Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

22 dec, 2013

Vi som gör bröstförstoring februari 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag har inte hittat nån tråd för oss som ska göra en bröstförstoring i februari 2014 ännu, så nu kunde jag inte hålla mig Längre! Jag opererar mig den 3/2 på Art clinic, hos Per windh. Bor ner mot Malmö så det blir en lång resa, men de kommer de vara värt! Hur har de gått för andra som pendlar långt till kliniken? Per vill stt jag sover första natten i Gbg så jag är nära kliniken om nåt händer, är bara rädd att smärtan är värre dagen efter när man inte är lika "hög" från narkosen och tabletterna. Nån som har erfarenhet? Så, är de någon mer som opererar sig i februari!? Hade varit skönt att bolla lite tankar med varandra och längta tillsammans

573

Sortera efter

Kokosflinga

Kvinna ·

27 feb, 2014

Vivalaboobs skrev:
Kokosflinga skrev:
Hej! Hoppar in lite här :) Jag opererades den 13/2 så har gått två veckor nu! Idag såg jag mina nya bröst för andra gången (första var dagen efter på återbesöket). Har inte vågat ta av mig bh-n innan :p men idag fick jag ta av förbandet på ärren och jag kunde duscha ordentligt. Men var ingen behaglig upplevelse precis, vågade knappt röra mig eller röra brösten... Kände ni samma sak första gången ni duschade? Hade en del ont också, dem är ju fortfarande väldigt hårda. Vet att det bara gått två veckor och dem kommer ändras en hel del, men vet inte vad jag ska tycka om dem?! Storleken är bra tror jag men tycker mitt mellanrum är för stort :/ provade att ta på mig en topp som är v-ringad och blev inte alls någon snygg klyfta :( kommer det ändras lite tro? Känner mig inte alls överlycklig över dem som jag läst andra har varit över sina :/ hoppas jag kommer bli det längre fram...
Jag kände likadant när jag duschade för första gången! Kändes som man skulle tappa dem och rädd för att stöta i nåt haha. Ang. Mellanrummet så kommer mycket hända framöver. Och oavsett om de skulle vara så att mellanrummet inte skulle bli mindre så kommer de bli supermycket mjukare och de gör en hel del för klyftan också. Tänker att de är lättare att "forma" med bh och sådär :)

haha precis så kände jag med! Råkade slå till mitt ena bröst med duschslangen och aj aj det gjorde ont :p

Okej, men det låter lite lugnande i alla fall :) Just nu är dem fortfarande riktigt hårda. Jaa joo, med bh kan man ju säkert fixa men jag tänker mer på om jag har ngn snygg klänning som blir snyggast utan bh, som är låg i rygg eller så menar jag. Hade ju hoppats på att inte alltid behöva bh ;)

Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

27 feb, 2014

Någon mer än jag som efter operation känner typ att brösten inte "hör till ens kropp"? Känns jätte jätte skumt, ser ju att dom är där men känner inte mycket i dom. Känner bägge bröstvårtor och överdelen, men under är det typ noll känsel. Svårt att förklara känslan, men är som att ha en bh full med kuddar typ haha. Gått 10 dagar sen min operation.
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

27 feb, 2014

Fyrtornet skrev:
Någon mer än jag som efter operation känner typ att brösten inte "hör till ens kropp"? Känns jätte jätte skumt, ser ju att dom är där men känner inte mycket i dom. Känner bägge bröstvårtor och överdelen, men under är det typ noll känsel. Svårt att förklara känslan, men är som att ha en bh full med kuddar typ haha. Gått 10 dagar sen min operation.
Jag förstår vad du menar! Första gången jag skulle duscha så kändes de som bollar påklistrade på bröstkorgen ungefär. Nu har de gått 24 dagar för mig och de blir mjukare för varje dag. Känns lite lustigt att kramas och så för de känns som man har ballonger i vägen typ :p haha. Ang. Känseln så har jag ingen alls från undersodan av bröstvårtan och neråt. Känns typ som "den delen sover" lustig känsla liksom. Likadant utmot sidorna av brösten. Har dock full känsel på översidan. Men snitten sitter ju på undersidan så de ör därför. Och mina bröstvårtor är typ både överkänsliga och samtidigt hsr man dålig känsel där också. Konstig känsla.. Hoppas jag får tillbaka känseln så småningom
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

27 feb, 2014

Glömde skriva att de var mer den känslan "att de inte är mina" i början. Nu känns de som mina på ett sätt. Men ändå inte .. I vilket fall som så älskar jag dem!!
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

27 feb, 2014

Vivalaboobs skrev:
Glömde skriva att de var mer den känslan "att de inte är mina" i början. Nu känns de som mina på ett sätt. Men ändå inte .. I vilket fall som så älskar jag dem!!
Åh vad skönt att man inte är ensam om detta. Haha. Väldigt underlig känsla. Har nog även fått en släng av storleksblindhet. Känns inte som dom är större alls, men jag undrar om det är för att jag inte har ordentlig känsel. Satt och lipade för några dagar sen och kände att jag valt för små implantat. Känslorna är som en bergochdalbana haha.
Gilla

Boobisar30

Kvinna ·

27 feb, 2014

Ligger nyskrubbad i rena sängkläder och väntar på att det ska bli imorgon :) Inte nervös ännu, eller har varit iofs, men nu är jag bara taggad. Men otroligt mkt blandade känslor i veckan. Och förväntar mig att det kommer vara så efteråt också. Har tyvärr rätt tungt på övriga fronter i mitt liv dessutom så det underlättar ju inte direkt. Men boobsen känns iaf som nånting positivt. Och jag vet att i mitt friska glada jag så vill jag göra detta så himla mycket. Hur rörlig och pigg var ni efter en vecka? Snygga tuttar vivalaboobs! :)
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

27 feb, 2014

Boobisar30 skrev:
Hur rörlig och pigg var ni efter en vecka?
Lycka till imorgon :) Jag var väldigt pigg & rörlig efter en vecka. Har haft tur med smärta överlag. Det som gjort mest ont är ryggen för att man sover så konstigt första dagarna (är van att sova på sidan och krama en kudde haha, då sambon jobbar natt)
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

27 feb, 2014

Kokosflinga skrev:

Vivalaboobs skrev:
Kokosflinga skrev:
Hej! Hoppar in lite här :) Jag opererades den 13/2 så har gått två veckor nu! Idag såg jag mina nya bröst för andra gången (första var dagen efter på återbesöket). Har inte vågat ta av mig bh-n innan :p men idag fick jag ta av förbandet på ärren och jag kunde duscha ordentligt. Men var ingen behaglig upplevelse precis, vågade knappt röra mig eller röra brösten... Kände ni samma sak första gången ni duschade? Hade en del ont också, dem är ju fortfarande väldigt hårda. Vet att det bara gått två veckor och dem kommer ändras en hel del, men vet inte vad jag ska tycka om dem?! Storleken är bra tror jag men tycker mitt mellanrum är för stort :/ provade att ta på mig en topp som är v-ringad och blev inte alls någon snygg klyfta :( kommer det ändras lite tro? Känner mig inte alls överlycklig över dem som jag läst andra har varit över sina :/ hoppas jag kommer bli det längre fram...
Jag kände likadant när jag duschade för första gången! Kändes som man skulle tappa dem och rädd för att stöta i nåt haha. Ang. Mellanrummet så kommer mycket hända framöver. Och oavsett om de skulle vara så att mellanrummet inte skulle bli mindre så kommer de bli supermycket mjukare och de gör en hel del för klyftan också. Tänker att de är lättare att "forma" med bh och sådär :)

haha precis så kände jag med! Råkade slå till mitt ena bröst med duschslangen och aj aj det gjorde ont :p

Okej, men det låter lite lugnande i alla fall :) Just nu är dem fortfarande riktigt hårda. Jaa joo, med bh kan man ju säkert fixa men jag tänker mer på om jag har ngn snygg klänning som blir snyggast utan bh, som är låg i rygg eller så menar jag. Hade ju hoppats på att inte alltid behöva bh ;)

Värsta är när man råkar nudda till vårtan, känns som en kniv -aj!! Dukommer märka helt plötsligt en dag att de blivit mjukare på vissa ställen oxh sen kommer de bli bättre för varje. Dag :D jo det är klart.. Hur bredd bröstbredd Har du oxh hur breda implantat la du in?
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

27 feb, 2014

Boobisar30 skrev:
Ligger nyskrubbad i rena sängkläder och väntar på att det ska bli imorgon :) Inte nervös ännu, eller har varit iofs, men nu är jag bara taggad. Men otroligt mkt blandade känslor i veckan. Och förväntar mig att det kommer vara så efteråt också. Har tyvärr rätt tungt på övriga fronter i mitt liv dessutom så det underlättar ju inte direkt. Men boobsen känns iaf som nånting positivt. Och jag vet att i mitt friska glada jag så vill jag göra detta så himla mycket. Hur rörlig och pigg var ni efter en vecka? Snygga tuttar vivalaboobs! :)
Åh tack så mycket! :D glad jag blir! Stort lycka till imorgon nu, det kommer gå såå himla bra!!
Gilla

Frallz

Kvinna ·

28 feb, 2014

Fyrtornet skrev:

Jag känner precis likadant.. känns som att det är två tyngder påklistrat på mig. men har hört att det tar ett tag innan dom känns som ettmed kroppen typ. har väldigt ömma bröstvårtor och är väldigt öm på huden under bröstvårtorna, som att de liksom svider eller bränns när man ta där

