Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
missk8 profilbild

missk8

Kvinna ·

12 jan, 2020

Operation mars 2020

Bröstförstoring

Är det någon som ska operera sig i mars? Tänkte att det kunde vara kul att samlas i en tråd och prata allt som rör operationen. Jag ska byta implantat från 450 cc till 725 cc samt göra en BBL samtidigt. Är ni nervösa redan nu?

322

Sortera efter

Anonym användare

15 feb, 2020

Shit, jag lägger smileys per automatik. Nu höll det på for iväg ett svar med smileys igen, fast man inte får använda dem... :) haha
Gilla

Anonym användare

15 feb, 2020

Emeost4842 skrev:

Hej tjejer. Det är ju inte långt kvar alls nu. Har fortfarande inte bestämt storlek riktigt. Jag har nästan aldrig bh på mig utan jämt sport topp tänker då kanske det går bra med 400cc för då är det ju inget mer som bygger utanpå, men 375cc är ju säkert absolut lagom. Jag har 350cc i dagsläget. Det är ju ingen vrålskillnad däremellan men ändå så svårt och bestämma.Det jag tycker känns mest jobbigt för mig är att jag inte kommer kunna träna, det är ångestladdat jag brukar medicinera lite på det sättet eller hur man säger fyller på med härliga endorfiner. Så det känns riktigt blä faktiskt. Vet att det är övergående men det är ju så länge.

Jag älskar också att träna, en av anledningarna till varför jag vill lägga framför... Jag är heller inte säker på storleken, jag bestämmer nog där och då. Skall ha en konsultationsstund innan operationen. Blir kring 600 cc iaf
Gilla

linda.mir

Kvinna ·

15 feb, 2020

är det någon här som ska opereras på Citadellkliniken?
Gilla

lillgrodis

Kvinna ·

16 feb, 2020

Jag ska operera mig på citadell!!
Gilla

linda.mir

Kvinna ·

16 feb, 2020

lillgrodis skrev:

Jag ska operera mig på citadell!!

skönt att en till ska göra de. får jag fråga varför du just valde Cosmo? :)
Gilla

Schlupp

Kvinna ·

17 feb, 2020

Hej. Hoppar in här. Ska opereras i mars hos Tuve på Reformkliniken. Ska någon mer till han? :)
Gilla

sälis

Kvinna ·

17 feb, 2020

Ingen fara! :)
Haha jaaa som en stoppad korv typ....
Mmm tycker lite synd om mig själv faktiskt!!

Jag ska också göra en himla massa samtidigt. Förstora brösten efter 3 x 9 månaders amning, sy ihop magmusklerna pga diastas och laga ett navelbråck som jag fick när dem opererade min blindtarm...Tror som du att man kommer känna sig som en stoppad korv med gördel och sport-bh och så orörlig på det. Har som ni andra såååå svårt med storleken. Har väldigt rak och atletisk kroppsform. Tänkte ta anatomiska och kirurgen föreslog 280 för naturligt resultat men pojkvännen tycker absolut minst 300, haha. Så svårt att veta hur det kommer kännas. Skönt att ha er som stöd här tills det är dags :)
Gilla

sälis

Kvinna ·

17 feb, 2020

missk8 skrev:

Bara 32 dagar till min operation. Jag har fått instruktioner att gå upp lite i vikt innan vilket känns jobbigt då jag ska gå i bikini i 2 veckor.

Hur har ni tänkt sen med kosten? Har ni fått några instruktioner?

I mina papper står det att jag ska undvika Avokado, vitlök och annat som har mycket E-vitamin pga ökad blödningsrisk. Varför vill dem att du ska gå upp i vikt? Jag ska också på semester nu veckorna innan och förstår att du inte vill gå upp bara för operationen.
Gilla

linda.mir

Kvinna ·

18 feb, 2020

sälis skrev:

missk8 skrev:

Bara 32 dagar till min operation. Jag har fått instruktioner att gå upp lite i vikt innan vilket känns jobbigt då jag ska gå i bikini i 2 veckor.

