Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

22 dec, 2013

Vi som gör bröstförstoring februari 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag har inte hittat nån tråd för oss som ska göra en bröstförstoring i februari 2014 ännu, så nu kunde jag inte hålla mig Längre! Jag opererar mig den 3/2 på Art clinic, hos Per windh. Bor ner mot Malmö så det blir en lång resa, men de kommer de vara värt! Hur har de gått för andra som pendlar långt till kliniken? Per vill stt jag sover första natten i Gbg så jag är nära kliniken om nåt händer, är bara rädd att smärtan är värre dagen efter när man inte är lika "hög" från narkosen och tabletterna. Nån som har erfarenhet? Så, är de någon mer som opererar sig i februari!? Hade varit skönt att bolla lite tankar med varandra och längta tillsammans

573

Sortera efter

Lillan

Kvinna ·

25 feb, 2014

Lucan87 skrev:

ni som precis OPAT sig, funderar jag nu... kläder efter opn, när man ska åka hem, Fick ni ens på er ett linne eller pösig t tröjja??

vad hade ni på er Munk jacka bara?

Jag ska packa ner idag då jag opas på torsdag så tacksam för svar

Linnet kan du dra på/av nerifrån- det underlättar!
Gilla

frallan

Kvinna ·

25 feb, 2014

Jag hade bara en munkjacka och mjukbyxa, ville inte krångla på mig min T-shirt som t.om. var pösig, är glad att jag inte tog den, hade inte velat böka av mig den nu ikväll(opade mig imorse) hade ingen jacka heller eftersom det är så skönt ute :)
Gilla

Lucan87

Kvinna ·

25 feb, 2014

grattis frallan, mjoo kommer nog köra som du har brottar linnen bara så blir lite svårare o få på det underifrån ändå :)

Gilla

frallan

Kvinna ·

25 feb, 2014

Tack:) låter bra! Lycka till på din dag:)
Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

25 feb, 2014

frallan skrev:
Judas_lucifer skrev:
Hoppas allt går bra idag Frallan! För mig blir det 375 cc :-) Nu är det min tur om några timmar :-\ skall bli sjukt spännande!
Tack, det gick jättebra! Det värsta var nålen, haha, men narkosen var hur skön som helst och alla där jag var var hur söta som helst :) du behöver absolut inte vara orolig, det kan jag lova dig:) och smärtan just nu är då så hanterbar. Lycka till! :)
Åhhh tack! Ligger och kan inte sova. Har tagit två duchar med descutan och tredje I morgon. Är faktiskt inte så orolig., mer förväntansfull :-) Skönt att smärtan är hanterbar. Whiiii bara några timmar kvar nu!!
Gilla

frallan

Kvinna ·

26 feb, 2014

Judas_lucifer skrev:
frallan skrev:
Judas_lucifer skrev:
Hoppas allt går bra idag Frallan! För mig blir det 375 cc :-) Nu är det min tur om några timmar :-\ skall bli sjukt spännande!
Tack, det gick jättebra! Det värsta var nålen, haha, men narkosen var hur skön som helst och alla där jag var var hur söta som helst :) du behöver absolut inte vara orolig, det kan jag lova dig:) och smärtan just nu är då så hanterbar. Lycka till! :)
Åhhh tack! Ligger och kan inte sova. Har tagit två duchar med descutan och tredje I morgon. Är faktiskt inte så orolig., mer förväntansfull :-) Skönt att smärtan är hanterbar. Whiiii bara några timmar kvar nu!!
Vad skönt att höra! Skriv sen när du är klar och orkar och berätta hur du mår och hur det gick:)
Gilla

New Boobs

Kvinna ·

26 feb, 2014

Vivalaboobs skrev:
New Boobs skrev:

Vivalaboobs:

Jag ska byta var tredje till var fjärde dag.

Bytte första gången 10 dagar efter op på återbsöket. Sen ska jag byta med den frekvensen

Okej! Men då hinner inte tejpen "lossna själv" väl? Ska du bara dra bort dem?

Ja precis jag måte dra bort den själv ;-) Känns som masa riva upp snittet men har gått bra sista gången jag gjorde det ;-)

Gilla

Lucan87

Kvinna ·

26 feb, 2014

Inatt var förtsa gången jag drömde om operationen och såg mig själv i bikini med runda fina bröst.. OMG det händer verkligen imorgon, det går en ilning i kroppen varje gång jag förstår att IMORGON nån gång kommer jag ha bröst!!! OMG vet inte om jag ska skratta eller gråta

har packat väskan och har inte duschat då jag ska duscha när jag kommer till kliniken med denna tvål vad den nu heter-....

Gilla

Boobisar30

Kvinna ·

26 feb, 2014

Lucan87 skrev:

Inatt var förtsa gången jag drömde om operationen och såg mig själv i bikini med runda fina bröst.. OMG det händer verkligen imorgon, det går en ilning i kroppen varje gång jag förstår att IMORGON nån gång kommer jag ha bröst!!! OMG vet inte om jag ska skratta eller gråta

har packat väskan och har inte duschat då jag ska duscha när jag kommer till kliniken med denna tvål vad den nu heter-....

Åh va spännande! Lycka till med att sova i natt ;)

Jag har min på fredag, är skitnervig och förväntansfull!

Gilla

frallan

Kvinna ·

26 feb, 2014

Lucan87 skrev:

Haha lycka till hörru! Kändes sjukt overkligt att kolla ner på dom första gången, när jag kollade i spegeln nyss och drog upp kändes det inte som att det var verkligt, men jag är otroligt glad :)
Gilla

Frallz

Kvinna ·

26 feb, 2014

frallan skrev:
Lucan87 skrev:

Haha lycka till hörru! Kändes sjukt overkligt att kolla ner på dom första gången, när jag kollade i spegeln nyss och drog upp kändes det inte som att det var verkligt, men jag är otroligt glad :)

Håller med! Sån obeskrivlig känsla, jag började tokgrina på uppvaket när jag kände på dom för första gången :)

Gilla

frallan

Kvinna ·

26 feb, 2014

Frallz skrev:

frallan skrev:
Lucan87 skrev:

Håller med! Sån obeskrivlig känsla, jag började tokgrina på uppvaket när jag kände på dom för första gången :)

Jamen visst! :)
Gilla

Hallonbananen

Kvinna ·

27 feb, 2014

Om 20min sätter jag mig på bussen mot kliniken! Känns inte som om jag ska operera men de kommer väl snart! Hoppas allt hår bra nu :)
Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

27 feb, 2014

Äntligen är det värsta över!! Ligger här med mina nya bröst och är Sååå nöjd. Trotts att dom år stenhårda och ömmar. Men smärtan är hanterbar och börjar redan bli bättre :-) Fick en rumskamrat som tur var, skönt att dela på upplevelsen med någon. Jag är väldigt snurrig efter alla tabletterna man fått. Åker hem vid elva idag, hade kunnat tänka mig en natt till med all denna upppassning :-) Lycka till alla ni som har op. Idag!
Gilla

Lucan87

Kvinna ·

27 feb, 2014

Nu e det gjort precis vaknat :) träningsverk delux :)
Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

27 feb, 2014

Lucan87 skrev:
Nu e det gjort precis vaknat :) träningsverk delux :)
Nu blir det bara bättre! Är på gång hem nu och känner mig jätte pigg!
Gilla

Kokosflinga

Kvinna ·

27 feb, 2014

Hej! Hoppar in lite här :) Jag opererades den 13/2 så har gått två veckor nu! Idag såg jag mina nya bröst för andra gången (första var dagen efter på återbesöket). Har inte vågat ta av mig bh-n innan :p men idag fick jag ta av förbandet på ärren och jag kunde duscha ordentligt. Men var ingen behaglig upplevelse precis, vågade knappt röra mig eller röra brösten... Kände ni samma sak första gången ni duschade? Hade en del ont också, dem är ju fortfarande väldigt hårda. Vet att det bara gått två veckor och dem kommer ändras en hel del, men vet inte vad jag ska tycka om dem?! Storleken är bra tror jag men tycker mitt mellanrum är för stort :/ provade att ta på mig en topp som är v-ringad och blev inte alls någon snygg klyfta :( kommer det ändras lite tro? Känner mig inte alls överlycklig över dem som jag läst andra har varit över sina :/ hoppas jag kommer bli det längre fram...
Gilla

Lucan87

Kvinna ·

27 feb, 2014

ja de gör det,, de sa min kirurg precis innan jag opades.. de e knappt 12 h gamla, massa smärta i rygg bedövningen håller på o avtar :) överlycklig iaf, 

detblev 500cc hp :)

Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

27 feb, 2014

Kokosflinga skrev:
Hej! Hoppar in lite här :) Jag opererades den 13/2 så har gått två veckor nu! Idag såg jag mina nya bröst för andra gången (första var dagen efter på återbesöket). Har inte vågat ta av mig bh-n innan :p men idag fick jag ta av förbandet på ärren och jag kunde duscha ordentligt. Men var ingen behaglig upplevelse precis, vågade knappt röra mig eller röra brösten... Kände ni samma sak första gången ni duschade? Hade en del ont också, dem är ju fortfarande väldigt hårda. Vet att det bara gått två veckor och dem kommer ändras en hel del, men vet inte vad jag ska tycka om dem?! Storleken är bra tror jag men tycker mitt mellanrum är för stort :/ provade att ta på mig en topp som är v-ringad och blev inte alls någon snygg klyfta :( kommer det ändras lite tro? Känner mig inte alls överlycklig över dem som jag läst andra har varit över sina :/ hoppas jag kommer bli det längre fram...
Jag kände likadant när jag duschade för första gången! Kändes som man skulle tappa dem och rädd för att stöta i nåt haha. Ang. Mellanrummet så kommer mycket hända framöver. Och oavsett om de skulle vara så att mellanrummet inte skulle bli mindre så kommer de bli supermycket mjukare och de gör en hel del för klyftan också. Tänker att de är lättare att "forma" med bh och sådär :)
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

27 feb, 2014

Tjejer! Nu har jag postat färska bilder på mina 24 dagars framför bröst, om någon är nyfiken ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem