Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bröstförstoring i maj 2013

Bröstförstoring
Tråd för er som skall göra bröstförstoring i maj 2013
Använd gärna Operationskalendern för att se vilka som opar sig i maj också.
Den finns i POF-menyn i vänstra spalten.
560

Sortera efter

Piplisa

Kvinna ·

24 maj, 2013

Jag får dessa smärtor så fort jag lägger mig på rygg samt när jag ska upp igen, det går nog över snart.... hoppas jag :)
Gilla

Mamaboobie

Kvinna ·

24 maj, 2013

Är helt stel går som en bodybilder:0) brösten är svullna och det för ont i bröstmuskeln. Har tagit värktablett nu hoppas man kan sova en stund i natt.
Gilla

Nnaa86

Kvinna ·

25 maj, 2013

Fyyyyyyy, de kryper verkligen i kroppen när man bara kan ligga på rygg.. Är livrädd för att vakna mitt i natten för jag vet att jag onte kan somna om.. Men med 4 barn är det ALLTID någon som kommer insmygandes på natten och då vaknar man naturligtvis.. Skulle hav lägga mej på sida helt skulle jag somna som en stock.. Ang bröstvårtorna så känns mina oxå som vid amningen..
Gilla

Nnaa86

Kvinna ·

25 maj, 2013

Hur känns era muskler?? Mitt höga bröst är runt och mjukt. Men på det vänstra är muskeln mellan brösten hård.. Hur har ni de?? Gör även lite ont. Men brösten är ju bara 10 dagar än..
Gilla

Piplisa

Kvinna ·

25 maj, 2013

Hej tjejer, idag är det dag 11 och livet börjar återgå till det normala.. ÄNTLIGEN.. :) Igår blev jag så rastlös, så jag tog bilen och dundra iväg med radion på högsta volym, riktigt skön känsla :) Nu kan  jag göra det mesta igen, undviker dock tunga lyft. Och allting går i slowmotion, då ärren fortfarnde svider en del vid aktivitet.. 
Har sovit på sidan lite oxå, och tro det eller ej men jag snurrade tillbaka till ryggläge.. Sved som f-n att ligga på sida..
Svullnaden börjar gå ner lite oxå, vilket är ganska skönt.. Nu ska jag bara "vara" och vänta ett tag till, då jag e så nyfiken på hur dom kommer se ut när dom hänger ner sig lite :) kram på er
Gilla

sidney83

Kvinna ·

25 maj, 2013

va kul:)
grattis och lycka till:D
Gilla

sidney83

Kvinna ·

25 maj, 2013

sussipussi skrev:
sussipussi skrev:
sidney83 skrev:
ring o fråga din klinik!. jag har ringt massa ggr o frågat angående mina. bättre att ställa för många frågor än inga alls o behöva oroa sig kanske i onödan. ring är mitt råd.

Ska skicka ett foto till honom när jag kommer hem sen.
Det syns nog inte lika mkt på kort som i verkligheten,men det är så ömt oxå..  🙁
Får se vad han säger..
Satt bröstbandet löst idag iaf för det gör ont i bröstet när det trycker på ännu mer.
Fick en dunderkur med antibiotika av läkaren. Inflammation,så beordrad vila och medicin! :(

OJ,  krya på dig o ta riktigt lungt gumman.
kram

Gilla

sidney83

Kvinna ·

25 maj, 2013

Har nån av er haft typ som dragningar,spänningar i bröstet när ni rör er??
Mitt vänstra känns som fan i mitten,nedre regionen av bröstet.
En skavande känsla:/.
Kan d vara muskelpåverkan?.
Mitt högra känns inte alls men båda e fortfarande väldigt hårda  o sitter högt upp.
Hoppas dom inte kommer se ut såhär forever:/.

Gilla

Mamaboobie

Kvinna ·

25 maj, 2013

Jag är så trött:-S sitter och slumrar i soffan. Va ni oxå så trötta i början??
Gilla

Yessica

Kvinna ·

25 maj, 2013

Nu är även jag opererad
Gilla

Yessica

Kvinna ·

25 maj, 2013

Absolut! Jättetrött, speciellt efter att ha tagit medicinen.
Gilla

Yessica

Kvinna ·

25 maj, 2013

:( Vad tråkigt! Krya på dig.
Gilla

sidney83

Kvinna ·

25 maj, 2013

jag är fortfarande supertrött o sover längre på mornarna än innan. lite mer energi har jag fått men kroppen känns utmattad:/. d är bara att låta kroppen återhämta sig i lugn o ro. dricka mycke vätska, käka bra, försöka röra sig smått så gott d går:).
Gilla

Piplisa

Kvinna ·

26 maj, 2013

Hej sidney, mina tuttar spänner fortfarande i snitten ofta :) Och jag har ingen känsel i vänstra bröstet. Det är som en liten tårtbit från klyftan och inåt i nederkant som är uten känsel. Sen har mina tuttar varit väldigt röda från bröstvårtan och neråt, kanske för att skinnet töjer ut sig , eller ?
Gilla

Anonym användare

26 maj, 2013

Har inte ont inuti bröstet men huden är superkänslig, för att inte tala om bröstvårtorna. Det går bra att klämma lite på bröstet men bröstvårtorna är värst, lite beröring kan kännas som om någon nyper hårt. Ärren bränner en del också. Det där med en tårtbit under bröstet som inte har känsel känner jag igen, men jag inbillar mig att den blir mindre och mindre. Någon som känner igen sig?
Gilla

Nnaa86

Kvinna ·

26 maj, 2013

Fnattbullen och piplisa jag känner oxå väldigt lite känsel i mitt vänstra bröst. Och bröstvårtorna är superkänsliga.. Muskeln på mitt vänstra bröst är även hård mellan brösten.. Har dock inatt kunnat lega på sidan en väldigt kort stund.. :-) Och börjar äntligen komma in i det normala livet igen. De är otroligt skönt..
Gilla

sidney83

Kvinna ·

26 maj, 2013

Säkert för att skinnet töjer sig.
Det värsta hittils e nog skavandet jag kan känna när jag går o brännande känslan vid ärren när jag tar på mig läkbhn på kvällen o ska ligga ner.
Tänkte mejla Örjan imorn o skicka bilder för mina tuttar har inte fallit ner alls o e lika bulliga, hårda som innan.
Undrar om det ska va så efter snart två veckor:/.
Gilla

Anonym användare

26 maj, 2013

Känns som en riktigt hemsk solbränna! En sån som gör att det gör gör djävulskt ont att ha kläder på sig...
Gilla

sidney83

Kvinna ·

26 maj, 2013

Ni som opat er o ska gå toppless på dagarna, gör ni det eller har ni nåt annat på er än läkbhn?
Gilla

Piplisa

Kvinna ·

26 maj, 2013

Sidney. Jag fick order om att gå med sportbh:n dygnet runt i två veckor ( ej topless ) Därefter fick jag använda vilken bh jag vill.. Men jag trivs bäst i mina amningsbh:ar, tycker sportbh:n trycker för mkt på ärren.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem