Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
newme profilbild

newme

Kvinna ·

27 dec, 2012

Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!

Bukplastik
Tänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
550

Sortera efter

Katja74

Kvinna ·

01 mar, 2013

Oj, nu såg jag ditt senare inlägg också. Vad läskigt med märkena.:( hoppas, hoppas de försvinner!
Gilla

Magu

Kvinna ·

01 mar, 2013

perlan hoppas att du snart blir bättre...du får försöka att tänka att det inte är så ofta som man får tillfälle att ligga och vila i tre dagar👍/ (  i varje fall inte om man har tre små barn!!!) man får ju försöka att se det positiva i allt😀
Men jag blev lite nyfiken på vad din läkare sa ang gördeln....
efter4 v så behöver du inte ha den alls?
när gjorde du din op?
När var det ok för dig att gå lite längre prom? (om inte detta hänt)

¨Lycka till
Gilla

pingasnuda

Man ·

02 mar, 2013

Funderade på en sak......
Lite tråkigt att det nästan bara är tjejer här, antingen så är män inte "så fåfängda" eller så är det bara jag som opererat mig i Feb....*L* Men väldigt roligt att följa alla som blivit opererade. 
Kämpa på och ta sikte mot Beach 2013 alla !!!!
Gilla

eve

Kvinna ·

02 mar, 2013

Pingasnuda-tänkte igår att vad roligt det är att det är en kille bland oss fruntimmer:).hur mår du nu?? Nån värk o hur är svullnaden ?? Kämpa på
Gilla

pingasnuda

Man ·

02 mar, 2013

Jo eve..... Jag mår bra, svulnad från och till ingen smärta.... Jag måste säga att jag mår förvånansvärt bra. Och hos doktorn i Tis sa dom att det såg mycket bra ut MEN att jag skulle varva ner med mina promenader, istället för en 4-5 promenader på en 20 min ca skulle jag hålla mig till 1 promenad på ca 20 min. Men annars ser det väldigt bra ut, ska in en runda till nu på tisdag och ta resterande stygn. Hoppas alla som är med här inne mår prima liv..... Jo lite som tuppen i hönsgården känns det som annars här inne. Men alltid kul att få en kvinnas point of view så att säga. Men hade ju även varit kul med lite manliga åsikter. Många av er kvinnor har ju i samma operation vävt in bröstoperationer, och eftersom jag mer är en "rumpkille" så kan jag inte uttala mig om så mycket i det ämnet.....*L*
Gilla

Katja74

Kvinna ·

02 mar, 2013

Ja, det är nog vanligare att kvinnor opererar sig. Efter barnafödande och så. Själv mår jag riktigt okej. Stygnen ska bort på onsdag. Skönt det!
Gilla

Katja74

Kvinna ·

02 mar, 2013

Förutom när jag skrattar, nyser och hostar. Fy f-n vad ont det gör! Vi började kolla en skitkul serie igår kväll men det gick inte alls. Ont, ont! Så det blev Dexter istället.;)
Gilla

pingasnuda

Man ·

02 mar, 2013

Jag känner igen mig i nysandet..... Oturligt nog är jag en sådan där mulitipelnysare...... Aj Aj Aj.....
OCH jag blev förkyld 3 dgr efter OP......Suck, rädd att nysa sönder ett kärl eller två. Men det gick bra.
Gilla

Katja74

Kvinna ·

02 mar, 2013

Åh nej, vilken timing! Brrr.... Skönt att du klarade dig igenom den pärsen.... Jag spydde natten efter operationen och det gjorde vansinnigt ont. Det knakade till också iinne i magen där jag sytt inhopp muskler. Hoppas bara att det inte gick upp. jag tycker själv att jag är misstänkt kulig men det är väl bara inbillning. På onsdag är det återbesök så då kollar de väl.
Gilla

pingasnuda

Man ·

02 mar, 2013

Jo det var ingen bra synkning....*L* Men man överlevde iallafall. Tror man är lite extra "uppmärksam" nu när man är nyopererad.... Är säkert ingen fara med dig ska du se. 
Önskar dig lycka till på Onsdag. Själv har jag mitt andra återbesök på Tisdag. Spännande..
Gilla

eve

Kvinna ·

02 mar, 2013

undra hur länge svullnaden kommer finnas kvar efter op..?? 
hur känns det när man tar bort gördelen?? känns det som om man inte har nån kotroll över magdelen.. tex balansen osv?? jag kommer ju få syda magmuskler.. o kan tänka mig att man får lära sig o hantera allt på nytt sätt..
Gilla

newme

Kvinna ·

02 mar, 2013

Vet ni när man kan ligga på sidan?? Det tar kål på mig att bara ligga på rygg!!! Eve: jag duschade 2 dagar efter op, det kändes konstigt utan gördeln, men ingen fara. Nu är det underbart skönt att ta av den när man duschar!! :) jag sydde också (8cm)!! Man kommer fort in i det!
Gilla

eve

Kvinna ·

02 mar, 2013

ang dusch.. låter man tejpen vara kvar o om den lossnar tar man bort den o sätter dit ny??
ska man unvika att duscha rätt på ärret me tejpen?? får man använda duschstvål som vanligt efter??
Gilla

eve

Kvinna ·

02 mar, 2013

är det svårt o * dölja * gördelen under kläder??..
Gilla

newme

Kvinna ·

02 mar, 2013

Du får veta allt sånt på kliniken. Jag slänger in gördeln i tvätten och duschar sen. Duschar som vanligt och spolar igenom naveln. Medans gördeln tumlas så lufttorkar jag tapen i soffläge! Jag har en gördel med ben och hål för muffen, det syns ju i baken att den är öppen där.. Men tunika funkar! :) jag glider fortfarande runt i mjukisar! :)
Gilla

Maja42

Kvinna ·

02 mar, 2013

Vill bara göra er uppmärksamma på att man inte ska tvätta den gördeln i maskin och inte torktumla den heller för den tappar sin funktion då. Står i den att det är handtvätt som gäller. 👎 Trist nog för det är himla bökigt att handtvätta och dropptorka och inte blir det riktigt rent heller.
Gilla

Magu

Kvinna ·

03 mar, 2013

Jag undrar också hur det är med att sova på sidan?
Sedan undrar jag om det är ngn som vet om det är ok att börja promenera 2-3 km 2 gånger om dagen i lugnt tempo med barnvagn?
I dag är det 10 dagar sedan op,😉
Gilla

Katja74

Kvinna ·

03 mar, 2013

Tack ska du ha pingasnuda! Ja, man är väl lite nojig antagligen. Så mycket pengar och så stor operation så vill man ju ha ett riktigt bra resultat. Lycka till med återbesöket du. Apropå sova på sidan så gjorde jag det inatt. Hade ingen aning om att det kunde vara dumt... Jaja, vi får se ad de säger.
Gilla

pingasnuda

Man ·

03 mar, 2013

Dum fråga .... Varför skulle det inte va bra att sova på sidan egentligen ? Fattar inte det riktigt. Tack Katja, lycka du till oxå. Klart det är mycket pengar, jag hade ju turen att få det betalt av regionen. Och ännu mer tur för mig så kunde dom inte hålla vårdgarantin så jag blev remitterad Akademikliniken i Malmö. Tur får man ha ibland....hihi. Jag tror på sunt förnuft och att man ska lyssna till sin kropp Magu, ta det lugnt och lyssna till din kropp.
Gilla

Katja74

Kvinna ·

03 mar, 2013

Härligt! Jag försökte få den betald av Stockholms landsting men det var tvärstopp. Jaja, blir resultatet bra så är det värt varenda krona. Jag ser det som en fyrtionårspresent till mig själv i förskott, haha!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem