Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jeiden2011 profilbild

Jeiden2011

Kvinna ·

11 sep, 2013

*Vi som gör bukplastik i December 2013! *

Bukplastik
Startar en tråd för alla som ska göra, eller vill göra en bukplastik i December. 
Jag har bokad tid den 2 December och har redan fjärilar i magen ;-)
Nån mer än jag som har planerat en operation i vinter?
540

Sortera efter

Orkide

Kvinna ·

01 jan, 2014

Hej alla buksystrar! Har lagt upp en ny bild på min mage som fyllde 3 veckor i måndags. Har inga problem alls så har haft tur, för utom den djupa ventrombosen jag åkte på efter op. men inga problem med magen. Krya på dig Jeiden! Magsjuka hua så hemskt!
Gilla

mammamage

Kvinna ·

01 jan, 2014

Wow Orkide!! Vilken fin mage! Grattis! Är du inte det minsta svullen? Å vad jag hoppas jag också får så fin mage och att svullnaden ger sig.
Gilla

Jeiden2011

Kvinna ·

01 jan, 2014

Orkide: Jättefint!! Vilken fin mage :-)))Säger som mammamage: Verkar inte vara nån svullnad, eller inte mkt iaf..:-)

Gilla

Orkide

Kvinna ·

01 jan, 2014

Har ibland lite lite svullnad under ärret om gördeln med kardborre åkt upp men knappt märkbart så jag är jättenöjd. Älskar min nya mage utan häng. Är också jätte nöjd med naveln, Tuve är min nya idol ;)
Gilla

Norpan

Kvinna ·

01 jan, 2014

Wow vilken fin mage Orkidé! Och din med mammamage! Och era navlar ser också jättefina ut! Finförmig: låter jättejobbigt med så kraftigt illamående och kräkningar! Skönt att du mår bättre nu : ). Jag tycker det flyter på bra men är fortfarande ganska svullen och det stramar, så jag har svårt att gå helt upprätt. Känns konstigt att jag inte kan gå helt upprätt efter 3 veckor. Kan ni göra det? Funderar på om jag kanske behöver en ny gördel som sitter lite tajtare. Tycker faktiskt att den svarta kardborregördeln som man hade första 10 dagarna gick bättre att spänna åt ordentligt. Har du dubbla gördlar Orkidé? Har du köpt någon själv eller fått båda från kliniken?
Gilla

Orkide

Kvinna ·

02 jan, 2014

Norpan: jag har dubbla gördlar från kliniken som jag har dygnet runt. Vaknade inatt vid 04:00 pga värk i benet, jobbigt att ligga på rygg hela tiden. Längtar till söndag då jag får börja sova på sidan, har då gått 4 veckor efter op :)) Hur går det för er med ryggläge? Hur länge har ni blivit rekommenderade att sova på rygg?
Gilla

finförmig

Kvinna ·

02 jan, 2014

Orkide: Jag fick bara låta bli att sova på sidan fram tills dränet drogs dag 3, sedan dess har jag sovit på sidan... frågade även angående att sova på mage då jag i vanliga fall BARA sover på mage och han sa att det var fritt fram om det kändes ok. Men jag har ju inte sytt magmusklerna något, utan bara lite högst upp för att fästa alltihopa. Det är nog olika beroende på hur operationen är utförd, hur mycket man tar bort/syr ihop m.m :) Jag lider med dig att bara behöva sova på rygg!!

Gilla

mammamage

Kvinna ·

02 jan, 2014

Inga rek alls från AK om att bara sova på rygg. Jag har sytt musklerna hela vägen.
Gilla

mattemamman

Kvinna ·

02 jan, 2014

Orkide skrev:
Norpan: jag har dubbla gördlar från kliniken som jag har dygnet runt. Vaknade inatt vid 04:00 pga värk i benet, jobbigt att ligga på rygg hela tiden. Längtar till söndag då jag får börja sova på sidan, har då gått 4 veckor efter op :)) Hur går det för er med ryggläge? Hur länge har ni blivit rekommenderade att sova på rygg?
Jag har sovit på sidan sedan opdagen och varit helt ok enl kirurgen. Ligger på rygg ibland och avlastar lite men sover nästan bara på sidorna. ..har ju gjort stor bukplatstik och sytt magmusklerna :-D
Gilla

Jennygg

Kvinna ·

02 jan, 2014

Hej alla! 

Nu har jag laddat upp fler bilder på min sida, in och kika :)

Gilla

finförmig

Kvinna ·

02 jan, 2014

Jennygg: Ser ju fint ut :) Hur mår du annars? Hur länge är du sjukskriven?

Gilla

Jennygg

Kvinna ·

02 jan, 2014

Finförmig: Tack :) Jag mår helt ok! Vissa dagar svullnar jag upp lätt på kvällarna.

började jobba efter 3 veckor.

Gilla

mattemamman

Kvinna ·

02 jan, 2014

Jennygg skrev:

Hej alla! 

Nu har jag laddat upp fler bilder på min sida, in och kika :)

Kanonfin mage!!! ! önskar jag såg lika dan ut så snabbt. .. jag sväller mer ovan ärret...gjorde du stor plastik och magmuskler?
Gilla

Jennygg

Kvinna ·

02 jan, 2014

Matte mamman: tack snälla nu! Jag är så nöjd med så snabbt resultat. Jag gjorde en stor bukplastik samt sydde ihop mina magmuskler.. Jag svullnar upp på kvällarna oxå, speciellt ovanför ärret får som en bulle ovanför. Sen blir jag svullen ovanför naveln där man har sytt ihop magmuskler. Har börjar med LPG och det hjälper verkligen att få ner svullnad och vätska.
Gilla

Orkide

Kvinna ·

02 jan, 2014

Super snygg mage Jennygg!!!! Förstår att du är mycket nöjd! Ser väldigt platt o fin ut!
Gilla

Jennygg

Kvinna ·

02 jan, 2014

Detsamma orkide! Superfin mage.
Gilla

mammamage

Kvinna ·

02 jan, 2014

Superfint Jennygg! Är din svullnad lika om du ligger och står? Jag är helt platt när jag ligger, men direkt när jag ställer mig upp buktar svullnaden ut, ovanför snitt och navel. Jag tycker det är väldigt obehagligt att stå utan gördel.
Gilla

Jennygg

Kvinna ·

02 jan, 2014

Precis som du förklarar händer mig oxå om jag rör på mig länge. Men var värre förra veckan , varje dag så blir det bättre.
Gilla

mattemamman

Kvinna ·

03 jan, 2014

Jennygg skrev:
Matte mamman: tack snälla nu! Jag är så nöjd med så snabbt resultat. Jag gjorde en stor bukplastik samt sydde ihop mina magmuskler.. Jag svullnar upp på kvällarna oxå, speciellt ovanför ärret får som en bulle ovanför. Sen blir jag svullen ovanför naveln där man har sytt ihop magmuskler. Har börjar med LPG och det hjälper verkligen att få ner svullnad och vätska.
LPG? Som i bindvävsmassage eller är det nåt annat? 😇

Gilla

ringblomman

Kvinna ·

03 jan, 2014

Hej, ja är ny här! Gjorde full bukplastik på Akademikliniken i Stockholm nu den 18 december, Ulf Samuelson. Sydde ihop magmusklerna som var ordentligt delade efter två graviditeter + lite borttagning av hud och lite fettsugning. Så nu är det strax över två veckor sedan operationen och jag hänger gärna med här i tråden och ser hur vi återhämtar oss =)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem