Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

LT123

LT123

Kvinna ·

Hjort skrev:

23 nov ska jag operera mig på Citadellkliniken. Så spännande. Kirurgen sa att 380 ml uhp är största jag kan ha. Ev blir det en kant upptill sa han. Gulp! Vill man ju inte. Funderar därför på att gå ner till 335 ml hp.

Vad kul att du också ska operera dig i november! Om du tar hp istället för uhp, kan du inte möjligtvis gå upp i storlek då eller 335 cc hp är det största som får plats? Tänker mer att uhp putar ju mer osv. Vad rekommenderade kirurgen? Hoppas allt går bra och att du inte får någon kant!
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Sandralk skrev:

Jag trodde alla hade en sista konsultation på op dagen? Liksom för att känna efter en sista gång och gå igenom allt så man är helt 100 på storlek osv.

Vet inte hur andra kliniker har det men min klinik har alla storlekar hemma på lager så att jag kan byta storlek precis innan om jag vill. På andra ställen kanske de bara beställer hem de man önskar? För har läst att vissa måste ge ett definitivt besked ca 14 dagar innan :)
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Ett tips till alla er som gör ristest. Ofta låser man fast sig på mängden cc och upplever de som mycket. Min man kom då med förslaget att vi fyller 3-4 olika storlekar 250,300,350,400. Han gav åt mig utan att jag visste mängden och kunde då känns efter hur de kändes utan att bry mig om mängden :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Så gjorde min kirurg på min konsultation med implantateten. Han sa aldrig hur många cc, vilket var skönt!
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Vet ni. Idag är jag nere på ensiffrigt. Bara 9 dagar kvar till op! :D
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Joxie skrev:

Åhh vad kul! Själv så är det 16 dagar kvar. Du får hålla oss uppdaterade, du verkar vara först ut av oss här inne :D
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

LT123 skrev:

Joxie skrev:

Åhh vad kul! Själv så är det 16 dagar kvar. Du får hålla oss uppdaterade, du verkar vara först ut av oss här inne :D

Yes, det ska jag :)
Gilla
Mirre

Mirre

Kvinna ·

13 dagar kvar här :)
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Åh såååå avis på er! ;) Jag är nog nästan sist ut i tråden med mina 34 dagar kvar, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

CarGirl skrev:

Åh såååå avis på er! ;)
Jag är nog nästan sist ut i tråden med mina 34 dagar kvar, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)

Haha så sant så! Dessutom tycker jag dagarna går ganska snabbt men jobb och allt! :D
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Jag har faktiskt ingen storleks-nojja... :-) Jag är så glad över att jag "fick" gå ner i storlek så jag känner mig väldigt nöjd med 325 cc faktiskt! :-P Det är nu 30 dagar kvar till operationen! Det känns som en evighet men kommer antagligen att gå fort om man inte tänker så mycket på det... Vilket förstås är lättare sagt än gjort... ;-)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

malinsjoberg79 skrev:

Jag har faktiskt ingen storleks-nojja... :-) Jag är så glad över att jag "fick" gå ner i storlek så jag känner mig väldigt nöjd med 325 cc faktiskt! :-P
Det är nu 30 dagar kvar till operationen! Det känns som en evighet men kommer antagligen att gå fort om man inte tänker så mycket på det... Vilket förstås är lättare sagt än gjort... ;-)

Vad skönt att du inte har storleksnoja! Är också nöjd med mitt val och väntar bara på operationsdagen nu ;)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

27 dagar kvar för mig nu allesammans!
Sandralk skrev:

Jag trodde alla hade en sista konsultation på op dagen? Liksom för att känna efter en sista gång och gå igenom allt så man är helt 100 på storlek osv.

På kliniken jag ska göra på så går det att ordna sista minuten-storleksprov om en ska göra storlekar under 500cc. De har upp till 500cc i lager på kliniken, men vill en ha större än så så får en bestämma sig någon/några veckor i förväg.
Gilla
Jompers

Jompers

Kvinna ·

Hej tjejer, Åh vad kul att ni har det här framför er, själv gjorde jag min operation på Proforma hos Daniel för precis en vecka sen. Jag lyfte och fyllde ut, har både ammat och gått ner väldigt mkt i vikt så det här blev presenten till mig själv! :) Började jobba redan idag efter en vecka hemma med lugn och ro och väldigt lätta promenader, jobbar på kontor så det kändes ok att göra det. Slutade med smärtstillande i lördags och har inte ens tagit en Alvedon sen dess. Visst, det spänner och drar lite å smärtar till lite emellanåt men inte värre än att jag kunde jobba som vanligt idag igen! Bara å fråga om ni undrar över något! Jag la in 400cc high profile och ska på försts återbesöket imorgon! Jag har blivit så väl omhändertagen från konsultation å framåt och är väldigt nöjd so far!
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Jompers skrev:

Hej tjejer,
Åh vad kul att ni har det här framför er, själv gjorde jag min operation på Proforma hos Daniel för precis en vecka sen. Jag lyfte och fyllde ut, har både ammat och gått ner väldigt mkt i vikt så det här blev presenten till mig själv! :)
Började jobba redan idag efter en vecka hemma med lugn och ro och väldigt lätta promenader, jobbar på kontor så det kändes ok att göra det. Slutade med smärtstillande i lördags och har inte ens tagit en Alvedon sen dess. Visst, det spänner och drar lite å smärtar till lite emellanåt men inte värre än att jag kunde jobba som vanligt idag igen! Bara å fråga om ni undrar över något! Jag la in 400cc high profile och ska på försts återbesöket imorgon! Jag har blivit så väl omhändertagen från konsultation å framåt och är väldigt nöjd so far!

Vad skönt att det har gått så bra för dig!
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

13 dagar kvar för min del, nu börjar det bli nervöst men längtar ändå så himla mycket! 6/11, Då smäller det!
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Jompers skrev:

Hej tjejer,
Åh vad kul att ni har det här framför er, själv gjorde jag min operation på Proforma hos Daniel för precis en vecka sen. Jag lyfte och fyllde ut, har både ammat och gått ner väldigt mkt i vikt så det här blev presenten till mig själv! :)
Började jobba redan idag efter en vecka hemma med lugn och ro och väldigt lätta promenader, jobbar på kontor så det kändes ok att göra det. Slutade med smärtstillande i lördags och har inte ens tagit en Alvedon sen dess. Visst, det spänner och drar lite å smärtar till lite emellanåt men inte värre än att jag kunde jobba som vanligt idag igen! Bara å fråga om ni undrar över något! Jag la in 400cc high profile och ska på försts återbesöket imorgon! Jag har blivit så väl omhändertagen från konsultation å framåt och är väldigt nöjd so far!

Åh vad roligt att det gått så bra för dig! Daniel ska operera mig också! Har du några bilder? :-)
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

16 dagar kvar för mig. Nervositeten har börjat lägga sig lite men kommer med all säkerhet tillbaka när de närmar sig. Känner mig nöjd med storleken vi valt (trots massa tvivel fram till nu). Men på op dagen så får jag se om jag ändrar storlek fast de tror jag inte :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Just nu längtar jag bara men dagen innan och operationsdagen lär jag vara super nervös...
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Nu har jag ringt Proforma och fått veta vilken tid jag ska vara på plats. Klockan 11:00 ska jag vara där, fastande 6 timmar innan och skubbad med Descutan. Känns som om jag inte kommer opereras förrän ganska sent så jag gissar att jag kommer vara rysligt hungrig :P
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem