Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bukplastik april 2013

Bukplastik
Tråd för er som gör bukplastik april 2013
Se operationskalendern också, länk i vänstra spalten.

233

Sortera efter

Tess82

Kvinna ·

14 apr, 2013

Magdalena, hur är det med förkylningen? Magenskabort, vad fint det ser ut!!
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

14 apr, 2013

10 dagar kvar... :)
Gilla

Magen ska bort

Kvinna ·

15 apr, 2013

Har precis varit på återbesök och fick mycket beröm för hur fint det läker och hur fint det kommer bli. Fick 2 rullar tejp med mig och ska byta ca 1ggr/vecka. Gördeln fick jag byta ut mot en annan, så länge den håller in magen.
Knutarna i kanterna har tagits bort och nu behöver jag inte komma på återbesök förrän om ett år, om inte jag vill och känner att jag behöver.

Känns så himla bra att ha gjort detta och det är betydligt mindre problem än jag nånsin kunde föreställa mig!

Gilla

Tess82

Kvinna ·

15 apr, 2013

Här vart det fettsugning ca 2 dl och musklerna sydda på mitten. Jag får inte duscha innan återbesöket och behöver inte heller byta tejp innan, men jag antar att man får köpa tejp på apoteket sen... Skruuf det kommer att gå jättebra!! :-D
Gilla

Anonym användare

15 apr, 2013

Hej! Kanske en dum fråga, men hur ser jag era bilder (ni som lagt upp!?)
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

15 apr, 2013

Finns INGA dumma frågor :) Läs under medlemsskap fliken så får du mer info :)
Gilla

Magen ska bort

Kvinna ·

15 apr, 2013

MissyMissyM, mina bilder måste du vara silvermedlem för att se, för det är avklädda.
Se under medlemsskapet vad de olika nivåerna har för kriterier.

Gilla

Anonym användare

15 apr, 2013

Tess, tackar som frågar jag hade ont i ena halsmandeln i natt? Skumt men inget på dagen el nu så jag kör:) jag hoppas också på att må lika bra som dig och magen ska bort:) Tess jag tänkte du borde ha återbesök när jag ligger på op 24 för då har det gått 2 v för dig:)
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

15 apr, 2013

Jag känner åxå av halsmandlarna eller "öm" i halsen på kvällen och morron men inget på dagen? Tror nerverna börjar spöka :) OPas åxå 24/4 först ut på morron 08:00 :))
Gilla

Tess82

Kvinna ·

15 apr, 2013

Ja jag har återbesök den 24:e kl 16.45. Vi kanske möts i dörren!! Det var ungefär den tiden då jag fick gå hem :-) kommer tänka mycket på er den dagen! Jag vet ju precis hur det är för er, speciellt för dig Magdalena eftersom det är samma ställe! Det kommer att gå jättebra för er båda! Själv kan jag inte fatta att denna fina mage tillhör mig!! Till nästa sommar borde en dröm till kunna bli sann, en glittrande pircing i naveln :-D Ser fram emot att visa mig på stranden beach 2013!
Gilla

Tess82

Kvinna ·

15 apr, 2013

Ja jag har återbesök den 24:e kl 16.45. Vi kanske möts i dörren!! Det var ungefär den tiden då jag fick gå hem :-) kommer tänka mycket på er den dagen! Jag vet ju precis hur det är för er, speciellt för dig Magdalena eftersom det är samma ställe! Det kommer att gå jättebra för er båda! Själv kan jag inte fatta att denna fina mage tillhör mig!! Till nästa sommar borde en dröm till kunna bli sann, en glittrande pircing i naveln :-D Ser fram emot att visa mig på stranden beach 2013!
Gilla

Anonym användare

17 apr, 2013

Ja Tess, jag hoppas faktiskt att vi ses. Jag skulle först vara där 9.30 men de ändrade tiden till 7.45 så då kanske det är större chans att vi ses:) nu bara en vecka kvar och det är lite konstigt att jag längtar tills någon ska skära i mig:)
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

17 apr, 2013

Jag sover över på kliniken till dagen efter :) Gruvar mig dock över att sitta i bil 60 mil hem...men det måste ju gå :)
Gilla

Tess82

Kvinna ·

17 apr, 2013

Jag åkte i och för sig bara ca7 mil, men jag satt i bilen och väntade när barnen hade fotbollsträning och det var inga problem. Sitta går bättre än att stå och ligga rakt, iaf för mig. Och dagen efter borde det ju kännas lite bättre oxå! Märklig känsla, men jag vet vad du menar!
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

17 apr, 2013

Tess82 skrev:
Jag åkte i och för sig bara ca7 mil, men jag satt i bilen och väntade när barnen hade fotbollsträning och det var inga problem. Sitta går bättre än att stå och ligga rakt, iaf för mig. Och dagen efter borde det ju kännas lite bättre oxå! Märklig känsla, men jag vet vad du menar!
Ok jag kommer iaf ha med kuddar och fälla stolen så man får extra stöd åt sidorna :) Tack
Gilla

Tess82

Kvinna ·

19 apr, 2013

Har varit på en liten shoppingrunda i veckan, det gick jättebra men ont dagen efter... har även varit och handlat och dra en kundvagn funkar inte. Fattar inte hur jag ska kunna jobba om 2 veckor..
Gilla

Tess82

Kvinna ·

19 apr, 2013

Oj vad snabb jag va :-) Det närmar dig med stormsteg skruuf och Magdalena, hur känns det?
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

20 apr, 2013

Det känns i nerverna... sen har mina bihålor börjat göra ont ( bara jag inte blir sjuk ) - :)
Gilla

Tess82

Kvinna ·

20 apr, 2013

Nej! Håller tummarna! Blir du sjuk då är det nästan bäst att skjuta på det. Jag satte ofta i halsen de första dagarna (antagligen för att jag försökte för mycket att inte göra det) och så nös jag en gång för någon dag sedan, det är det absolut värsta jag känt!!
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

20 apr, 2013

Avbokar om jag blir dålig med feber - men annars kör jag på :) Är snittad 3 gånger tidigare i buken så jag vet att nysa och skratta är ingen höjdare :) Dämpar bra att ha en kudde till hands och pressa emot magen vid sådana tillfällen :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem