Jeiden2011
Kvinna ·
11 sep, 2013
*Vi som gör bukplastik i December 2013! *
BukplastikSortera efter
Norpan
Kvinna ·
30 dec, 2013
mammamage
Kvinna ·
30 dec, 2013
Anonym användare
30 dec, 2013
Hej Mich, jag undrar varför du gör en ny bukplastik så snart efter din förra. Är du missnöjd med den första? Är du säker på att slutresultatet på den första har uppnåtts någorlunda? Vad tycker din kirurg? Det vore intressant att få veta lite mer. Lycka till på torsdag!!!
Mich
Kvinna ·
30 dec, 2013
Å tack mammamage nu blev jag lite lugnare :)! Ybs, min lilla bukplastik helt misslyckad och har fortfarande ont i magen. Varit så svullen så huden har töjts ut så även kirurgen tyckte de behövdes göras mer än lite korrigering.
Så därför måste jag gå igenom eländet igen men nu blir de då dom här sprutorna och de behövdes inte förra gången.
Inte heller drenage, så mycke är nytt för mej den här gången.
Och eftersom jag vet att de gör väldigt ont efter så är jag förmodligen extra nervös!
Tack jag behöver verkligen all lycka den här gången, känns inte som jag orkar mycke mer!
mammamage
Kvinna ·
30 dec, 2013
Mich
Kvinna ·
30 dec, 2013
Åhh va gullig du är mammamage! Tack <3
Ja nästa nyår vill jag verkligen stråla och slippa ha ont i magen :) :) :)
kejsarsnitt2003
Kvinna ·
30 dec, 2013
kolla om du är silvermedlem sen kan du se bilderna tex genom att klicka på tex mitt användarnamn eller gå upp imenyn och kolla under nyupplagda bilder
Jennygg
Kvinna ·
30 dec, 2013
Solig
Kvinna ·
31 dec, 2013
mattemamman
Kvinna ·
31 dec, 2013
Norpan
Kvinna ·
31 dec, 2013
finförmig
Kvinna ·
31 dec, 2013
Hej alla!! Nu är jag åter på benen efter ett liten bakslag med illamående och kräkningar pga de starka smärtlindingen och antibiotikan.
Har börjat äta igen och krafterna kommer sakta men säkert tillbaka :) Äter Alvedon och ipren, vilket funkar helt ok. Lite stelare men det är inget problem att hantera med tanke på hur jag mått tidigare :(
Ärren läker fint, naveln börjar få en liten skorpa och det under har börjat hitta tillbaka till kanterna så det tar nog inte länge innan det är läkt. Länst ner har såret fragit ihop sig fint. Jag är nog rätt svullen och lite hård men även det börjar bli bättre och bättre!! Hoppas att alla börjar känna sig bättre med allt som denna stora op kan föra med sig!!
GOTT NYTT ÅR PÅ ER :)
mammamage
Kvinna ·
31 dec, 2013
mammamage
Kvinna ·
31 dec, 2013
mattemamman
Kvinna ·
31 dec, 2013
Halloy alla december tjejer!
Jag ska opereras på torsdag stor bukis och har idag fått reda på att jag måste ta fragmin sprutor!
Hann inte fråga om dom eftersom jag fick infon på mail och kliniken stängd för helg nu.
Någon av er som tog såna? Jag undrar hur man gör, har aldrig tagit någon spruta på mej själv och låter förfärligt läskigt!
Nu är jag rädd för de här oxå :( huua va jag nojjar!
Mich
Kvinna ·
31 dec, 2013
Tack Solig och Norpan :)
Jag hoppas så att det går bra och smärtan ska jag försöka slippa med massor av tabletter!
Gissar att de mesta sitter i psyket nu efter allt jobbigt men kommer göra allt för att vara positiv till en ny fin mage!
Skönt att ni har det gjort och att de går bra :)
Åhh va bra @mattemamman, tack då kommer jag skriva till dej om jag behöver hjälp :)
Tänkte oxå att de inte skulle gå att ta dom i magen, men i låren finns lite fett att ta dom i, så ska nog missa muskeln ;)
GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA <3
mammamage
Kvinna ·
31 dec, 2013
Mich
Kvinna ·
31 dec, 2013
mammamage Att vilja köpa bikini och bada med dottern låter väldigt sunt och inte alls fånigt!
Dags för oss att få njuta av allt vad sol och värme heter utan att ha ångest över tajta kläder och badstränder :)
Heja oss och 2014 <3
Jeiden2011
Kvinna ·
31 dec, 2013
Ojoj vad det har skrivits här ;-)
Vi har haft magsjuka här i några dagar, vilket var min värsta marddröm!! Otroligt nog var jag den enda att INTE kräkas, "bara" rännskita...
Jag har sprungit på toan som en galning, mått illa och varit nära att kräkas men jag vet inte om det är att jag hade tur eller om jag övertalade mig själv att inte kräkas men som sagt så gjorde jag inte det iaf. Tackolov! Inte heller kul att gå upp på natten 3 dagar i rad och torka barnens spyor från sängkläder, mattor osv... (först lilltjejen 3 år, sen lillkillen 7 år och sen äldsta sonen 9 år). Sambon var ju också dålig så det var bara att hugga in.
Magen ser bra ut, konstigt nog är ärret plattare på vänster sida där jag hade infektionen. På höger sida är det mer upphöjt men det ska ju vara så det är inget jag oroar mig för - bara konstaterar det :-) Om 2 veckor kan jag börja träna, tror att det kommer bli raska promenader som start sen får vi se...ingen magövning än iaf.
Hann inte med nån bild igår men imorgon bitt ska jag nog hinna med att fota efter luftningen.
Första dagen som jag har haft jeans på mig! Känns helt ok, och jag valde ett par som är högre i midjan så att det inte ska ligga och skava precis på ärret.
Mich: Det är inte så farligt, nålen är ganska kort (oftast ca 0,5-1 cm) och den känns inte så mycket att ta. Ungefär som en insulin nål om du har sett en sån. Kommer att gå bra! Jag har gett hundratals av dom till patienter men det klart att det ändå är olika att ge till andra som att ge till sig själv.
GOTT NYTT ÅR!! Nu kommer vårt år 2014👍
Mich
Kvinna ·
01 jan, 2014
Jeiden2011 Fyy fan va vidrigt, tycker riktigt synd om dej :(
Verkligen bedrövligt efter opmen skönt att du slapp kräkas iaf!
Jag hoppas de kommer gå bra nu när ni lugnat mej att dom är lätta att ta och förstår hur dom ser ut då.
Gott Nytt <3