I mina papper står det att jag ska undvika Avokado, vitlök och annat som har mycket E-vitamin pga ökad blödningsrisk.
Varför vill dem att du ska gå upp i vikt? Jag ska också på semester nu veckorna innan och förstår att du inte vill gå upp bara för operationen.

konstigt.. jag fick inga sådana råd. fick bara om kosttillskott
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

18 feb, 2020

Rosemihiya skrev:

Emeost4842 skrev:

Hej tjejer. Det är ju inte långt kvar alls nu. Har fortfarande inte bestämt storlek riktigt. Jag har nästan aldrig bh på mig utan jämt sport topp tänker då kanske det går bra med 400cc för då är det ju inget mer som
bygger utanpå, men 375cc är ju säkert absolut lagom. Jag har 350cc i dagsläget. Det är ju ingen vrålskillnad däremellan men ändå så svårt och bestämma.Det jag tycker känns mest jobbigt för mig är att jag inte kommer kunna träna, det är ångestladdat jag brukar medicinera lite på det sättet eller hur man säger fyller på med härliga endorfiner. Så det känns riktigt blä faktiskt. Vet att det är övergående men det är ju så länge.

Jag älskar också att träna, en av anledningarna till varför jag vill lägga framför...
Jag är heller inte säker på storleken, jag bestämmer nog där och då. Skall ha en konsultationsstind innan operationen.
Blir kring 600 cc iaf ?

Ja det är svårt. Det va inget vi diskuterade med framför eller bakom. Blev mest så för att det är så jag har nu dock att höger gått sönder då. Har inte känt att det hindrat mig så mkt i träningen lite i bröstträningen möjligt, har bara tänkt på det tänk om det e träningen som gjort att det spruckit, ja vet inte. Är det fördel att ha framför? Men har du opererat dig innan? Svårt... jag är iaf super lycklig nu har min inflammation och svullnad mm lagt sig inte kört överkropp på fem veckor nu så nu har jag kört som tusan och tuggar på nu innan op, men det känns riktigt jobbigt mentalt att jag inte kan träna sen, tror det är för att det va ju inte alls vad jag tänkt att operera mig nu men har inget val. Funderar på om man kan köra lite typ Benträningen efter ett par veckor iaf?
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

18 feb, 2020

linda.mir skrev:

sälis skrev:

missk8 skrev:

I mina papper står det att jag ska undvika Avokado, vitlök och annat som har mycket E-vitamin pga ökad blödningsrisk.
Varför vill dem att du ska gå upp i vikt? Jag ska också på semester nu veckorna innan och förstår att du inte vill gå upp bara för operationen.

Har med fått till mig att inte ta kosttillskott 14 dagar innan op.
Gilla

sälis

Kvinna ·

18 feb, 2020

Emeost4842 skrev:

linda.mir skrev:

sälis skrev:

missk8 skrev:

Som ni säger så är det säkert kosttillskottet som är det viktigaste att utesluta, med tanke på att det är så koncentrerade vitaminer. Så här står det i mina papper: ”Kosttillskott samt mat och dryck som innehåller e-vitamin, omega-3 eller vitlök ökar blödningsbenägenheten & ska därför undvikas 2 veckor innan och efter operationen. Avokado och rödvin är exempel på mat och dryck som innehåller e-vitamin.”
Gilla

linda.mir

Kvinna ·

18 feb, 2020

sälis skrev:

Emeost4842 skrev:

linda.mir skrev:

sälis skrev:
missk8 skrev:

Som ni säger så är det säkert kosttillskottet som är det viktigaste att utesluta, med tanke på att det är så koncentrerade vitaminer. Så här står det i mina papper: ”Kosttillskott samt mat och dryck som innehåller e-vitamin, omega-3 eller vitlök ökar blödningsbenägenheten & ska därför undvikas 2 veckor innan och efter operationen. Avokado och rödvin är exempel på mat och dryck som innehåller e-vitamin.”

Aja, då är det lika bra att strunta i att få i sig det, för att vara på den säkra sidan
Gilla

linda.mir

Kvinna ·

18 feb, 2020

Vad ska ni packa med er för saker? jag tänkte ta med min pyjamas överdel för den är den enda jag har med knappar framtill. Sedan en tröja med dragkedja.. letar efter en t-shirt med knappar men hittar ingen vettig
Gilla

Anonym användare

19 feb, 2020

linda.mir skrev:

Vad ska ni packa med er för saker?
jag tänkte ta med min pyjamas överdel för den är den enda jag har med knappar framtill. Sedan en tröja med dragkedja.. letar efter en t-shirt med knappar men hittar ingen vettig

Hehe, jag skall åka bil och färja långa vägar och kommer alltså måsta visa mig bland människor. Så kanske inte pyjamas riktigt, haha. Men en Hoodie och mjuka byxor. Blir det nog. :)
Gilla

Anonym användare

19 feb, 2020

Rosemihiya skrev:

linda.mir skrev:

jag tänkte ta med min pyjamas överdel för den är den enda jag har med knappar framtill. Sedan en tröja med dragkedja.. letar efter en t-shirt med knappar men hittar ingen vettig

Hehe, jag skall åka långa vägar och kommer att vara tvungen att visa mig bland människor en hel del. Så kanske inte pyjamas riktigt, haha. Men en Hoodie och mjuka byxor. Blir det nog.
:)

Gilla

linda.mir

Kvinna ·

19 feb, 2020

Rosemihiya skrev:

linda.mir skrev:

Hehe, jag skall åka bil och färja långa vägar och kommer alltså måsta visa mig bland människor. Så kanske inte pyjamas riktigt, haha. Men en Hoodie och mjuka byxor. Blir det nog.

ja då förstår jag att du inte kan gå i pyjamas haha. Jag åker kollektivt dit 1,5h resväg sen kommer min man och hämtar mig med bil dagen efter så behöver inte tänka på de så mycket
Gilla

Cissi81

Kvinna ·

19 feb, 2020

Rosemihiya skrev:

Emeost4842 skrev:

Hej tjejer. Det är ju inte långt kvar alls nu. Har fortfarande inte bestämt storlek riktigt. Jag har nästan aldrig bh på mig utan jämt sport topp tänker då kanske det går bra med 400cc för då är det ju inget mer som
bygger utanpå, men 375cc är ju säkert absolut lagom. Jag har 350cc i dagsläget. Det är ju ingen vrålskillnad däremellan men ändå så svårt och bestämma.Det jag tycker känns mest jobbigt för mig är att jag inte kommer kunna träna, det är ångestladdat jag brukar medicinera lite på det sättet eller hur man säger fyller på med härliga endorfiner. Så det känns riktigt blä faktiskt. Vet att det är övergående men det är ju så länge.

Jag älskar också att träna, en av anledningarna till varför jag vill lägga framför...
Jag är heller inte säker på storleken, jag bestämmer nog där och då. Skall ha en konsultationsstind innan operationen.
Blir kring 600 cc iaf ?

Ska också operera mig hos Patrik Höijer i mars. Hade ett bra samtal på konsultationen och upplevde att han förstod vad jag ville ha, naturliga, inte för stora men gärna lite bredare. Fick förslag på Motiva ergonomix mini 310 eller 360. Tycker det är jättesvårt att veta vad jag ska välja. Vi pratade ingenting om placeringen eller profil, såg "mini" på offerten. Hade gärna fått lite bättre koll innan operationen. Har du bokat särskild tid eller är det en del av operationsdagen?
Gilla

Anonym användare

19 feb, 2020

Cicci81: jag har konsultation direkt innan operationen :) Jag mailade bilder på mina egna bröst och bilder på bröst jag gillar. Patrik verkade ha koll på vilka implantat som skulle passa. :) Själv börjar jag bli nervös över allt möjligt verkligen. Allt från storleksbekymmer till katastroftankar om komplikationer... sköljer över mig i vågor. Är jag den enda?
Gilla

linda.mir

Kvinna ·

20 feb, 2020

Rosemihiya skrev:

Cicci81: jag har konsultation direkt innan operationen :)
Jag mailade bilder på mina egna bröst och bilder på bröst jag gillar. Patrik verkade ha koll på vilka implantat som skulle passa.
Själv börjar jag bli nervös över allt möjligt verkligen. Allt från storleksbekymmer till katastroftankar om komplikationer... sköljer över mig i vågor.

Är jag den enda?

jag börjar också bli riktigt nervös. Tänker mycket på om de kommer bli för stora. Men jag tänker mest på mina kläder.. om något kommer passa och vilka tröjor jag ska ha på mig den första tiden för att täcka brösten
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem