Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
längtar profilbild

längtar

Kvinna ·

25 jul, 2011

Septembertråden 2011

Andra bröstoperationer

Finns det nån septembertråd från detta år? Lyckas inte hitta. Skulle vara kul om vi kunde följas åt. Det börjar ju verkligen närma sig nu:)

354

Sortera efter

Malin88

Kvinna ·

23 sep, 2011

längtar: shit vilken skillnad, de ser verkligen jättefina ut för o va så nya! gunnar är grym på lyft o forma brösten verkar de som! tycker verkligen inte de hänger det minsta, de ser väldigt pigga och fina ut

Gilla

längtar

Kvinna ·

23 sep, 2011

Tack snälla Malin. Du e ju lite av en expert känns det som. Om de får godkännt av dig så känner jag mig lite lugnare:)

Hur mår du idag då? Märker du nån skillnad på brösten sen korren?

Gilla

Smulan

Kvinna ·

23 sep, 2011

Längtar: Wow!! De ser ju grymt fina ut! Vilken otrolig skillnad från utgångsläget!! De borde du vara supernöjd över!

Gilla

längtar

Kvinna ·

23 sep, 2011

Tack! Jaa jag e jättenöjd nu men jag oroar mig hela tiden att det ska börja hänga igen. Tror att när man har haft häng o mått så dåligt över sina bröst så är man jätte rädd för o hamna där igen.

men ska försöka njuta av dem nu istället medans de e pigga:)

Gilla

Malin88

Kvinna ·

23 sep, 2011

längtar skrev:

Tack snälla Malin. Du e ju lite av en expert känns det som. Om de får godkännt av dig så känner jag mig lite lugnare:)

varsigod :) förstår du är orolig när man mått dåligt för sitt häng innan. men kirurgen har tagit bort mkt vävnad så nu finns det inget löst som kan hänga :) fast bröst börjar alltid hänga lite förr eller senare, men om du är noga med stödet så kommer resultatet säkert bli hållbart länge :) jag had egärna haft mer häng på mina, så man får ett markerat bröstveck, tycker det är snyggt med lite häng :)

jo jag mår bra, legat i soffan med datorn hela dan, måste nog försöka röra på mig lite. värker endel i brösten men inte så farligt som förra open.

tycker brösten känns endel fylligare o större. men de är svullna så får se om jag märker nån skillnad på storlek sen :) sen håller de formen bra så det är ett plus :)

Gilla

längtar

Kvinna ·

23 sep, 2011

Malin88 skrev:

längtar skrev:

varsigod :) förstår du är orolig när man mått dåligt för sitt häng innan. men kirurgen har tagit bort mkt vävnad så nu finns det inget löst som kan hänga :) fast bröst börjar alltid hänga lite förr eller senare, men om du är noga med stödet så kommer resultatet säkert bli hållbart länge :) jag had egärna haft mer häng på mina, så man får ett markerat bröstveck, tycker det är snyggt med lite häng :)

jo jag mår bra, legat i soffan med datorn hela dan, måste nog försöka röra på mig lite. värker endel i brösten men inte så farligt som förra open.

tycker brösten känns endel fylligare o större. men de är svullna så får se om jag märker nån skillnad på storlek sen :) sen håller de formen bra så det är ett plus :)

Skönt att det är över iaf och hoppas verkligen du bli super nöjd med dem o slipper all skit:)

jag har en vännina som opat brösten hon la bakom musk och bara längtar efter häng o tycker ja e för nojjig runt mina, hon opade sig förresten för 4år sen och går aldrig med bh:). Men det är ju så när man haft häng hur länge som helst o mått dåligt så slipper man gärna det ett tag:)

Gilla

Anonym användare

23 sep, 2011

längtar skrev:

Länge sen man skrev i den här tråden. Hoppas att alla som opat sig mår bra och de som är kvar stort lycka till!

det är 16 dagar nu sen min op och jag är nöjd än så länge men är rädd hela tiden att de ska börja hänga igen. Har lagt in en ny bild idag om ni vill kika och kanske lugna ner mig lite;)

Som jag skrev i din andra tråd är dom verkligen skitfina!!! Använd bara en bra BH så tror jag inte att dom börjar hänga.

Gilla

Malin88

Kvinna ·

23 sep, 2011

jag tycker det är jätteskönt att gå utan bh. men ska börja va mer noga med det nu efter korren då fickorna blev rätt uttöjda. så implantaten kunde glida åt alla håll typ. sen ska jag nog ha stöd när jag sover, finns linnen med inbyggt stöd man kan sova i :)

Gilla

längtar

Kvinna ·

23 sep, 2011

Jag sover med min sportbh fast han sa att ja bara behövde använda på dagarna. Så rädd är jag:) men det kan väl inge skada på nåt sätt om jag sover med den?lr?

Gilla

Malin88

Kvinna ·

23 sep, 2011

längtar: ne de tror jag inte. du kan maila din kirurg ananrs o fråga om det är okey att sova med den. annars kan du ju sova utan nån gång i veckan så fickorna inte blir för trånga :) eftersom du ligger ner så töjjs inte vävnaden neråt utan mer åt sidorna och in i klyftan isf. men om du jobbar eller går utan bh på dagarna är det större chans de kan hänga tidigare. men man kan gå utan bh ibland, bara det inte blir en vana

Gilla

e-pro

Kvinna ·

23 sep, 2011

Jag ska lägga 275cc hög profil bakom muskeln hos Pär Danielsson på torsdag, någon med som ska opera sig då? 🙂

Gilla

Anonym användare

23 sep, 2011

Längtar -> wow, vad snyggt det blev!! Väldig skillnad :-)

Gilla

Mymlan

Kvinna ·

25 sep, 2011

Längtar: Jättefint ser det ju ut!!! Tror inte du behöver oroa dig för häng!

Själv tycker jag att det är obehagligt att sova utan top, så jag använder den. Tyckte att Örjan var lite flytande när jag frågade om det, för på dagarna skulle jag gärna vara utan, men på nätterna kan du ju ha för det känns väl skönt sa han ?!

Detta gäller väl fram till återbesöket kan jag tro.

I övrigt börjar smärtan äntligen avta, men jag tycker fortfarande att det är väldigt jobbigt på morgonen, då brösten känns stela och tunga, men så fort man kommit igång lite så blir det bättre.

Tyckte faktiskt att de var rätt mjuka igår till och med!

Var ute och försökte handla lite kläder, men det blev för jobbigt..

Svider i ärren när jag sträcker på armarna.

Gilla

längtar

Kvinna ·

25 sep, 2011

Tack mymlan men vad tråkigt att du ska ha ont fortfarande. Jsg hade aldrig riktigt ont. Visst att det känns att man har gjort nåt med brösten men inte mer. antar att det har mkt med plac att göra. Så du får ha en vanlig bh på dagarna? Skönt i så fall. Dem ser ju mkt finare ut i en vanlig bh;-)
Gilla

Mymlan

Kvinna ·

25 sep, 2011

Nej, menande du mig? Jag kan vara utan, eller ha toppen från Proforma.

Har köpt en Sophie soft, men den var lite liten så jag ska skicka tillbaka och byta storlek. Det blir ju stor skillnad på brösten när man har riktig bh istället för top, men med Sophien så blir de lite strutiga såg jag.

Väntar på att nytt paket ska dyka upp, och hoppas då att man får börja använda dem efter återbesöket.

Är ju jättesvårt med storlekar, det är ju dessutom engelska storlekar så man blir ytterligare förvirrad. Plus att den ska tydligen vara liten i storleken, så även om jag får en som passar nu så vet jag ju inte om jag kan beställa de andra i samma storlek..

Gilla

harliedavie

Kvinna ·

25 sep, 2011

Jag ahr oxå beställt den bh men kände att den va lite liten så jag måste nog oxå skicka tillbaka o beställa ny.. ändå tog ja två olikastl...

Vet ju inte hur brösten kommer att ändras heller...

Gilla

Mymlan

Kvinna ·

25 sep, 2011

Ja, jag tog två olika men ändå samma storlek ;) alltså jag var ju lika ovetandes om underband som kupa.

Nu beställde jag en med underband 28, och kupa H tror jag det blev...

Nä, exakt, man vet ju inte hur de kommer att ändras.

Nu vill man komma igång och bygga upp en bh-garderob igen!

Är det  nån som handlat på Vero Moda? Såg på nätet att de hade upp till storlek 70 F?! Sen när man får börja använda andra bh:s.

Gilla

Anonym användare

25 sep, 2011

hej dags i morgon? jag ska in på op i morgon och kommer inte kunna sova i natt :)
Gilla

Anonym användare

25 sep, 2011

ja ska in kl 13 vart ska du då ?:)
Gilla

gnarly

Kvinna ·

25 sep, 2011

Jag ska va på Plastikakademin imorgonbitti kl 09:00 😀 Äntligen min tur! Blir nog inte mycket sömn inatt om jag känner mig själv! 👎

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem