Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
missk8 profilbild

missk8

Kvinna ·

12 jan, 2020

Operation mars 2020

Bröstförstoring

Är det någon som ska operera sig i mars? Tänkte att det kunde vara kul att samlas i en tråd och prata allt som rör operationen. Jag ska byta implantat från 450 cc till 725 cc samt göra en BBL samtidigt. Är ni nervösa redan nu?

322

Sortera efter

Boobzilla

Kvinna ·

14 mar, 2020

Jag har nog fått boobieblues... Är lite nedstämd för brösten läker olika (vilket jag läst om innan så jag visste ju att det skulle hända). Är rädd att dom blir mindre än jag vill osv. Men jag försöker tänka positivt att det går över osv. Ingen i min omgivning fattar nånting och det är lite jobbigt att inte kunna prata med dom. Men jag tror att det beror på att förra veckan va jobbig, Dragit ner på smärtstillanden, ruskigt uttråkad och rastlös, sovit dåligt, haft barnen hemma pga förkylningar. Att jag inte kan träna (vanligaste sättet att ta avreagera mig). Så det kommer bli bra ju mer tiden får gå. Är ju inte ens två veckor sen min operation... Är väl lite känslig just nu bara :/ Ångrar verkligen inte operationen och jag vet att det kommer bli bra till slut! Förlåt för novellen. Behövde "gnälla" lite bara :) <3
Gilla

missk8

Kvinna ·

14 mar, 2020

Boobzilla skrev:

Jag har nog fått boobieblues...
Är lite nedstämd för brösten läker olika (vilket jag läst om innan så jag visste ju att det skulle hända). Är rädd att dom blir mindre än jag vill osv.
Men jag försöker tänka positivt att det går över osv. Ingen i min omgivning fattar nånting och det är lite jobbigt att inte kunna prata med dom.

Men jag tror att det beror på att förra veckan va jobbig,
Dragit ner på smärtstillanden,
ruskigt uttråkad och rastlös,
sovit dåligt,
haft barnen hemma pga förkylningar.
Att jag inte kan träna (vanligaste sättet att ta avreagera mig).

Så det kommer bli bra ju mer tiden får gå. Är ju inte ens två veckor sen min operation... Är väl lite känslig just nu bara :/

Ångrar verkligen inte operationen och jag vet att det kommer bli bra till slut! Förlåt för novellen. Behövde "gnälla" lite bara :) <3

Det är jättevanligt att det blir så. Jag har upplevt det så efter nästa alla mina operationer. Är man van att röra på sig, gå till gymmet osv blir det en stor förändring med allt vilande. Det kommer bli bättre! <3 Har du något serie/filmtips? :)
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

14 mar, 2020

Tack för peppen! <3 Jo jag ju har läst att det är jätte vanligt och att det går över men eftersom jag va så himla lycklig första 10 dagarna så va jag lite naiv och trodde jag skulle slippa det.. Haha men nej! Men som sagt det går över och det här är nog bra för att träna upp mitt tålamod...... det är lika med noll nu typ.... Iofs har jag kollat igenom en massa redan innan sjukskrivningen iom förkylningen innan. Men på Netflix har jag kollat på, The witcher, Jane the Virgin och håller på med Gilmore girls nu. Har hittat en sida på nätet som heter flixtor där nyare filmer kommer upp så man kan streama och man behöver inte bli medlem :P så tänkte kolla om nya Cats finns där :)
Gilla

Anonym användare

14 mar, 2020

Följer! Jag har konsultation på Nordiska kliniken och Patrik Höijer 28 mars och en redan inbokad operation 20 april. Jag hoppas verkligen att det känns rätt på konsultationen så att jag inte behöver avboka eftersom min man har planerat sitt jobb efter min sjukskrivning. Hur har ni andra gjort som har små barn hemma? Hur länge kan era partners vara hemma efter er operation?
Gilla

Holly_Harper

Kvinna ·

14 mar, 2020

Hej, Jag behöver inga smärtstillande tabletter, tar 1 Alvedon för natt( just in case) . Är inte så svullen, ser inga blåmärken. boobies ser fina ut, inte högt up alls..känner bara att min BH är lite tajt under bröst. Och det irriterar mig mer än barnen?? Lätt Städar, fixar mat, känner att jag kan mer än jag gör ,men ändå jag tar det lugnt ..jag börjar undra, om det borde var så smidigt som det har jag.
Gilla

Anonym användare

14 mar, 2020

Holly_Harper skrev:

Hej,
Jag behöver inga smärtstillande tabletter, tar 1 Alvedon för natt( just in case) . Är inte så svullen, ser inga blåmärken. boobies ser fina ut, inte högt up alls..känner bara att min BH är lite tajt under bröst.
Och det irriterar mig mer än barnen?? Lätt Städar, fixar mat, känner att jag kan mer än jag gör ,men ändå jag tar det lugnt ..jag börjar undra, om det borde var så smidigt som det har jag.

Åh vilken dröm att få ha det så efter operationen!
Gilla

missk8

Kvinna ·

14 mar, 2020

Holly_Harper skrev:

Hej,
Jag behöver inga smärtstillande tabletter, tar 1 Alvedon för natt( just in case) . Är inte så svullen, ser inga blåmärken. boobies ser fina ut, inte högt up alls..känner bara att min BH är lite tajt under bröst.
Och det irriterar mig mer än barnen?? Lätt Städar, fixar mat, känner att jag kan mer än jag gör ,men ändå jag tar det lugnt ..jag börjar undra, om det borde var så smidigt som det har jag.

Gud vilken dröm! Själv har jag nedräkning till smärtstillande ?
Gilla

Holly_Harper

Kvinna ·

14 mar, 2020

Elajno skrev:

Holly_Harper skrev:

Hej,

Åh vilken dröm att få ha det så efter operationen!

Jag liftar vikter sedan några år tillbaka så ja tror det faktisk hjälper att klara utan större smärta. Men jag vet inte hur mycket kan ja göra/röra..saknar gymmet, mycket..så är jag a bit restless. anatomiska eller runda implantat för dig Elajno?
Gilla

Anonym användare

14 mar, 2020

Hollyharper: jag vet än vad det kommer bli för inplantat för mig eftersom jag ännu inte haft min konsultation. Men jag tror att anatomiska går bort för min del eftersom jag har en del vävnad redan i underpoolen och jag vill kompensera upp det med mer fyllighet i överpoolen. Vad har du?
Gilla

Lussekatt

Kvinna ·

15 mar, 2020

Hej hej! Hoppar in i tråden. Jag ska också opereras i mars. På måndagen den 23/3 på citadellklinien. Är det någon mer än jag som oroar sig över att operationen kommer att bli inställd på grund av Coronaviruset?
Gilla

Cybersnurr

Kvinna ·

16 mar, 2020

Jag har operation om 2 veckor, är super nervös för det ...
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

16 mar, 2020

Sandritcha skrev:

Emeost4842 Tack <3 Detta är min första operation med implantat och jag har inte velat göra den tidigare eftersom jag vägde 10kg mer innan och ville vara mer i ”normal” vikt innan jag skulle genomföra operationen :)
Jag tycker inte att bröstbandet är så hemskt, det går bra. Implantaten sitter lite högt just nu efter operationen och lite utåt mot armhålorna, men det ska bandet hjälpa till att justera :D
Idag ska jag ta min första dusch och då får jag ta av bh:n!! Så spännande att se!!
Tycker lite synd om mina bröstvårtor haha... som blivit avklippta efter mitt lyft!! Hoppas bara att allt återställs med dom också!! Hörde från en bekant att hon fick nekros på ena och att den blev svart och ramlade av!!!!
Tur man hör saker innan, så det inte kommer som en chock om något sånt skulle hända!!

Just nu så spänner det mycket runt stygnen emellanåt.. tur att man får med sig smärtstillande hem!! :P

Kan man beställa bh:n som du nämnde innan? Hade du den som stöd efter din första operation eller det är en sport bh med bra stöd vid träning?

Hej Sandritcha :) ursäkta sent svar jag har haft kaos här med dottern som blivit jätte sjuk och fått lunginflammation :( stackars liten, åh vill inte ha den hostan med mina ärr :( okey ja förstår kul att du nu fått gjort din op då :) hur mår du? Hur kändes det när du såg dom? :) bh-n jag skrev om Fick jag nu av kliniken att bära i 6 veckor fram sen kan man ju ha den efter det med när som den e schysst.borde väll finnas att beställa nånstans tänker jag inte kollat. Jag fick ju min på plats och dom hade även att köpa där så köpte två st till :)
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

16 mar, 2020

När det gäller träning.... Vad har ni andra fått sagt till er kring detta?
Gilla

Anonym användare

16 mar, 2020

Imorn är det dags för mig. Jag är så sjukt nervös. Denna stresspuls världen nu har, över coronaviruset känner jag också av.. utöver operationsnerverna. Längtar verkligen tills dess att hysterin lagt sig.
Gilla

Nilestuttisar

Kvinna ·

16 mar, 2020

Rosemihiya skrev:

Imorn är det dags för mig. Jag är så sjukt nervös. Denna stresspuls världen nu har, över coronaviruset känner jag också av.. utöver operationsnerverna. Längtar verkligen tills dess att hysterin lagt sig.

Imorgon är de min tur också! Dör av nervositet.. har till o med gråtit idag.... vet att de kommer gå bra o man kommer i efterhand inte tycka att de va så farligt men har sån ångest inför narkosen
Gilla

Anonym användare

16 mar, 2020

Nilestuttisar och alla andra som opereras i mars.. min op blir uppskjuten på obestämd tid eftersom jag är fast i Finland nu pga Corona. Som tur är får jag boka ny tid sen. Lycka till alla er <3 Kram
Gilla

Emenor91

Kvinna ·

17 mar, 2020

Nu är det nära!! Några tips som jag ska tänka på att ha med mig på torsdag?
Gilla

EllieSwe

Kvinna ·

17 mar, 2020

Hej, jag hoppar in här! Jag opererades idag på Elite Clinic och det känns så bra! Har inte jätteont nu heller så det är skönt. Jag valde 160cc och var så rädd att det knappt skulle synas men efter att jag fick se dem så är jag så glad att jag inte valde större. Jag har tidigare haft 345cc men fick ta ur dem i november då de var alldeles för stora och tunga för min kropp som inte klarade av att hålla dem på plats. Tips på vad man kan ha nytta av att ta med: - Hörlurar för ex ljudbok/musik innan operation om du har lite väntetid - Tidning, det blir för tungt för huvudet att läsa en bok men en tidning är lagom (jag bad dem att vänta med att ge tillbaka min mobil tills jag var helt klar i huvudet så att jag inte ringer några knäppa jobbsamtal. Jag skrev tydligen väldigt konstiga oläsbara saker till sambon gången innan)
Gilla

Sandritcha

Kvinna ·

17 mar, 2020

Emeost4842 Nä men gud va tråkigt att höra att din dotter fått lunginflammation!! Ta väl hand om er och hoppas ni kryar på er snabbt!! Det är inte roligt att bli sjuk nu i dessa tider. En allmän fråga till alla, finns detta forum på en app också? Jag tycker att webben är lite svårnavigerad på mobilen o ibland när jag vill kommentera eller svara måste jag logga in flera gånger.. Jag är också nyfiken på hur ni tänker med träning. Sen undrar jag vilka restriktioner ni fått. Helt lugnt vecka 1, men sen då? Fortsätta att inte göra något eller försöka fungera normalt hemma med det dagliga i hushållet. Eller man ska va helt lugn i 2 veckor? Är det för musklerna eller kan implantaten lägga sig fel? Eller e det pga stygnen?
Gilla

Nilestuttisar

Kvinna ·

18 mar, 2020

Operationen gick så bra! Hade planerat 400-450cc men världens bästa Ivan fick mig till att hoppa upp en storlek o så tacksam för de. Dom är sååå fina!! Mådde väldigt bra hela dagen igår efter o nu ligger ja här i soffan 04:10 klarvaken. Har hittills inte tagit morfin (någon som vet om man mår illa på tablett-morfin även fast man inte reagerade på morfinet på Kliniken ?) så enbart Alvedon o ipren. Kan ta mig upp om ja har tid på mig o börjar få liiiite mer tryck över bröstet men sålänge ja tar de lugnt går detta prima! Lycka till ni som snart har operation, kommer gå toppen!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem