Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jeiden2011 profilbild

Jeiden2011

Kvinna ·

11 sep, 2013

*Vi som gör bukplastik i December 2013! *

Bukplastik
Startar en tråd för alla som ska göra, eller vill göra en bukplastik i December. 
Jag har bokad tid den 2 December och har redan fjärilar i magen ;-)
Nån mer än jag som har planerat en operation i vinter?
540

Sortera efter

Nani1978

Kvinna ·

28 nov, 2013

idag köpte jag stöd srumper och en gördeltrosa i M från h&m som Jeiden 2011. och jag undrar Jeiden 2011 har du frågat hur länge ska vi ha stödsrumpor? Echinagard ..vad är det för droppar?  jag kommer hålla tumana för din skull.

Gilla

Jeiden2011

Kvinna ·

28 nov, 2013

finförmig: Änsålänge har jag varken infektion, är snorig eller hostig men jag misstänker att jag kan bli smittad lagom till Måndag. Jobbar hela helgen, och då brukar allt hålla sig borta. Det brukar snarare komma när man har lediga dagar ;-) Jaja, vi får väl se...
Gördeln var enkel, svart med smal spets längst ned. Den gick hela vägen upp till under brösten, var tajt (jag provade den) och kändes väldigt skön. Den heter "Shape Briefs Tummy and hip shaping".
Det närmar sig med storm steg, bara helgen kvar nu 👍
Gilla

Jeiden2011

Kvinna ·

28 nov, 2013

Länk till en exakt bild på den jag köpte: 
(första bilden uppifrån)

Gilla

mammamage

Kvinna ·

28 nov, 2013

Om ungefär två veckor är det min tur. Börjar gruva mig ordentligt..
Gilla

mattemamman

Kvinna ·

28 nov, 2013

Jag ska göra min bukplastik 17/12.... Hade tid 5/11 men blev dunderförkyld så därför ombokades det till i december...Lycka till ni andra 😛
Gilla

Jennygg

Kvinna ·

29 nov, 2013

Hej alla! Gjorde min bukplastik i onsdags och operationen gick bra men mer komplicerad. Hade så sjukt mycket brändskadad hud under så han fick jobba på mycket. Kom upp första gången idag en kort stund men är sängliggandes. Har så fruktansvärt ont och morfin är min bästa vän. Jag fick stödstrumpor och gördel här som är sjukt bra. Är så nöjd med allt. Kram
Gilla

finförmig

Kvinna ·

29 nov, 2013

Jennygg: skönt att höra från dig :-) bra med smärtlindring, fick du stanna kvar läncre på kliniken än planerat?
Gilla

Jennygg

Kvinna ·

29 nov, 2013

Jag har sovit här två nätter så får se om jag för åka hem idag.
Gilla

Jeiden2011

Kvinna ·

29 nov, 2013

Jennygg: Skönt att höra från dig, hoppas allt går bra framöver och hoppas att du mår bra idag så du får åka hem:-))
Hoppas att smärtan minskar snart. 
Mammamage och mattemamman, välkomna:-))
Gilla

Jennygg

Kvinna ·

29 nov, 2013

Jag fick komma hem idag, men har sjukt ont! Men blir bättre för varje dag. Lägger snart upp före/efter bild
Gilla

finförmig

Kvinna ·

29 nov, 2013

Välkomna mattemamman & mammamage!!!

Jennygg: Ska bli superspännande att se dina bilder :) Skönt att höra att du kommit hem. Vad få du för smärtlindring?
Tiden går fort nu...  10 dagar kvar till op för mig.

Snart är det din tur Jeiden...nervös??
Gilla

Jeiden2011

Kvinna ·

29 nov, 2013

Jennygg: Skönt att du fick åka hem, man känner sig direkt bättre av att komma hem...iaf efter man hade fått barn :)
Ser fram emot före/efter bilden. 
finförmig: Jag är nervös, men tror att den värsta nervositeten kommer Söndag kväll och Måndag morgon....hua. Jobbade idag, kände mig lite sådär, tog en temp som visade 37,3. Men det har gått ner nu känner jag, hoppas att det bara var nåt tillfälligt. 
Det är inte så många dagar kvar för dig heller 🤭
Gilla

finförmig

Kvinna ·

01 dec, 2013

Nu börjar jag bli nojjig över att bli sjuk inför op... här hemma är det sjukstuga och som grädde på moset fick jag ryggskott igår när jag red... suck!! Men det är drygt en vecka kvar för mig och jag hoppas på klar förbättring på alla håll :)
Jeiden: Blir det några nya "innan-bilder"??
Gilla

Jeiden2011

Kvinna ·

01 dec, 2013

finförmig: Allt bra här, ingen feber *ta i trä* måra faktiskt ganska bra :-)) Hoppas att du håller dig frisk! Jag fick lite blödning (har inte haft mens på flera månader), så det var ju typiskt. Dock verkar det ha gått över. Skulle inte vilja ha mens och vara nyopererad...
IMORGON ÄR DET DAGS!!!! IMORGON 👍
Jag har redan lagt ut ytterligare före bilder - tuppa inte av för det är ingen vacker syn, haha. Uppdaterar er alla så fort jag kan, troligtvis Tisdag när jag kommit hem. Jag har Descutanat en gång i morse, ikväll en gång till och byta lakan i samma veva. Imorgon Descutan igen och fastar from midnatt. Passade på och äta en fet burgare med familjen på Mc Donkan ikväll. Ska raka benen (börjar bli rasta flätor nästan ;-)) och klippa naglar osv ska man raka underlivet nu? Eller gör man det på plats?

.....Wish me luck!.....
Gilla

Nani1978

Kvinna ·

01 dec, 2013

lycka till Jeiden ...jag hoppas att allt går bra med dig imorgon.

Gilla

finförmig

Kvinna ·

02 dec, 2013

Jeiden: LYCKA TILL!! Såg dina bilder... ja du kommer nog knappt känna igen din mage när du ser den efter op!! Hoppas allt går bra och att du blir nöjd :)
Ska ta några nya bilder själv... snart!
Jag mailade kliniken angående rakning men har inte fått svar ännu...
Gilla

Itawe

Kvinna ·

02 dec, 2013

jeiden: Lycka till, idag är det min 70:e dag efter op
finförmig - Du får en rakapparat med engångs-huvud på kliniken - man ska tydligen raka sig så tätt inpå en op som det bara går
Gilla

finförmig

Kvinna ·

02 dec, 2013

Catkiss: Hur är det hemma?? Har du ont? Kan du gå/stå?? Hoppas att allt går bättre för dig :)
Itawe: Ok jag anade det utifrån din blogg (som jag tappat räkningen på hur många gånger jag läst...) Men jag tänkte att jag kundehöra med dem i alla fall.
Jag känner mig otroligt lugn men det är nog eftersom att jag inte tänker på op så mycket utan försöker ta mig ur det f*rbnnade rygskottet!!
Gilla

Itawe

Kvinna ·

02 dec, 2013

Finförmig: Roligt att höra ❤
Gilla

Orkide

Kvinna ·

02 dec, 2013

Ner räkning för mig med, en vecka kvar!!! Har åkt berg o dalbana senaste två veckorna men det börjar lägga sig nu. Frågade också om rakningen och fick svaret att jag skulle raka mig tre dagar innan så ev rodnad/irritation hann lägga sig till opdagen, är säkert olika på olika kliniker. Lycka till ni som nu gjort er op och ni som snart kommer opereras!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem