Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
missk8 profilbild

missk8

Kvinna ·

12 jan, 2020

Operation mars 2020

Bröstförstoring

Är det någon som ska operera sig i mars? Tänkte att det kunde vara kul att samlas i en tråd och prata allt som rör operationen. Jag ska byta implantat från 450 cc till 725 cc samt göra en BBL samtidigt. Är ni nervösa redan nu?

322

Sortera efter

Emenor91

Kvinna ·

22 feb, 2020

Ah okej :) nä men känner en som har gjort på AK innan. Men det blir nog bra ?? Får följa dig här. Ska bli underbart att kunna ha en vanlig sport-bh utan att se ut som en planka ??
Gilla

linda.mir

Kvinna ·

23 feb, 2020

på mina papper står det att man inte får ha byggda fransar på OP dagen. Har själv singelfransar. Vet någon varför man inte får ha de. har försökt googla fram det men hittar inget..
Gilla

sälis

Kvinna ·

23 feb, 2020

linda.mir skrev:

på mina papper står det att man inte får ha byggda fransar på OP dagen. Har själv singelfransar. Vet någon varför man inte får ha de. har försökt googla fram det men hittar inget..

Står inget om det på mina papper, och jag hade det under mitt första kejsarsnitt, som ändå är en stor operation. Vet många som har det under kejsarsnitt just och då verkar det vara okej. Kanske är dem extra rädda att det ska fastna bakterier i fransarna? Jag skulle maila och fråga dem om du inte vill ta bort dem.
Gilla

Sandritcha

Kvinna ·

23 feb, 2020

Ja det ska bli riktigt härlig känsla att få nya tuttar :D Jag har jobbat i 1 år nu efter min föräldraledighet, brösten ändrar lite form efter amningarna, försöker dra ihop sig lite, men nu blir det inte bättre ;) Jag är rent platt på ovansidan av brösten och har lite häng under, så det ska bli skönt att kunna se sig i spegeln och känna att jag har lite former igen!! :D Jag kommer att stanna hemma i 2 veckor efter op, sen är det verkligheten på jobbet igen och då hoppas jag att det värsta lagt sig så det inte skriker ut tuttar när jag kommer ..haha :D
Gilla

linda.mir

Kvinna ·

23 feb, 2020

sälis skrev:

linda.mir skrev:

Står inget om det på mina papper, och jag hade det under mitt första kejsarsnitt, som ändå är en stor operation. Vet många som har det under kejsarsnitt just och då verkar det vara okej. Kanske är dem extra rädda att det ska fastna bakterier i fransarna? Jag skulle maila och fråga dem om du inte vill ta bort dem.

får göra det, för känner mig naken utan mina fransar haha
Gilla

missk8

Kvinna ·

24 feb, 2020

Har ni som tvekat på storlek kommit fram till något nu? :)
Gilla

missk8

Kvinna ·

24 feb, 2020

linda.mir skrev:

Jag har opererats med fransar på, till mig sa de att det inte var några problem alls. Ring och hör? :)
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

24 feb, 2020

Fick just sms med bekräftelse tiden för operation. 8 dagar kvar! Förkylningen pågår än, ingen feber men nästäppa, halsont och huvudvärk. Ringde kliniken idag för att informera läget så skulle kirurgen höra av sig mot slutet av veckan för att avgöra om vi ska skjuta upp operationen eller inte.
Gilla

Ratyieta

Kvinna ·

24 feb, 2020

missk8 skrev:

Jag velar fortfarande. Får nog boka in en nu tid på kliniken för att prova o diskutera igenom mina önskemål lite mer nogrannt. Tyvärr är min kirurg väldig dålig på att svara på mejl. Hur känns det för dig?
Gilla

Emenor91

Kvinna ·

24 feb, 2020

Här är det fortfarande lite oklart. Kändes bra på konstulationen med 375 cc anatomiska men minns ingen vilken profil eller så vi sa och känns som så många väljer runda så blir tveksam.. ?? har bild på mina hängtuttar i profilen ifall någon har eller har haft liknande boobies som kan hjälpa mig ?
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

24 feb, 2020

Boobzilla skrev:

Fick just sms med bekräftelse tiden för operation. 8 dagar kvar!
Förkylningen pågår än, ingen feber men nästäppa, halsont och huvudvärk. Ringde kliniken idag för att informera läget så skulle kirurgen höra av sig mot slutet av veckan för att avgöra om vi ska skjuta upp operationen eller inte.

Åh så tröttsamt :/ håller tummar och tår för att du blir frisk :) tur att du inte har feber iaf. Jag är sämre idag samma som du jag har ju inte heller många dagar kvar... nog tösens sjuka för vab idag. Jag hade sett fram emot en vecka av bra träning nu eftersom man måste va utan sen hehe. Krya på dig
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

24 feb, 2020

Emenor91 skrev:

Här är det fortfarande lite oklart. Kändes bra på konstulationen med 375 cc anatomiska men minns ingen vilken profil eller så vi sa och känns som så många väljer runda så blir tveksam.. ?? har bild på mina hängtuttar i profilen ifall någon har eller har haft liknande boobies som kan hjälpa mig ?

Jag velar med herregud haha.. vet att jah ska ha runt och hög profil det e ju det viktigaste, men vet inte om jag ska ta 375 eller 400 jag kanske blivit storleksblind mina 350 som jah har nu är lagom för min kropp. Svårt.
Gilla

missk8

Kvinna ·

24 feb, 2020

Ratyieta skrev:

missk8 skrev:

Jag velar fortfarande. Får nog boka in en nu tid på kliniken för att prova o diskutera igenom mina önskemål lite mer nogrannt. Tyvärr är min kirurg väldig dålig på att svara på mejl.

Hur känns det för dig?

Ja hoppas du får en tid innan så du känner dig helt säker på operationsdagen. Du får inte testa olika storlekar den dagen? Jag är faktiskt väldigt nervös över min operation. Dels smärtan efter, hur jag ska ligga ner. Jag får inte ligga på rumpan pga av bbl:en men inte på brösten för ska byta implantat samtidigt. Sen tänkte jag bara vara hemma i 1 vecka, har kanske tagit vatten över huvudet gällande sjukskrivningen haha.
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

24 feb, 2020

Emeost4842 skrev:

Boobzilla skrev:

Förkylningen pågår än, ingen feber men nästäppa, halsont och huvudvärk. Ringde kliniken idag för att informera läget så skulle kirurgen höra av sig mot slutet av veckan för att avgöra om vi ska skjuta upp operationen eller inte.

Åh så tröttsamt :/ håller tummar och tår för att du blir frisk :) tur att du inte har feber iaf. Jag är sämre idag samma som du jag har ju inte heller många dagar kvar... nog tösens sjuka för vab idag. Jag hade sett fram emot en vecka av bra träning nu eftersom man måste va utan sen hehe. Krya på dig

Jaa det är så segt.. huvudvärken är extrem :( Jag hade också behövt träna den här veckan... Och det är lite drygt att vara hemma från jobbet redan nu eftersom jag blir borta så länge efter operationen... blir lite stressad över pengarna... Men det löser sig!! Tack detsamma <3
Gilla

missk8

Kvinna ·

26 feb, 2020

Boobzilla skrev:

Emeost4842 skrev:

Boobzilla skrev:

Jaa det är så segt.. huvudvärken är extrem :( Jag hade också behövt träna den här veckan... Och det är lite drygt att vara hemma från jobbet redan nu eftersom jag blir borta så länge efter operationen... blir lite stressad över pengarna... Men det löser sig!!
Tack detsamma

Mår ni bättre nu? :)
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

26 feb, 2020

missk8 skrev:

Boobzilla skrev:

Emeost4842 skrev:

Boobzilla skrev:

Jaa det är så segt.. huvudvärken är extrem :( Jag hade också behövt träna den här veckan... Och det är lite drygt att vara hemma från jobbet redan nu eftersom jag blir borta så länge efter operationen... blir lite stressad över pengarna... Men det löser sig!!
Tack detsamma

Förkylningen är nog på väg bort tror jag. *peppar peppar* Är fortfarande snuvig men halsen känns bättre. Täck för omtanken :) Hur mår du? Nu är det snart mars!! Holy Crap :D
Gilla

Fre_in

Kvinna ·

26 feb, 2020

Hej tjejer. Jag ska opereras den 9 Mars på nordiska kliniken. Har inte heller blivit helt hundra på storleken men står mellan 625(?) till 700 (som jag blev rekommenderad) motiva implantat. Ska byta ut mina gamla Allegan 365cc och lyfta på en gång. Jag la mina framför muskeln och det är det enda jag ångrat i efterhand. Dock tränar jag en hel del och mår redan dåligt över att jag lär vila från det efter op... Sjukt taggad men även nervös.
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

26 feb, 2020

Fre_in skrev:

Hej tjejer.
Jag ska opereras den 9 Mars på nordiska kliniken. Har inte heller blivit helt hundra på storleken men står mellan 625(?) till 700 (som jag blev rekommenderad) motiva implantat.
Ska byta ut mina gamla Allegan 365cc och lyfta på en gång.
Jag la mina framför muskeln och det är det enda jag ångrat i efterhand. Dock tränar jag en hel del och mår redan dåligt över att jag lär vila från det efter op...

Sjukt taggad men även nervös.

Hej! Jag förstår att det känns jobbigt med träningsuppehållet. Jag ska göra både bukplastik och brösten så kommer dröja länge innan jag kommer kunna köra på ordentligt. Är lite rädd för att jag ska gå upp i vikt igen under tiden :/ Samma här är också taggad och börjar bli riktigt nervös, är nog mest nervös för tiden efter och ifall man får nå komplikationer.... Är så glad att jag hittade detta forum så man kan skriva av sig lite :)
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

26 feb, 2020

missk8 skrev:

Boobzilla skrev:

Emeost4842 skrev:

Boobzilla skrev:

Tack detsamma

Tack för omtanken :) herregud 6 dagar och 16 Tim kvar hehe jag är hemma än snorig och ont i huvudet men ingen feber och inte ont i halsen. Håller tummarna.
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

26 feb, 2020

Fre_in skrev:

Hej tjejer.
Jag ska opereras den 9 Mars på nordiska kliniken. Har inte heller blivit helt hundra på storleken men står mellan 625(?) till 700 (som jag blev rekommenderad) motiva implantat.
Ska byta ut mina gamla Allegan 365cc och lyfta på en gång.
Jag la mina framför muskeln och det är det enda jag ångrat i efterhand. Dock tränar jag en hel del och mår redan dåligt över att jag lär vila från det efter op...

Sjukt taggad men även nervös.

Åh jag förstår dig verkligen, det är typ det enda som gnager i mig med träningen, hade verkligen hoppats fullmata denna veckan men fick sjukdom ist haha. Varför la du framför sist? Har det funkat bättre med träning då? Ska du lägga bakom nu? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem