newme
Kvinna ·
27 dec, 2012
Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!
BukplastikTänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
Sortera efter
Magu
Kvinna ·
27 feb, 2013
Hej
Pingsundan, vet inte så mycket än mer än att jag ska tejpa 6mån. Gördel en mån. Ska på återbesök på fre till läkaren, så efter det så vet jag mer🤭
Lovelly Lily, vad läskigt att du fick en stor blödning. Hur märkte du det? Gjorde det ont? Fick de tömma dig?
Tror du att det kom pga du var så aktiv för tidigt?
Stackare, men skönt att det börjar bli bättre!!
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
27 feb, 2013
Lovely Lily skrev:
Katja, shit! I spinal! Imponerande!!! Hoppas på god revovery! Newme, wow! Domdamen, nja lite kanske men träningsförbudet förlängt :( Vill fortfarande köpa en veroniqe men vågar inte beställa för 700 när jag inte är säker på storlek. Mätte imorse 62cm i midjan men då har jag ju legat hela natten på rygg. :/ hjälp mig nu domdamen du som har den modellen jag vill ha. Jag har rumpmåttet som xs och 2 cm för mycket för xs i midjemått men jag är ju svullen och vill ju att den ska funka även sen när jag tränar... Å andra sidan har jag 68 i midjan på em/kväll. Vill att den ska vara tajt men den ska ju sitta bra oxå, man måste ju kunna andas. Hjälp! Och kramar till er alla!!!Om jag var som du skulle jag slå till och köpa xs 2 cm i midjan shit the same det grejar du ..
Du kommer och se ut som ett timmglas hahahah nej jag bara skojade KÖP DEN-- 700 vad är det i detta samanhang,,, vad kostade operationen????????????
😇 D1 P.S Om jag skulle köpa en ny så skulle jag köpa en med ben...D.S
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
27 feb, 2013
Tack domdamen!
Magu, ja blödningen kom pga för snabb aktivering alldeles säkert och nu i efterhand fattar jag inte hur jag kunde vara så dum men jag hade inte ont alls, svällde bara upp som en tunna (kolla mina bilder) det börjar gå ner nu men jag har ju pga detta förlängt hela återhämtningsprocessen samt all oro (trodde det var nekros...) Så lyssna nooga på kroppen och ännu mer noga på hjärnan och sunt förnuft. :)
Gilla
Katja74
Kvinna ·
27 feb, 2013
Hej igen! Nu är jag hemma i halmen igen. Skönt det! Jag vet inte om det är så tufft egentligen att få spinalbedövning när man ändå är helt groggy.;) men alltid kul att få känna sig lite tuff, haha! Fyran vad hemskt det ar att spy efteråt. Det knakade i magen. Brrr...
Gilla
Katja74
Kvinna ·
27 feb, 2013
Men du ad härligt!! Toppentoppen! Glad för din skull. :)
Gilla
Katja74
Kvinna ·
27 feb, 2013
Alltså. Oroan! Jag trodde jag hade länkat till ditt inlägg... Kul att det gick bra! Och hej vad skärpt man blir av medicinerna...;)
Gilla
newme
Kvinna ·
27 feb, 2013
Domdamen, jag skulle vilja se före och efter bilder på dig!! :))
Gilla
oroan
Kvinna ·
27 feb, 2013
Tack katja:)! Gud, så skönt att vara hemma igen,va?! Nu vill vi gärna se lite bilder:)! Jag tycker att du har varit supertapper som gjort detta med ryggbedövning...hade jag nog aldrig fixat! Visste du det innan att de tänkt sig det? Fast det är klart...är man typ tokfull och groggy så kanske man knappt upplever nåt av vad de håller på med förstås;)
Gilla
Katja74
Kvinna ·
28 feb, 2013
Det är jäääätteskönt! Och idag mår jag faktiskt ganska okej. Fantastiskt att det värsta verkar vara över ( peppar, peppar). Har precis vinkat av barnen som ska ut till mormor i några dagar så nu är det svt play och soffan som gäller. Ska försöka ta bilder ikväll. Jag har knappt kollat själv men det känns som att skillnaden är stor redan. Härligt! Appropå ryggbrdövningen så var det inga problem. Jag förstod ju inte ens att de hade satt igång utan låg och pladdrade om stort och smått. Det måste vara ganska kul att vara kirurg ibland så mycket tokerier man får höra från morfinisterna patienter.:D. Det kändes lite mot slutet då bedövningen började släppa men narkosläkaren var superduktig och hjälpte mig igenom allt. När jag började må illa fick jag någon slags gas i näsan osv, så det gick bra. De gånger jag blivit sövd har jag kräkts jättemycket efteråt så det var värt det.
Gilla
oroan
Kvinna ·
28 feb, 2013
Härligt Katja:)! Min mamma har gjort en höftoperation också med ryggbedövning, och hon säger samma som dig...det var mest som i en flummig dimma, nästan som att hon var sövd!
Så skönt att bara vila nu alldeles själv när barnen har kul hos mormor:) Njut!
Gilla
perlan
Kvinna ·
28 feb, 2013
Hej Oroan!!
hur är det med dig? När få du besked om op tiden?? kram o lycka till!!!!
Gilla
oroan
Kvinna ·
28 feb, 2013
Hej Pelan! Va gullig du är som tänker på mig <3. Jag måste ha använt min BT sänkande i minst 3 veckor och fått ett ok tryck igen, sen får jag kontakta kliniken för återbesök hos min kirurg för ny bedömning. min egen läkare sa att hon kan skriva ett brev och förklara vad hon kommit fram till, att mitt nya EKG var godkänt, men att jag stressar upp mig till den milda grad när jag ska prestera bra blodtryck så det blir MYCKET högre än i vanliga fall!
Jag börjar mer och mer tänka på att jag kanske får vänta till efter sommaren trots allt...
Jag har lovat sen länge att ha mitt lilla barnbarn här i 4 dagar i början av maj när hans mamma och pappa ska åka till Budapest. Med tanke på att han bara är 10 månader då och tjock som en liten bulle ;) så blir det nog mycket bärande= inte bra....
Frågan är om det blir för varmt att ta det sen i mitten av maj??
Men nu babblar jag bara om mig själv! Hur är det med dig nu?? Du måste berätta hur det känns och hur det ser ut osv! Spännande, vi är ju "gamlingarna" här i gänget....klarar vi det lika bra som de unga tjejerna ;)
Såg dina bilder! Jättefin platt mage:)! Underbart ju!!
Kram:)
Gilla
perlan
Kvinna ·
28 feb, 2013
Hej igen Oroan!! det ordnar sig! Allt har en menig;-) fast vi vet inte ännu ,,vad?
Kul att de åker till Budapest!!! Jag är ju fr Ungern;-))Budapest är en fantastisk stad,mycket arkitektur,o god mat,o härliga spa,termalbad!
Jag mår mycket bra!! jag har väntat mig mycket värre!!HITTILS mår jag nästan,som Domdamen!!Går en del,,men nu försöker jag ta det lite lugnt,för magen är inte så platt,mycket svullnad,o jag blir oxå " orolig"!!!!I morgon plockar de styggnen,annars allting är toppen,tog tbl, i 3 dagar,enda som är det stora problemet i det hela är GÖRDELEN!! jag har på mig två,det få vi på citadellklininken,ena med ben,o den översta är som är så jobbig! det skaver in,o jag hade gjort fettsugning oxå,o det gör ont då ännu mera att använda det trånga gördelen;( men men man måste lida pin ,för att bli fin:-)
Så var inte orolig,du klarar det galant!! vi gamlingar är oxå duktiga !! Vi ju "järnladys"""!!
Jag tänker på dig!!!! o håller tummarna för dig!!STOR kram
Gilla
Katja74
Kvinna ·
01 mar, 2013
:det gör jag!:) men ärligt talat, att ligga och göra ingenting är inte min starkaste gren. Tur att det finns svt play och bra böcker.
Gilla
perlan
Kvinna ·
01 mar, 2013
Hej Alla POF kompisar!
Jag har varit o tagit stygnen idag,det gick jättebra! Fick ny gördel,,jag hade märke efter min gördel,o min läkare tyckte inte om det!
Jag berättade hur "tuff" jag var med promenaderna! Jag fick en liten utskällning o 3 dagar ska jag va i sängen o vila!!!! Få absolut inte anstränga sig, det minsta lilla!! Äta riktig mat o dricka mycket!!!
Annars var allt bra,läkt fint!!! Konstigt känsla att vara utan den starka gördeln!! Jag skulle sova utan kläder!! Vet ej om jag klarar det,min hud var i " dålig" skick " efter den hårda gördelen! Måste få tillbaka den riktiga blodcirkulation ...
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
01 mar, 2013
Ok, då får du vila! Gör inte om mitt misstag! Vad menade han med märken? Man får ju märken oavsett vad av gördeln men var det stora märken? Hur länge ska du ha gördel ich när får du börja träna?
Gilla
newme
Kvinna ·
01 mar, 2013
När du fick skäll för hur mycket du rörde dig, hur mycket har du då gått?? Jag tar en liten sväng ca 10 min om dagen i långsamt tempo... Är det för mycket? Man blir ju orolig,.... !!
Gilla
perlan
Kvinna ·
01 mar, 2013
L LILY!han menade att de märkena kan vara kvar för alltid! jag hade fettsugning oxå o fortfarande blå,,,de ska inte sitta så hårt,menar han,men nu hade jag den nya o magen är som ett balong,,man vet inte vad man ska göra!!han sa att få ha gördelen i 4 veckor hela tiden,nu några dagar naken på natten o sedan avveckla det såsmåningom.men jag våga inte sova så,obehaglig att vara utan stöd;-) Träna efter 6 v,,
Gilla
perlan
Kvinna ·
01 mar, 2013
Newme! jag gick fr dag 5 45 min o ibland över 1 timme,gick på löpbandet inne,men inte fort ,,,Han sa 15 min !!!!! jag hade så mycket energi!!men inte platt mage:-)) kanske därför,,,,men som tur är det hade jag inte sårvätska..så du gör rätt!!!! han sa att kroppen måste återhämta sig ,o då måste man vila,jag har hudcancer oxå:( hoppas att de ta bort det på onsdag,,
Gilla
Katja74
Kvinna ·
01 mar, 2013
Härligt perlan! Men lyssna på doktorn och ta det lugnt. Inte så lätt... Själv klättrar jag redan på väggarna så smått. Och det kliar så jag tror jag blir tokig i stygnen. Men, det är väl som det ska vara? Jag är rätt svullen om magen men det är väl ingen fara? Eller? Det är ju bara tre dagar sedan. Trevlig kväll på er alla!
Gilla