LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

LT123
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·

Ketlin
Kvinna ·

Hjort
Kvinna ·
23 nov ska jag operera mig på Citadellkliniken. Så spännande. Kirurgen sa att 380 ml uhp är största jag kan ha. Ev blir det en kant upptill sa han. Gulp! Vill man ju inte. Funderar därför på att gå ner till 335 ml hp.
Vad kul att du också ska operera dig i november! Om du tar hp istället för uhp, kan du inte möjligtvis gå upp i storlek då eller 335 cc hp är det största som får plats? Tänker mer att uhp putar ju mer osv. Vad rekommenderade kirurgen? Hoppas allt går bra och att du inte får någon kant!

LT123
Kvinna ·
23 nov ska jag operera mig på Citadellkliniken. Så spännande. Kirurgen sa att 380 ml uhp är största jag kan ha. Ev blir det en kant upptill sa han. Gulp! Vill man ju inte. Funderar därför på att gå ner till 335 ml hp.
Vad kul att du också ska operera dig i november! Om du tar hp istället för uhp, kan du inte möjligtvis gå upp i storlek då eller 335 cc hp är det största som får plats? Tänker mer att uhp putar ju mer osv. Vad rekommenderade kirurgen? Hoppas allt går bra och att du inte får någon kant!
Hej. 380 ml uhp är det största jag kan ha till min bredd enligt kirurgen. Risken finns att det syns en kant vid övergången sa han. Steget under är då 335 ml hp. Jag har väldigt lite underhudsfett på överkroppen så risken att övergången syns är större då sa han.
Åh blir så osäker. Jag vill heller inte att det bullar ut onaturligt i profil högre upp på brösten. Men samtidigt är jag rädd att jag kommer tycka de är för små om jag tar den mindre storleken.

LT123
Kvinna ·
Jag börjar känna mig nervös inför den här tyngdkänslan som många opererade pratar om.
Jag har läst om många här som känner att det är svårt att andas, känns som en tyngd som sitter på bröstet osv.
Jag lever med kronisk hyperventilering vilket redan gör att jag känner det som att jag inte får luft/inte kan dra djupa andetag. Att det eventuellt ska bli ÄNNU värre gör mig livrädd :(
Någon mer som läst det?

Joxie
Kvinna ·
Jag börjar känna mig nervös inför den här tyngdkänslan som många opererade pratar om.
Jag har läst om många här som känner att det är svårt att andas, känns som en tyngd som sitter på bröstet osv.Jag lever med kronisk hyperventilering vilket redan gör att jag känner det som att jag inte får luft/inte kan dra djupa andetag. Att det eventuellt ska bli ÄNNU värre gör mig livrädd :(
Någon mer som läst det?
Också läst om det.. om du känner dig orolig så är ett tips att ringa och prata med din klinik/kirurg så kanske dom kan säga något lugnande!

Jompers
Kvinna ·
Hej Jompers! Va kul att allt har gått bra, ska opereras av Daniel om 2 veckor och har en fråga. Såg att du gick ner från 450 till 400, är du nöjd med det och varför valde du så, själv har storleks nojja här ;) hihi. Kan du lägga upp några bilder också?

Ketlin
Kvinna ·

SilverXgirl
Kvinna ·

Boobso
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
Fler här inne som har börjat drömma om sina nya bröst? haha. två dagar i rad så har jag drömt om att jag har fått så otroligt fina bröst, haha! Längtar man då eller?!? 11 dagar kvar tills man ligger på operationsbordet!

CarGirl
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·

Boobso
Kvinna ·
Jag har också drömt om mina bröst ett flertal gånger!! Både att dom har blivit super fina och att det har blivit en katastrof. 13 dagar kvar och jag längtar sååå mycket men för att inte börja tveka om storlek och oroa mig för komplikationer osv så har jag bestämt mig för att hänga mindre på sidor om bröstoperationer.. Förresten ska någon av er äta antibiotika? Har ni hämtat ut det? Hämtar man själv ut sina smärtlindrande tabletter eller får man dom på kliniken? :)

Boobso
Kvinna ·
Fler här inne som har börjat drömma om sina nya bröst? haha. två dagar i rad så har jag drömt om att jag har fått så otroligt fina bröst, haha! Längtar man då eller?!? 11 dagar kvar tills man ligger på operationsbordet!
Jag har 6 dagar kvar till op och jag känner mg snarare otroligt nervös. Läser här på POF om tjejer/kvinnor som innerligt önskar att dom aldrig gjort den där första operationen (som resulterade i oönskat kosmetiskt resultat, komplikationer, ständig smärta osv).
Dom har försökt korrigera det som blev fel men felen blir bara värre för varje operation. Vissa av dom har tagit ut sina implantat men lever med en ständig ihållande smärta istället.
Jag drömmer mardrömmar om att mina bröst kommer bli helt förstörda, att ärren kommer bli infekterade och så vidare.
Jag försöker också tänka på att jag inte ska förvänta mig ett perfekt resultat. Men mina förutsättningar kan man helt enkelt inte få det, men jag hoppas på en förbättring av hur brösten ser ut idag iallafall.
Samtidigt längtar jag. Jag saknar hur mina bröst såg ut innan jag fick första barnet!

Joxie
Kvinna ·
Jag har också drömt om mina bröst ett flertal gånger!! Både att dom har blivit super fina och att det har blivit en katastrof. 13 dagar kvar och jag längtar sååå mycket men för att inte börja tveka om storlek och oroa mig för komplikationer osv så har jag bestämt mig för att hänga mindre på sidor om bröstoperationer.. Förresten ska någon av er äta antibiotika? Har ni hämtat ut det? Hämtar man själv ut sina smärtlindrande tabletter eller får man dom på kliniken? :)

Joxie
Kvinna ·
Jag har 6 dagar kvar till op och jag känner mg snarare otroligt nervös. Läser här på POF om tjejer/kvinnor som innerligt önskar att dom aldrig gjort den där första operationen (som resulterade i oönskat kosmetiskt resultat, komplikationer, ständig smärta osv).
Dom har försökt korrigera det som blev fel men felen blir bara värre för varje operation. Vissa av dom har tagit ut sina implantat men lever med en ständig ihållande smärta istället.Jag drömmer mardrömmar om att mina bröst kommer bli helt förstörda, att ärren kommer bli infekterade och så vidare.
Jag försöker också tänka på att jag inte ska förvänta mig ett perfekt resultat. Men mina förutsättningar kan man helt enkelt inte få det, men jag hoppas på en förbättring av hur brösten ser ut idag iallafall.Samtidigt längtar jag. Jag saknar hur mina bröst såg ut innan jag fick första barnet!
Åh jag har försökt att inte läsa så mycket om komplikationer, blir så rädd. Men jag är medveten om att det kan bli komplikationer. Men jag vill inte tänka på det. Jag hoppas bara att jag kommer få fylligare och fastare bröst :) Tanken av att få känna sig vacker naken!

Joxie
Kvinna ·
Ja det va exakt det vi kom överrens också att han kollar under operationens gång, jag litar på honom verkligen och det känns verkligen att han vet vad han pratar om :). Har varit också väldigt tydlig med hur jag vill att slutresultatet blir så tror jag blir också nöjd precis som du :).
Känns bara så pirrigt vill verkligen att dagen kommer nu ;).
Skulle vara kul att se några bilder.
Mina är nog likadana som dina bröst innan, högra är lite större än vänstra.
Har du varit tydlig med hur du tänker dig slutresultatet så kommer han att se till att det blir så, nu kan ju jag bara tala för mig själv förvisso. Men jag har ju svårt att tro att det finns plastikkirurger som strävar efter missnöjda kunder om man nu är proffsig och vill ligga i framkant och skapa sig ett bra rykte i den världen :)
Jag upplever att Daniel inte skulle göra ett ingrepp han inte var stolt och nöjd med, då tänker jag rent storleksmässigt också. Han har verkligen ögat för det och igår när jag äntligen skulle duscha hela kroppen och tog av mig förbands BH´n för det så kunde jag bara konstatera att dom är ta mig fan perfekta! Kunde inte sluta titta i spegeln hahaha! Nåväl, sen var det bara på med BH´n igen...Tiden kommer att gå fort å poff så har även du dina nya juveler! :D

LT123
Kvinna ·
Jag har fått hämtat ut all medicin, kliniken skrev ut det 3 veckor innan OP så allt det ligger hemma klart.
Jag har fått hämta ut:
- Alvedon 500 mg
- Arcoxia ( Mot smärta och inflammation )
- Citadon (Smärtstillande)
Nu har jag ringt Proforma och fått veta vilken tid jag ska vara på plats. Klockan 11:00 ska jag vara där, fastande 6 timmar innan och skubbad med Descutan.
Känns som om jag inte kommer opereras förrän ganska sent så jag gissar att jag kommer vara rysligt hungrig :P