Jeiden2011
Kvinna ·
11 sep, 2013
*Vi som gör bukplastik i December 2013! *
BukplastikStartar en tråd för alla som ska göra, eller vill göra en bukplastik i December.
Jag har bokad tid den 2 December och har redan fjärilar i magen ;-)
Nån mer än jag som har planerat en operation i vinter?
Sortera efter
Jeiden2011
Kvinna ·
06 dec, 2013
finförmig: Det ena dränet drogs dagen efter operationen, dvs samma morgon som jag åkte hem och den andra drogs igår, fjärde dagen.
Dränet var faktiskt jobbigt att ha, inte så att ma känner av den men pga att den är så bökig att släpa på. Man är rädd att den ska fasta nånstans och ryckas ut eller att man ska mosa den när man sover. Barnen tyckte den var heläcklig, haha.
Jag blev ihopsydd 4-5 cm i muskulaturen, den var nån som frågade :)
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
07 dec, 2013
Nya bilder dag 6:) (räknar man op.dagen som dag 1?)
Fortsatt svullen mitt på magen, och det är svårt för er att se hur det ser ut pga alla blåmärken, tejp och svullenhet men på sidobilden kan man se skillnaden (trots svullnad). Mina bristningar ovan naveln är borta, och sitter en del kvar under naveln men jag bryr mig inte det minsta om det!
Duschade imorse och tvättade gördeln:)
Gilla
kejsarsnitt2003
Kvinna ·
07 dec, 2013
Hej ny här på sidan och är bokad för operation 16 december börjar bli nervöst nu ..... men det verkar som det gått bra för de flesta. kom gärna med tips inför /efter op som varit viktigast typ bästa tejpen och dy l
Gilla
finförmig
Kvinna ·
07 dec, 2013
Jeiden: Superfina bilder! Fettsögs du mycket eller bara för att "jämna ut" jag tänker på att du ser lätt överkörd ut ;) Eller är det normala blåmärken i samband med op? Jag funderade lite på om jag får samma typ avgörden öven fast jag får ett till snitt.. tänker det här med hur högt snittet går och hur högt upp gördeln kommer att gå... tänkte ringa dem på måndag och vara hysterisk ;)
Kjejsarsnitt2003: Välkommen :) Du har en hel del att läsa igenom, men det är mycket som innehåller bra information :)
Gilla
Solig
Kvinna ·
08 dec, 2013
Hej alla, Jeiden2011 hoppas du läker på fint.. Kikat på dina bilder och det ser fin fint ut. Typiskt nog gick min kamera sönder men imorgon så jag äntligen en ny och då kommer jag bums sätta in nytagna foton och upodarera min info. Jag operades mig för 12 dagar sedan full bukis och mår riktigt bra, visserligen lite ajaj när jag glömmer ta medicinen men annars överraskad att det funkat så smidigt som det gjort. Är det någon som har tips på vitamin tillskott för att påskynda läkningen? Tack till er alla som delar med er av allt, vilket varit ett enormt mycket till hjälp för mig och min buk :)) när vi gjorde oss redo inför op
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
08 dec, 2013
Finförmig: Sköterskan varnade mig innan op att man brukar bli blåslagen efter fettsugning och att jag skulle skifta i alla regnbågens färger :-D Men jag tror också att det lite spelar in om man har lätt att få blåmärken osv. Mina blåmärken på sidorna är enorma, haha. Men det går ju bort så inget att bli stressad över. Tror inte att jag fettsögs jättemycket utan mer "finputs".
Jag är bara fortfarande så ovan med att inte se min gamla mage, man fattar nästan inte att det är sant:) Ska ta ett kort ovanifrån snart så att ni kan se skillnaden.
Kejsarsnitt: Välkommen :)) och lycka till med operationen! :))
Solig: tack:) Ska bli spännande att se dina bilder, skönt att det har gått bra för dig.
Jag har hört att vitamin D och protein är bra för läkningen, tittat på youtube där folk från t.ex. USA lägger ut jättemycket filmer om deras bukplastik (sök på tummy tuck) och dom har mycket tips om allt möjligt:) Om det hjälper eller inte vet jag inte. Vitaminer ska man ju alltid försöka få i sig via kosten, så jag har ätit ovanligt bra hittills för att vara jag;))) Mycket kyckling, grönsaker osv. Ingen har förresten tagit upp att matlusten försvann efter op:-S. Jag fick tvinga i mig mat dels för att matlusten var väck, dels för att det är svårt att äta när man har en gördel som trycker på. Eller om det bara är jag?!
Gilla
finförmig
Kvinna ·
08 dec, 2013
Jeiden: Jag tror att det är rätt vanligt att matlusten inte riktigt hänger med efter en operation, sedan påverkar ju smärta, illamående m.m huruvida man känner sig sugen på mat eller inte. Men jag tror att du gör helt rätt som äter i alla fall och att du då äter bra saker :) Jag tror att du vinner på det i längden (grönfoder m.m)
Solig: Hej, jag har läst i en annan tråd att Zink i kombination med protenikkost är bra för läkningen (hur det riktigt fungerar vet jag dock inte... men det har väl med nyproduktion av vävnadatt göra kanske??)
Nu är det bara 2 dagar kvar för mig och det känns mest overkligt, kansk kommer imorgon. Har full hus här hemma med långväga besök och julstök :)
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
08 dec, 2013
finförmig: Jag blev inte riktigt nervös förrän jag hoppade upp på operationsbordet! Då small det till, och hjärtat slog i 150 kändes det som.
Två dagar går fooooort :-))
Gilla
miro79
Kvinna ·
08 dec, 2013
jeg er blevet opereret i malmø for 6 dagar siden, hos jan B weislander 😀
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
09 dec, 2013
Miro79: Grattis, är du nöjd med resultatet? Tror att vi opererades samma dag, 2 dec? 🙂
Gilla
finförmig
Kvinna ·
09 dec, 2013
Hej! Nu finns lite fler innan-bilder i mitt bronsgalleri. Tänker att det var lika bra att ta lite kort idag eftersom att jag nog kommer vara helt hysterisk ikväll, för att inte tala om imorgon :)
Men snart är det verkligen min tur. Om mindre än 24tim borde jag vara färdigopererad!!!!!
Nåväl, jag är tacksam över att inte ha fått frispel än och hoppas på en lugn kväll, det är full fart här hemma och har även dottern hemma då hon fått en ögoninflammation som inte vill ge sig.
Tack alla ni som delat med er av era funderingar och erfarenheter så här långt, de har varit mycket betydelsefullt för mig! Kanske smygläser lite imorgon innan op om jag hinner :)
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
09 dec, 2013
Finförmig: Tror att du kommer att få ett kanonfint resultat! Håller tummarna att allt går bra för dig och önskar lycka till imorgon:)
Gilla
Jennygg
Kvinna ·
09 dec, 2013
Finförmig- den funkar jätte bra! Är inte alls jobbigt. Har fått en sån svullnad ovanför snittet, stenhårt och känns som vätska innanför. Orolig :(
Gilla
mammamage
Kvinna ·
09 dec, 2013
Hörrni, nu har jag op om bara några dagar. Börjar bli riktigt nervös... Törs inte lägga in några före-bilder för att "jinxa" det hela. Om det blir bra lägger jag in både och. Det är Ulf Samuelsson som ska opa mig, någon som varit på AK, är det en trevlig klinik att ligga på, blir man fint omhändertagen?
Gilla
Leacn
Kvinna ·
09 dec, 2013
finförmig skrev:
Hej! Nu finns lite fler innan-bilder i mitt bronsgalleri. Tänker att det var lika bra att ta lite kort idag eftersom att jag nog kommer vara helt hysterisk ikväll, för att inte tala om imorgon :)
Men snart är det verkligen min tur. Om mindre än 24tim borde jag vara färdigopererad!!!!!
Nåväl, jag är tacksam över att inte ha fått frispel än och hoppas på en lugn kväll, det är full fart här hemma och har även dottern hemma då hon fått en ögoninflammation som inte vill ge sig.
Tack alla ni som delat med er av era funderingar och erfarenheter så här långt, de har varit mycket betydelsefullt för mig! Kanske smygläser lite imorgon innan op om jag hinner :)
stort lycka till i morgon. kram :)
Gilla
Orkide
Kvinna ·
10 dec, 2013
Opererades igår. Ligger vaken på rummet har inte så ont i snitten men extremt ont i ryggen, är hårt lindad runt bröstkorgen så tror det beror på det. Är superlycklig över att det är klart :)
Gilla
Jeiden2011
Kvinna ·
10 dec, 2013
Åh grattis Orkide!! Vet precis hur det känns:))
Gilla
Jennygg
Kvinna ·
10 dec, 2013
Ulf opererade mig och han är grym!
Jag är så sjukt nöjd.
Gilla
Jennygg
Kvinna ·
10 dec, 2013
Var på återbesök idag på AK och allt såg jätte bra ut!
Bokade även LPG behandling vilket dom rekommenderar för att få bättre resultat.
Första behandlingen bjuder dom på:)
Fick med mig kirurgtejp så slipper man köpa sånt själv oxå känns konstigt att man ska tejpa i 6 mån framåt,
Gilla
Mariannee
Kvinna ·
10 dec, 2013
Hej hej!
Svarar lite sent här, men hoppas att det går bra:)). De sög ut 1 liter fett och tog bort 1,7 kg löst skinn och de sydde mina muskler. Jag har haft en del komplikationer men som är på väg att blir bättre. Var på återkontroll och det såg bra ut, så nu är det bara att kämpa vidare🙂
Har du op ännu eller när skulle den stora dagen träda i kraft? Vilket fall som helst så kommer det att gå bra och jag är så nöjd med mitt resultat må du tro👍. Önskar dig lycka till
Gilla