Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
missk8 profilbild

missk8

Kvinna ·

12 jan, 2020

Operation mars 2020

Bröstförstoring

Är det någon som ska operera sig i mars? Tänkte att det kunde vara kul att samlas i en tråd och prata allt som rör operationen. Jag ska byta implantat från 450 cc till 725 cc samt göra en BBL samtidigt. Är ni nervösa redan nu?

322

Sortera efter

Holly_Harper

Kvinna ·

26 feb, 2020

Hi Ladies, I’m just wanted to ask those who have planned op and implants are Motiva round , if you have selected the one with Q technology in? Have you bought BH beforehand? If yes what brand? Thanks for your kind advice,
Gilla

missk8

Kvinna ·

27 feb, 2020

Fre_in skrev:

Hej tjejer.
Jag ska opereras den 9 Mars på nordiska kliniken. Har inte heller blivit helt hundra på storleken men står mellan 625(?) till 700 (som jag blev rekommenderad) motiva implantat.
Ska byta ut mina gamla Allegan 365cc och lyfta på en gång.
Jag la mina framför muskeln och det är det enda jag ångrat i efterhand. Dock tränar jag en hel del och mår redan dåligt över att jag lär vila från det efter op...

Sjukt taggad men även nervös.

Om du önskar dig stora bröst hade jag kört på 700 cc som Patrik rekommenderat :) Hur känner du inför operationen? Nära nu!
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

27 feb, 2020

Holly_Harper skrev:

Hi Ladies,

I’m just wanted to ask those who have planned op and implants are Motiva round , if you have selected the one with Q technology in?
Have you bought BH beforehand? If yes what brand? Thanks for your kind advice,

Hi. Yes the implants I'm getting have the Q technology. About the BH, I have not bought one yet because one is included in the price for the surgery. But hopefully someone else has a good tip :)
Gilla

Sandritcha

Kvinna ·

27 feb, 2020

Är det någon annan här som inte är i sin ”rätta” vikt inför operationen? Jag skulle vilja väga 5kg mindre, men det kommer nog inte att hända fram till 10/3. Min kirurg sa att han inte tror det är någon fara, eftersom jag var på konsultation för 1 år sen och efter min viktnedgång kan man se att jag inte tappar lika mycket runt brösten. .. men jag hoppas att det inte blir någon markant skillnad om jag går ner ytterligare 5 kg efter operationen. Har ni hört något om detta? Sen ska jag även göra ett bröstlyft, har inte mycket häng, men ändå tillräckligt. Jag blev lite skakad när jag pratade med en tjej i helgen som gjort både lyft och implantat, och som vårtgård och bröstvårtan hade blivit helt svart och ”ramlat av” Detta kan tydligen hända, men tror det är mindre risk ju mindre häng man har. Har någon här hört något annat om detta? Tror det kallas för nekros eller nåt i den stilen.
Gilla

Fre_in

Kvinna ·

27 feb, 2020

Emeost4842 skrev:

Fre_in skrev:

Hej tjejer.
Jag ska opereras den 9 Mars på nordiska kliniken. Har inte heller blivit helt hundra på storleken men står mellan 625(?) till 700 (som jag blev rekommenderad) motiva implantat.
Jag la mina framför muskeln och det är det enda jag ångrat i efterhand. Dock tränar jag en hel del och mår redan dåligt över att jag lär vila från det efter op...

Åh jag förstår dig verkligen, det är typ det enda som gnager i mig med träningen, hade verkligen hoppats fullmata denna veckan men fick sjukdom ist haha. Varför la du framför sist? Har det funkat bättre med träning då? Ska du lägga bakom nu? :)

Samma här. Haha. Vaknade sjuk imorse så träningsplanerna sprack. Jag la framför pga att det läkte snabbare så jag kunde köra igång med träningen efter bara nån vecka. Nu blir det bakom. Och med lyft efter gravitation och graviditet mm haha. Denna gången vill jag inte behöva göra om igen så tänker verkligen göra allt by The book. Alltså inte träna eller köra på för fort efter op.
Gilla

Fre_in

Kvinna ·

27 feb, 2020

missk8 skrev:

Fre_in skrev:

Hej tjejer.

Om du önskar dig stora bröst hade jag kört på 700 cc som Patrik rekommenderat :)
Hur känner du inför operationen? Nära nu!

Ja jag vet att lite "försvinner" när det hamnar under muskeln istället. Vill absolut inte ha mindre än de jag har i dagsläget. Dom är för smala på bredden bara. Men pratade med Patrik i telefonen och vi skulle se på vad som blir bäst på op dagen. Ja de är grymt nära asså. Och självklart hakar man på trenden sjuk inför op med er här i tråden. XD 725cc är det runda full eller nån annan variant av motiva? Jag fick 700cc prick i mina papper och motiva round full.
Gilla

missk8

Kvinna ·

28 feb, 2020

Fre_in skrev:

missk8 skrev:

Fre_in skrev:

Hej tjejer.

Om du önskar dig stora bröst hade jag kört på 700 cc som Patrik rekommenderat :)
Hur känner du inför operationen? Nära nu!

Ja jag vet att lite "försvinner" när det hamnar under muskeln istället. Vill absolut inte ha mindre än de jag har i dagsläget. Dom är för smala på bredden bara. Men pratade med Patrik i telefonen och vi skulle se på vad som blir bäst på op dagen.
Ja de är grymt nära asså. Och självklart hakar man på trenden sjuk inför op med er här i tråden. XD
725cc är det runda full eller nån annan variant av motiva? Jag fick 700cc prick i mina papper och motiva round full.

Det är corse! Blir mer ultra hög profil ?
Gilla

SvenssonA

Kvinna ·

29 feb, 2020

Nu är det mars månad! Jag ska ta ut implantaten 31/3.
Gilla

Emenor91

Kvinna ·

01 mar, 2020

Så spännande!! Avis på alla som har nu i början! Jag har hela 18 dagar kvar ?
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

01 mar, 2020

Välkommen Mars. På onsdag är det dags ;)
Gilla

missk8

Kvinna ·

01 mar, 2020

10 dagar till min operation! ?
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

01 mar, 2020

Min förkylning är borta! Va så glad i fredags när jag pratade med koordination på kliniken men nu i helgen har jag fått jätte ont i örat istället.. På tisdag skulle det äntligen bli min tur men får ringa imorgon till kliniken igen och se vad dom säger, när jag kan få en ny tid osv. :(
Gilla

Emelie1984

Kvinna ·

01 mar, 2020

Är med i tråden men har inte op förrän den 6 april, vill bara att tiden ska gå lite fortare:) Är nervös men förväntansfull på hur slutresultatet kommer bli. Jag ska dessutom ha några utländska läkare som är med och kollar på min op så jag hoppas Coronaviruset stoppas upp så jag slipper onödig oro över sånna saker också.
Gilla

linda.mir

Kvinna ·

01 mar, 2020

tjejer, Hur " sjuk" får man vara för att få operera sig?? står inget på mina papper
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

01 mar, 2020

Lite snorig verkade inte vara nån fara för artclinic men vid feber och/eller ont om i halsen behöver man vänta tills man är frisk.
Gilla

linda.mir

Kvinna ·

02 mar, 2020

hoppas de bara håller sig till en liten förkylning då ska operera mig om 1 vecka
Gilla

puddingpudding

Kvinna ·

02 mar, 2020

Hej! Lade in 800 cc i torsdags. Hade mindre innan (625) men de kändes för små för mig! Innan de små hade jag 800 också men utanpå muskeln. Nu har jag delvis under. Det är skillnad på hur de blivit varje gång jag opererat mig!
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

03 mar, 2020

Nu sitter jag här på kliniken och väntar på min tur! Har blivit ritad på och fått mediciner så nu är det bara att vänta. Känner mig inte jätte nervös, lite absolut men det är inte så farligt! :)
Gilla

Anonym användare

03 mar, 2020

Spännande! Lycka till boobzilla! 2 veckor tills det är min tur, två veckor med panikkänslor varvat med spänning och förväntan. =)
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

03 mar, 2020

Boobzilla skrev:

Nu sitter jag här på kliniken och väntar på min tur! Har blivit ritad på och fått mediciner så nu är det bara att vänta. Känner mig inte jätte nervös, lite absolut men det är inte så farligt! :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem