newme
Kvinna ·
27 dec, 2012
Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!
BukplastikTänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
Sortera efter
domdamen1
Kvinna ·
10 feb, 2013
Lovely Lily! jag har svårt att tro att du skulle få en blödning när det har gått så lång tid efter op, men å andra sidan så skriver du att du är mkt blå och svullen då kanske det är klokt att ta det lilla lugna.
Själv är jag inte blå alls och magen är slät och fin lite spänd bara som ett trummskinn men det var ju det som var meningen ialla fall med min op jag sä åt Dr att spänna så mycket han tordes. och det har han gjort jag är otroligt nöjd både med magem och brösten är lycklig att jag gjorde allt på samma gång; för mig passade det perfekt.
😇 D1
Gilla
oroan
Kvinna ·
11 feb, 2013
Perlan!!!!! Tänker på dig idag! Är det inte op-dag i morgon?? Hur känner du det idag?
Själv har jag varit på vårdcentralen och tagit BT, HB värde och EKG. Blodtrycket var lika högt:( (158/94) och jag vet ju inte om min op blir av nu eller om de vill att jag ska få ner trycket först. Jag hade med min hemblodtrycksmätare så vi kunde kolla om den stämde, och det gjorde den. De fattar inte hur jag kan ha helt normalt BT hemma ca 130/80 och sen jaga upp det till dessa siffrorna där...Är så ARG på mig själv för jag gör så! Fan, om jag förstör detta nu!
Nu har jag bara att vänta på slutbesked...de ska ringa från kliniken när narkosläkaren bestämt sig.
Håll tummarna för mig! Men samtidigt så är jag ju tacksam att de inte tar några risker, jag vill ju inte stryka med på kuppen;)
Gilla
perlan
Kvinna ·
11 feb, 2013
Hej Oroan!!! jag håller tummarna för dig!! Du få se att det kommer att gå jättebra!!! det var jätte gulligt av dig att du tänkte på mig!!!;) Jag är jätte lugn,ovanligt lugn,jag tänker altid så ,,är det meningen så är det,,,Det är redan skrivet i den " stora boken""...
Jag har tittat nu i veckan alla avsnitten på plasztik kirurgerna,det har hjälpt lite,,nu vet jag precis hur de gör,hoppa bara att läkaren har en bra dag o att han lyssnar på mig,,jag har gjort allt vad sa att jag ska göra,har tränat som bara det ,för hjärtat skull,mer kan jag inte göra;)
Oroan! försök ta det lite lugnt,gör ng roligt!!det lätt att säga ,men det hjälper inte va orolig,jag vill hjälpa dig! vet inte hur???DET KOMMER ATT GÅ BRA SKA DU SE!!! ORMENS ÅR I ÅR !! massor av styrke kramar från mig!!
Gilla
oroan
Kvinna ·
11 feb, 2013
När ska du vara på kliniken i morgon? Har du duschprogram igång nu då...?! Så härligt att du är så lugn och fin:)! Jag tänker att jag ska göra som du där...Tänka att det som sker det sker och det finns en mening med det! Känns skönt att tänka så:)
Ska tänka jättemycket på dig i morgon och hålla tummarna för ett riktigt bra resultat och att du får må bra hela dagen!!!! Kram:)
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
11 feb, 2013
Lycka till nu Perlan när du skall göra din operation i morgon håller tummar o tår att allt blir bra; så klart det blir det.
skall bli kul att få höra av dig här när du vaknat och piggat på dig efter op
1000-lycko kramizar till dig!!!!!
😇 D1
Gilla
Katja74
Kvinna ·
11 feb, 2013
Lycka till Perlan! Så spännande att det är dags för dig.:)
Gilla
newme
Kvinna ·
11 feb, 2013
Lycka till imorgon Perlan!!! Kommer tänka på dig! :))
Gilla
perlan
Kvinna ·
11 feb, 2013
TUSEN TACK!!! UNDERBARA FORUM kompisar!!jag blen ännu lyckligara nu ,när ni är så gulliga:))
Oroan!! stor tack till dig oxå!! Det står att jag ska duscha på kliniken,,jag ska vara där 7:00,,jag hoppas att jag blir nr 1 :) stor kram till er alla👍
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
11 feb, 2013
Lycka till Imorgon Perlan!!!!! Du kommer älska känslan när du vaknar -deg! ;)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
11 feb, 2013
Domdamen, lyckost! Önskar jag oxå var normalt svullen ich inte som en bucklig svart gravidmage :(
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
11 feb, 2013
Nu har jag lagt in bilder på min konstiga mage på min sida om nu vill kolla och fälla en kommentar. Bör jag kontakta kirurgen? :/
Gilla
newme
Kvinna ·
11 feb, 2013
Oj Lily, den har svullnat på sig rejält!! Har det blivit ännu mera nu sen du var hos läkarn sist? Hoppas det börjar gå åt rätt håll snart.. Man kanske behöver tappa på vätska? Sa dom nåt om det på besöket sist?
Gilla
oroan
Kvinna ·
11 feb, 2013
Kan du inte skicka bilden till din kirurg? Berätta att du är orolig...normalt eller inte så att säga...Man känner att man vet ju så dåligt hur det ska/kan vara! Men du är ju så smal och fin i kroppen,nätt liksom, kanske syns svullnaden mer pga av det?
Du tar väl det lugnt och fint;)?!
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
11 feb, 2013
Ja, jag ska nog göra det, ja lite mer svullen sen besöket men inte lika blå/svart som då. Tappar gör dom inte om det inte är extremt mycket eftersom kroppen mår bättre av att ta hand in set själv... Men det skvalpar inte eller låter från magen, bara "gravid" :/
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
12 feb, 2013
Lovely Li håller med oroan skicka in bilder till kirurgen så han kan bedöma dom.
Jag kan nog inte se dina nya bilder då jag inte är silvermedlem,men blir der snart tror jag.
😇 D1
Gilla
pingasnuda
Man ·
12 feb, 2013
Hej o Hallå !
Skulle göra en stor bukplastik den 13 maj. Kan vi sätta dig på återbudslistan sa hon..... Hmm visst sa jag. Dom ringde från Akademikliniken i fredags.... Vi har en tid till dig den 18 FEB !!! Vill du ha den ? Öhhh ja varför inte?
Så nu är första provtagningen gjord (blodgruppering) och chefen underrättad, tågtidtabell uppkollad, lite att inhandla.
Men i det stora är allt klart. Nervös ?? Näää..... Eller ja lite. Jag skulle aldrig kollat youtube....
Fler som ska in i den vevan ??
Gilla
newme
Kvinna ·
12 feb, 2013
Har pratat med kliniken idag!! Och jag ska vara där kl 8.00 på tisdag. Först på tur och kommer vara på op runt 8.45!! NU vart jag nervös!! Känns så nära nu! :))
Jag skulle inte duscha med annat än mitt eget kvällen innan, sen blir jag avtvättad på operations salen!
Pingasunda va kul för dig att du fick tidigare! Vi är några stycken som opas nu i feb! Så vi följs åt här! Och det är så skönt att vi stöttar varandra! Du kommer vara färdig i maj nu då! :) skönt inför sommaren! :)
Vad har du inhandlat inför op? Bra att veta o få lite tips om man själv har missat nåt!
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
12 feb, 2013
Hej newme: Som operationssjuksköterska måste jag på det bestämdaste säga att naturliktvis skall du duscha med Deskutan 2ggr kvällen innan op 1 gång på morgonen jag har jobbat på flera sjukhus och även privat och vi skickade hem patienter om dom inte hade deskutantvättat sig man minskar risken för infektion så mycket med detta tvätt sätt det är bevisat i studier.
Så mitt råd är DUSCHA MED DESKUTAN
Lycka till 😇 D1
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
12 feb, 2013
domdamen1 skrev:
Hej newme: Som operationssjuksköterska måste jag på det bestämdaste säga att naturliktvis skall du duscha med Deskutan 2ggr kvällen innan op 1 gång på morgonen jag har jobbat på flera sjukhus och även privat och vi skickade hem patienter om dom inte hade deskutantvättat sig man minskar risken för infektion så mycket med detta tvätt sätt det är bevisat i studier.
Så mitt råd är DUSCHA MED DESKUTAN
Lycka till 😇 D1
P.S Det kan ju i alla fall inte skadaD.S 😇 D!
Gilla
pingasnuda
Man ·
12 feb, 2013
Ja du har knappt hunnit reagera.... Men stödstrumpor var ett måste liksom en gördel, men den kunde man köpa på plats. Sen var det sprutor mot proppar och lite att tvätta sig med. Fick en lista mailar till mig men det var mycket att tänka på med smink och piercingar. Det berörde ju inte mig direkt :-)
Men det är faktiskt nervöst, har aldrig varit nervös före en operation innan men nu är jag.
Skulle aldrig kollar Youtube.... Haha
Var ska du opereras ?
Gilla