Gilla

Boobisar30

Kvinna ·

28 feb, 2014

Fyrtornet skrev:
Boobisar30 skrev:
Hur rörlig och pigg var ni efter en vecka?
Lycka till imorgon :) Jag var väldigt pigg & rörlig efter en vecka. Har haft tur med smärta överlag. Det som gjort mest ont är ryggen för att man sover så konstigt första dagarna (är van att sova på sidan och krama en kudde haha, då sambon jobbar natt)
Vad skönt att höra! Själv sover jag på mage. Hehe kommer bli intressant att somna i annan ställning :)
Gilla

Hallonbananen

Kvinna ·

28 feb, 2014

Känns otroligt skönt! Ligger här med ett dygns färska bröst! Nu blir allt bara bättre :)
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

28 feb, 2014

Frallz skrev:

Fyrtornet skrev:

Jag känner precis likadant.. känns som att det är två tyngder påklistrat på mig. men har hört att det tar ett tag innan dom känns som ettmed kroppen typ. har väldigt ömma bröstvårtor och är väldigt öm på huden under bröstvårtorna, som att de liksom svider eller bränns när man ta där

Ja bröstvårtorna är ömma på mig med, är obehagligt att nudda dom haha. Man får väl ha tålamod, men det är inte min starka sida direkt haha..
Gilla

Boobisar30

Kvinna ·

28 feb, 2014

Sådärja! Då var man vaken igen. Lyfte på täcket det första jag gjorde. Man är ju ändå mer medveten vad som hänt än en vanlig måndag morgon när man vaknar. Dom ser små ut men antar dom är intryckta. Jag tror jag är av åsikten hellre för små än för stora. Vill se sofistikerad ut :) Skönt att ha det gjort! Och skönt att det här forumet finns. Känns som om jag har två moraknivar inkörda i bröstmusklerna precis bredvid armhålan. Då har jag ändå fått ketogan. Får se hur det känns i natt.
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

28 feb, 2014

Grattis boobisar30!!
Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

28 feb, 2014

Hur lång tid tog det för er att känna att värken börja avta? är inne p andra dagen och det känns inte som det är pväg att vända direkt :( Är nog sjukt otålig!

Gilla

Lucan87

Kvinna ·

28 feb, 2014

Jag har fortfarande ingen känsell i brösten, o jag e inne på dag 2 kvällen då, smärtan e där och de e underbart att Jörg har lagt compeed plåster runt om guld värt... de e svullna o känns mer i de väntra brösten kan ej lyfta armen på samma sätt som ja kan med det högra men de e väll bara till o ha tålamod, ska på återbesök redan på måndag :) snabba ryck detta!

Ja kramsnö känslan underbröste är inte behaglig alls... gör ont men e går över om några dagr :)

Gilla

frallan

Kvinna ·

28 feb, 2014

Gjorde mina i tisdags och jag mår jättebra, första natten var det absolut värsta, dock för ryggen. Var redan dagen efter på Apoteket och nu ska jag och killen och handla. Idag kunde jag även ta mig upp från liggande position+att jag duschat idag, fick hjälp av killen med håret men det gick bra! Jag tycker det är helt sjukt hur snabbt det faktiskt går. La upp en bild igår på min nya bröst(tog dom i förrgår) och dom har redan fått en finare form :)
Gilla

Kokosflinga

Kvinna ·

28 feb, 2014

Judas_lucifer skrev:

Hur lång tid tog det för er att känna att värken börja avta? är inne p andra dagen och det känns inte som det är pväg att vända direkt :( Är nog sjukt otålig!

Jag tyckte de första dagarna var värst, 2-5 dagen. Sen blev det bara bättre och bättre, visst tryckte det fortfarande men var lite mer rörlig änd de första dagarna ;) Nu har det gått 15 dagar sen jag opererade mig och trycket har försvunnit och smärtan. Klart att det fortfarande känns då och då och jag är fortfarande försiktig vid vissa rörelser och att ta i för mycket. Men det blir lättare! Gäller ju att ha tålamod, vilket var svårt vissa dagar :P var också otålig haha.

Grattis till dina nya boobies förresten :D

Gilla

Kokosflinga

Kvinna ·

28 feb, 2014

Vivalaboobs skrev:
Kokosflinga skrev:

Vivalaboobs skrev:
Kokosflinga skrev:

Värsta är när man råkar nudda till vårtan, känns som en kniv -aj!! Dukommer märka helt plötsligt en dag att de blivit mjukare på vissa ställen oxh sen kommer de bli bättre för varje. Dag :D jo det är klart.. Hur bredd bröstbredd Har du oxh hur breda implantat la du in?

Ja hoppas det! Just nu är jag så otroligt känslig runt bröstvårtorna och gör ont man jag nuddar där:(

Ska jag vara ärlig så vet jag inte vilken bröstbredd jag hade :/ Han mätte ju och allt det men jag notera aldrig riktigt det han sa. Skulle jag ha gjort det kanske.. Implantaten är i alla fall 13,1 cm, tror jag. Jag kanske ska ta och maila kliniken och höra med dem. Känns ju nästan lite dumt att inte jag notera det på konsultationen :P

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem