Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jeiden2011 profilbild

Jeiden2011

Kvinna ·

11 sep, 2013

*Vi som gör bukplastik i December 2013! *

Bukplastik
Startar en tråd för alla som ska göra, eller vill göra en bukplastik i December. 
Jag har bokad tid den 2 December och har redan fjärilar i magen ;-)
Nån mer än jag som har planerat en operation i vinter?
540

Sortera efter

Norpan

Kvinna ·

30 dec, 2013

Mattemamman: hur har det gått för dig idag? Behövde du tömmas på vätska?
Gilla

mammamage

Kvinna ·

30 dec, 2013

Mich: jag är en sån som blundar el tittar bort när jag får sprutor. Jag har fått ta fragminsprutor efter två operationer och tro mig, det går bra! Jag har hatat varje spruta men det är en sådan liten grej i det stora så.. Oroa dig inte! Det kommer gå hur bra som helst!
Gilla

Anonym användare

30 dec, 2013

Hej Mich, jag undrar varför du gör en ny bukplastik så snart efter din förra. Är du missnöjd med den första? Är du säker på att slutresultatet på den första har uppnåtts någorlunda? Vad tycker din kirurg? Det vore intressant att få veta lite mer. Lycka till på torsdag!!!

Gilla

Mich

Kvinna ·

30 dec, 2013

Å tack mammamage nu blev jag lite lugnare :)! Ybs, min lilla bukplastik helt misslyckad och har fortfarande ont i magen. Varit så svullen så huden har töjts ut så även kirurgen tyckte de behövdes göras mer än lite korrigering. 

Så därför måste jag gå igenom eländet igen men nu blir de då dom här sprutorna och de behövdes inte förra gången. 

Inte heller drenage, så mycke är nytt för mej den här gången.

Och eftersom jag vet att de gör väldigt ont efter så är jag förmodligen extra nervös!

Tack jag behöver verkligen all lycka den här gången, känns inte som jag orkar mycke mer!

Gilla

mammamage

Kvinna ·

30 dec, 2013

Å Mich vad jobbigt. Men vi ska boosta dig med positiva tankar! Eller hur damer! Och så håller vi en stor tumme för dig, varandra och oss själva. Snart nytt år, nästa nyår är vi balens drottningar ;-)
Gilla

Mich

Kvinna ·

30 dec, 2013

Åhh va gullig du är mammamage! Tack <3

Ja nästa nyår vill jag verkligen stråla och slippa ha ont i magen :) :) :) 

Gilla

kejsarsnitt2003

Kvinna ·

30 dec, 2013

kolla om du är silvermedlem sen kan du se bilderna tex genom att klicka på tex mitt användarnamn eller gå upp imenyn och kolla under nyupplagda bilder

Gilla

Jennygg

Kvinna ·

30 dec, 2013

4 veckor har gått och är så nöjd med resultat! När slutade ni ha gördeln på dagtid?
Gilla

Solig

Kvinna ·

31 dec, 2013

Mich, vad jobbigt för dig och förstår att det måste kännas tungt. Tro inte du kommer ha lika ont som förra op, för nu vet du mer och kan undvika en del rörelse så du slipper onödig ajaj. viktigast är att ser till att håll dig strikt till schemat på smärtstillande, ser till att ta dem i god tid, då borde du i stort inte behöva ha så ont iallafall så funkade det jätte bra för mig. Till sist det är VÄRT allt omak för du kommer bli så FIN ♥ Jennygg grattis!! Fintfint resultat. Jag har fortfarande min gördel 5 veckor dygnet runt. Blev rekommenderad 4 veckor men läst tidigare i forumet att nya rön precis kommit där det rekommenderar 4 månader dygnet runt, så jag tänker därför fortsätta minst en månad till och funkar det utan krångel ytterligare. Men har hittills bara använt den gördel jag fått från klinken men idag shoppat en smidigare på Lindex och tänkte nu börja använda den på dagtid. Det ända kruxet är kläder för jag börjar tröttna på resårbyxår. ..kommer än så länge inte i mina jeans pga svullen. GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!!! ♥
Gilla

mattemamman

Kvinna ·

31 dec, 2013

Norpan skrev:
Mattemamman: hur har det gått för dig idag? Behövde du tömmas på vätska?
Ja återbesöket gick bra men jag tappades på vätska och tog två pc-tabletter. Gick bra och skönt få ut den. Stygn borta i naveln och nu bara vänta på slutresultatet. ... synd att det tar 6-12 månader... :-D Tack för tanken
Gilla

Norpan

Kvinna ·

31 dec, 2013

Mattemamman: vad skönt att du blivit av med lite vätska, hoppas att det känns bättre nu! Grattis till jättefina magar Solig och Jennygg. Ni har ju kommit lite längre än oss andra, kul att se : ). Börjar förstå att det här med svullnad kan sitta i ett bra tag så jag försöker att inte noja för mycket över det. Lycka till med din operation Mich! Förstår att du haft det riktigt jobbigt! Gott nytt år alla!
Gilla

finförmig

Kvinna ·

31 dec, 2013

Hej alla!! Nu är jag åter på benen efter ett liten bakslag med illamående och kräkningar pga de starka smärtlindingen och antibiotikan.

Har börjat äta igen och krafterna kommer sakta men säkert tillbaka :) Äter Alvedon och ipren, vilket funkar helt ok. Lite stelare men det är inget problem att hantera med tanke på hur jag mått tidigare :(

Ärren läker fint, naveln börjar få en liten skorpa och det under har börjat hitta tillbaka till kanterna så det tar nog inte länge innan det är läkt. Länst ner har såret fragit ihop sig fint. Jag är nog rätt svullen och lite hård men även det börjar bli bättre och bättre!! Hoppas att alla börjar känna sig bättre med allt som denna stora op kan föra med sig!!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER :)

Gilla

mammamage

Kvinna ·

31 dec, 2013

Skönt Finförmig! Jag har lagt upp bilder på magen stående dag 20. Nu nyuppstigen, blir mer svullen under dagen men det känns som att det går framåt. Magen är redan ett bländande underverk i jämförelse med före op. Det blir nog ett glas vin ikväll, har inte behövt någon cocillana på två dygn..
Gilla

mammamage

Kvinna ·

31 dec, 2013

Och det här med resår... Jag äger inte ett par byxor med resår, så jag har täckbyxor eller resårkjolar att välja mellan. Jag som bor i jeans annars. Ser ut som en proper skolfröken i mina grå kjolar nu. Ja iockförsig ger gummistövlarna med broddar en lite annorlunda look... Momma.
Gilla

mattemamman

Kvinna ·

31 dec, 2013

Mich skrev:

Halloy alla december tjejer!

Jag ska opereras på torsdag stor bukis och har idag fått reda på att jag måste ta fragmin sprutor! 

Hann inte fråga om dom eftersom jag fick infon på mail och kliniken stängd för helg nu.

Någon av er som tog såna? Jag undrar hur man gör, har aldrig tagit någon spruta på mej själv och låter förfärligt läskigt!

Nu är jag rädd för de här oxå :( huua va jag nojjar! 

Hej! Fragminsprutorna kommer gå bra för dig. Jag tar i minst 3 v postop eftersom jag haft proppar för några år sen. Du får info på kliniken om hur de ska tas men det går snabbt att lära sig. Jag lär dagligen ut det på mitt jobb + att jag själv tar det vid flygresor, op etc. Normalt tar man i magen. Man tar det sc, dvs i fettet och inte i någon blodåder eller muskel. Nu när jag op buken så tar jag i låret... det kan annars bli små blodutgjutningar som är som små förhårdnader under sticket vilket känns onödigt i magen nu ifall det förväxlas med något annat som kan ske postop. vad vet jag? Om du får dessa små förhårdnader efter inj så är de INTE farliga utan försvinner efter några dagar eller mer. Spruta sakta så svider det mindre. Hör bara av dig om du har funderingar så hjälps vi åt 👍. Gott nytt år och lycka till!

Gilla

Mich

Kvinna ·

31 dec, 2013

Tack Solig och Norpan :)

Jag hoppas så att det går bra och smärtan ska jag försöka slippa med massor av tabletter!

Gissar att de mesta sitter i psyket nu efter allt jobbigt men kommer göra allt för att vara positiv till en ny fin mage!

Skönt att ni har det gjort och att de går bra :)

Åhh va bra @mattemamman, tack då kommer jag skriva till dej om jag behöver hjälp :)

Tänkte oxå att de inte skulle gå att ta dom i magen, men i låren finns lite fett att ta dom i, så ska nog missa muskeln ;)

GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA <3

Gilla

mammamage

Kvinna ·

31 dec, 2013

Mich och alla andra, gott nytt år! 2014 blir fantastiskt ska ni se. Det låter otroligt fånigt och är väldigt långt ifrån min personlighet, men jag ser fram emot att köpa en bikini och bada bland folk med min dotter! Slänga t-shirten åt fanders. Jag har inte riktigt pallat det med min havererade mage.. Ojoj, det här kommer väcka en mindre charmig fåfänga;-)
Gilla

Mich

Kvinna ·

31 dec, 2013

mammamage Att vilja köpa bikini och bada med dottern låter väldigt sunt och inte alls fånigt!

Dags för oss att få njuta av allt vad sol och värme heter utan att ha ångest över tajta kläder och badstränder :)

Heja oss och 2014 <3

Gilla

Jeiden2011

Kvinna ·

31 dec, 2013

Ojoj vad det har skrivits här ;-)

Vi har haft magsjuka här i några dagar, vilket var min värsta marddröm!! Otroligt nog var jag den enda att INTE kräkas, "bara" rännskita...

Jag har sprungit på toan som en galning, mått illa och varit nära att kräkas men jag vet inte om det är att jag hade tur eller om jag övertalade mig själv att inte kräkas men som sagt så gjorde jag inte det iaf. Tackolov! Inte heller kul att gå upp på natten 3 dagar i rad och torka barnens spyor från sängkläder, mattor osv... (först lilltjejen 3 år, sen lillkillen 7 år och sen äldsta sonen 9 år). Sambon var ju också dålig så det var bara att hugga in.

Magen ser bra ut, konstigt nog är ärret plattare på vänster sida där jag hade infektionen. På höger sida är det mer upphöjt men det ska ju vara så det är inget jag oroar mig för - bara konstaterar det :-) Om 2 veckor kan jag börja träna, tror att det kommer bli raska promenader som start sen får vi se...ingen magövning än iaf.

Hann inte med nån bild igår men imorgon bitt ska jag nog hinna med att fota efter luftningen.

Första dagen som jag har haft jeans på mig! Känns helt ok, och jag valde ett par som är högre i midjan så att det inte ska ligga och skava precis på ärret.

Mich: Det är inte så farligt, nålen är ganska kort (oftast ca 0,5-1 cm) och den känns inte så mycket att ta. Ungefär som en insulin nål om du har sett en sån. Kommer att gå bra! Jag har gett hundratals av dom till patienter men det klart att det ändå är olika att ge till andra som att ge till sig själv.

GOTT NYTT ÅR!! Nu kommer vårt år 2014👍

Gilla

Mich

Kvinna ·

01 jan, 2014

Jeiden2011 Fyy fan va vidrigt, tycker riktigt synd om dej :(

Verkligen  bedrövligt efter opmen skönt att du slapp kräkas iaf!

Jag hoppas de kommer gå bra nu när ni lugnat mej att dom är lätta att ta och förstår hur dom ser ut då.

Gott Nytt <3

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem