Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jeiden2011 profilbild

Jeiden2011

Kvinna ·

11 sep, 2013

*Vi som gör bukplastik i December 2013! *

Bukplastik
Startar en tråd för alla som ska göra, eller vill göra en bukplastik i December. 
Jag har bokad tid den 2 December och har redan fjärilar i magen ;-)
Nån mer än jag som har planerat en operation i vinter?
540

Sortera efter

mammamage

Kvinna ·

04 jan, 2014

Jag tycker inte det händer ngt med min svullnad. Är redigt trött på den nu eftersom det är en sån tryckande känsla.
Gilla

mammamage

Kvinna ·

04 jan, 2014

Och det är snart en månad sen op.
Gilla

Anonym användare

04 jan, 2014

Hej mammamage, din svullnad kan du inte räkna med att bli av med på så pass kort tid efter operationen. Jag har svullnad efter 10 veckor och förväntar mig ha det ett bra tag till. Det är väldigt individuellt. Hoppas du är nöjd i övrigt.

Gilla

mammamage

Kvinna ·

04 jan, 2014

Tack Ybs för lite pepp. Jag tror det kommer bli kalas, blir bara lite nojjig av att läsa om folk som fått blödningar etc så sent slm efter 7 veckor mm.
Gilla

mammamage

Kvinna ·

04 jan, 2014

Jeiden2011: Grattis! Din mage är verkligen jättefin! Vilken otrolig skillnad. Du ser väldigt lite svullen ut nu, hur känns det? Min svullnad ovanför naveln är jobbigast eftersom det är där det värsta putet var. Vill verkligen att det ska försvinna. Mina sår verkar läka hur fint som helst. Hoppas det läker innuti också..
Gilla

Norpan

Kvinna ·

04 jan, 2014

Jag förstår hur du känner mammamage, jag tycker också att det spänner och trycker, ibland känns det som att magen ska spricka och svårt att gå upprätt. Men vissa dagar är jag inte alls så svullen och kan gå helt upprätt. Hur vet man om man fått en blödning? Gör det ont? Jag har en brännande känsla ibland, hoppas att det är en del av läkningen...
Gilla

finförmig

Kvinna ·

04 jan, 2014

Jeiden: Supersnygg mage!!! Ser jättefint ut och knappt svullen alls :)

Gilla

Anonym användare

05 jan, 2014

ybs skrev:

Hej mammamage, din svullnad kan du inte räkna med att bli av med på så pass kort tid efter operationen. Jag har svullnad efter 10 veckor och förväntar mig ha det ett bra tag till. Det är väldigt individuellt. Hoppas du är nöjd i övrigt.

Tillägg:

Jag har lagt till en ny bild (tagen på morgonen efter 10 veckor). Som du kan se är svullnaden just nu något lättare och inte direkt påfallande, men den kommer och går om vartannat och ökar framåt eftermiddagen/kvällen.

Jag har också uppdaterat min operationsberättelse.

Gilla

mammamage

Kvinna ·

05 jan, 2014

Hej på er. Jag undrar lite över min svullnad, om det inte är vätska. Eller ja svullnad är väl vätska men börjar undra om jag har mycket vätska. Ni som varit lite vätskefyllda, hur länge har det hållt i sig och vad har era läkare sagt? Varför tar man inte vätskedrivande läkemedel?
Gilla

mammamage

Kvinna ·

05 jan, 2014

Ybs! Kloka ord i din opberättelse. Jag har fått tidernas rinnsnuva och nyser hela tiden. Hoppas doktorn tog stark tråd.
Gilla

Solig

Kvinna ·

06 jan, 2014

Finförmig jisses vad fint det läkt och förståligt en lång resa du gått igen med alla stygnen MEN ser kanon fint läkt. Roligt att du oxå fått fin resulatat.NU håller jag tummarna att jag kan.åka till Egypten på torsdag men inte helt säkert. Eftesom jag troligt inte kommer kunns få bra uppkoppli g i öknen kanske någon av kan peppra en tjej som jag haft många urtrevlig kkonversationer med en jätte gullig tjej Gabriella74 som opa sig 14 jan hos Magnus Hober Imrova, samma kirurg som jag haft. Hon har fått lite tips från mig,men gulligt om någon har lust oji kan heja heja o peppa henne. Ang svullen och hård mage så ha jag oxå det 7:e ve kan, värre fram emot kvällen o får faktikst men jkla ont så ta det försiktigt så läker det fortare. Kram alla buksystrar
Gilla

Solig

Kvinna ·

06 jan, 2014

Förlåt att jag bomba alla med inlägg...puu magsjuks o feber o så rastlös efter all spring på toan :( rätt namn på tjejen är Gabriella_78 Någon kanske kan peppa lite både före o efter hennes op är 14 jan. Hon har bra koll m en alltid lite nervöst dagarna innan. Som ni förstår sä är jag mellan 9-16 jan i röda havet :hehe hoppas hon inte bli maimbombad menur gulligt o få ngt liten uppmuntran:-) Haha kanske ngon redan har kontakt med henne o jag oroat mig i onödan men det visar sig ;-)
Gilla

Solig

Kvinna ·

06 jan, 2014

Ybs ocb jeiden kanonfint, Grattis Till er båda OooOo stackars dig mammamage hoppas nysningarna fort går över, för sök håll emot med en kudde över magen..tryck in kudde lite som motviktigt om du hinner för det hjälpte iallafall mig. Opade mig 26 nov och har fortfarande gördel dygnet runt (läst.nägonstant att det var vissa nya rekomendation o jag funkar bra med mina gördlar ;)) än så länce men köpte en kanon svart hög gördel på Lindex fanns i olika färger. Den är helt öppeni grenet, slutar en bit ner på rumpan och går upp till brösten men ingen dragkedja så får hoppa i den o dra lite försiktigt över ärreto samtidgt töjer den just då.Kan varmt rekommenderas o super tacksam att jag hade införskaffat den för ligger med hög feber med rumpan fast i toan och vänt ut o i på magen men det går bra :) mn bukplastik har varit underbar enkel läkning, mkt snyggt snitt o utan komplikationer men däremot stygnen runt öronen ä inte fina fyyy de har bråkat och börjat spotta ut stygn inneifrån som normalt kroppen smältef ner . Såå lite orolig efterom ska på dyksemester i Egypgen nu på torsdag 9/ jan.. Vattnetr är otroligt super salt o kranvattnet massor av bacillusker.pusst det är så himla jobbigt med såret bakom örat för annars läker ärrkorrektionen bra i övrigt. Fnura på om jag kan dutta för mycker asols prit ca -3 per dag...iihhh det svider. VAD TRO NI KAN det bero att dutta lösnincen bakom örat svider pga det är uttorkat o vill va ifred? ? Behöver nog ringa Magnus Hober imogon o kommer kännas skönt att få tips på snaaaabb läkning. MEN har något förslag bli jag Glader, alltid bra att få olina tips. Kraaaaam
Gilla

Mich

Kvinna ·

06 jan, 2014

Solig! Jag hoppas attGabriella_78 känner att hon har stöd från oss alla här på pof :)

Hoppas du får en toppenhärlig semester! <3

Gilla

mammamage

Kvinna ·

06 jan, 2014

Bomba på Solig! Jag ligger däckad av förkylning. Är inne i vecka 4 och tack och lov gör det inte ont att nysa. Jag håller emot magmusklerna för man är ju lite skraj att belasta dem för mycket. Kör Kan Jang, Nezeril och Cocillana mot hostan. Sur som en citron är jag. Bara varit med några få nära i veckor, vart sjutton har den här skitsnuvan gömt sig, tvättkorgen.. Aaaargh!
Gilla

mammamage

Kvinna ·

06 jan, 2014

Hej Mich! Hur är det med dig, piggare? Har du fått komma hem?
Gilla

Mich

Kvinna ·

06 jan, 2014

mammamage skrev:
Hej Mich! Hur är det med dig, piggare? Har du fått komma hem?

Jag är hemma och kräks iallafall inte längre.

Men igår blev jag tejpad som ett tryckförband över hela magen så att blödningen ska avta, det är verkligen inte bekämt!

Mår nu ist illa men förmodligen av alla järntabletter jag måste pula i mej för blodvärdet va så lågt!

Om några dar hoppas jag vara piggare och orka va uppe lite :)

Hur mår du själv? 

Gilla

Norpan

Kvinna ·

06 jan, 2014

Mammamage: låter jobbigt, krya på dig! Jag börjar nu äntligen bli av med min hosta som jag kämpat med i snart två veckor. Jag börjar dock bli orolig över att min mage är så svullen och att det stramar och bränner så mycket. Är ganska svullen från snittet och upp till revbenen, på mittendelen av magen. Är det någon mer som känt så efter 4 veckor? Tror inte att gördeln spänner tillräckligt hårt på den övre delen av magen, min svullnad kom nämligen efter 10 dagar då jag bytte gördel. Ska ringa kliniken i morgon. Ybs: vilken fin operationsberättelse du skrivit, kul att läsa!
Gilla

mammamage

Kvinna ·

06 jan, 2014

Norpan: jag haf fått många kommentarer från andra som är längre fram i sin magprocess om svullnaden. Verkar vara väldigt vanligt i många veckor. Du o jag tycker väl att en månad är lång tid... Men verkar som vi får ha tålamod. Jag har mailat min klinik i allafall.
Gilla

Norpan

Kvinna ·

06 jan, 2014

Tack mammamage! Ja men är väl lite för ivrig : ). Tycker eg inte att själva svullnaden är så jobbigt men märker att ju mer svullen jag är desto mer stramar och bränner det. Det blir också värre när jag har suttit länge. Är det samma för dig?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem