Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

22 dec, 2013

Vi som gör bröstförstoring februari 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag har inte hittat nån tråd för oss som ska göra en bröstförstoring i februari 2014 ännu, så nu kunde jag inte hålla mig Längre! Jag opererar mig den 3/2 på Art clinic, hos Per windh. Bor ner mot Malmö så det blir en lång resa, men de kommer de vara värt! Hur har de gått för andra som pendlar långt till kliniken? Per vill stt jag sover första natten i Gbg så jag är nära kliniken om nåt händer, är bara rädd att smärtan är värre dagen efter när man inte är lika "hög" från narkosen och tabletterna. Nån som har erfarenhet? Så, är de någon mer som opererar sig i februari!? Hade varit skönt att bolla lite tankar med varandra och längta tillsammans

573

Sortera efter

Sockervadd

Kvinna ·

07 feb, 2014

Då var det dags att gå upp. 7.30 ska jag vara på kliniken. Är riktigt nervös och förväntansfull nu!
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

07 feb, 2014

Sockervadd stort lycka till i dag du är i mycket goda händer å en underbar klinik :):) kram
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

07 feb, 2014

Elvisa vill bara önska dig stort lycka till å kan säga att du är hos den bästa å proffsigaste läkarn stort lycka till nu kram kram
Gilla

Sockervadd

Kvinna ·

07 feb, 2014

Tack Vonkan! Det tvivlar jag inte på :) skönt att höra ändå! Vill ha detta överstökat nu!
Gilla

Leoparden

Kvinna ·

07 feb, 2014

Nu är jag klar! Dags att åka hem! Det blev 400/425 för mig. Låg hela dagen igår pga smärta, kunde inte resa mig upp. Känns som att mina revben är sönder! Kan inte ta djupa andetag alls och så. Men idag gick jag upp själv ochvjar klätt på mig! Smärtan är bättre idag iaf!:)
Gilla

shewolfine

Kvinna ·

07 feb, 2014

Jag kände mig överkörd i 4 dagar sen vände det :)
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

07 feb, 2014

Sockervadd berätta gärna när du e klar kram
Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

07 feb, 2014

Har ni haft med er någon sport bh till operationen att ha efteråt/åka hem i? Eller får man en där? Skall opereras på calanderska 26/2 av Peter Tarnow :-). Börjar bli lite nervös?
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

07 feb, 2014

Hej dom flesta kliniker har en bh som dom sätter på dig när du opats klart så du behöver inte ta med dig nån stot lycka till nu kram
Gilla

Baraboom

Kvinna ·

07 feb, 2014

Jag fick gå o köpa en på Apoteket runt hörnet från kliniken
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

07 feb, 2014

Ok de va ju inte snällt tycker jag :(
Gilla

Sockervadd

Kvinna ·

07 feb, 2014

Vonkan Jag är klar! Trodde smärtan skulle vara värre men har ont! Inga tvivel om det. Är sååå trött men vill åka hem snart :) ser inte dubbelt längre iaf. :P
Gilla

Baraboom

Kvinna ·

07 feb, 2014

Jag visste ju om det, fick info att det va så på konsultationen :) Nu hade ju jag min op innan Apoteket öppnat så mor o far, som körde mig, fick knalla dit o köpa medans jag låg under knifen ;)
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

07 feb, 2014

Åååå härligt att höra och va skönt att du mår bra :) så glad för din skull ser fram emot bilder kram
Gilla

emmab

Kvinna ·

07 feb, 2014

Kul att det verkar gått bra för er tjejer! Själv tog jag bort stygnen igår och är supernöjd!! och finare blir det med tiden! Jag var så exhalterad och spänd igår att jag glömde en "instruktion" så jag tänkte kolla hur ni har gjort, jag har den postoperativ bhn på mig nu, men jag skulle köpa en bra sport bh som ger bra stöd, jag kommer dock inte ihåg om jag skulle göra det nu direkt eller efter en vecka, får nämnligen ha kvar brösthelvetesbandet minst en vecka till för att undvika nedåtpekande bröstvårtor. Hur har ni gjort? :)

Och vad skönt att höra att jag inte vart ensam, vart lite förvånad över att jag lagt på mig runt magen, har vart extremt svullen! och haft sån olidlig smärta! dock nu efter 11 dagar börjarmagen bli lite återställd iallafall och tätare toalettbesök :p smärtan är borta iallafall, så gott som :)

Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

07 feb, 2014

Vonkan skrev:
Hej dom flesta kliniker har en bh som dom sätter på dig när du opats klart så du behöver inte ta med dig nån stot lycka till nu kram
Tack! Jag får ringa och kolla. Kan tänka mig att man inte är kapabel att krångla sig i en sport bh ändå. Hur funkar det efteråt?När får man duscha, ta stygnen, använda vanlig bh?
Gilla

emmab

Kvinna ·

07 feb, 2014

Jag fick med en bh, en så kallad postoperativ bh, men hon sa att jag skulle skaffa en annan, för ännu mer stöd. Är ju såklart olika på olika kliniker :) Jag fick inte duscha på 9 dagar efter min op, tog bort stygnen efter 9 dagar. var NOGA med att inte använda bygel bh på minst 3 månader då bröstet bildar en kapsel runt implantatet i 3 månaders tid, anväder du en bygel bh så kan den "skära" in och lämna avtryck permanent. Lycka till :)

Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

07 feb, 2014

emmab skrev:

Jag fick med en bh, en så kallad postoperativ bh, men hon sa att jag skulle skaffa en annan, för ännu mer stöd. Är ju såklart olika på olika kliniker :) Jag fick inte duscha på 9 dagar efter min op, tog bort stygnen efter 9 dagar. var NOGA med att inte använda bygel bh på minst 3 månader då bröstet bildar en kapsel runt implantatet i 3 månaders tid, anväder du en bygel bh så kan den "skära" in och lämna avtryck permanent. Lycka till :)

Tack för svaren!
Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

07 feb, 2014

Tvättade ni håret med descutan tvålen? Måste ju bli som svinto. Jag är sjukt torr i hyn så tanken på att inte få smörja mig efter känns hemsk.
Gilla

Lillan

Kvinna ·

07 feb, 2014

Japp håret också :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem