Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
missk8 profilbild

missk8

Kvinna ·

12 jan, 2020

Operation mars 2020

Bröstförstoring

Är det någon som ska operera sig i mars? Tänkte att det kunde vara kul att samlas i en tråd och prata allt som rör operationen. Jag ska byta implantat från 450 cc till 725 cc samt göra en BBL samtidigt. Är ni nervösa redan nu?

322

Sortera efter

EllieSwe

Kvinna ·

18 mar, 2020

Nilestuttisar skrev:

Operationen gick så bra! Hade planerat 400-450cc men världens bästa Ivan fick mig till att hoppa upp en storlek o så tacksam för de. Dom är sååå fina!! Mådde väldigt bra hela dagen igår efter o nu ligger ja här i soffan 04:10 klarvaken. Har hittills inte tagit morfin (någon som vet om man mår illa på tablett-morfin även fast man inte reagerade på morfinet på
Kliniken ?) så enbart Alvedon o ipren. Kan ta mig upp om ja har tid på mig o börjar få liiiite mer tryck över bröstet men sålänge ja tar de lugnt går detta prima! Lycka till ni som snart har operation, kommer gå toppen!

Va skönt att allt har gått bra för dig och att storleken känns bra! Jag tycker att morfintabletterna fungerar bra, jag blir inte illamående av dem. Däremot känns kroppen fruktansvärt tung när jag tar en morfintablett så tar bara det om jag känner för att ligga/sova en stund. Så ta ingen morfintablett om du vill vara uppe och greja med något! :)
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

18 mar, 2020

Sandritcha skrev:

Emeost4842

Nä men gud va tråkigt att höra att din dotter fått lunginflammation!! Ta väl hand om er och hoppas ni kryar på er snabbt!! Det är inte roligt att bli sjuk nu i dessa tider.

En allmän fråga till alla, finns detta forum på en app också? Jag tycker att webben är lite svårnavigerad på mobilen o ibland när jag vill kommentera eller svara måste jag logga in flera gånger..

Jag är också nyfiken på hur ni tänker med träning. Sen undrar jag vilka restriktioner ni fått. Helt lugnt vecka 1, men sen då? Fortsätta att inte göra något eller försöka fungera normalt hemma med det dagliga i hushållet. Eller man ska va helt lugn i 2 veckor?
Är det för musklerna eller kan implantaten lägga sig fel? Eller e det pga stygnen?

Jag fick ett träningsprogram från artclinic som är anpassat efter bröst och bukplastik. Jag ska börja med den här veckan tänkte jag. Övningarna är lätta och man kunde börja redan efter nån vecka. För att börja stärka upp musklerna osv igen. Hade också velat ha en app men tror inte det finns :/
Gilla

missk8

Kvinna ·

18 mar, 2020

Jag måste bara få klaga av mig lite för just nu känns ALLT piss =( Jag är öm exakt överallt. Jag kan inte ligga på rygg för rumpan och ryggen gör SÅ ont, jag kan inte ligga på mage för magen är jätteöm och brösten gör ont, jag kan inte ligga på sidan för höfterna och magen gör ont då. Vad jag än gör så gör det ont :( Jag kunde inte sova inatt och låg och svor för mig själv och tänkte varför jag ens gjorde det här från första början haha. Jag har knappt haft någon aptit på snart en vecka och kan inte stå upp längre stunder utan att bli yr. Hoppas verkligen det vänder snart för mig! Hur går det för er? Hur mår ni?
Gilla

Ratyieta

Kvinna ·

18 mar, 2020

Lussekatt skrev:

Hej hej!
Hoppar in i tråden. Jag ska också opereras i mars. På måndagen den 23/3 på citadellklinien. Är det någon mer än jag som oroar sig över att operationen kommer att bli inställd på grund av Coronaviruset?

Jag ska oxå operera mig på måndag. Jag är inte mer orolig över corona än att bli sjuk av något annat, som förkylning eller influensa, så jag måste ställa in.
Gilla

Teddy

Kvinna ·

18 mar, 2020

Ratyieta Jag har varit i kontakt med bellakliniken idag ang bröstförstoring. Dom sa de var dom enda som gjorde titthålskirurgi. Ska du göra den? Jättelitet sår i armhålan. Jag är sååå nyfiken. Kan göras upp till 1050cc."nordgvist-metoden"eller nåt hette det. Har någon annan gjort det?
Gilla

Edmw

Kvinna ·

19 mar, 2020

Opererade mig den 12e mars så i morgon har det gått exakt 1 vecka! Jag har verkligen jätte ont i brösten och medicinerna håller på ta slut.. känner mig jätte nere och känns som smärtan aldrig kommer gå över. Börjar frossa, värker i hela kroppen när medicinerna går ur kroppen. Ska ringa kliniken i morgon och rådfråga hur jag ska göra i fortsättningen..
Gilla

Emenor91

Kvinna ·

19 mar, 2020

Nu har jag duschat för andra gången och sitter i soffan med ena sonen, ska åka och lämna barnen om en timme till deras far för att sen åka hem igen och bli upplockad av min vän som ska köra mig till kliniken. Är mest pirrig och förväntansfull, ska verkligen bli spännande. Är nog mest rädd för smärtan som kommer efteråt. Hörs senare hörni ???
Gilla

Anonym användare

19 mar, 2020

Hoppas allt gått bra idag emenor91!? :) Edmw, stackare så jobbigt! Har du pratat med kliniken nu? Själv fick jag ju ringa och skjuta upp min operation halvvägs på resan till kliniken pga stängda gränser. Jag bor ju i Finland. Annars hade jag oxå legat och haft ont nu. Missk8, de låter sjukt jobbigt. Inte bättre idag? Hoppas de blir bättre snart, blir ju så tuuungt att inte få sova också. Kram till er alla
Gilla

Emenor91

Kvinna ·

20 mar, 2020

Hej, allt har gått bra, gör inte så ont sålänge jag ligger still men så fort jag ska upp börjar jag typ gråta av smärta :p Någon mer som varit väldigt svullen cg att brösten liksom går utanför kroppen, ser jättestort ut och hoppas verkligen det försvinner, haha. Dom är ju så stora?? lägger upp bild så får ni kika om ni vill.
Gilla

Ratyieta

Kvinna ·

20 mar, 2020

Teddy skrev:

Ratyieta
Jag har varit i kontakt med bellakliniken idag ang bröstförstoring. Dom sa de var dom enda som gjorde titthålskirurgi. Ska du göra den?
Jättelitet sår i armhålan. Jag är sååå nyfiken. Kan göras upp till 1050cc."nordgvist-metoden"eller nåt hette det. Har någon annan gjort det?

Ja det är precis det jag ska göra. Känns super med minsta möjliga ingrepp o maximal insyn =) Jag har op nu på måndag 23/3.
Gilla

Teddy

Kvinna ·

20 mar, 2020

Ratyieta. Ska du göra den?? Så avis jag blir.. Du måste berätta allt när det är över och du orkar så klart. ? Jag önskar dig stort lycka till och jag tänker på dig på måndag! Massa kramar ❤️
Gilla

Fre_in

Kvinna ·

20 mar, 2020

missk8 skrev:

Jag måste bara få klaga av mig lite för just nu känns ALLT piss =(

Jag är öm exakt överallt. Jag kan inte ligga på rygg för rumpan och ryggen gör SÅ ont, jag kan inte ligga på mage för magen är jätteöm och brösten gör ont, jag kan inte ligga på sidan för höfterna och magen gör ont då. Vad jag än gör så gör det ont :(
Jag kunde inte sova inatt och låg och svor för mig själv och tänkte varför jag ens gjorde det här från första början haha. Jag har knappt haft någon aptit på snart en vecka och kan inte stå upp längre stunder utan att bli yr. Hoppas verkligen det vänder snart för mig!

Hur går det för er? Hur mår ni?

Åååå låter jobbigt! Är det bättre idag? Jag har också mått piss men mer över vad jag gjort. Nu har jag massa ärr att sköta om. Sjukt svullna bröst och undrar om jag tog för stora. Hade en supersöt sjuksköterska på återbesöket igår som lugnade mig lite. Dom ska ju sjunka ner och så... Men jag ville inte ens se brösten igår.
Gilla

Holly_Harper

Kvinna ·

20 mar, 2020

Hej, Hoppas att ni mår så bra så möjligt. Jag var på återbesöket igår. Allt såg toppen ut, måste göra boobie-massage 2ggr/dag.. känns väldigt konstigt ? jag svimmade nästan när jag gjort det igår. Ångest de luxe ?? Hoppas att ni blir av smärta snart, måste vara super jobbigt ?
Gilla

Holly_Harper

Kvinna ·

20 mar, 2020

Ratyieta skrev:

Teddy skrev:

Ratyieta
Jag har varit i kontakt med bellakliniken idag ang bröstförstoring. Dom sa de var dom enda som gjorde titthålskirurgi. Ska du göra den?
Jättelitet sår i armhålan. Jag är sååå nyfiken. Kan göras upp till 1050cc."nordgvist-metoden"eller nåt hette det. Har någon annan gjort det?

Ja det är precis det jag ska göra. Känns super med minsta möjliga ingrepp o maximal insyn =)
Jag har op nu på måndag 23/3.

Lycka till! ?
Gilla

sälis

Kvinna ·

20 mar, 2020

Boobzilla skrev:

Sandritcha skrev:

Emeost4842

Nä men gud va tråkigt att höra att din dotter fått lunginflammation!! Ta väl hand om er och hoppas ni kryar på er snabbt!! Det är inte roligt att bli sjuk nu i dessa tider.

En allmän fråga till alla, finns detta forum på en app också? Jag tycker att webben är lite svårnavigerad på mobilen o ibland när jag vill kommentera eller svara måste jag logga in flera gånger..

Jag är också nyfiken på hur ni tänker med träning. Sen undrar jag vilka restriktioner ni fått. Helt lugnt vecka 1, men sen då? Fortsätta att inte göra något eller försöka fungera normalt hemma med det dagliga i hushållet. Eller man ska va helt lugn i 2 veckor?
Är det för musklerna eller kan implantaten lägga sig fel? Eller e det pga stygnen?

Jag fick ett träningsprogram från artclinic som är anpassat efter bröst och bukplastik. Jag ska börja med den här veckan tänkte jag. Övningarna är lätta och man kunde börja redan efter nån vecka. För att börja stärka upp musklerna osv igen.

Hade också velat ha en app men tror inte det finns :/

Åh kan du inte lägga upp bild på det på din profil? Om man får det? Kramar
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

20 mar, 2020

sälis skrev:

Boobzilla skrev:

Sandritcha skrev:

Emeost4842

Jag fick ett träningsprogram från artclinic som är anpassat efter bröst och bukplastik. Jag ska börja med den här veckan tänkte jag. Övningarna är lätta och man kunde börja redan efter nån vecka. För att börja stärka upp musklerna osv igen.

Åh kan du inte lägga upp bild på det på din profil? Om man får det? Kramar

Dom sa aldrig nått om att man inte får dela med sig av det. Men jag är en liten fegis så jag vet inte om jag törs... Hahaha men kanske skicka pm till dig :P
Gilla

Anonym användare

20 mar, 2020

Snälla boobzilla pma mig också, Pliiiis.. har googlat efter info men inte hittat.
Gilla

Sandritcha

Kvinna ·

20 mar, 2020

Boobzilla skrev:

____________________________________________ Oh, vad bra med ett program att följa!! Jag tog mina stygn igår och då fick jag mest info om massage o tejpning i 3 månader framåt. Du får jättegärna pm:a mig programmet om det är okey :) Alltså, jag trodde det värsta var operationen, men det är en lång process efteråt innan man får de perfekta brösten som man vill ha!! Kolla så bygeln hamnar rätt, bandet över brösten ska också kollas med jämna mellanrum, tejpa ärr varje vecka i 3 månader och massera 2ggr/dag i 3 månader. Men det ska bli roligt när allt är klart och implantaten känns som ett med ens kropp!! :P Idag blev jag lite orolig för det läckte gul vätska från ärret, men det visade sig vara sårvätska.. o det har väl kommit nu när jag tog stygnen igår.
Gilla

Ratyieta

Kvinna ·

20 mar, 2020

Teddy skrev:

Ratyieta. Ska du göra den?? Så avis jag blir.. Du måste berätta allt när det är över och du orkar så klart. ? Jag önskar dig stort lycka till och jag tänker på dig på måndag! Massa kramar ❤️

Tack! Lovar att lämna ett referat i nästa vecka =)
Gilla

Ratyieta

Kvinna ·

20 mar, 2020

Holly_Harper skrev:

Ratyieta skrev:

Teddy skrev:

Ratyieta

Ja det är precis det jag ska göra. Känns super med minsta möjliga ingrepp o maximal insyn =)
Jag har op nu på måndag 23/3.

Lycka till! ?

Tack ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem