jag gör knappt något än kollar på bröstbilder och frågar vad sambon tycker och tänker om dem hahaha
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

Joxie skrev:

Haha, stackars Örjan är nog galet less på mig, jag har nog skickat åtminstone 5 mail sedan jag var där på konsultation...
Min kille börjar också ledsna på att få bröstbilder upptryckt i ansiktet och höra mig fråga vilken storlek jag ska ha :P

Hahaha jag känner igen mig i det du skriver! Jag och kirurgen kom fram till 325/375 i måndags. I tisdags kväll smsade jag och frågade om jag kunde ta större och höjde då till 375/400. Igår kväll smsade jag igen, bad om ursäkt för att jag inte kan bestämma mig och frågade om det skulle gå att testa storlekar igen på operationsdagen, eller om jag måste bestämma mig en viss tid innan op. Han svarade att jag absolut kan få testa storlekar en sista gång på operationsdagen, och idag bokade jag även in en sista konsultation (6 dagar innan op). Allt för att jag ska bli riktigt säker på storlekarna!
Och jag gör knappt något än kollar på bröstbilder och frågar vad sambon tycker och tänker om dem hahaha

Skönt att man inte är ensam :Jag hoppas och tror att dom har förståelse för att det här är ett enormt stort beslut som man ska försöka ta. Självklart vill man ställa en miljard frågor och fundera på olika scenarion.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Jaa, det är ju inget litet en gör liksom! Min sambo säger varje gång att även fast man tycker om mig som jag är så får jag göra precis vad jag vill med min kropp, och att han ändå kommer älska mig - no matter what. Så det är otroligt skönt med stöttning!
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

Jaa, det är ju inget litet en gör liksom! Min sambo säger varje gång att även fast man tycker om mig som jag är så får jag göra precis vad jag vill med min kropp, och att han ändå kommer älska mig - no matter what. Så det är otroligt skönt med stöttning!

Mm, min säger likadant :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Det är så svårt att föreställa sig hur implantatet blir och kännas när det är i kroppen. Det är ju en annan sak att ha det utanpå och tycka att det känns bra. Jag tog med min pojkvän på båda mina konsultationer för det kändes som en trygghet. Vi pratar om bäst varje dag typ och varje morgon säger jag ”nu är set bara x antal dagar kvar”. Tror han börjar bli lite trött på det....
Gilla
elenatiana

elenatiana

Kvinna ·

Hej tjejer! Här är en till som ska opereras i november! Bokade tid igår och det blir den 23:e, kunde få en tidigare tid men då fick jag lite panik och kände att jag måste förbereda mig mentalt :) Ska byta ut mina implantat från 400/450 till 725cc. Det var precis den storleken jag räknat ut själv skulle ta bort det lilla häng jag fått på brösten efter två graviditeter så jag blev jätteglad när kirurgen kom fram till samma - meeen nu är jag redan supernervös att det ska bli för stort! Kan säga att jag tyckte de implantat jag har nu var alldeles för små direkt när all svullnad lagt sig efter första operationen så rent logiskt tror jag egentligen att storleken kommer att bli bra.. Tycker det är väldigt svårt att göra ristestet när man redan har implantat eftersom det typ inte går att få riset att ligga bra mot brösten så nu är det väl bara att hålla tummarna..
Gilla
elenatiana

elenatiana

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

Joxie skrev:

Hahaha jag känner igen mig i det du skriver! Jag och kirurgen kom fram till 325/375 i måndags. I tisdags kväll smsade jag och frågade om jag kunde ta större och höjde då till 375/400. Igår kväll smsade jag igen, bad om ursäkt för att jag inte kan bestämma mig och frågade om det skulle gå att testa storlekar igen på operationsdagen, eller om jag måste bestämma mig en viss tid innan op. Han svarade att jag absolut kan få testa storlekar en sista gång på operationsdagen, och idag bokade jag även in en sista konsultation (6 dagar innan op). Allt för att jag ska bli riktigt säker på storlekarna!
Och jag gör knappt något än kollar på bröstbilder och frågar vad sambon tycker och tänker om dem hahaha

Tycker det är jättebra att du går dit igen så att du känner att du kommer fram till rätt val! Känn inte att du är besvärlig, det är din kropp och jag tror kirurgerna verkligen förstår att man vill göra ett genomtänkt val! Inför min första op var jag bara på en konsultation, gick på kirurgens bestämda åsikt om vilken storlek jag skulle ha och funderade inte så mycket mer. Sen tyckte jag de var för små när den värsta svullnaden lagt sig. Hade jag funderat lite mer hade jag nog kommit fram till att jag ville ha ett större implantat. Nu inför min andra operation har jag varit på fyra konsultationer på tre olika kliniker. Den klinik jag gick till två gånger hade jag först tänkt välja men efter den andra konsultationen insåg jag att kirurgen inte ville lyssna på mig utan bara ville göra det han tyckte skulle bli snyggast. När jag på ett vänligt sätt sa att jag nog inte trodde att storleken han rekommenderade skulle ge det resultat jag önskade blev han rätt otrevlig och dumförklarade mig typ. På nästa ställe kom som sagt kirurgen fram till samma storlek som jag själv så jag rekommenderar verkligen att göra egen research och titta på måtten på implantaten osv!
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

elenatiana skrev:

Ailosliv skrev:

Joxie skrev:

Tycker det är jättebra att du går dit igen så att du känner att du kommer fram till rätt val! Känn inte att du är besvärlig, det är din kropp och jag tror kirurgerna verkligen förstår att man vill göra ett genomtänkt val! Inför min första op var jag bara på en konsultation, gick på kirurgens bestämda åsikt om vilken storlek jag skulle ha och funderade inte så mycket mer. Sen tyckte jag de var för små när den värsta svullnaden lagt sig. Hade jag funderat lite mer hade jag nog kommit fram till att jag ville ha ett större implantat.

Nu inför min andra operation har jag varit på fyra konsultationer på tre olika kliniker. Den klinik jag gick till två gånger hade jag först tänkt välja men efter den andra konsultationen insåg jag att kirurgen inte ville lyssna på mig utan bara ville göra det han tyckte skulle bli snyggast. När jag på ett vänligt sätt sa att jag nog inte trodde att storleken han rekommenderade skulle ge det resultat jag önskade blev han rätt otrevlig och dumförklarade mig typ. På nästa ställe kom som sagt kirurgen fram till samma storlek som jag själv så jag rekommenderar verkligen att göra egen research och titta på måtten på implantaten osv!

Jag har ju inte träffat någon annan kirurg, så jag har inget att jämföra med, men jag känner mig verkligen trygg med han jag har valt. Han förstår min oro över storleken, och svarar till och med på sms mitt i natten haha. Jag är ju som sagt riktigt orolig för att de ska vara för små, att de inte alls blir som jag tänkt mig och önskat i hela mitt liv. Så att ha en kirurg som faktiskt svarar 24/7 och som verkligen lyssnar på mina tankar och idéer är så otroligt skönt! Hur många brukar liksom svara på virriga och oroliga sms som skickas 23.52 haha
Gilla
elenatiana

elenatiana

Kvinna ·

Haha nä eller hur! Låter ju jättebra, skönt att du känner att du kan vända dig till honom med dina funderingar!! Är det 375/400 det lutar åt nu eller tänker du på ännu större? Förstår verkligen din oro, det verkar så otroligt vanligt att man tycker de är för små sen.. därför tänker jag att jag inte ska noja över att 725 låter stort - eftersom jag tycker 450 som jag har nu är alldeles för litet.. vad har du för bröstvidd?
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Jaa, verkligen skönt! Ja, just nu står det 375/400 i bokningen, och jag vill inte ha mindre än så, MEN jag funderar på om det kanske är "lika bra" att ta lite större på en gång... Jag hoppas du blir nöjd med dina 725! Såg att du har op tre dagar efter mig, så vi får väl uppdatera varandra om hur våra storlekar känns efteråt! :) Jag tror att han sa 11 eller 11,5 på bröstvidden, så även om jag stannar på den storlek jag valt nu så går vi ju upp en liten bit över det på implantatbredden. 375 är 12 och 400 är 12,3.
Gilla
elenatiana

elenatiana

Kvinna ·

Tack, hoppas du också blir nöjd!! Ja, vad kul, det är klart vi ska uppdatera varandra!! Tror säkert du kan gå upp lite mer i storlek om man tänker på hur många millimeter det blir på båda sidor om bröstet - det skiljer ju inte speciellt mycket i diameter mellan storlekarna.. Är det den 14:e du ska dit på konsultation igen?
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Är det inte så mycket skillnad på de olika alternativet så ta det större. Det är väldigt få som känner att dom har valt för stora utan man bruka tycka att man har valt för små! Jag ska lägga in 400 cc och nästa steg är 510cc, vilket blir för stort för mig och min kropp. Sen ska man inte tänka för mycket på cc utan känna efter själv. Min kirurg gav mig implantaten så jag kunde testa utan att säga hur många cc det var så man inte fokuserar på det. Lycka till tjejer, hoppas ni blir nöja med storleken :)
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

På konsultationen kändes det som att jag trivdes bäst i 300/325cc så vi bestämde att lägga in 325/350. Men efter att ha gått runt hemma nu med ristest så känns det som jag även trivs i 350/375 så det lutar åt att jag nu kanske vill lägga in 375/400! Dock ska vi ha en sista konsultation på OP-dagen så jag får testa alla storlekar en sista gång så det ska bli skönt! :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

CarGirl skrev:

På konsultationen kändes det som att jag trivdes bäst i 300/325cc så vi bestämde att lägga in 325/350. Men efter att ha gått runt hemma nu med ristest så känns det som jag även trivs i 350/375 så det lutar åt att jag nu kanske vill lägga in 375/400! Dock ska vi ha en sista konsultation på OP-dagen så jag får testa alla storlekar en sista gång så det ska bli skönt! :)

Vad skönt att du får testa implantaten på operationsdagen! Jag testade också ristestet men tyckte det var sådär så gav upp..
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

elenatiana Ja precis, 14 ska jag på sista konsultationen, och sen finns även möjlighet för ett sista storlekstest på operationsdagen om det skulle behövas :)
LT123 Ja, jag har förstått det jag också, att det oftast är att en har valt för små än för stora. Och jag kan nog faktiskt ändå leva med förstora, för jag har redan provat på att leva med för små hela mitt liv haha
CarGirl Hoppas det går bra för dig, och skönt med en sista konsultation på op-dagen så att en blir helt säker på storlekarna! :)
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Jag trodde alla hade en sista konsultation på op dagen? Liksom för att känna efter en sista gång och gå igenom allt så man är helt 100 på storlek osv.
Gilla
elenatiana

elenatiana

Kvinna ·

Ailosliv spännande! Tror det är många som inte tänker på att testa även en större storlek när de hittar något som känns bra. Eller som kanske testar en större storlek och tänker "NEJ" för att det ser konstigt ut vid första anblicken.. Man vänjer ju sig med storleken och det som kändes helt enormt när man testade på konsultationen kan kännas litet när de sitter på plats och har läkt. Nu försöker jag inte förespråka gigantiska bröst haha men tycker man ska våga prova större eftersom det inte alls blir samma konstiga look när implantaten sitter på plats.. Hoppas du kommer fram till något som känns bra! Själv har jag precis lyckats få till ristestet här hemma utan att se ut som jag stoppat in hela fyrkantiga rispaketet innanför tröjan så nu går jag runt och känner efter :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

elenatiana skrev:

Ailosliv spännande! Tror det är många som inte tänker på att testa även en större storlek när de hittar något som känns bra. Eller som kanske testar en större storlek och tänker "NEJ" för att det ser konstigt ut vid första anblicken.. Man vänjer ju sig med storleken och det som kändes helt enormt när man testade på konsultationen kan kännas litet när de sitter på plats och har läkt. Nu försöker jag inte förespråka gigantiska bröst haha men tycker man ska våga prova större eftersom det inte alls blir samma konstiga look när implantaten sitter på plats.. Hoppas du kommer fram till något som känns bra! Själv har jag precis lyckats få till ristestet här hemma utan att se ut som jag stoppat in hela fyrkantiga rispaketet innanför tröjan så nu går jag runt och känner efter :)

Ja, precis! Om jag testar större och känner att det jag redan valt känns bättre så vet jag ju i alla fall det till 100% då, än om jag inte testar större och det sen visar sig att det jag valt känns för litet. Jag har bara lyckats med ristestet en gång, och det var genom att ha riset inrullat i plastfolie hahaha
Gilla
Hjort

Hjort

Kvinna ·

23 nov ska jag operera mig på Citadellkliniken. Så spännande. Kirurgen sa att 380 ml uhp är största jag kan ha. Ev blir det en kant upptill sa han. Gulp! Vill man ju inte. Funderar därför på att gå ner till 335 ml hp.
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Sandralk skrev:

Jag trodde alla hade en sista konsultation på op dagen? Liksom för att känna efter en sista gång och gå igenom allt så man är helt 100 på storlek osv.

Nä, vissa kliniker har det så. Jag vet att vissa har sin konsultation dagen innan eller samma dag ifall de bor långt ifrån. Man kan säkert alltid fråga om man får testa men båda jag och min kirurg tyckte det var bättre om jag bestämde mig innan operationsdagen så jag slapp den stressen då jag redan är super nervös inför att sövas.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem