Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
missk8 profilbild

missk8

Kvinna ·

12 jan, 2020

Operation mars 2020

Bröstförstoring

Är det någon som ska operera sig i mars? Tänkte att det kunde vara kul att samlas i en tråd och prata allt som rör operationen. Jag ska byta implantat från 450 cc till 725 cc samt göra en BBL samtidigt. Är ni nervösa redan nu?

322

Sortera efter

Ellas

Kvinna ·

20 feb, 2020

Cissi81 skrev:

Rosemihiya skrev:

Emeost4842 skrev:

Hej tjejer. Det är ju inte långt kvar alls nu. Har fortfarande inte bestämt storlek riktigt. Jag har nästan aldrig bh på mig utan jämt sport topp tänker då kanske det går bra med 400cc för då är det ju inget mer som
bygger utanpå, men 375cc är ju säkert absolut lagom. Jag har 350cc i dagsläget. Det är ju ingen vrålskillnad däremellan men ändå så svårt och bestämma.Det jag tycker känns mest jobbigt för mig är att jag inte kommer kunna träna, det är ångestladdat jag brukar medicinera lite på det sättet eller hur man säger fyller på med härliga endorfiner. Så det känns riktigt blä faktiskt. Vet att det är övergående men det är ju så länge.

Jag älskar också att träna, en av anledningarna till varför jag vill lägga framför...
Jag är heller inte säker på storleken, jag bestämmer nog där och då. Skall ha en konsultationsstind innan operationen.
Blir kring 600 cc iaf ?

Ska också operera mig hos Patrik Höijer i mars. Hade ett bra samtal på konsultationen och upplevde att han förstod vad jag ville ha, naturliga, inte för stora men gärna lite bredare. Fick förslag på Motiva ergonomix mini 310 eller 360. Tycker det är jättesvårt att veta vad jag ska välja. Vi pratade ingenting om placeringen eller profil, såg "mini" på offerten. Hade gärna fått lite bättre koll innan operationen. Har du bokat särskild tid eller är det en del av operationsdagen?

Jag skall operera mig hos Patrik på måndag, Ergonomix Demi 380cc. Jag har en bröstbredd på 13,5cm och kunde välja mellan Mini 310cc eller Demi 380cc som båda är 12,5cm breda, det enda som skiljer är projektionen/höjden. Antar att du också har en bredd på ca 13,5cm? :) Jag velade jättelänge fram och tillbaka mellan Mini och Demi och var livrädd för att de skulle bli för stora med Demi men efter att verkligen ha kollat runt här inne på bilder och varit på tre konsultationer hos Patrik känns det jättebra och vi båda är väldigt överens om att Demi 380cc är det jag ska ha. Så mitt tips är att träffa honom igen om du är osäker, och gå igenom allting noga. Ta med dig bilder och visa önskat resultat på form och storlek. Mini ger visserligen skillnad, men jag upplever att många får lite mer "tonårsbröst" i brist på ett bättre ord, medan Demi ger lite mer fyllighet nertill och tar bort det yppiga som man ofta får med Mini. Patrik har vid flera tillfällen också påpekat att Mini är lite mer som en diskus och han verkar föredra Demi rent generellt. Men det är ju verkligen en smaksak bara så fundera på vad det är du själv vill uppnå för resultat och lita på magkänslan. Det är lätt att bli storleksblind när man kollar runt här inne, men mitt tips är ändå att söka på alla bilder du kan komma över med både folk som har Mini och Demi (oavsett bredd/cc) för att få en uppfattning om hur resultatet blir på ett ungefär, och sedan även söka på folk som har just 310-360cc (den volymen du får med Mini) och 380-425cc (den volymen du får med Demi) för att få en uppfattning om hur mycket bröstvolym det är, oavsett vilket implantat/projektion personerna på bilderna har. Det hjälpte mig oerhört mycket i mitt beslut. Här finns en bra länk också där du kan se skillnaden mellan de olika implantaten: https://www.drteitelbaum.com/breast/motiva-breast-implants-clinical-trial/img/motiva-ergonomix.png På min profil finns lite info från mina konsultationer och hur mina tankar har gått, och även lite bilder om det kanske kan hjälpa dig lite i ditt beslut :) Det är bara att hojta om du vill bolla något, har gjort timtals med research ang. implantaten som är aktuella för dig så jag hjälper gärna till att stilla några frågetecken om jag kan!
Gilla

Anonym användare

20 feb, 2020

linda.mir skrev:

Rosemihiya skrev:

Cicci81: jag har konsultation direkt innan operationen :)
Jag mailade bilder på mina egna bröst och bilder på bröst jag gillar. Patrik verkade ha koll på vilka implantat som skulle passa.
:)
Själv börjar jag bli nervös över allt möjligt verkligen. Allt från storleksbekymmer till katastroftankar om komplikationer... sköljer över mig i vågor.

Är jag den enda?

jag börjar också bli riktigt nervös. Tänker mycket på om de kommer bli för stora. Men jag tänker mest på mina kläder.. om något kommer passa och vilka tröjor jag ska ha på mig den första tiden för att täcka brösten

Haha, mina tankar är betydligt mer katastrofala.. behöver inte gå in mer på det ha ha ha. Även om jag nog också tänker på kläderna.
Gilla

Cissi81

Kvinna ·

20 feb, 2020

Ellas skrev:

Cissi81 skrev:

Rosemihiya skrev:

Emeost4842 skrev:

Hej tjejer. Det är ju inte långt kvar alls nu. Har fortfarande inte bestämt storlek riktigt. Jag har nästan aldrig bh på mig utan jämt sport topp tänker då kanske det går bra med 400cc för då är det ju inget mer som
bygger utanpå, men 375cc är ju säkert absolut lagom. Jag har 350cc i dagsläget. Det är ju ingen vrålskillnad däremellan men ändå så svårt och bestämma.Det jag tycker känns mest jobbigt för mig är att jag inte kommer kunna träna, det är ångestladdat jag brukar medicinera lite på det sättet eller hur man säger fyller på med härliga endorfiner. Så det känns riktigt blä faktiskt. Vet att det är övergående men det är ju så länge.

Jag älskar också att träna, en av anledningarna till varför jag vill lägga framför...
Jag är heller inte säker på storleken, jag bestämmer nog där och då. Skall ha en konsultationsstind innan operationen.
Blir kring 600 cc iaf ?

Ska också operera mig hos Patrik Höijer i mars. Hade ett bra samtal på konsultationen och upplevde att han förstod vad jag ville ha, naturliga, inte för stora men gärna lite bredare. Fick förslag på Motiva ergonomix mini 310 eller 360. Tycker det är jättesvårt att veta vad jag ska välja. Vi pratade ingenting om placeringen eller profil, såg "mini" på offerten. Hade gärna fått lite bättre koll innan operationen. Har du bokat särskild tid eller är det en del av operationsdagen?

Jag skall operera mig hos Patrik på måndag, Ergonomix Demi 380cc. Jag har en bröstbredd på 13,5cm och kunde välja mellan Mini 310cc eller Demi 380cc som båda är 12,5cm breda, det enda som skiljer är projektionen/höjden. Antar att du också har en bredd på ca 13,5cm? :) Jag velade jättelänge fram och tillbaka mellan Mini och Demi och var livrädd för att de skulle bli för stora med Demi men efter att verkligen ha kollat runt här inne på bilder och varit på tre konsultationer hos Patrik känns det jättebra och vi båda är väldigt överens om att Demi 380cc är det jag ska ha. Så mitt tips är att träffa honom igen om du är osäker, och gå igenom allting noga. Ta med dig bilder och visa önskat resultat på form och storlek. Mini ger visserligen skillnad, men jag upplever att många får lite mer "tonårsbröst" i brist på ett bättre ord, medan Demi ger lite mer fyllighet nertill och tar bort det yppiga som man ofta får med Mini. Patrik har vid flera tillfällen också påpekat att Mini är lite mer som en diskus och han verkar föredra Demi rent generellt. Men det är ju verkligen en smaksak bara så fundera på vad det är du själv vill uppnå för resultat och lita på magkänslan. Det är lätt att bli storleksblind när man kollar runt här inne, men mitt tips är ändå att söka på alla bilder du kan komma över med både folk som har Mini och Demi (oavsett bredd/cc) för att få en uppfattning om hur resultatet blir på ett ungefär, och sedan även söka på folk som har just 310-360cc (den volymen du får med Mini) och 380-425cc (den volymen du får med Demi) för att få en uppfattning om hur mycket bröstvolym det är, oavsett vilket implantat/projektion personerna på bilderna har. Det hjälpte mig oerhört mycket i mitt beslut. Här finns en bra länk också där du kan se skillnaden mellan de olika implantaten: https://www.drteitelbaum.com/breast/motiva-breast-implants-clinical-tria...

På min profil finns lite info från mina konsultationer och hur mina tankar har gått, och även lite bilder om det kanske kan hjälpa dig lite i ditt beslut :) Det är bara att hojta om du vill bolla något, har gjort timtals med research ang. implantaten som är aktuella för dig så jag hjälper gärna till att stilla några frågetecken om jag kan!

Tack snälla för tipsen! Jag har googlat och googlat men du verkar ha hittat rätt ställe :-) Snyltar på din research! Stort lycka till på måndag!
Gilla

linda.mir

Kvinna ·

20 feb, 2020

Ellas skrev:

Cissi81 skrev:

Rosemihiya skrev:

Emeost4842 skrev:

Blir kring 600 cc iaf ?

Jag skall operera mig hos Patrik på måndag, Ergonomix Demi 380cc. Jag har en bröstbredd på 13,5cm och kunde välja mellan Mini 310cc eller Demi 380cc som båda är 12,5cm breda, det enda som skiljer är projektionen/höjden. Antar att du också har en bredd på ca 13,5cm? :) Jag velade jättelänge fram och tillbaka mellan Mini och Demi och var livrädd för att de skulle bli för stora med Demi men efter att verkligen ha kollat runt här inne på bilder och varit på tre konsultationer hos Patrik känns det jättebra och vi båda är väldigt överens om att Demi 380cc är det jag ska ha. Så mitt tips är att träffa honom igen om du är osäker, och gå igenom allting noga. Ta med dig bilder och visa önskat resultat på form och storlek. Mini ger visserligen skillnad, men jag upplever att många får lite mer "tonårsbröst" i brist på ett bättre ord, medan Demi ger lite mer fyllighet nertill och tar bort det yppiga som man ofta får med Mini. Patrik har vid flera tillfällen också påpekat att Mini är lite mer som en diskus och han verkar föredra Demi rent generellt. Men det är ju verkligen en smaksak bara så fundera på vad det är du själv vill uppnå för resultat och lita på magkänslan. Det är lätt att bli storleksblind när man kollar runt här inne, men mitt tips är ändå att söka på alla bilder du kan komma över med både folk som har Mini och Demi (oavsett bredd/cc) för att få en uppfattning om hur resultatet blir på ett ungefär, och sedan även söka på folk som har just 310-360cc (den volymen du får med Mini) och 380-425cc (den volymen du får med Demi) för att få en uppfattning om hur mycket bröstvolym det är, oavsett vilket implantat/projektion personerna på bilderna har. Det hjälpte mig oerhört mycket i mitt beslut. Här finns en bra länk också där du kan se skillnaden mellan de olika implantaten: https://www.drteitelbaum.com/breast/motiva-breast-implants-clinical-tria...

På min profil finns lite info från mina konsultationer och hur mina tankar har gått, och även lite bilder om det kanske kan hjälpa dig lite i ditt beslut :) Det är bara att hojta om du vill bolla något, har gjort timtals med research ang. implantaten som är aktuella för dig så jag hjälper gärna till att stilla några frågetecken om jag kan!

spännande att du också ska ha motiva ergonomix 380 demi, du får gärna uppdatera hur det känns efter op
Gilla

Ellas

Kvinna ·

21 feb, 2020

Cissi81 skrev:

Ellas skrev:

Cissi81 skrev:

Rosemihiya skrev:
Emeost4842 skrev:

Blir kring 600 cc iaf ?

Tack snälla för tipsen! Jag har googlat och googlat men du verkar ha hittat rätt ställe :-)
Snyltar på din research!
Stort lycka till på måndag!

Tack snälla! :)
Gilla

Ellas

Kvinna ·

21 feb, 2020

linda.mir skrev:

Ellas skrev:

Cissi81 skrev:

Rosemihiya skrev:
Emeost4842 skrev:

Blir kring 600 cc iaf ?

spännande att du också ska ha motiva ergonomix 380 demi, du får gärna uppdatera hur det känns efter op

Absolut, det skall jag göra! :)
Gilla

SofiaBea

Kvinna ·

21 feb, 2020

Ska på konsultation den 2 oh hoppas att allt känns bra då för isf blir det Op den 10 :D Så sjukt nervös och har super svårt att veta vilken storlek på implantat jag ska ta... Funderar opå ca 260cc, runda demi eller demi+
Gilla

SofiaBea

Kvinna ·

21 feb, 2020

SofiaBea skrev:

Ska på konsultation den 2 och hoppas att allt känns bra då för isf blir det Op den 10 :D
Så sjukt nervös och har super svårt att veta vilken storlek på implantat jag ska ta...
Funderar på ca 250cc, runda demi eller demi+

Gilla

Emenor91

Kvinna ·

21 feb, 2020

Hej på er. Spännande att läsa här, jag ska opereras den 19e mars på AK i Göteborg och har Hans mark. Har valt anatomiska 375cc men så svårt när man läser om vad alla andra har valt men valt att lita på min kirurg så hoppas det blir bra. Har ca 75B men mina tuttar är som två tomma påsar efter amning av två barn :p
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

21 feb, 2020

Emenor91 skrev:

Hej på er. Spännande att läsa här, jag ska opereras den 19e mars på AK i Göteborg och har Hans mark. Har valt anatomiska 375cc men så svårt när man läser om vad alla andra har valt men valt att lita på min kirurg så hoppas det blir bra. Har ca 75B men mina tuttar är som två tomma påsar efter amning av två barn :p

Hej :) spännande vi ska operera oss på samma ställe och samma kirurg :) rekommenderade han anatomiska till dig? Jag opererade mig ju för sju år sedan efter barnen då var mina som tomma påsar hade samma storlek som dig, men då valde jag runda, men nu sa Hans att anatomiska inte är ett alternativ då det mest troligt skulle vända på sig i fickan som finns. Men jag är iförsig nöjd med dom som dom är nu :)
Gilla

Emenor91

Kvinna ·

22 feb, 2020

Ja jag såg också det ? Bor du i Göteborg? Ja han rekommenderade anatomiska, därför jag vill välja att lita på han men många som säger att dom börja hänga tidigare än runda. Har du varit nöjd med dina runda innan då eller varför ska du operera dig igen? :) Du ska ju operera dig snart, så spännande ?? Vilken storlek har du valt nu? Det jag har känt mig osäker angående runda är att det syns så tydligt att man är opererad, att det blir så tydliga ”kanter”
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

22 feb, 2020

Endast 10 dagar fjuttiga dagar kvar till min operation. Och igår kväll blev jag super täppt i näsan och nu vaknade jag med halsont, ont i kroppen och känner mig lite varm! Så jäkla typiskt och ruskigt olämpligt med en förkylning nu... det här måste gå över snabbt! :'(
Gilla

Sandritcha

Kvinna ·

22 feb, 2020

Hej, jag ska göra en bröstförstoring och lyft samtidigt den 10/3 på Citadellkliniken i Landskrona. Efter sista konsultationen kom vi fram till ett implantat motiva 650 cc corse. Jag har tappat fyllningen i mina bröst efter 3 barn och amningar, så det ska bli jätteroligt att få bröst igen. Jag har dock tagit större storlek än vad jag hade innan, för jag vill inte ångra mig i efterhand sen, när jag ändå gör ett ingrepp nu. Allt känns lugnt och bra!! Det enda jag tycker känns jobbigt är om det blir några reaktioner på jobbet, när det blir dags för det igen.
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

22 feb, 2020

Emenor91 skrev:

Ja jag såg också det ? Bor du i Göteborg? Ja han rekommenderade anatomiska, därför jag vill välja att lita på han men många som säger att dom börja hänga tidigare än runda. Har du varit nöjd med dina runda innan då eller varför ska du operera dig igen? :) Du ska ju operera dig snart, så spännande ?? Vilken storlek har du valt nu?
Det jag har känt mig osäker angående runda är att det syns så tydligt att man är opererad, att det blir så tydliga ”kanter”

Ja precis bor i Härryda/Landvetter men bodde i Gbg förut, kul :) ja men klart då ska du lyssna på honom. Jag hade inte för avsikt att operera mig nu har bara haft mina i sju år men höger har gått sönder och mest troligt vart det länge och silikonet har fullt upp flera lymfkörtlar i höger armhåla, dom knölarna har vuxit över tid. Jag frågade bara allmänt kring anatomiska när jag va på konsultation, men han sa att han klart tycker jag ska ha samma som jag har idag fast välja gå upp en storlek då fickan töjts lite, han sa att anatomiska har stor risk att vända sig upp å ner i min befintliga ficka som finns ändå så inget alternativ för mig. Jag är nöjd med mina bröst som dom är nu vill inte ändra nått direkt. Nu har jag 350cc.Men tar 375cc eller 400 cc. Jag har hög profil idag, dom går in i ärret under. Men sen måste jag få några små snitt i armhåla med för att operera bort körtlar :/ känner du nån som opererat sig hos honom?
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

22 feb, 2020

Boobzilla skrev:

Endast 10 dagar fjuttiga dagar kvar till min operation. Och igår kväll blev jag super täppt i näsan och nu vaknade jag med halsont, ont i kroppen och känner mig lite varm! Så jäkla typiskt och ruskigt olämpligt med en förkylning nu... det här måste gå över snabbt! :'(

Krya på dig <3 känner mig med förkyld.
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

22 feb, 2020

Sandritcha skrev:

Hej, jag ska göra en bröstförstoring och lyft samtidigt den 10/3 på Citadellkliniken i Landskrona.
Efter sista konsultationen kom vi fram till ett implantat motiva 650 cc corse.

Jag har tappat fyllningen i mina bröst efter 3 barn och amningar, så det ska bli jätteroligt att få bröst igen. Jag har dock tagit större storlek än vad jag hade innan, för jag vill inte ångra mig i efterhand sen, när jag ändå gör ett ingrepp nu.

Allt känns lugnt och bra!! Det enda jag tycker känns jobbigt är om det blir några reaktioner på jobbet, när det blir dags för det igen.

Underbart med lite fylle i bysten igen :)jag förstår dig dom tappar ju mkt efter amning. jag har iaf inte ångrat mig en sekund efter att jag gjorde det känner sig så mkt gladare. Är du fortfarande mamma ledig? Eller menar du bara att du ska vara borta under tiden du opererar dig och läker? Va stolt över dina nya tuttar du gör ju det för din skull :) men absolut förstår jag din känsla.
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

22 feb, 2020

Emeost4842 skrev:

Boobzilla skrev:

Krya på dig

Tack <3 detsamma :)
Gilla

Ratyieta

Kvinna ·

22 feb, 2020

Snart går vi in i mars månad. Jag ska inte opereras för än den 23 mars, är lite avis på er som börjar närma er. ska bli spännande att höra hur det går för alla. Någon mer som ska ha sin OP på Bellakliniken?
Gilla

Anonym användare

22 feb, 2020

Ratyieta skrev:

Snart går vi in i mars månad. Jag ska inte opereras för än den 23 mars, är lite avis på er som börjar närma er. ska bli spännande att höra hur det går för alla.
Någon mer som ska ha sin OP på Bellakliniken?

Verkligen spännande att följa alla innan det är ens egen tur. jag varvar mellan känslorna stark längtan och kraftig ångest, hahaha. Jag ska opereras på nordiska kliniken den 17:e.
Gilla

Ratyieta

Kvinna ·

22 feb, 2020

Rosemihiya skrev:

Ratyieta skrev:

Snart går vi in i mars månad. Jag ska inte opereras för än den 23 mars, är lite avis på er som börjar närma er. ska bli spännande att höra hur det går för alla.
Någon mer som ska ha sin OP på Bellakliniken?

Verkligen spännande att följa alla innan det är ens egen tur. jag varvar mellan känslorna stark längtan och kraftig ångest, hahaha.
Jag ska opereras på nordiska kliniken den 17:e.

Haha känner absolut igen mig i det!! Jag är fortfarande orolig över storleken och har inte bestämt mig så där har vi den kraftiga ångesten. Sen å andra sidan lääääängtar jag så mkt för jag har gått och dragit på detta i 10 år och nu äntligen är det dags!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem