newme
Kvinna ·
27 dec, 2012
Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!
BukplastikTänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
Sortera efter
oroan
Kvinna ·
04 mar, 2013
Domdamen, synd att du inte har före bilder! Men vi får nöja oss med efter då;) Klicka in på mig så ska ni få se värsta FETTHÄNGET ever!!!! Och det går jag runt med ännu...pressar in i jeansen och döjer med stora tröjor! Jag har inte sett någon som ser så hemsk ut som mig faktiskt, men jag är riktigt stolt att jag vågade lägga in skräckfotot här...jag som inte visar mig näck för någon..ja...stackars gubben då, men han är van:D! Jag har gått ner 2 kilo till sen det fotot , men av någon märklig anledning så tas det inte från magen. Jag har nu 1-2 kilo kvar till bmi 25...längre ner går jag inte, jag är redan för smal i ansiktet :(
Jag får nog leva en sommar till med hänget, barnvakten i maj sätter nog P för op innan dess och sen...gördel i värmen känns inte så lockande...
Gilla
norskan78
Kvinna ·
04 mar, 2013
Jag är glad jag tog före och efter bild. Filmade faktiskt när min 3 åring "bakade"på min mage. Jag la ut före och efterbilder på mig med.
Gilla
newme
Kvinna ·
04 mar, 2013
Idag har jag varit på andra återbesöket. Tog stygnen i naveln också. Ärren var supersmala och jättefina! Dränagehålen har läkt ihop sig, lite irritation av tejpen mitt fram, två små små avskavningar av huden. Hon tejpade allt utom mitt fram, där blev det torr kompress. naveln är torr och fin utan skorpor. Så jag känner mig jätteglad! Nästa återbesök om 6 månader, om jag inte vill komma in själv.
Vad gäller att sova på sidan så var det fritt fram OM det inte gör ont eller känns fel med kroppen.. Så jag är GLAD för det! Ska bli riktigt skönt att sova inatt! :))
Gilla
newme
Kvinna ·
04 mar, 2013
Pingasnuda hur gick det på återbesöket för dig?? :))
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
04 mar, 2013
Newme, härligt att höra att det ser bra ut! När får di börja träna (har jag redan frågat detta? ;)) och ang sova på sidan så får man inte vara så svullen va? Eller hur är det m svullnad nu för dig? Kram
Gilla
newme
Kvinna ·
04 mar, 2013
Träna det har jag glömt fråga.. Haha får ringa och höra..
Jag är svullen, men mer en lätt svullnad överallt, mest bak på ryggen efter fettsugningen.. Jag vet inte hur det är med svullnad och sidoläge. Det sa dom inget om.. Har du gördel på natten?
Gilla
oroan
Kvinna ·
04 mar, 2013
Norskan, SÅ fin du blivit! Vilken skillnad, du ska verkligen vara nöjd:)! Åh, nu vill jag ha bort min med!!! Sydde du bukmuskler med? Sa de hur mycket de tog bort? Kirurgen sa till mig att jag har ju stort fettöverskott(vet jag) så han trodde att bort mot 3 kilo tas bort. jag tar så mycket jag behöver ,sa han:) det låter som en dröm för mig!!!
Gilla
strumpan1
Kvinna ·
04 mar, 2013
I morgon är det en vecka sen min operation på Art Clinic i Göteborg. Stor buplastik, 1854 gr togs bort, musklerna syddes och de fettsög 800 ml. Lyfte även brösten och la in 250 ml i varje. De fick ta bort totalt 350 gr vävnad från brösten för de var för hängiga. Ingen smärta i såren, men där de fettsög känns rejält. Och ryggen håller på att gå av. Känns som värsta ansträngningen att bara ta sig runt här hemma mellan sovrum, vardagsrum, badrum och kök. Sitter jag stilla kännd det knappt någonting.Tänker bara inte tanken på att ta en promenad...Men nu tycker jag det borde vända och man ska kunna börja räta upp sig lite mer snart, eller???
Gilla
newme
Kvinna ·
04 mar, 2013
Imorgon är det 2 ve sen min op. Och jag mår riktigt bra, ryggvärken försvann för några dagar sen, och idag går jag näst intill helt upprätt! Så det släpper nog för dig snart, och det är riktigt skönt när ryggvärken försvinner. Jag är fortfarande öm i ryggen vid fettsugningen.. Men varje dag blir det bättre! :)
Gilla
Guess81
Kvinna ·
04 mar, 2013
Hej alla!
Är ny här och har funderat på ett tag om bukplastik är svaret att bli av med skrynkliga hängande huden på min mage med bristningar och planerar nu op. Till hösten 2013.
Varför jag skriver och frågar i eran tråd är för flera kanske redan opererat sig och kan ge råd till mig.
Har läst mycket om bukplastik och det som kommer upp ganska ofta är hur jobbigt svullen man kommer vara ganska länge och att man kan svullna mycket även långt efter... Och där är det som skrämmer mig mest, är det verkligen så för alla? För dem flesta? Har kanske inte så mycket underfett men skin som hänger och jag skäms för :( men är samtidigt lite rädd att jag inte kommer bli nöjd... Hur upplever ni att det är? Det här med svullnad ?
Gilla
oroan
Kvinna ·
04 mar, 2013
Åh, så roligt att höra av dig Strumpan! Jag tänkte efterlysa dig annars, är så nyfiken på din upplevelse av kliniken och allt som hände där. Som du vet så blev ju min avvblåst pga högt blodtryck som jag nu ska få försöka få ner. Jag SKA göra min op nån gång så är det bara...siktar på september nu:) Och jag tänker göra den hos Peter också!
Gilla
pingasnuda
Man ·
05 mar, 2013
Hej Guess !
Jag har inte ångrat en sekund av min operation. Opererade mig för 2 veckor sedan och mår prima. Man får ju sätta alla för och nackdelar mot varandra. Jag kom fram till att lite svullnad en tid efter är helt klart värt det. Svullnad sitter i en tid visst MEN skinnet sitter livet ut. Valet var som sagt lätt för mig. Tänker man sig bara för lite så upptäcker man snart bara fördelar. Bara en sådan simpel sak som BEACH 2013!!!
Ska bli ett sant nöje att äntra stranden i sin nya kostym.... Jag tror man ska vara realistisk och prata med sin läkare om hur man TROR man ska se ut efter OP och hur det VERKLIGEN blir. Läkaren bör ju ha koll på läget och kan berätta för dig om hur slutresultatet kommer att bli. Bristningarna tror jag kommer att vara kvar t.e.x . Men magen kommer vara spänd som ett trumskinn.....*L*
Jag kan BARA rekomendera operationen !!! Vill man bli fin får man lida pin.... Iallafall en kort tid efteråt.
Gilla
Guess81
Kvinna ·
05 mar, 2013
Tack för dem orden, behöver höra nått positivt också. Tror nästan att jag läst för mycket bara negativa saker men samtidigt försöker jag få en realistisk bild hur tiden efter operationen blir och vad man kan vänta sig av den. Så man tackar för denna forum! Guld värd!
Gilla
newme
Kvinna ·
05 mar, 2013
Allt är värt det!! Jag är inte så jättesvullen.. Har inga komplikationer.. Alla läker vi olika! För mig är detta det bästa jag gjort! Jag kommer aldrig ångra det. Jag hoppas att min läkning fortsätter lika bra! :) du anar inte vilken grym känsla att se på sin mage och ha en platt mage utan daller!! :-))
Säger som pingasnuda: beach 13 here we come! Inge vass för mig i år!! Yaay :-D
Gilla
Katja74
Kvinna ·
05 mar, 2013
Håller med! Och då är jag ändå svullen och omplåstrad med stygnen kvar. Det är stor skillnad redan. Självkänsla Kan köpas för pengar ibland.;) i alla fall delvis.
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
05 mar, 2013
Jag har tyvärr daller kvar ovan navel och det stör mig npgot fruktansvärt! Allt detta och så är volangen kvar! Så var övertydlig med vad du vill och ta reda på vad som kan göras i ditt fall så du slipper bli besviken. Jag är sjukt svullen fortfarande efter sex v. Kram o lycka till
Gilla
Opticruise
Kvinna ·
05 mar, 2013
Lovely Lily skrev:
Jag har tyvärr daller kvar ovan navel och det stör mig npgot fruktansvärt! Allt detta och så är volangen kvar! Så var övertydlig med vad du vill och ta reda på vad som kan göras i ditt fall så du slipper bli besviken. Jag är sjukt svullen fortfarande efter sex v. Kram o lycka tillGilla
Lovely Lily
Kvinna ·
05 mar, 2013
Opticruise, otursförföljd japp. Jag blev så besviken och chockad när jag tog av bandaget efter op och såg magen första gången att jag blev helt tyst och gick och la mig. Min man blev så orolig att han ringde upp kirurgen (på en lördag) och fick förklarat att kirurgen sträckt så mycket han bara kunnat men eftersom det var massa överskott ovan navel ich nästan inget under naveln så gick det inte att få det helt bra. Men hade jag vetat detta innan så hade jag ju varit beredd, nu blev jag bara såååååå besviken och först tänkte jag att jag inte orkar göra nåt även om det går men nu förstår jag att jag måste försöka fixa detta då hänget bara blir mer ju mer svullnaden lägger sig. Det är tusen ggr bättre än innan och nedanför naveln är det tajt som ett trumskinn men ovan... Daller och häng :( Jag litar på min kirurg när han säger att han gjort allt han kan, men jag funderar ändå... Hur kan andra få så bra resultat? Jag hade ju bara hud som skulle bort... Mina boobs är bra nu iallafall efter korr och det e ju kul iallafall :) Ska du göra bukis?
Gilla
Opticruise
Kvinna ·
05 mar, 2013
Lovely Lily skrev:
Opticruise, otursförföljd japp. Jag blev så besviken och chockad när jag tog av bandaget efter op och såg magen första gången att jag blev helt tyst och gick och la mig. Min man blev så orolig att han ringde upp kirurgen (på en lördag) och fick förklarat att kirurgen sträckt så mycket han bara kunnat men eftersom det var massa överskott ovan navel ich nästan inget under naveln så gick det inte att få det helt bra. Men hade jag vetat detta innan så hade jag ju varit beredd, nu blev jag bara såååååå besviken och först tänkte jag att jag inte orkar göra nåt även om det går men nu förstår jag att jag måste försöka fixa detta då hänget bara blir mer ju mer svullnaden lägger sig. Det är tusen ggr bättre än innan och nedanför naveln är det tajt som ett trumskinn men ovan... Daller och häng :( Jag litar på min kirurg när han säger att han gjort allt han kan, men jag funderar ändå... Hur kan andra få så bra resultat? Jag hade ju bara hud som skulle bort... Mina boobs är bra nu iallafall efter korr och det e ju kul iallafall :) Ska du göra bukis?Åhhh så tråkigt :S ,men skönt att brösten blev bra :) Jag är lite sugen på bukis,pratade med min kirurg när jag var på återbesök om brösten och han tyckte det räcker med en liten/nedre bukplastik på mig,då jag nästan bara har överflöd på nedre delen ,en ynka glipa i muskulaturen men inget värt att åtgärda tyckte Michael iaf,men OM jag bestämmer mig så ska jag gå till minst en till kirurg för att få ett andra utlåtande.. Så kan jag bestämma mig efter det om det blir en liten eller stor.. Men vette tusan om jag vill lägga mig under kniven en tredje gång med läk och komplikationer :S Så skönt när man kan hårdträna igen nu ju :)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
05 mar, 2013
Opti, precis det där jag menar! Att börja leva igen efter alla dessa op! Jag räknade inte med att behöva korra en bukplastik och enda sättet är ju att lyfta upp alltihop igen om det nu ens är möjligt att korra. För min del får kirurgen gärna bara göra en kil eller nåt ovan navel och skära bort hänget, men det funkar nog inte så ;) Ja, gå till fler och få ordentliga omdömen, och stör du dig inte mycket så låt det bero... :)
Gilla