Jeiden2011
Kvinna ·
11 sep, 2013
*Vi som gör bukplastik i December 2013! *
BukplastikStartar en tråd för alla som ska göra, eller vill göra en bukplastik i December.
Jag har bokad tid den 2 December och har redan fjärilar i magen ;-)
Nån mer än jag som har planerat en operation i vinter?
Sortera efter
Jeiden2011
Kvinna ·
02 dec, 2013
Hej tjejer!!:))
Operationen är över:))), allt verkar ha gått bra!!!. Jag mår bra änsålänge, har fått två Alvedon 665 mg och inte alls så mkt ont. Det mesta onda är inte i snittet utan på magen. Troligtvis där dom har sytt ihop musklerna. Jag har varit super trött hela dagen/em, knappt kunnat hålla ögonen öppna. Opererades ganska sent, kl.13, pga förseningar. (Anders hade varit på intervju) Men uppe och gått, böjd som en ostbåge, nu dags sova.
Dränen har det kommit typ 100ml i den vänstra(!) och knappt nåt i högra. Misstänker att jag kommer få åka hem med den vänstra kvar. Men det gör inte mig nåt:)
Kram på er och bild kommer så snart jag är hemma:)) Får åka hem imorgon vid 9 snåret.
Klart, slut;)
Gilla
Leacn
Kvinna ·
02 dec, 2013
Jeiden, aaa lyckliga dig som gjort ditt. hoppas allt går bra för dig. ska bli kul se dina bilder.
MÅNGA GRATTIS.
Gilla
Jennygg
Kvinna ·
02 dec, 2013
Jag var på återbesök idag och tog bort mitt andra dränage, fy fan, värsta smärtan jag har varit med om :(
Annars såg magen så fin ut, jag är så nöjd.
Snittet har han lagt så fint långt ner, as nöjd :)
Gilla
Itawe
Kvinna ·
03 dec, 2013
Jeiden - Ett stort grattis och jag kommer att följa dig lite på vägen "tillbaka" - :-)
Gilla
finförmig
Kvinna ·
03 dec, 2013
Jennygg: Skönt att du blivit av med dränaget men trist att det gjorde ont.. många upplever det rätt obehagligt :(
Nu börjar nedräkningenpå rikigt, har fixat med logistiken (tar ca 2tim till kliniken) ska börja funder på vad jag ska ha med mig... men det låter ju som att tiden man är vaken fter op är begränsad.. kanke en bra ljudbok?
Gilla
Nevertoolate
Kvinna ·
03 dec, 2013
finförmig skrev:
Catkiss: Hur är det hemma?? Har du ont? Kan du gå/stå?? Hoppas att allt går bättre för dig :)
Jo, finförmig, det rullar på. Det finns dagar jag tycker det går bra. Sedan dagar där jag är så trött på gördeln och kroppsstrumpan. Jag kan gå men ibland skaver de så att det hämmar mig lite. Jag har inte ont men man får ju hela tiden tänka sig för så att man inte gör något dumt. Igår small det till i magen när jag tog ut ett steg för långt. Trodde att snittet sprack. Fick ta av mig allt och kolla men det syntes inget. Hade en brännande känsla ett tag efteråt. Möjligt att det var ett stygn från insidan som gick av? Eller en nerv som smärtade till....
Har nu jobbat i 4 dagar och är supertrött.
Men i stort så går allt framåt. På torsdag har jag haft gördeln i 4 veckor och då är det bara 2 veckor kvar. Det ser jag fram emot :)
Svullnaden i magen går upp och ner beroende på hur mycket jag anstränger mig. Och det kommer nog att hålla på ett bra tag till, bara att vänja sig. Men vad gör några jobbigare veckor av mitt liv? Det kommer ju att bli bättre och jag är ju redan så nöjd:)
Gilla
Jennygg
Kvinna ·
03 dec, 2013
Hej alla :)
Har lagt ut efterbilder, in och kika :)
Gilla
Itawe
Kvinna ·
04 dec, 2013
Jennygg - din mage ser ju jättefin ut - och framför allt ärret :-)
Gilla
Itawe
Kvinna ·
04 dec, 2013
Finförmig - Jag kommer att följa dig med på din resa, inte många dagar kvar nu :-)
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
04 dec, 2013
finförmig: Jag hade tagit med mig både bok, hörlurar och ett av barnens Ipad -till ingen nytta. Jag varken orkade eller hade lust att läsa eller surfa på nätet. Men det är ju väldigt olika så klart för alla hur man känner sig efter op. Vi hade kanon fint rum, jag och en granne som gjorde bröstförminskning + bukis, tv och tidningar fanns lätt åtkomligt. Min granne opererades först, så jag såg henne när hon var klar och fortfarande under narkos. Lite läskigt, hon pratade i nattmössan och frågade samma frågor om och om igen :-D
Det går sakta men säkert framåt. Sover som en kratta, i natt var jag uppe var 3e timme och greja, svårt att hitta en bekväm ställning att sova på med dränaget och det går liksom inte att sträcka ut sig utan man måste ha två-tre kuddar under benen.
Imorgon dras det andra dränet, förhoppningsvis, det har kommit ca 100 ml i den sen igår. Vad skönt det ska bli med dusch, fast det känns konstigt att vara utan gördeln. Som att magen ska trilla ut eller nåt.
Hann se magen samma morgon som jag åkte hem, Anders var in och tog bort förbanden och han sa att det hade varit lite svårt med att få bort ärrbildningen efter min fettsugning (några år sen jag gjorde den). Men, magen den var kanonfin, det lilla jag såg! Snittet satt verkligen lågt, snippan var lite blåslagen och öm, liksom överdel av låren.
Idag kliar det nåt så in i bängen under gördeln, försöker att massera lite försiktigt så att man mjukar upp huden. Det känns stelt, hårt och väldigt konstigt när man tar på magen.
Leacn: Tusen tack, bild kommer imorgon i samband med drän dragningen.
Jennygg: Superfin mage, du är så fin redan så det kommer att bli kanon det där:)))
Gilla
Jennygg
Kvinna ·
04 dec, 2013
Tack Itawe:) jätte nöjd hittills
Gilla
Jennygg
Kvinna ·
04 dec, 2013
Jeiden2011- tack så mycket, känns kanon men man hoppas att allt läker som det ska!!
Kul att få höra din historia, nyfiken på bilder!
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
05 dec, 2013
Bilder från idag, dag 4, finns nu på min sida:))
Jag är riktigt nöjd med snittet, i övrigt är jag verkligen blåslagen och öm.
Men av med dränet, halleluja:))
Gilla
finförmig
Kvinna ·
05 dec, 2013
Jeiden: Ser ut att göra ont... men riktigt fina bilder ;) LÄNGTAR SOM TUSAN!!
Gilla
Nani1978
Kvinna ·
05 dec, 2013
Hej .. Grattis Jeiden jag hoppas att du mår bra. jag har läst att du lagt bider men jag kan inte se dina bilder hur gör man? jag ser bara bildna före oprationen.
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
05 dec, 2013
finförmig: Tack, och ja man är lite öm, minst sagt. Kan tänka mig att det känns så här att bli överkörd av en ångvält.
Idag har det varit en bättre dag, det har vänt nu. Dock kom en andra fas av läkningen, nämligen klådan. Det kliar helt vansinnigt under gördeln och ju mer man kliar ju värre blir det...så bara att låta bli.
Nästa vecka, på Torsdag har jag efterkoll av stygn och läkning och jag får en ny gördel, eller en kroppsstrumpa var den visst mer lik enligt sköterskan. Kommer att bli najs!
Är nyfiken på naveln, har inte sett den än, men gissar att den blir liten - en typisk Anders Liss navel säkert ;-))
Nani1978: Tror att du måste vara Silvermedlem för att kunna se dom nya bilderna, du är bronsmedlem nu:-)
Gilla
finförmig
Kvinna ·
05 dec, 2013
Jeiden: Överkörd av en ångvält... låter väl lite sådär måste jag erkänna... men men vill man vara fin får man lida pin, som det nu sägs.
Jag har börjat fundera mer och mer på det här med smärtan, eller rättare sagt hur det ska gå med smärtan eftersom att jag gnäller oerhört mycket och dessutom tycker fruktansvärt synd om mig själv.. (helst ska även min man göra det, något han sällan gör...) så jag är rätt dålig på att ha ont och vara sjuk :(
Men å andra sidan har jag fött barn, måste väl räknas som en merit gällande smärta i alla fall eftersom att jag hade smärtsamma foglossningar från v.16.
Sedan är det det här med vars det gör ont. Många skriver att det inte är i själva snittet utan i musklerna där stygnen sitter och då jag ska göra t-snitt kommer jag ju både ha snitt och sytt musklerna på ungefär samma ställe, hur påverkar detta smärtbilden?!? SOm sagt nu fylls huvudet med relevanta och mindre relevanta frågor :)
Hur mycket sydde A.L dina muskler?
Gilla
Jennygg
Kvinna ·
05 dec, 2013
Måste fråga er en sak! Har idag orkat röra mig vilket var så skönt. Blev dock lite svullen och vilade länge sen nu när jag skulle ta sprutan så ser jag ett blått rakt Streck under naveln!!! Säg inte att man har fått en bristning men ser inte ut som det.
Vet ni vad det kan vara?
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
06 dec, 2013
finförmig: Det är värt det ALLA GÅNGER!! Dessutom upplever alla smärta olika, och har olika ont. Jag tycker inte att det har gjort så mycket direkt ont, utan snarare att det sticker, svider och bränner under huden. Vilket inte är så konstigt med tanke på att hela magen har öppnats upp och sen sytts ihop. Snittet känner jag ingenting av, det är så bortdomnat där, ja hela vägen ner till snippan och övre delen av låren, så jag tror inte att det kommer att vara så mycket värre.
Jennygg: Tror inte att det är en bristning utan att huden har veckat sig av gördeln. Vet att det är flera som har tagit upp det här på POF och att det har gått bort senare. Kanske bra att lufta och sen ha ett tunt linne under?
Jag kan stå rakt upp nu, sen igår faktiskt. Det tar dock ca 5 min av rörelse, gång, för att bli rak i ryggen. Försöker röra mig så ofta det går, masserar lite försiktigt i både rygg, midjan och på magen för att få fart på blodcirkulationen. Har sovit bättre, vaknat 3 korta ggr. Har så svårt för att ligga stilla i samma position (på rygg) en hel natt och dessutom känns det som att man "stelnar" till i magen, skönt att gå upp och röra på sig, ta Alvedon och dricka vatten (försöker att dricka mkt vatten för läkningen). Utökade med ytterligare en kudde under benen och det var fantastiskt! Kändes mkt skönare.
Gilla
finförmig
Kvinna ·
06 dec, 2013
Jeiden: Det låter som om det finns hopp om livet :) Måste vara skönt att kunna röra på sig, så snabbt efter op. Jag tänker att det påskyndar läkningen, men att det är en fin gräns mellan att röra på sig lagom och göra för mycket och få ont och bli svullen.. Man läser ju en del här så det känns som om det är en stor risk efter op. Hur länge fick du ha kvar ditt andra drän?
Jennygg: Hur går det för dig? Vd tycker du om gödeln?
Gilla