Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

22 dec, 2013

Vi som gör bröstförstoring februari 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag har inte hittat nån tråd för oss som ska göra en bröstförstoring i februari 2014 ännu, så nu kunde jag inte hålla mig Längre! Jag opererar mig den 3/2 på Art clinic, hos Per windh. Bor ner mot Malmö så det blir en lång resa, men de kommer de vara värt! Hur har de gått för andra som pendlar långt till kliniken? Per vill stt jag sover första natten i Gbg så jag är nära kliniken om nåt händer, är bara rädd att smärtan är värre dagen efter när man inte är lika "hög" från narkosen och tabletterna. Nån som har erfarenhet? Så, är de någon mer som opererar sig i februari!? Hade varit skönt att bolla lite tankar med varandra och längta tillsammans

573

Sortera efter

Frallz

Kvinna ·

24 feb, 2014

Lycka till!!!!
Gilla

frallan

Kvinna ·

24 feb, 2014

Hej tjejer! Har inte läst igenom alla inlägg eftersom att de är ca 40 sidor, haha :) jag opar mig imorgon(25/2) och tänkte höra om det är någon annan som också gör det? :)
Gilla

New Boobs

Kvinna ·

24 feb, 2014

Är det bara jag som hatar mina jäkla bollar. De är nu 18 dagar o har fortfarande mycket värk o de sirrer5 sjukt högt. Svimmar nästan vid tejpbyte. Nej usch fula som stryk :-(
Gilla

New Boobs

Kvinna ·

24 feb, 2014

Är det bara jag som hatar mina jäkla bollar. De är nu 18 dagar o har fortfarande mycket värk o de sirrer5 sjukt högt. Svimmar nästan vid tejpbyte. Nej usch fula som stryk :-(
Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

24 feb, 2014

frallan skrev:
Hej tjejer! Har inte läst igenom alla inlägg eftersom att de är ca 40 sidor, haha :) jag opar mig imorgon(25/2) och tänkte höra om det är någon annan som också gör det? :)
Jag opererar mig på onsdag 26/2. Är lite nervös men inte så farligt. Lycka till i morgon!
Gilla

frallan

Kvinna ·

24 feb, 2014

Judas_lucifer skrev:
frallan skrev:
Jag opererar mig på onsdag 26/2. Är lite nervös men inte så farligt. Lycka till i morgon!
Kul! Haha, samma här, inge nervös alls är jag faktiskt :) detsamma!
Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

24 feb, 2014

frallan skrev:
Judas_lucifer skrev:
frallan skrev:
Har du bestämt hur mycket du kommer lägga in? Har du duschat med descutan tvålen än? Behövde du tvätta håret?
Gilla

zaphira88

Kvinna ·

24 feb, 2014

New boobs mina bröst är nu 19 dagar har lyft med ankarärr och lagt in 440 bakom. Har du också lyft dina bröst? Jag tycker om formen på mina men ärren runt brösten gör mig spy färdig. Tycker dom är fula utan tejpen :-/
Gilla

New Boobs

Kvinna ·

24 feb, 2014

Nej jag har inte lyft har snittet under bröstet. Det är väl mest känslan att riva bort tejp på ett snitt som får mig svimfärdig. Sjukt öm över hela brösten. Känns inte som de flyttat sig öht. Är väl less på smärtan o att vara begränsad. Hoppas det börjar hända något snart. Skulle räkna med 2 månader så får väl ge mig till tåls. Vad är ankarärr?
Gilla

zaphira88

Kvinna ·

24 feb, 2014

Usch ja det är inte kul. Hur ofta byter du din tejp? Jag är också öm över brösten och ena bröstvårtan ska vi inte tala om. Är så sjukt öm där. Mest jobbigt när man ska lyfta upp den yngsta dottern :-/ ja man måste ge det tid, vilket är så jobbigt tycker jag. Man vill bara ha det färdigt typ nu ;) Ankarärr är att dom skär runt bröstvårtan ner och sen under bröstet, så jag har även förminskat mina vårtgårdar.
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

24 feb, 2014

New Boobs skrev:
Nej jag har inte lyft har snittet under bröstet. Det är väl mest känslan att riva bort tejp på ett snitt som får mig svimfärdig. Sjukt öm över hela brösten. Känns inte som de flyttat sig öht. Är väl less på smärtan o att vara begränsad. Hoppas det börjar hända något snart. Skulle räkna med 2 månader så får väl ge mig till tåls. Vad är ankarärr?
Hur ofta ska du byta tejp? Jag får inte dra bort mins för de kan påverka ärren.
Gilla

frallan

Kvinna ·

24 feb, 2014

Judas_lucifer skrev:
frallan skrev:
Judas_lucifer skrev:
frallan skrev:
Har du bestämt hur mycket du kommer lägga in? Har du duschat med descutan tvålen än? Behövde du tvätta håret?
Jo, det blir 325cc :) Nej, jag har inte gjort det ännu, ska göra det om ett tag och jag ska även tvätta håret :) Ser att du ska lägga in 375cc eller? :)
Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

25 feb, 2014

Hoppas allt går bra idag Frallan! För mig blir det 375 cc :-) Nu är det min tur om några timmar :-\ skall bli sjukt spännande!
Gilla

New Boobs

Kvinna ·

25 feb, 2014

Vivalaboobs:

Jag ska byta var tredje till var fjärde dag.

Bytte första gången 10 dagar efter op på återbsöket. Sen ska jag byta med den frekvensen

Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

25 feb, 2014

New Boobs skrev:

Vivalaboobs:

Jag ska byta var tredje till var fjärde dag.

Bytte första gången 10 dagar efter op på återbsöket. Sen ska jag byta med den frekvensen

Okej! Men då hinner inte tejpen "lossna själv" väl? Ska du bara dra bort dem?
Gilla

frallan

Kvinna ·

25 feb, 2014

Judas_lucifer skrev:
Hoppas allt går bra idag Frallan! För mig blir det 375 cc :-) Nu är det min tur om några timmar :-\ skall bli sjukt spännande!
Tack, det gick jättebra! Det värsta var nålen, haha, men narkosen var hur skön som helst och alla där jag var var hur söta som helst :) du behöver absolut inte vara orolig, det kan jag lova dig:) och smärtan just nu är då så hanterbar. Lycka till! :)
Gilla

Lucan87

Kvinna ·

25 feb, 2014

ni som precis OPAT sig, funderar jag nu... kläder efter opn, när man ska åka hem, Fick ni ens på er ett linne eller pösig t tröjja??

vad hade ni på er Munk jacka bara?

Jag ska packa ner idag då jag opas på torsdag så tacksam för svar

Gilla

Frallz

Kvinna ·

25 feb, 2014

Jag hade ett linne, munkjacka, träningsbyxyor och min vanliga jacka :) lite krongligt med linnet men det gick bra :) 

Gilla

Lucan87

Kvinna ·

25 feb, 2014

ja de var de jag tänkte så en munk jacka o vinterjackan kanske duger ska inte gå utomhus mer än till och från bilen..?! för läkaren ska kolla på dom och de betyder att du ska få på linnet o sen av med det igen och sen på de igen när han e klar.. hehe

Hoppas jag slipper hemska skavsår som många andra tyvärr har fått och att de blir super snygga som såååå många andra har fått redan efter någon dag :))

Shiiit jag e typ en ny kvinna på Torsdag eftermidda nån gång :D :D :D WOOHOOO :D

Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

25 feb, 2014

Lucan87 skrev:

ni som precis OPAT sig, funderar jag nu... kläder efter opn, när man ska åka hem, Fick ni ens på er ett linne eller pösig t tröjja??

vad hade ni på er Munk jacka bara?

Jag ska packa ner idag då jag opas på torsdag så tacksam för svar

Jag hade en stoor pösig tshirt och en stor munkjacka över. Hade inte ont alls efter uppvaket, så fick på mig kläderna utan problem. Smärtan kom först på kvällen sen.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem